YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elektryka - Całkowity brak prądu

franc1000 - 2011-12-05, 11:06
Temat postu: Całkowity brak prądu
Witam wszystkich mam problema próbowałem uruchomić mojego draga po postoju 2msc i zaczął kręcić ale nie zapalił. Za chwilke zacząłem ponownie i całkowicie nie zaświeciły się kontrolki . Tak jak by jakieś zwarcie może ktoś wie gdzie jakieś bezpieczniki i jaka by to mogła być przyczyna.
Pozdrawiam i dziękuje z góry. :beczy:

Arcon - 2011-12-05, 11:12

A może po prostu padł akumulator?
vaaks - 2011-12-05, 11:59

Dokładnie tak jak pisze Arcon - umarł akumulator. Podłącz jakikolwiek (12V) odpal i przekonasz się.
Demolka - 2011-12-05, 12:07

Tak samo sądzę. Aku [*]
Lokis - 2011-12-05, 13:17

Zacznij od podstaw. Naładuj aku. Nawet zostawiony kluczyk w stacyjce na załączony zapłonie po tygodniu wydoi aku do końca. Profilaktycznie sprawdź czy masz ładowanie, warto przeczyścić styki przy reglerze.

Jak naładujesz aku. wsadz go do motora. podłącz minus. Przyłóż kable do klemy zobacz czy występuje iskrzenie. Jeżeli nie to raczej OK. Jeżeli jednak występuje iskrzenie to wtedy coś jest na rzeczy.

franc1000 - 2011-12-05, 14:32

To co piszecie koledzy moi to sprawdziłem wszystko oki ,akumulator dobry musiał chyba paść jakiś bezpiecznik znalazłem super po polsku schemat instalacji. Będe szukał wielkie dzięki
POZDRAWIAM I DZIEKUJE :)

Dawid Z. - 2011-12-05, 14:43

Bezpiecznik główny padł.
Lokis - 2011-12-05, 14:43

Bezpiecznik masz przy akumulatorze.
fazzi - 2011-12-06, 11:21

kolega ma shadowke i mial podobne objawy, mowilem mu ze to akumulator ale stwierdzil ze sprawdzal i zaczal szukac przyczyny i sie poddal i zadzwonil po mech do serwisu. mechanik przywiozl z soba akumulator, wymienil i shadowka chodzi jak nowa.
Mam nadzieje ze ty dobrze sprawdziles zanim rozkopiesz pol draga :)

Kozak_Barabasz - 2011-12-06, 19:48

Jeśli nic Ci nie świeci to poleciał główny bezpiecznik.
Po padniętym nawet aku (jeśli padł przy długim kręceniu rozrusznikiem) powinny palić się kontrolki i światło.

fazzi - 2011-12-06, 23:00

calkiem mozliwe ze to bezpiecznik ale zapewniam cie ze jak padnie akumulator to nic nie swieci :)
FhissT - 2011-12-07, 12:26

jeśli aku padl tak jak u mnie to będa takie objawy jakby padł bepziecznik główny, 3 miesięczna varta umarła w jednej chwili - padły ogniwa wewnątrz - napięcie było wzorowe a prąd nie płynął, wymienili aku na gwarancji.
Merlin - 2011-12-07, 16:37

FhissT napisał/a:
napięcie było wzorowe a prąd nie płynął


Nie wiedziałem, że to możliwe. Całe życie się człowiek uczy. ;D

FhissT - 2011-12-12, 15:28

moze niektórym to banalne ale żebyś widział miny gości z serwisu do kótrego woziłem aku, drapali się po łbach z 15 min... ;D
illusion - 2011-12-12, 15:46

Miałem dokładnie taki sam przypadek jak FhissT, w tym sezonie 6-miesięczna Varta zrobiła mi totalnego zonka , objawy miałem dwa :

- palą się kontrolki i przy załaczeniu jakiegokolwiek odbiornika np kierunków , rozrusznika , świateł wszystko gasło ( napięcie na mierniku ok 14V ale nie ma prądu 0A )
- nie pali się zupełnie nic , całkowity brak czegokolwiek

Pawlo - 2014-03-26, 00:02

No i mam podobny przypadek. Wskaźniki ładowarki pokazują że aku naładowane, a moto nie pali. Dopiero po pomiarach akumulator wykazuje jakąś awarie = 10,5 V . Po zmianie na nowy silnik od razu zaskakuje. Nie palone moto przez 2 miechy , aku na prostowniku najlepszym lidlowym = wiosenna promocja
witek1965 - 2014-03-26, 00:06

aku do wymiany
Wilejka - 2014-03-26, 21:04

A może jak w puszce trzeba wyczyścić klemy, czyli w moto sprawdzić czy przy podłączeniu aku jest wszystko ok....
witek1965 - 2014-03-26, 21:09

Wilejka napisał/a:
A może jak w puszce trzeba wyczyścić klemy
Pawlo napisał/a:
Po zmianie na nowy silnik od razu zaskakuje.
więc co mają klemy do tego ? jakby były zasyfione i nie przewodziły, to i na drugim aku by nie zagadał
Pawlo - 2014-03-26, 22:55

Niema co kombinować. Dla mnie nauczka jednoznaczna > sprawdź stan akumulatora poprzez pomiary, a dopiero później zabieraj się do rozkładania motocykla na czynniki pierwsze w poszukiwaniu w/w usterki :hahaha: .
Szybka diagnoza >zwarcie akumulatora.

burza - 2014-03-27, 06:37

Pawlo, przełóż sobie akumulator od Gosi i...


... i w drogę :czoper:

;D

Madburn - 2014-07-25, 00:23

crap crap crap - dziś mnie to dopadło - aku ma 2 lata niecałe
podjechałem na stacje zatankować , potem odpalam - rozrusznik zakręcił i zaciął się i zgasły kontrolki - od tej chwili moto martwy - nawet próbnik nie chce swiecić
odpaliłem na pożyczony prąd - nie ma kierunków, prędkości i odometera - praca bardzo nierówna utraty mocy, wypadanie zapłonu - po 1km padł i ni chu, chu chu

akumulator AGM Banner - podpinam ledy to się ledwo palą - miernikiem - 12,8V :shock: :shock: :shock:

zapiałem do moto głupi chiński 7Ah z centralki alarmowej (nawet nie ma chyba co mówić o prądzie rozrzuchu - myślałem że nie odpali ... a gdzie - brum od razu - i to kilka razy ... chyba lepiej niż motocyklowy ....

teraz niestety czeka mnie kupno nowego i jestem w plecy 2 stówy za holowanie bo zgasł mi tyle co na autostradę wyjechałem i 10km od domu :ryczy: :ryczy:

no chyba że.... włożyć 2x 7Ah - są po 40zł :)

stasork - 2014-07-25, 06:48

Mierzenie akumulatora bez obciążenia jest bez sensu. Włącz stacyjkę i dopiero wtedy mierz napięcie. Przykład:
Akumulator naładowany obciążony 12 V ; bez obciążenia powinien wynosić 14 V
Akumulator obciążony 10 V ; bez obciążenia 12 V
Akumulator rozładowany obciążony 8 V (złom) ; bez obciążenia będzie dawał nawet 10-12 V
Spróbuj zobaczyć ile amperów daje akumulator (nieobciążony) i jakie jest napięcie (obciążony) i porównaj ze własnym akumulatorem.
Uwaga! Natężenie [A] mierzysz na zakresie maksymalnym przez krótki okres czasu. Bezpiecznik w multimetrze wytrzyma max. 10 sec.
A najprostszy miernik cyfrowy kosztuje ze 30 PLN w OBI czy Castoramie.

Madburn - 2014-07-25, 09:10

nie ma co mierzyć - próbnik z żaróweczka nie jest w stanie się zapalić
ledy świeca tak słabo ze ledwo je widać - (1m taśmy smd)

napięcie spada poniżej 6v (dopiero wtedy ładowarka chwyciła ale jako 6v akku)
zapięty bez świecidełek - ładowarka mówi ze 12v i 100% naładowany - po czym pyka przekaźnik i zapala się kontrolka rozładowanego - po chwili znowu 100% i od początku
prostownikiem zwykłym nie ląduje

po prostu jest dziabnięty - podjadę do sprzedawcy (ma tam takie ustrojstwo do testowania aku) ale będę się starał jakąś rękojmie załatwić - aku kupe kasy super duper - a padl od rozruchu ? no bez jaj

Bemol - 2014-07-25, 09:39

Madburn, miałem tez tak samo z Vartą. Miernik wskazywał 12V a kontrolka biegu jałowego ledwo co się jarzyła. Masz aku do wymiany
duoma - 2014-07-25, 09:41

Bemol napisał/a:
Madburn, miałem tez tak samo z Vartą. Miernik wskazywał 12V a kontrolka biegu jałowego ledwo co się jarzyła. Masz aku do wymiany


Ja dokładnie to samo wymiana w czerwcu tego roku.

witek1965 - 2014-07-25, 18:30

ja co prawda nie z vartą, ale objaw identyczny. Przy oberwaniu celi tak jest. Do wymiany
Madburn - 2014-07-25, 19:59

yepp gość także potwierdził przerwę w akku - i pojechalo na reklamacje

no i musialem kupic nowu tfu tfu bo nie chce mi się czekac

w głupim fiacie mi 10 lat aku trzymal ech

Jarek74 - 2014-07-25, 20:27

To trochę kiepski sklep, że stwierdza walnięte aku, odsyła je na reklamację, a Ty czekasz albo kupujesz drugie ;/ . Ja w identycznej sytuacji dostałem od ręki i bez marudzenia nowe aku w sklepie.
Madburn - 2014-07-25, 21:01

gwarancja się skonczyla w zeszłym roku
kupując nowy stary musisz oddać

ten pojedzie jako ciekawostka - a nuż dostane wymianę ?

[ Dodano: 2014-07-27, 20:12 ]
sprawdziłem dla spokoju lądowanie - 14,5V na klemach , na luzie 13,5-13-8
odpiąłem wtyczkę statora - wyszło na wolnych 25V - na full ssaniu dochodzi do 48V na każdym obwodzie (gazować nie chciało mi się bo sąsiadka mnie goni ;)
trochę nie wiem czemu mam oporność 0,7Ohm (ale mam słabą baterię w mierniku - pewnie dlatego )
jeszcze obejrze regulator czy mu nie popaliło wtyczki


a tak w ogóle - na allegro są uszczelki kappy po 39zł - nie warto kupować papierowych arkuszy po 20zł
stator przewinięty 160zł - gośc z jastrzębia robi - wystawia na allegro
wymiana prosta - tutorial jest w PDFie na vstar wiki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group