YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elektryka - CIŚNIENIE OLEJU - CZUJNIK, KONTROLKA

Logar7 - 2009-05-03, 11:01
Temat postu: CIŚNIENIE OLEJU - CZUJNIK, KONTROLKA
Czy ktoś może wie jak sprawdzić, czy czujnik poziomu oleju działa prawidłowo?
Mam problem że mimo prawidłowego poziomu oleju zapala mi się czerwona lampka kontrolna. Najciekawsze jest to że potrafi się zapalić zarówno przy zimnym jak i ciepłym silniku. Ostatnio zaświeciła mi się jak byliśmy w Sochaczewie, przez kilka dni jeździłem ze świecącą się kontrolką, po czym wczoraj zgasła i wygląda wszystko na OK. Wrażenie jest takie jakby czujnik się zawieszał. Sam czujnik to koszt OK 500 PLN zatem wolabym być pewny że muszę go wymienić.

monkton - 2009-05-03, 23:08

A czy istnieje w dragu kontrolka poziomu oleju ? U mnie jest tylko kontrolka cisnienia.
shipp - 2009-05-04, 14:26

Kontrolki poziomu oleju jako takiej nie ma. Może za nią służyc kontrolka "engine trouble" która zaświeca się przy zmniejszonym poziomie oleju. Ta czerwona z olejarką pokazuje jedynie że z ciśnieniem jest coś nie tak.
Logar7 - 2009-05-04, 20:44

W dragu nie ma kontrolki ciśnienia oleju. Czerwona lampka z olejarką pokazuje poziom oleju. tzn świeci się gdy jest zbyt niski. To udało mi się sprawdzić w serwisie. Niestety nie chcą sprawdzać czy czujnik jest OK. tylko chćą odrazu go wymienić. A to koszt ok 600 PLN.

[ Dodano: 2009-06-03, 22:03 ]
Naprawdę nikt nie sprawdzał czujnika oleju?
Może jednak ktoś mi będzie w stanie coś podpowiedzieć?

Merlin - 2009-06-11, 14:34

Odgrzewam temat, bo dzisiaj zapaliła mi się kontrolka poziomu oleju, pomimo, że stan w oczku był na 3/4.
Dojechałem do domu (6o km) i cały czas się świeciła, dolałem do pełnego stanu, zastartowałem i po jakichś 20-30 sekundach znów się zapaliła.

Proszę o pomoc.

W niedzielę chciałem jechać do Kletna ale chyba DUPA.

Krzych - 2009-06-11, 16:12

Merlin dużo dolałeś tego oleju? Może dolej jeszcze trochę i przestanie.
Na chłopski rozum biorąc to fiksuje czujnik, no bo nie widzi oleju?

Z motorem powinno być wsio dobrze, olej jest. Pracuje normalnie przecież.
Jak Cię wkur.... to wymontujemy żarówkę(żart).

Może jeszcze się ktoś wypowie kto miał taką przygodę?

Kamyk - 2009-06-11, 17:17

Zacząłbym od wyeliminowania zwarcia w instalacji. Czujnik jest ustawiony aby nie zatrzeć silnika,czyli gdy jest ryzykowna ilość oleju. Sprawdź kabelki i powinno być ok. ;D
Merlin - 2009-06-11, 18:31

Krzychu, stan miałem dobry, dolałem góra setkę i jest max.

Kamyk, gdzie dokładnie jest ten czujnik, przepatrzę połączenia. Bo jak sobie pomyślę, że do Kletna pojadą beze mnie to już mnie wkur... .

Kamyk - 2009-06-11, 18:34

Nie znam DS 1100, więc nie pomogę w jego lokalizacji. To będą jakieś 2 małe kabelki idące na dole silnika - ale dalej nie wiem.
Merlin - 2009-06-12, 15:54

Jest po prawej stronie miski olejowej, przykryty aluminiowa przykrywką z wypustka osłaniającą kabelek. Jeden kabelek, "drugi" to masa.
Opiszę w manualu.

Merlin - 2009-06-12, 16:14
Temat postu: czujnik poziomu oleju
Wczoraj zaświeciła mi kontrolka poziomu oleju (nie ciśnienie, bo tego w DS-ach nie ma).
Panika, bo w niedzielę zabójczy wyjazd.

Telefon do serwisu Yamaha Rybnik i przy pomocy telefonicznej miłego Pana Piotra, naprawiłem czujnik.

Czujnik jest po prawej stronie, na spodzie miski olejowej, przykryty aluminiowa osłonką.

1 spuścić olej silnikowy, korek po lewej stronie miski olejowej, przy ramie, klucz 17.
ja musiałem przednim kołem wjechać na klocek, bo nie miałem miejsca na założenie
klucza.
2 odkręcić aluminiowa osłonkę czujnika
3 ciągnąc w dół i obracając lewo prawo, wysunąć czujnik, sprawdzić przez potrząsanie,
czy w środku rusza się tłoczek albo włączyć zapłon, kontrolka gaśnie, odwrócić czujnik
do góry nogami, powinna się zaświecić. Jeżeli tak nie jest, tłoczek przychwyciło do
obudowy.

a - wypłukać cały czujnik w benzynie ekstrakcyjnej (zwykła niszczy elementy gumowe)
jeżeli to nie pomoże
b - odgiąć z wierzchniej części czujnika trzy mosiężne języczki i wyjąć pokrywę czujnika i
teraz wypłukać (ja tak zrobiłem)
4 złożyć obudowę czujnika, posmarować olejem i założyć czujnik.
5 dociągnąć czujnik we właściwe położenie za pomocą śrub mocujących
6 wykręcić śruby, założyć aluminiowa osłonę i dokręcić śruby.
7 wlać olej do silnika
8 uruchomić silnik, kontrolka gaśnie
amen

monkton - 2009-06-12, 16:32

No fajnie fajnie zastanawia mnie kurna jak on dziala , przeciez jak sie jedzie to poziom oleju chyba caly czas sie zmienia, ten olej tam pewnie plywa jak oblakany ,no ale coz jakos to japonce zrobili . No i kiedys mialem taki przypadek ze motocykl sie rozgrzewal i bylo wszystko cacy po kilku minutach kontrolka sie zaswiecala teraz prolemu tego nie mam ale tak na wszelki i w ramach walki z nuda bedzie chyba trzeba rozebrac i przemyc.Dzieki za instrukcje.
Merlin - 2009-06-12, 16:53

Ja bym nic nie robił jak jest dobrze albo przynajmniej poczekaj na zmianę oleju i przy okazji niejako. ;>
ayaro - 2009-06-12, 20:52

Merlin jestem pod wrażeniem!!! :brawo:
dadamos - 2009-06-12, 21:38

Maćku bardzo cenny opis ! :uklon3: Serwisówka wysiada
Logar7 - 2009-06-13, 17:14

Mam wrażenie że u mnie jest podobna sytuacja. Czujnik nie działał tak jak to opisywałem, po kilku dniach poprawiło się i teraz działa, ale chyba bez rozbieranie się nie obejdzie.
shogun1968 - 2009-06-17, 01:35

Witam KOledzy lol mam pytanie;czy w ds 650 ten czujnik poziomu oleju działa podobnie?Mam kłopot ze sprawdzeniem poziomu oleju,bo w tym popierdolonym oczku nic nie widac.W ubieglym roku spuszczałem olej,zeby sie przekonac ile go tam faktycznie jest,gdyż nie lubie jechać w niepewnośći.Może ktoś z Was miał podobny kłopot?Zastanawiałem się,czy da radę to oczyscić,jakby zdjął dekiel i może od srodka jakoś?Będę wdzięczny za informację.Pozdrawiam :)
Lokis - 2009-06-17, 08:25

Prawdopodobnie nic nie widać bo oczko jest zalane olejem a jest on ciemny i masz go full. Spróbuj poprosić kogoś aby ci motor przechylił w druga stronę. Jak się olej trochę na prawo przeleje to i w oczku będzie widać poziom.
Kozak_Barabasz - 2009-06-17, 14:39

Z tym oczkiem to naprawdę jest kicha ;/
Honda stosuje miarki oleju jak w samochodach i to jest o wiele lepsze rozwiązanie.
W DS muszą być 2 osoby.

pan_wiewiorka - 2009-06-17, 14:40

XVS 950 ma już bagnet ;)
shipp - 2009-06-17, 23:01

Miarkę można zrobic samemu. Wystarczy z kimś upewnic się, że stan oleju jest w normie /przez okienko/, postawic motocykl na nóżce bocznej, odkręcic korek wlewu oleju, wsadzic jakiąś własnej produkcji miarkę /tak aby sięgała do dna/, zaznaczyc stwierdzony stan oleju /po uprzednim zmierzeniu/ i po kłopocie. Każdy następny raz wystarczy już samemu sprawdzac tą miarką.
krokodyl - 2009-06-17, 23:44

W 650 jest jedynie kontrolka engine trouble. Mnie faktycznie się zapaliła przy niskim stanie oleju i jak stał na nóżce i pochodził dłużej ( przy przepalaniu zimą ). Po dolaniu oleju problem zniknął. Co do oczka, to faktycznie gówno w nim widać, więc wierzę że oleju jest full. DS 650 ma przeglądy co 6000 km. Czy ktoś z Was musi w tym czasie ( pomiędzy przeglądami ) robić dolewki? Mówię o normalnej sytuacji, kiedy z moto nic nigdzie nie cieknie. Bo ja po przeglądzie przejechałem 4500 km, a oczko całe ciemne, więc w sumie nie wiem. Engine trouble póki co się nie zapala.
shogun1968 - 2009-06-19, 13:25

właśnie w tym moim oczku też jest ciemno,jak u murzyna w d..Próbowałem też pochylac moto do gleby na prawo ale dalej było bez zmian,na dodatek cięgno biegów jest dokładnie na wysokości oczka i się w nim odbija,w końcu spuściłem olej i okazało się,że jednak jest stan.Wycieków jako takich nie obserwuję,więc jesli ta kontrolka tak działa to ok,jest jakas informacja,olej wymieniam co drugi sezon,bo robię nie więcej niż 3000 tys.km,zawsze było ok ale, jak byłby bagnet to problem by nie istniał.

[ Dodano: 2009-06-19, 13:43 ]
shipp napisał/a:
Miarkę można zrobic samemu. Wystarczy z kimś upewnic się, że stan oleju jest w normie /przez okienko/, postawic motocykl na nóżce bocznej, odkręcic korek wlewu oleju, wsadzic jakiąś własnej produkcji miarkę /tak aby sięgała do dna/, zaznaczyc stwierdzony stan oleju /po uprzednim zmierzeniu/ i po kłopocie. Każdy następny raz wystarczy już samemu sprawdzac tą miarką.
przyszło i mi to głowy ale nie tak łatwo osiagnąć dno,bo nie widać nic w tym oczku,jak wsadziłem taki twardy kabel to niby oleju sięgnąłem ale nie widać było końca kabla w szybce i nie wiadomo,czy nie oparł się gdzieś na koszu sprzęgłowym np. A, nie wkurzajcie się,że nie odrazu odpisuję w temacie,poprostu pracę mam taką,że nie codziennie mam dostęp do netu i nie zawsze mogę sobie tu poczytać,czy pogadać i wkurza mnie,że za każdym razem przy logowaniu widzę ile rzeczy mnie ominęło :ryczy: a informacji jest b.dużo,jak dotąd nigdzie tyle nie znalazłem.
Merlin - 2011-04-17, 20:16

Czujnik znów się zawiesza, oleju jest max.
Stuknę, gaśnie, czasem nie zapali się 4 miesiące, czasem 3 razy dziennie.

Czy któryś z Kolegów może pomóc w zakupie, w cenie lepszej jak w serwisie Yamahy?

[ Dodano: 2011-04-18, 16:31 ]
Ponownie przepłukałem czujnik (pływak) benzyną ekstrakcyjną, na razie działa.

Dzwoniłem do serwisu Yamahy kurwa ich mać.
Cena czujnika "dla klienta", 547 zł, banda. :evil:

[ Dodano: 2011-04-18, 16:32 ]
Serwis w Opolu.

[ Dodano: 2011-04-18, 16:50 ]
Jeszcze jedno pytanie, dokąd biegnie kabelek od czujnika?

azrael88 - 2011-05-10, 18:30

Pozwalam sobie podpiąć się pod temat.

W mojej maszynie delikatnie kapie olej spod czujnika ciśnienia. Tylko na gorącym silniku oczywiście.

Mechanik zdjął tą pokrywkę przykręcaną 2 imbusami, przeczyścił, obadał oring i stwierdził że prawdopodobnie maszyna zaliczyła jakiś kamień albo krawężnik.
Uszczelka jest OK, zaaplikował silikon samochodowy i podprostował pokrywę.

Przez 2 tygodnie był spokój, dziś widzę że jakaś kropelka tam poleciała spod pokrywy a imbusy są tłuste.

Dla jasności - chodzi o pokrywę oznaczoną na rysunku jako 14.

schemat

Macie jakiś pomysł?

witek1965 - 2011-05-10, 21:40

azrael88 napisał/a:
W mojej maszynie delikatnie kapie olej spod czujnika ciśnienia


to w końcu jak jest z tym czujnikiem, jest to czujnik ciśnienia oleju, czy poziomu ?

[ Dodano: 2011-05-10, 21:41 ]
Logar7 napisał/a:
Czerwona lampka z olejarką pokazuje poziom oleju. tzn świeci się gdy jest zbyt niski.

azrael88 - 2011-05-11, 07:49

Witek1965: masz rację oczywiście, pod tą pokrywką jest czujnik poziomu oleju. Stamtąd kapie.
witek1965 - 2011-05-11, 11:18

ja bym juz teraz nic nie robił tylko jeździł do końca sezonu, kontrolując stan, a jesienią, na spokojnie spuścił olej i sie dokładnie temu przyjrzał. Zastosował nowe uszczelnienie i ewentualnie porządny silikonowy uszczelniacz olejoodporny, np. Dirko (stosowany przez VW jako uszczelka misek olejowych.

azrael88 napisał/a:
zaaplikował silikon samochodowy
. Ten wcale nie musiał do tego służyć. Silikonów "samochodowych" jest dużo (do spawów, wygłuszających itd. )
azrael88 - 2011-05-11, 11:34

Witek1965: póki co mam zapewnienie od mechanika, że jeśli znowu zacznie się pocić to zrobi mi to w ramach gwarancji, więc chyba jednak nie odłożę sprawy do jesieni. No chyba że tak się z nim umówię.

Dzięki za info o tym Dirko, wezmę pod uwagę.

Boję się, że skończy się na wymianie czujnika (koszty :shock: )albo rozgrzebaniu silnika (strata ładnej pogody), a takie rzeczy to faktycznie wolałbym po sezonie a nie teraz.

Merlin - 2011-06-06, 17:40

Jestem zdecydowany kupić czujnik poziomu oleju do 1100.
Ponawiam pytania:
1 czy ktoś wie o zamiennikach lub zna cenę lepszą jak w serwisie?
2 dokąd prowadzi kabelek biegnący od czujnika pod prawą pokrywę, czy aby odłączyć kabelek trzeba zdjąć wydechy?

[ Dodano: 2012-01-25, 18:23 ]
Odświeżam.
Ten czujnik, to jedna wielka tajemnica, nikt nic o nim więcej nie wie?

[ Dodano: 2012-01-30, 13:04 ]
Może przynajmniej ktoś wie jak się nazywa ten czujnik "in inglisz"?

cosi - 2012-05-18, 17:27

Czy coś się wyjaśniło? Kupiłeś czujnik (za ile) czy inna była przyczyna?
Mam to samo i w czasie jazdy siwieję.

Z angielska to OIL LEVEL SWITCH.

Dag - 2012-05-18, 22:51

Ok miałem taką sytuacje nalałem olej (można było przechylać i tak oczko było całe ciemne)po wymianie wszystkich filarków. Jadę sobie jadę i co się okazuje światełko się zaświeciło no to ciula zgaszenie motocykla... niczym jak w aucie i dzwonie. Co się dowiedziałem do v stara 1100 trzeba wlać odpowiednią ilość tego oleju już nie pamiętam ile i nie więcej ni mniej. Jeśli patrzysz na oczko i jest ciemne a wlałeś za mało oleju to i tak za jakiś czas zapali się diodka :)
witek1965 - 2012-05-20, 17:55

Dag, dokładnie 3 literki. Demolka zawsze wlewa 100 ml więcej (taka ma zasadę), ja róqwnież za jego przykładem i nic się nie dzieje.
Dag napisał/a:
Jeśli patrzysz na oczko i jest ciemne a wlałeś za mało oleju to i tak za jakiś czas zapali się diodka :)
oczywiście, że tak. Ta lampka to nie jest lampka ciśnienia oleju, tylko lampka poziomu oleju, więc jak wlejesz więcej to nic się nie stanie i na pewno lampka się nie zapali.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group