YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Optyczny - Fanfary

pan_wiewiorka - 2008-12-18, 10:21
Temat postu: Fanfary
Czy ktoś montował u siebie taki wynalazek? Chodzi mi o sposób podłaczenia do instalacji. Czy idzie to w miejsce kalksonu czy jakoś oddzielnie?
Mirek - 2008-12-18, 12:43

Mam takie fanfary przy moto podłączone są w zastępstwie klaksonu ,trąby zamontowałem w obrysie gmola dżwięk z trąb skierowany jest w podłoże czyli drogę .Super sprawa sprężarkę mam schowaną w sakwach węże ciśnieniowe umieściłem pod siedzeniem i zbiornikiem w ogóle ich nie widać ,sygnał jest modulowany .Kolega ma ciągły ryk krowy.
pan_wiewiorka - 2008-12-18, 19:36

Czyli sprężarę 'napędza' elektryka z klaksonu?
Darol - 2008-12-19, 07:36

Mirek miał zapewne na mysli że sterowanie jest podpiete od orginalnego sygnału a prądy idą przez przekaźnik no tak jest u mnie aku przekaźnik spręzarka itd.
Mirek - 2008-12-19, 09:54

zgadza się tak jak napisał Darol.Ważne jest aby przewody nie były za długie bo jest wtedy mniejsze ciśnienie i sygnał cichszy .
Merlin - 2008-12-25, 11:09

Ja mam zamontowaną fanfarą na dodatkowym przycisku i przekaźniku. Bezpieczne podczas kontroli policji i przeglądu technicznego.
Mogę włączać klaksony oddzielnie.
Fanfara daje fajny efekt, niestety, najgłośniej daje przy wiekszych obrotach silnika.

pan_wiewiorka - 2008-12-25, 18:53

Zgłupiałem. Elektryk ze mnie jak z koziej dupy skrzypce zatem pytanie, czy sam dam radę czy raczej elektryk? Czy jest to wyłącznie kwestia odłączenia klaksonu i "przepięcia" w to miejsce fanfar czy jakaś większa operacja?
Darol - 2008-12-25, 19:20

Trochę wieksza ale spokojnie dasz radę i satysfakcja że sam i sianko w kieszeni u mnie sprężarka jest tam gdzie był zestaw kluczy bo są zbedne i nasze motorki sie nie psuja /dla zapobiegliwych klucz można zapakowac w piórnik.
senio - 2009-04-18, 13:41

pan_wiewiorka napisał/a:
Zgłupiałem. Elektryk ze mnie jak z koziej dupy skrzypce zatem pytanie, czy sam dam radę czy raczej elektryk? Czy jest to wyłącznie kwestia odłączenia klaksonu i "przepięcia" w to miejsce fanfar czy jakaś większa operacja?


Dasz radę bez problemu. Zakładam że oryginalny chcesz wywalić, a zostać przy fanfarach. Ja przynajmniej też żałosny oryginalny klakson odłożyłem zupełnie na półkę. Odpinasz oryginalny sygnał. Będziesz miał dwa przewody. Podłączasz do nich sterowanie przekaźnika. Z akumulatora ciągniesz plus do przekaźnika, a dalej z wyjścia ciągniesz plus na sprężarkę. Minus sprężarki podkręć pod którąś ze śrub motocykla. To w zasadzie wszystko. Staraj się jak najbliżej umieścić sprężarkę przy fanfarach. Nie będzie zwłoki i głośniej trąbią. Miejsce jest w zasadzie chyba najlepsze z lewej strony. Trochę trzeba pokombinować z zamocowaniem, ale przy odrobinie cierpliwości i zaplecza wszystkie potrzebne uchwyty i mocowania da się dorobić ze stali KO.


Merlin - 2009-04-18, 18:51

Z samymi fanfarami nie przejdzie przeglądu rejestracyjnego. Przynajmniej u mnie.
Maro - 2009-04-18, 20:49

pan_wiewiorka napisał/a:
[...Możecie mi powiedziec czy taki sygnał ma jakieś normy czy coś w ten deseń?


Z rozporządzenia Ministra w sprawie obowiązkowego wyposażenia pojazdów

->

" 6) w sygnał dźwiękowy o ciągłym i nieprzeraźliwym tonie, o poziomie dźwięku mierzonym podczas postoju pojazdu z odległości 3 m, nie mniejszym niż:
a) 87 dB (A) - w odniesieniu do motocykla,
b) 96 dB (A) - w odniesieniu do pozostałych pojazdów"

ale żeby nie było zbyt słodko to rozporządzenie zobowiązuje nas do

->

"§ 10. 1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków:
1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e";
2) oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
3) oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
4) oznakowane są znakiem zgodności zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodności i akredytacji; przepisu nie stosuje się do przedmiotów wyposażenia i części oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji;"

Pozd

pan_wiewiorka - 2009-04-18, 21:42

Maro napisał/a:
w sygnał dźwiękowy o ciągłym i nieprzeraźliwym tonie, o poziomie dźwięku mierzonym podczas postoju pojazdu z odległości 3 m, nie mniejszym niż:
a) 87 dB (A) - w odniesieniu do motocykla,

Sygnał nie może być mniejszy zatem może mieć nawe 200dB :)
Co do pozostałych, cóż. Trzeba kupić taka fanfarę, która spełnia normę :)

1janbo - 2009-05-05, 15:36

...dobra, dorosłem do zakupu fanfar... możecie coś polecić? Oczywiście CHROMOWANE...
Sylwek - 2009-05-05, 18:13

W Ostródzie był gość który miał fajny wynalazek : zbiornik na powietrze w gmolach + manometr na kierownicy ( do kontroli ciśnienia ) i 3 fanfary . Jak przypierdzielił to aż w uszach kłuło.Niejeden tir przy nim wymięka.
Merlin - 2009-05-05, 21:39

Pytaj o rodzaj dżwięku, dwie, często dają dźwięk na przemian, jak syrena nie przymierzając strażacka.
Śmiesznie brzmi. Lepszy chyba jednotonowy (z dwóch tub też).

1janbo - 2009-05-06, 12:53

...a hałas wydobywający się z rurek jest zadowalający?
Merlin - 2009-05-06, 14:41

Tak ale próbowali z kompresora (szok). Nie wiem jak z dołączonym kompresrkiem.
Ja zakładam 2 kompresorki równolegle.

1janbo - 2009-05-06, 14:48

Merlin napisał/a:
Ja zakładam 2 kompresorki równolegle.


...a co to zmieni/da?

Merlin - 2009-05-06, 15:58

Więcej powietrza, głośniejsza tuba.
jaro - 2009-05-07, 12:16

Gość w Ostródzie miał z gmola zrobiony zbiornik a z tyłu sprężarka. Zbiornik(gmol) nabijał do 6 atmosfer i do tego trzy tuby jak pier......... to przewracał sąsiednie motory , takiego hałasu jeszcze nie słyszałem. shock shock shock
1janbo - 2009-05-07, 12:20

Ciekawe co stałoby się, gdyby gmola rozpierdzielił w czasie dzwona :(
jaro - 2009-05-07, 12:25

E chyba nie było to kawał porządnej rury. ;D
pan_wiewiorka - 2009-05-13, 11:29

Panowie chciałybm założyć dwie fanfary "jednotrąbkowe" (takie merlinowe) :)
Czy do każdej trzeb założyć kompresor czy może pójść do z jednego? jeśli z jednego to jak będzie się to miało na siłę głosu obu?

grzechu - 2009-05-13, 12:10

przecież fanfary są w komplecie ze sprężarka to nad czym dumasz poproś o filmik z dzwiękiem fanfar od sprzedawcy i będziesz wiedział jak dają
a jak chcesz jednotrabkowe to sprężarka od takiej fanfary na dwie trąbki raczej niewydoli

Merlin - 2009-06-03, 13:04

Wczoraj sie męczyłem i założyłem drugi kompresorek do fanfary - porażka.
Daje jeszcze ciszej niż na jednym.
Prawdopodobny powód - węże łączące są na 8 mm a ja miałem trójnik 6 mm i takież węże zastosowałem. Tutaj prawdopodobnie traci się ciśnienie.
Zamówiłem trójnik fi 8 mm i dam znać co dalej.

witek1965 - 2009-06-03, 13:37

Tak jak mówisz. zabrałeś 25% powietrza redukując z 8 mm do 6 mm
K a t e r i n a - 2009-06-03, 20:32

A co możecie polecić żeby bylo bez pneumatyki a dosyć efektowne - i gdzie najlepiej zamontować?
pan_wiewiorka - 2009-06-03, 20:45

K a t e r i n a, masz Classica. Wadliwego bo wadliwego ale na tym modelu najlepiej wyglądać będzie fanfara pojedyncza :)
Merlin - 2009-07-01, 07:20

Wybaczcie ale jakoś umknął mi ten temat, jak najszybciej podrzucę fotki.

[ Dodano: 2009-07-04, 09:14 ]
Tak zamontowałem swoja fanfarę. Są dwa kompresorki. Dzisiaj je podłączę razem, bo zdobyłem trójnik fi 8 mm.
Wszystko zamocowane na cybantach ze sklepu żelaznego.

UWAGA na odległości do błotnika. Niewiarygodnie daleko w kierunku ramy przesuwa sie koło w chwili hamowania lub najazdu w dziurę.
Po zamontowaniu wydawało mi się, że kompresorki są wystarczająco daleko od błotnika ale, nie. Obdarłem trochę błotnik. Teraz jest OK.

krotom - 2010-04-20, 10:54

zakupiłem fanfary (z melodyjką 'Lakukaracza') i teraz dumam nad jakimś akuratnym włącznikiem bistabilnym :/ jedyne co od ręki można dostać to taki włącznik , ma ktoś jakieś doświadczenia co do tego włącznika ?

Fanfary specjalnie wziąłem czarne, bo chce je włożyć pomiędzy błotnik a kufer - mam tam od cholery niewykorzystanego miejsca, a nie chce by się w oczy zanadto też rzucały :dumny:

Merlin - 2010-04-20, 13:52

Okropny ten wyłącznik.
Gdzieś na Forum zamieszczałem link do firmy handlującej miedzy innymi przełącznikami.
Nawet są nierdzewne i chromowane.
Ja mam z nierdzewki.
Jak nie znajdziesz, to jak wrócę do domu postaram sie poszukać w mojej poczcie.
Firma jest z Warszawki.

witek1965 - 2010-04-20, 20:53

krotom, a po co dodatkowy włącznik, chcesz zachować osobno sygnał fabryczny i fanfarę ?
pietro - 2010-04-20, 21:41

Ja zamontowałem tak ,jest na jednym kompresorku zamontowanym po drugiej stronie stacyjki i jest git bo nic nie widać i daje dosyć głośno
krotom - 2010-04-20, 21:47

witek1965 napisał/a:
krotom, a po co dodatkowy włącznik, chcesz zachować osobno sygnał fabryczny i fanfarę ?
dokładnie, chcę mieć oddzielnie legalny klakson i fanfary "na specjalne okazje".

Mój pierwotny pomysł się zdeczko skomplikował, wszak ciężko będzie mi upchnąć te wszystkie trąbki po kufrem by ich nie było widać :x

Pietro, jaką masz melodie ?

Mirek - 2010-04-20, 22:11

Krotom ja mam fanfary już kilka sezonów trąby zamontowane na gmolu a sprężarka obok Arek z Iławy to robił ,a włącznika szukaj w sklepach z urządzeniami do pneumatyki. Ja mam podłączony pod włącznik oryginalny, a fabryczny klakson odłączony.
Merlin - 2010-04-20, 22:46

Znalazłem, tutaj jest dużo wszelkiej maści przełączników.

http://www.euroelektronika.pl/

zakładka mapa serwisu

Azmadan - 2010-04-20, 23:14

a nie lepiej na przekaźniku zrobić fanfare...
pstryczek gdzieś wsadzić...
taki 2 pozycyjny - 3 pin-owy
i przełączasz albo na oryginalny klakson albo na fanfare... = ja mam tak zrobione...

pietro - 2010-04-21, 07:51

krotom, bez melodii 2-tonowa coś jak w ciężarówkach
senio - 2010-04-27, 12:09

Niemal identyczne podłączenie w moim przypadku odnosi się do fanfar jak do lightbarów jakie opisałem tu :

http://www.yamahadragstar...=asc&start=120.

Z tym że za sterowanie przekaźnika robi oryginalny przycisk klaksonu. Klakson oryginalny mam odkręcony i leży na półce. Zbędny luxus jak dla mnie. Przekaźnik zamontowany jest blisko akumulatora. Pod zbiornikiem przeciągnięte dwa dodatkowe przewody do sterowania przekaźnikiem w dodatkowej izolacji (koszulce). Sprężarka maksymalnie blisko fanfar. Moje są dość duże i czym dłuższe są wężyki z powietrzem tym dłuższa była zwłoka. Samo zamontowanie fanfar to kilka dorobionych elementów trzymających ze stali KO i różnego rodzaju tulejki toczone w czasie montażu. Szybko to nie poszło bo z dzień się bawiłem ale jet OK. Początkowo nie dałem podpórki samych fanfar, ale drżały podczas jazdy i jeden dodatkowy wspornik dorobiłem. Teraz jest OK. Za to zgubiłem jedną czarna zaślepkę na końcach fanfar. Jak by komuś się walała chętnie odkupię. Samo trąbienie jest na tyle głośne że pijani na rowerach wiedzą że ich miejsce jest w rowie na nie na całym pasie. Moje trąbki


orcio - 2010-04-28, 14:54

A tak wygląda moja trąbka. Żadnych sprężarek, rurek, tylko na prąd (~3 ampery).
Podłączona przez przekaźnik równolegle do dwóch standardowych klaksonów.
Zrobiona z nierdzewki, zamontowana tynczasowo na dwóch paskach plastikowych ...
Daje radę - 115dB i ~400Hz. Kupiona w sklepie z wyposażeniem do jachtów - jest to właściwie syrena mgłowa :P

EDDIE - 2010-04-28, 16:04

Ile dałeś za tą syrenę jachtową ?
witek1965 - 2010-04-28, 22:19

orcio, Gdzieś to kupił-adres prosiemy.
orcio - 2010-04-30, 17:28

sure ..... http://aura.szczecin.pl/i...at=116&podstr=0
BtS - 2010-04-30, 23:51

hmm...

kto wokolicy Gdańska jest w stanie zbadać głośność moich klaksonów??

Mam podłączone dwa takie jak: PLA 10179 ze stronki podanej wyżej..
Każdy ma inny ton - brzmią fajnie, powazniej niż seryjne, ale nie wiem czy sa "dość" głośne..

orcio - 2010-05-01, 12:30

Ton jest raczej basowy, ale nie jakoś strasznie ... jak wspomniałem ok 400Hz ... w środku jest śrubka która można trochę podregulować, zresztą chyba nawet trzeba bo sie podobno rozregulowuje od drgań.
Bts - przy PLA 10179 jest podane 108dB, powinno to być natężenie w odległości 1 m na wprost od źródła.. a głosność powinno się dać zmierzyć w stacji diagnostycznej tak samo jak moga zbadać głosność wydechu (właśnie sie boję że mogę mieć z tym problem - XV1700 i otwarty wydech - któtkie cobry)

areks72 - 2010-08-18, 08:32

Witam. Może ktoś doradzi mi gdzie kupić takie ładne opaski chromowane (mocowania) do fanfarów aby zainstalować je na gmolu o średnicy 3 cm ? ? ?
spining - 2010-08-18, 09:43

areks72 napisał/a:
Witam. Może ktoś doradzi mi gdzie kupić takie ładne opaski chromowane (mocowania) do fanfarów aby zainstalować je na gmolu o średnicy 3 cm ? ? ?

może cos takiego ?? ? :klik:

areks72 - 2010-08-18, 13:05

O, dzięki bardzo.
A jakież to cholerstwo drogie, małe g..no. A, i w dodatku nie ma takiego rozmiaru na stanie. Chyba trzeba będzie coś innego zastosować, bo mocowania okażą się droższe od sprzętu. ;/

Zaker - 2010-08-18, 13:34

Szukam czegoś co przypominało by syrenę okrętową ... . Czy ma ktoś z Was nagranie dźwięku tych fanfar ?
witek1965 - 2010-08-18, 20:41

Zaker, coś dla ciebie http://www.szopeneria.pl/...ct&prod_id=2163

Odpowiedź ze sklepu na zapytanie o dźwięk :

Cytat:
Sygnał 1467 ma bardzo gruby donosny dzwiek,

Zaker - 2010-08-18, 21:14

Dzięki witek1965 - jutro wybiorę się do najbliższego sklepu posłuchać ;D
krotom - 2010-11-04, 08:26

Ciekawą miejscówkę na fanfary zobaczyłem na motocyklu Wackaxvs :roll:

Poniższego nie poddaję ocenie tylko zgłaszam jako alternatywę

Maniu_85 - 2010-12-17, 11:14

Montował ktoś fanfary do gmola albo ramy??? Jaką opaske trzeba kupić??? lub czego użyć żeby je przymocować stabilnie i estetycznie?? Posiadam taki zestaw jak na foto :-) fakt moto jeszcze nie mam ale po co później kombinować na ostatnią chwile :-) Czekam na pomoc pozdrawiam!
areks72 - 2010-12-17, 14:11

Ja mam taki sam zestaw. Co prawda zamontowałem go jak narazie prowizorycznie tzn. na uchwyty do rurek w sklepie z art. do grzejników itp. Mocowałem do gmola przedniego lewego. Fakt, chamowato to wygląda, ale zrobi sie trochę cieplej to będę musiał coś wymyślić.
Maniu_85 - 2010-12-17, 18:22

To może inni koledzy nam powiedzą jak załatwić to mocowanie profesjonalnie i estetycznie?
piwu - 2010-12-18, 00:57

tutaj są różnego rodzaju obejmy i uchwyty, może znajdzie się coś co spełni Wasze oczekiwania :)


http://www.lantis.pl/obejmy-uchwyty-c-272.html

Maniu_85 - 2010-12-18, 01:03

Dzieki kolego za linka, jeszcze tylko pytanie jaką srednice ma rama w dragu 1100 clasic przed silnikiem i jaką średnice nają gmole??
HORSZCZAR - 2010-12-18, 01:59

Maniu_85, proponuję zaopatrzyć się w suwmiarkę i pomierzyć, bo o ile średnice rur ramy ktoś Ci może podać o tyle z gmolami może być ciężej, ponieważ ich średnice są różne,
Maniu_85 - 2010-12-18, 11:46

No to chociaż średnica ramy by mnie interesowała, a gmole to raczej robią o podobnej średnicy. Jak widzisz nie mam jeszcze Draga dlatego pytałem tutaj :-) Pozdrawiam!
piwu - 2010-12-18, 12:31

Jak będę u kumpla (gdzie obecnie stoi moja maszyna) to moge Ci zmierzyć, tylko że to będzie pewnie coś po świętach. Pamiętaj, żeby do ramy najpierw dać gumowe dystanse, żeby nie drapało, a później korodowało.
Maniu_85 - 2010-12-18, 12:35

Tak też myślałem a dystanse można nabyć czy poprostu wyciąć z dętki :-) Ok kolego jakbyś mogł to sprawdź srednice. A Ty u siebie masz fanfary???
piwu - 2010-12-19, 10:43

Mam, ja mam zawieszone pod sakwą, nie chciałem zasłaniać silnika i nie chciałem żeby kable mi gdzieś było widać. Cały sezon przejeździłem i woda nie przeszkadzała w użytkowaniu. Raz spaliłem kompresorek, bo całą drogę ze szczyrku do bielska białej jechałem na klaksonie, bo było wesele od kumpla z klubu.

http://www.mmj.pl/~lisiecki/drag/8.JPG
http://www.mmj.pl/~lisiecki/drag/5.JPG

Maniu_85 - 2010-12-19, 14:49

Też ciekawe rozwiązanie. Mi by odpowiadało np też na ramie przed silnikiem. Fajnie byłoby jakby ktoś zmierzył jaka jest tam średnica tych rur w clasic żebym mógł jakąś obejme dokupić a niestety moto nie mam jeszcze.

[ Dodano: 2010-12-21, 00:25 ]
Nikt z was koledzy niema możliwości zmierzyć średnicy tej ramy? :-)

[ Dodano: 2010-12-24, 01:36 ]
Nadal nikt z was koledzy nie odwiedził swojej gwiazdeczki w garażu? Może ktoś czasem przy okazji zmierzy ta rurke ramy żebym wiedział jakiej obejmy szukać? :-) pozdrawiam.

witek1965 - 2011-01-04, 18:33

32 mm
Merlin - 2011-01-04, 21:23

piwu napisał/a:
Mam, ja mam zawieszone pod sakwą, nie chciałem zasłaniać silnika i nie chciałem żeby kable mi gdzieś było widać. Cały sezon przejeździłem i woda nie przeszkadzała w użytkowaniu. Raz spaliłem kompresorek, bo całą drogę ze szczyrku do bielska białej jechałem na klaksonie, bo było wesele od kumpla z klubu.

http://www.mmj.pl/~lisiecki/drag/8.JPG
http://www.mmj.pl/~lisiecki/drag/5.JPG


Przepraszam za OT ale napisz coś o podnóżkach pasażera, może zaciekawią nie tylko mnie.

Maniu_85 - 2011-01-21, 00:25

Powoli zbliżam się do montażu lighbar i fanfary i mam jedną niejasność. Chce wszystko zasilić jednym przewodem. Planuje kupić 3x2.5mm a dokładnie to 1żyła zasilanie lightbar, 2żyła zasilanie fanfary i 3żyła masa która chce wykorzystać zarówno do lamp jak i do fanfary. Teraz moje pytanie do was czy ta jedną żyła 2.5mm masowa wystarczy na te dwa obwody? Czy lepiej dać przewód 4x2.5mm i dać dwie osobne masy? (przeraża mnie tylko grubość przewodu jaki będzie szedł do lampy). Z lampy głównej od przekaźnika do lamp dam przewód 1mm ale odnośnie fanfar od przekaźnika chyba lepiej dać 2x1.5mm (lub 2.5mm)? Bo tam już jest większe obciążenie co o tym sądzicie? Sorki że znowu poruszam ten sam temat ale chce mieć to zrobione jak należy. Pozdrawiam.
bartek_p - 2011-01-21, 02:08

masę podłącz jak najkrótszym przewodem do pierwszej lepszej śrubki przykręconej do ramy. Do lamp tez daj 1,5mm, oczywiście od przekaźnika. Lampy mają obciążenie ciągłe, a fanfary tylko sekundę lub dwie. Do fanfar daj 2,5mm
Ravallo - 2011-05-17, 22:17
Temat postu: Klakson Fanfara
W temacie o fanfarach nie znalazłem nic na temat tego urządzenia.
Zamierzam zmienić klakson na coś głośniejszego, fanfary z trąbkami jakoś do mnie nie przemawiają i stąd moje pytanie

link do youtuba http://www.youtube.com/wa...player_embedded

zdjęcie

-czy ktoś ma taki klakson w swoim motocyklu?
-Jak sie to sprawuje, jest wystarczająco głośny?
-Jakieś rady dotyczące montarzu?
-czy opłaca się w to bawić?

[ Komentarz dodany przez: krotom: 2011-05-17, 22:23 ]
mimo wszystko scalam

soft - 2011-05-17, 22:50

Tajemnicą ładnego i donośnego brzmienia sygnałów jest ich zestrojenie.
Zazwyczaj sygnały dźwiękowe zestrojone są parami nisko tonowy 420Hz i wysoko tonowy 510Hz lub (410+510) lub inaczej. Przy takim połączeniu dźwięk jest czysty i donośny. (Nie głośny!)

Nawet najgłośniejszy dźwięk z jednego sygnału będzie brzmiał jak tandetna piszczałka.

bartek_p - 2011-05-17, 23:50

Maciek u nas ma coś podobnego, może troszkę inny kształt tuby ale wymiary podobne.
Dźwięk nawet całkiem całkiem

arekw711 - 2011-05-18, 10:05

Mam dwie chromowane trąbki ale powiem że żadna rewelacja szału nie robi , jak podpiąłem pod kompresor który mam w garażu wtedy tak samo jak w TIR-że ;D
Ravallo - 2011-05-19, 18:36

Niewiele się od was dowiedziałem, mimo to zaryzykuję kupno tej "piszczałki"
Jak już będzie na motocyklu to dam znać jak się to coś sprawuje

grzechu - 2011-05-19, 20:08

z tego co widziałem i słyszałem to poprostu włoska trąbka nic dla mnie rewelacyjnego taka trąbke ma pawlo ale czy juz podłączył ??
Pawlo - 2011-05-19, 23:14

Podłączyłem podobne, trąbią całkiem nieźle, ale oczekiwałem trochę innego dźwięku

[ Dodano: 2011-05-22, 01:00 ]
Tak wygląda po montażu

apstryk - 2011-06-06, 11:13

Nie wiem jakie masz te fanfary, ja kupiłem parę (wysoko i niskotonowa) bez żadnych kompresorów, udało się umocować je po bokach lampy - deszcz już przeżyły :-)
Dariow - 2011-06-06, 14:44

Ravallo ja swój kompresorek, taki jak w załączniku umieściłem umieściłem nad radiatorem na takim uchwycie jak w załączniku :) w deszczu już dwa razy przejechałem i jak narazie wszystko ok


zaczęło się od identyfikacji reglera a kończy na fanfarach, a zaraz temat wyleci do kosza - pisać we właściwych tematach.

Maniu_85 - 2011-12-15, 21:38

Pogoda nie bardzo do jazdy i tak siedze na tym internecie i przeglądam różnie pierdołki i napotkałem sie z taką nakładką na klakson (dwa rodzaje). Mam chromowaną osłone chłodnicy a przy niej ten czarny kakson nie bardzo pasuje i ciekawi mnie jak taka nakładka prezentuje sie w realu. Ma ktoś coś takiego lub widział na żywca?
witek1965 - 2011-12-15, 21:41

Maniu_85, podaj namiar
Maniu_85 - 2011-12-15, 21:48

Jeszcze znalazłem trzeci rodzaj. Z tego co sie orientuje do do DS musi być 8cm a to mojego VTX 9cm bo są dwa rodzaje.

[ Dodano: 2011-12-15, 21:49 ]
Dwie pierwsze mają w moto-akcesoria a trzecia:
http://www.conrad-motors....ategory_id=1000

Robrob - 2011-12-15, 22:50

mialem taki jak ten pierwszy w 1100, muszę powiedzieć że klakson odrazu był zajefajny, jak go piotrek kupywał też mu się podobał
Maniu_85 - 2011-12-15, 23:00

Czyli warto się skusić. Do ds powinna być chyba 8cm bo są i 9cm nakładki.
SATURIAN - 2011-12-16, 10:54

A czy to się nakłada na oryginalny klakson ? Bo jeżeli tak , to daj sobie z tym spokój , toż to (oryginał) trąbi jak jawka .
Maniu_85 - 2011-12-16, 11:52

Tak nakłada sie na klakson, oryginał wcale nie jest taki cichy a czy to go wyciszy bardziej?? Może i tak ale klaksonu cały czas sie nie używa a estetyka jest :-)

[ Dodano: 2011-12-21, 16:09 ]
Zamówiłem nakładke na klakson 9mm taka jak w załączniku a niestety dostałem pasującą do Dragusia :-) Jak nie dogadam sie ze sprzedawcą chetnie wymienie sie z kims z forum na wiekszą lub sprzedam. Zdjecie mojej nakładki to to zrobione aparatem.

Waldi - 2011-12-26, 22:16

Kumpel ma w HD syrenę elektryczną z lat 60-tych , brzmi super.
witek1965 - 2011-12-27, 01:22

W HD nawet syrena strażacka będzie brzmiała super :hahaha:
pyra - 2012-01-14, 22:44

ktoś posiada lub słuchał
http://allegro.pl/klakson...2044181344.html
http://allegro.pl/fanfary...2037063977.html
pozdrawiam

blady00 - 2012-02-12, 15:46

Ma ktoś zamontowane syreny kuryakyn? Jak jest z podłączeniem ? czy można to pod klakson fabryczny? One są bez pneumatyki, może ktos coś podobnego poleci. Jak jest z poborem prądu przy użyciu?
SATURIAN - 2012-02-12, 17:40

Ja mam zwykłe dwutonowe samochodowe , cena ze szrotu 20 zł. Wystarczająco dają po uszach. Pod fabryczny nie podłączałem bo nie dawały rady trąbić .Musi być przekaźnik , też groszowa sprawa . Schemat podłączenia znajdziesz na forum.
blady00 - 2012-02-12, 18:16

Zależy mi na wizualnym więc raczej tylko w chromie szukam. Wszędzie są z kompresorkiem , bez na 12v znalazlem tylko trzy i cena zbliżona do siebie
Merlin - 2012-02-12, 19:13

Przymierzam się do takiej jak na zdjęciu, elektromagnetyczna, podobno dźwięk 115 Db.
Jak na wyposażenie jachtów przystało z nierdzewki.
Szukaj pod hasłem sygnał trąbkowy, róg mgłowy.
Popatrz tutaj

grzechu - 2012-02-13, 21:55

Merlin, moge powiedzieć że nic ciekawego
na wode jak najbardziej nadaje sie bo woda niesie
ale w ruchu ulicznym nie zabardzo

Merlin - 2012-02-13, 21:58

Za ciche Grzechu?
Nie znalazłem nic lepszego a bez kompresora. :nie_wiem:

grzechu - 2012-02-13, 22:02

ciche ciche ja też już troche szukam i niema nic ciekawego a bez kompresora to wogóle odpuść sobie kup sobie jak piszą zwykłe samochodowe np, mercedesa
orcio - 2012-02-20, 16:36

mam takie cos i jest to głośne .. na pewno głośniejsze od samochodowych klaksonów
JOKER - 2013-01-10, 16:08

A co myślicie o tym http://www.allegromat.pl/aukcja128497

Jaka sprężarka do tego ?

Robrob - 2013-01-10, 16:15

Joker a gdzie ty to chcesz upchnąć w motongu :hahaha:
JOKER - 2013-01-10, 16:22

Nad tym się jeszcze nie zastanawiałem ;D Jak już będzie to coś się wymyśli, wrzucę na kierę.
spider - 2013-01-10, 21:16

Na zlotach czesto mozna spotkac goscia honda vtx ubrana praktycznie we wszystko co mozliwe i on ma wlasnie wielka fanfare mega glosna, a sprezarke ma chyba w sakwie.
PatrykR922 - 2013-01-18, 23:53

Ma ktos moze schemat jak podłaczyć kompresorek przez przekaźnik ?
spining - 2013-01-19, 08:04

PatrykR922, tak samo jak lightbary; pytanie tylko, czy chcesz oddzielny wlacznik fanfar, czy podpiac sie pod klakson ?
Dariow - 2013-01-19, 09:20

Ja miałem podłączone bez przekaźnika bezpośrednio pod stary klakson i działało lol
PatrykR922 - 2013-01-19, 11:32

spining, Chce podpiąć pod klakson
Merlin - 2013-01-19, 12:01

Może być problem przy przeglądzie, lepiej zrób oddzielny włącznik.
spining - 2013-01-19, 12:37

PatrykR922 napisał/a:
spining, Chce podpiąć pod klakson

to "wal" bezposrednio, jak powiada Dariow; klakson chyba pracuje na swoim przekazniku

PatrykR922 - 2013-01-19, 13:09

spining, jak dałem pod klaskon bezpośrednio to zrobiło zwarcie i poszedł bezpiecznik :O

[ Dodano: 2013-01-19, 13:20 ]
Dlatego chciałbym przez przekaźnik i prosze o jakiś schemat :)

Dariow - 2013-01-19, 14:07

Patryk jakie masz te fanfary ?
PatrykR922 - 2013-01-19, 15:18

Od Majkela , podwójne + kompresor
majkelpl - 2013-01-19, 19:43

Dariow napisał/a:
Patryk jakie masz te fanfary ?


Znaczy sie .... zajebiste ! !!! :dumny: :brawo:

pyra - 2013-02-05, 19:29

nabyłem takie sygnały http://www.moto-akcesoria...w-grill,p,20943
chciałbym je zamontować na gmolach,lecz nie moge znaleźć odpowiedniej obejmy. Ktoś wie gdzie tego szukać, lub ma inny pomysł na ich zamontowanie (cena też jest ważna lol )

dryblas7 - 2013-02-05, 20:48

można wywiercić otwór w gmolach ( nie na wylot) nagwintować i wkręcić
Piorus - 2013-02-05, 20:48
Temat postu: fanfary
Witam.Pyra zobacz LANTIS,mają spory wybór chromowanych obejm skręcanych,różnej
średnicy.Pozdrawiam.

Żółw - 2013-02-05, 20:52

pyra czy chodzi Ci o coś takiego?

Obejma

illusion - 2013-02-05, 20:56

pyra, jaką masz średnicę gmola ? mi zostaly obejmy po mocowaniach spacerówek , leżą i się kurzą , mniej więcej coś takiego jak na focie http://www.lidor.pl/Produ...num_1_1_4_.html
pyra - 2013-02-05, 21:13

illusion, średnica 32 mm
dryblas7, to może osłabić gmol
Żółw, krótka śruba przy klaksonie , może nie sięgnąć - dł śruby 1 cm

szukam dalej :>

illusion - 2013-02-05, 21:19

pyra, ja mam na 32 mm , jak Ci takie pasują to mogę odstąpić , jakby co to pw
Żółw - 2013-02-05, 21:35

pyra napisał/a:
Żółw, krótka śruba przy klaksonie , może nie sięgnąć - dł śruby 1 cm


To możesz zastosować redukcję jako przedłużkę (przykład obok) - http://www.allegromat.pl/aukcja130646
A jaki jest gwint w śrubach z tego klaksonu?

pyra - 2013-02-05, 21:42

Żółw, i to jest wyjście :brawo: śruba fi 6mm ( nakrętka 10mm)
dzięki wszystkim za pomoc :uklon3:

spining - 2013-02-05, 22:31

pyra napisał/a:
nabyłem takie sygnały http://www.moto-akcesoria...w-grill,p,20943

i jak to "gada" ?

pyra - 2013-02-05, 22:45

lepiej jak oryginał- Rici już to ma założone :ok:
kujawiak - 2013-02-06, 08:32

...ja tez je mam. Nie powala, ale definitywnie lepiej niz ten maly pierdolnik. Tez je przymocowalem do gmola. Jeden juz bym urwal musze je chyba przemiescic bo wyglada to prymitywnie.
bodi - 2013-02-15, 18:45

Hej. Mam jedno pytanie do użytkowników fanfar. Kupiłem właśnie fanfary z elektrozaworem. W drodze jest sprężarka. I pytanie: jak to podłączyć??

Czy fanfary i sprężarka włącza się u Was jednocześnie, czy z opóźnieniem?
Czy sprężarka i wężyk jest w stanie utrzymać ciśnienie? Jak długo?


Bo pierwszy pomysł był taki, że w tym samym momencie leci prąd na sprężarkę i otwarcie zaworu. Ale pytanie, czy to - nawet przy dość krótkim wężyku - nie spowoduje, że dźwięk będzie modulowany zanim sprężarka nie nabije ciśnienia?

Czy sprężarkę włączać od razu z naciśnięciem guzika, a zawór na fanfarach niech się otwiera z opóźnieniem np. 0.5 sek? Wadą jest to, że sygnał będzie opóźniony, a czasem takie pół sekundy może uratować życie?

Czy jeszcze inaczej - na początku każdej jazdy sprężarkę załączyć "na chwilę" i to ciśnienie się utrzyma do włączenia klaksonu (przy którym w tym samym momencie otwieram zawór i pompuję powietrze)? Jak długo sprężarka + wężyk utrzyma ciśnienie?


Podpowiedzcie, please :)

PatrykR922 - 2013-02-19, 23:11

Nie ma ktoś na zbyciu kompresora do fanfar na chodzie ?
OldDiver - 2013-02-20, 12:35

bodiniusz, A co będzie jak zadziała sprężarka a nie zadziała elektrozawór ?
Na jakiej zasadzie działa "taka" sprężarka?

bodi - 2013-02-22, 22:21

No dobra, mam już fanfary i mam kompresor.
Pomierzyłem, że zawór na fanfarach ciągnie ponad 3 ampery... czyli też nie będę podłączał prosto pod klakson tylko przez przekaźnik.
Kompresor ciągnie 12A, a po przytkaniu wylotu nawet 18A.

I tylko mam jeden problem - kompresor strasznie wyje podczas pracy... tak, że może wystarczy sam bez fanfar...
Trochę mi się to nie podoba.

Jak głośno Wam chodzi kompresor???
Szukać cichszego, a ten odesłać? Czy tak jest zawsze?

@OldDiver, nic mu nie będzie :)

kapat - 2013-02-23, 09:15

Mojego kompresora w ogóle nie słychać... :? Mam go schowanego w prawym schowku. Gdzie zamierzasz go wepchnąć? Może kiedy go schowasz nie będzie tak wył? ;/
OldDiver - 2013-02-23, 10:24

Zacząłem googlować w temacie fanfary. Zaszokowała mnie niska cena takiego kompletu - fanfara, kompresor. Pisze się o podłączeniu poprzez przekażnik ale nie widziałem uwag o konieczności zastosowania osobnego bezpiecznika. Wyczytałem że tor prądowy kompresora winien mieć obciążalność .... 30 A, przewody 4 mm2. ! !!???
bodi - 2013-02-23, 10:30

Fanfara na gmolu, kompresor poniżej klaksonu, wtedy wężyk będzie króciutki - czyli niestety bedzie słychać... :{

No to chyba odsyłam kompresor... i poszukuję kompresora.

petermajster - 2013-02-25, 09:30

bodiniusz, mam tanie fanfary z allegro i mój kompresor też wyje, schowany jest w sakwie więc nie słychać go, fanfary umocowałem pod sakwą.
Kompresor nie lubi wibracji kurzu i wilgoci więc musi być gdzieś schowany!
OldDiver, tak 30A! mniejsze się paliły.

Schemat do podłączenia:
Schemat


Ja nie stosowałem przełącznika 6 tylko kabel sterujący podłączyłem zamiast klaksonu więc w każdej chwili mogę zmienić na sygnał fabryczny.
W moich fanfarach przełącznik 8 zmienia sygnał z ciągłego na modulowany.

ja zakupiłem takie:
i szukam głośniejszych :(


OldDiver - 2013-02-25, 10:34

petermajster napisał/a:
mój kompresor też wyje, schowany jest w sakwie
To zaczy że musiałeś w sakwie zrobić dziurki ?
petermajster - 2013-02-25, 14:50

Nie robiłem dziur, przedłużyłem wężyki i wsadziłem je w czarny oplot. Trąbki są pod sakwą więc wężyki mają teraz długość ok. 70 cm.
PatrykR922 - 2013-02-25, 20:56

bodiniusz, http://www.allegromat.pl/aukcja132200 Prosze;)
petermajster - 2013-02-25, 21:42

Oj za 40 zł. to to rewelacja zapewne nie jest.
W opisie brak danych jakie ciśnienie wytwarza i jaką ma wydajność. Nawet nie podali ile prądu pobiera.
Ja kupiłem zestaw za ok. 80 zł i powiem: jaka cena taki sprzęt :)
Tylko ja mam 2 tuby więc może jak bym dokupił taki drugi kompresor to może by w końcu porządnie zatrąbiło tylko skąd tyle prądu wziąć :evil:

Nigdy nie będziemy mieli fanfar tak donośnych jak w TIRach ponieważ oni mają sprężarkę napędzaną z silnika więc mają powietrza pod dostatkiem. :shock:

Jest jedno rozwiązanie, w sakwie butla po propanie 2 kg. i co tankowanie trzeba by było dopompować na maxa na stacji ;D

OldDiver - 2013-02-26, 08:18

Mam takie pytanie do tych co juz zakupili kompresory. Czy w "papierach" takiego kompresora sa jakieś dane o jego wodo / wstrząso / pyło odporności. Bo przeciez jak widzę wiekszość montuje kompresor na zewnątrz.

A teraz za sugestią petermajster, 'a. Też myslałem o jakichś zbiornikach ze sprężonym czynnikiem. Np. od piantballa. Tylko jakie jest zuzycie takiej fanfary a co za tym idzie na ile "gwizdków" starczy taka butla.

PatrykR922 - 2013-02-26, 14:43

petermajster, ja właśnie ostatnio taki kupiłem , gra jako taką ale tylko na jedną trąbe bo nie moge nigdzie dostac trójnika ;/
Dariow - 2013-02-26, 15:22

Tak czytam te Wasze rozmyślania na temat kompresorów, butli i czego tam jeszcze i się zastanawiam czy wy chcecie cały czas trzymac na sygnale czy może chcecie żeby Wam grały melodyjki :nie_wiem:
Ja zakupiłem coś takiego
http://www.lantis.pl/fanf...tal-p-1049.html
podłączyłem to bez dodatkowych przekaźników pod przewody z oryginalnego sygnału i działa trzeba tylko w dobre miejsce zamontowac kompresor żeby go woda nie zalała a i w paradach też trabił i wystarczyło

petermajster - 2013-02-26, 15:54

PatrykR922 napisał/a:
petermajster, ja właśnie ostatnio taki kupiłem , gra jako taką ale tylko na jedną trąbe bo nie moge nigdzie dostac trójnika ;/


Mój kompresor ma 2 wyjścia powietrza i dodatkowy przewód zasilający. Jeśli jest nie podłączony do + ko dźwięk jest ciągły, po podłączeniu go dźwięk jest modulowany. Więc ja nie potrzebowałem żadnego trójnika.

Dariow napisał/a:
Tak czytam te Wasze rozmyślania na temat kompresorów, butli i czego tam jeszcze i się zastanawiam czy wy chcecie cały czas trzymac na sygnale czy może chcecie żeby Wam grały melodyjki ...... i w paradach też trabił i wystarczyło


Cały czas nie tylko co jakiś czas ale jak ma już trąbnąć to porządnie a jak na razie siła dźwięku moich fanfar nie jest imponująca, natężenie dźwięku porównywalne z klaksonem oryginalnym :(

Dariow - 2013-02-26, 16:13

Petermajster ja naprawde kilka razy musiałem użyc tej trąbki i wystarczyło żeby Panowie w dostawczakach nie zajechali mi drogi i trąbi głośniej od fabrycznego
petermajster - 2013-02-26, 16:33

Dariow napisał/a:
Petermajster ja naprawde kilka razy musiałem użyc tej trąbki i wystarczyło żeby Panowie w dostawczakach nie zajechali mi drogi i trąbi głośniej od fabrycznego


No to wniosek z tego że masz głośniejsze od moich. Wszyscy którzy słyszeli moje trąbki na własne uszy też stwierdzili że głośniejsze by mogły być.

Pawlo - 2013-02-27, 21:55

Dariow napisał/a:
trzeba tylko w dobre miejsce zamontowac kompresor żeby go woda nie zalała a i w paradach też trabił i wystarczyło

Dobra izolacja i można zasuwać po wszystkich kałużach ;p

bodi - 2013-03-18, 22:58

U mnie to jednak do bani działa. Mimo krótkiego wężyka mam tak, że jak nacisnę klakson, to dźwięk nie jest od razu mocny, tylko tak jakby narastał do pełnej mocy przez ok. 0,5 sek. Potem daje rzeczywiście konkretnie.

Ale to mnie wkurza.

Kupiłem już takie coś:

i dają całkiem mocno.
Tyle że są z tak gównianych plasticzków, że już sam nie wiem...

Muszę kiedyś posłuchać jak to słychać u Was i może będę miał na sprzedaż fanfary + sprężarkę :)

pozdrawiam

OldDiver - 2013-03-21, 17:47

bodi, A czy zastosowałeś opisywany wcześniej elektrozawór ? Bo myślę że nawet jak masz elektrozawór i nawet wcześniej włącza się kompresor to może być tak:
- zbyt mała pojemność układu pomiędzy kompresorem a elektrozaworem
- powyższe dławi pracujący (już) kompresor i nie pozwala mu nabrać "mocy", który po czasie się rozkręca.

bodi - 2013-03-22, 14:17

Elektrozawór i tak jest w fanfarach. Chodziło raczej o opóźnienie jego otwarcia w stosunku do uruchomienia kompresora.
Ale zdecydowałem się nie robić żadnego opóźnienia. Działa lipnie.

Będę musiał kiedyś spróbować z innym / dodatkowym kompresorem. Lub nabyć jakieś inne syreny.

Pozdrawiam

OldDiver - 2013-03-22, 17:11

bodi, Trzymam za Ciebie kciuki. Bo też myślę o fanfarze.
gshort - 2013-03-22, 22:34

Bogus mam takie plasticzane na gmolach, daja jak cholera. :)
OldDiver - 2013-03-23, 07:34

gshort napisał/a:
mam takie
Jakie masz na mysli ?
bodi - 2013-03-23, 08:21

gshort napisał/a:
Bogus mam takie plasticzane na gmolach, daja jak cholera. :)


No to muszę podjechać i podpiąć się wężykiem :)

Będziesz dziś na moto? Ja odbieram swój o 14, to możemy się spiąć... :)

gshort - 2013-03-23, 15:20

Moje sa na 12v bez kompresorka ;/
petermajster - 2013-03-25, 20:40

Panowie, elektrozawór jest potrzebny tylko w ciężarówkach ponieważ sprężone powietrze bierze się z układu hamulcowego gdzie ciśnienie jest o wiele wyższe niż może wytworzyć mała sprężarka 12V.
Jeśli stosujemy sprężarkę to elektrozawór nam tylko przeszkadza bo dławi powietrze.

bodi - 2013-03-25, 22:30

No ale ja kupiłem od razu z elektrozaworem - takie były :)
Czyli co, pobawić się i wywalić? Może coś pomóc? Czy szukać większego kompresora albo klaksonu bez potrzeby podłączania fanfar?
Szkoda, bo ładne znalazłem :)

petermajster - 2013-06-24, 14:56

No i mam głośny klakson :)
Naprawdę głośny jest :)

OldDiver - 2013-06-24, 15:17

petermajster, Podaj wiecej szczegółów.
petermajster - 2013-06-27, 10:09

Proszę bardzo:
Opis montażu fanfar w motocyklu.

Myślę że dosyć szczegółowo to opisałem.

OldDiver - 2013-06-27, 10:24

Ożesz ty w mordę ;D Jest to chyba trochę przerost ... "formy nad treścią" ... ale głośny.
majkelpl - 2013-06-27, 21:20

To teraz pytanie w stylu: a jak nie masz sakwy ? ;D
Lekko pojechane .....

petermajster - 2013-06-27, 22:00

majkelpl napisał/a:
To teraz pytanie w stylu: a jak nie masz sakwy ? ;D
Lekko pojechane .....

To trzeba sobie zakupić albo pozostać przy fabrycznym brzęczyku :)

OldDiver - 2013-11-16, 12:50

Mam pytanie do specjalistów, użytkowników fanfar z kompresorem.
Czy kompresor:
- musi być odizolowany od otoczenie
- wskazanym jest aby był odizolowany bo może się zepsuć
- może funkcjonować w kurzu i deszczu ?

Dariow - 2013-11-16, 13:11

Raczej bym kompresora nie narażał na deszcz i wodę, jest raczej mało szczelny, w Dragu jeden dostał wody i go szlag trafił a drugi uszczelniłem gdzie tylko się dało i chyba do tej pory działa u nowego właściciela
petermajster - 2013-11-16, 13:35

ja swój wożę w sakwie i chronię go przed wilgocią i brudem, na pewno mu takie środowisko nie sprzyja. Kompresorek kupiłem dość solidny, metalowy, kosztował ok. 100 zł. sezon wytrzymał jednak w połowie sezonu musiałem go przesmarować paroma paroma kroplami oleju.
OldDiver - 2013-11-16, 14:52

petermajster napisał/a:
przesmarować paroma paroma kroplami oleju


Da się Go rozebrać ?

petermajster - 2013-11-16, 15:01

mój się dało. 4 śrubki i dostałem się do korbowodu.
MajQ - 2013-11-21, 15:10

Ja w moim byłym DS 1100 custom (teraz Byrusia nim pomyka) miałem podpięty z dołu do kufra i kompresorowi nic się nie działo, a trąbił jak TIR :D
yanis56 - 2014-01-12, 19:08

Czy ktos z Forumowiczow ma/widzial/montowal "Wolo Bad boy" f-my Valk Motive?
drink555 - 2014-06-24, 06:53

Witam mam prośbe jestem na montarzy fanfar potrzebuje żebys mi dokladnie opisał krok po kroku jak zamntowałęś czy uzywałeś przekaznika ogólnie wszystko mile widzane zdj. dzieki i LwG
petermajster - 2014-06-24, 08:19

drink555, A jakie dokładnie montujesz??
Madburn - 2014-06-24, 10:06

do przekaźnik prowadzisz kabel 4mm2 z bezpiecznikiem - najlepiej wziąć z przed puszki bezpieczników podpinasz pod 87. mase kompresora do ramy. dalej z 30 wychodzisz na + kompresora



różowy to plus z klaksonu do 86
czarny to ten od guzika (guzik zwiera do masy) do 85

ja się pozbyłem pipka i mam tylko trąbę
przekaźnik jest w główce ramy - masa z ramy :)
kompresor tez upchałem za główka ramy

teoretycznie to co MajQ zrobił nie jest zalecane - trąba skierowana poziomo w stronę jazdy - chwyta muchy i wodę - ale jak się okazuje mimo upływu czasu Byrusia wciąż trąbi jak wściekła ;)

witek1965 - 2014-06-24, 14:05

Madburn napisał/a:
do przekaźnik prowadzisz kabel 4mm2
to jaki prąd tym kablem ma płynąć ? Ile mocy mają te fanfary ? 30 A :shock:
Madburn - 2014-06-24, 15:40

instrukcja tak mówi
pamiętaj ze to nie pipek z elektromagnesem tylko silnik kompresora
co prawda 4mm^2 jest pewnie wartościa dla kilkumetrowej instalacji w ciągniku
w motocyklu przewód ma średnio koło 1m więc 2mm^2 będzie mieć podobne straty

chodzi w skrócie o to że fabryczne przewodziki od pipka są za słabe - albo wywali bezpieczenik albo taki spadek napięcia bedzię że kompresor lewdo dmuchnie

na oko to ten silnik może mieć 100-200W mocy

no i tak w ogóle to co ? żałujesz porządnego przewodu ?

ja namiętnie używam przewodów z kabli komputerowych 230V 16A - mam tego sporo z wtyczkami np. Meksyk czy UK - więc pruje i utylizuje ;)

witek1965 - 2014-06-24, 16:15

Madburn napisał/a:
no i tak w ogóle to co ? żałujesz porządnego przewodu ?
absolutnie nie. Twoje fanfary, twoja kasa i twoje przewody.
Madburn - 2014-06-24, 17:36

to nie szlifierka wyścigowa - że każdy gram się liczy :)

sprawdziłem w instrukcji 30A bezpiecznik ma być
ja akurat 25A dałem bo taki miałem pod ręką - zmienie jak pójdzie z dymem - ale chyba bym nie wiem ile trąbić ;D

drink555 - 2014-06-24, 20:55

Dzięki wielkie za pomoc jak zamontuje to wrzucę zdjęcia i dźwięk z fanfar LwG ;p
Madburn - 2014-06-24, 22:50

dźwięk jest niezły - na pewno lepszy niż z pipka fabrycznego :)
jednak ten kompresorek nie daje dużego ciśnienia - jak podłączyłem trąbke pod kompresor lakierniczy i dmuchnąłem 6bar to okoliczne psy nie wiedziały którędy do budy wejść :)

moc dźwięku zależy od ciśnienia- żeby było głośno to tak z 120-150psi trzeba dac (tyle ciśnie lokomotywa)
ton zależy od długości trąby - im dłuższa tym niższy
np. można zrobić tak
http://youtu.be/0rmBwCR1HVg ;D

Marquis - 2014-08-27, 21:49

Pawlo napisał/a:
Podłączyłem podobne, trąbią całkiem nieźle, ale oczekiwałem trochę innego dźwięku

[ Dodano: 2011-05-22, 01:00 ]
Tak wygląda po montażu


I jak to u Ciebie działa? O ile jeszcze używasz tego sprzętu, bo nieco czasu minęło...

tqmeh - 2015-09-21, 20:02

Cześć,

może kogoś zainteresuje, trafiłem na sklep z dobrymi cenami i sporym wyborem...

http://www.sklep.szer-tra...7011edee68b30e5

tygrys - 2015-09-21, 21:05

Tylko kolego , to wszystko jest do ciężarówek - musisz mieć sprężarkę osiem atmosfer - minimum sześć...
tqmeh - 2015-09-21, 21:15

Widzę, pytanie ile daje taka dołączana, czy wystarczy jej mocy?
Następna sprawa czy chodzi o wydajność czy ciśnienie....
Trzeba by sprawdzić jaka wydajność przy jakim ciśnieniu jest potrzebna

tygrys - 2015-09-22, 09:03

W poprzednim motocyklu miałem takie trzy - różniły się długością (wysokie i niskie tony) i użyłem sprężarki zakupionej w "Brico" do pompowania kół 12V . Potrzebny jest jeszcze zbiornik powietrza , więc zrobiłem go w przednim gmolu - 3,5 litra i to wystarczało na około 2 min ciągłego trąbienia , ale efekt z....ty - jak TIR albo lokomotywa. Mankamentem jest ulokowanie sprężarki (miałem w sakwie) i plątanina przewodów pneumatycznych , bo: od sprężarki do zbiornika , ze zbiornika na rozdzielacz i do poszczególnej trąbki . Trzeba jeszcze zamontować wyłącznik ciśnieniowy , żeby po nabiciu odpowiedniego ciśnienia w zbiornik wyłączył sprężarkę i po spadku ciśnienia - włączył , miałem ustawione na 8 bar i 5 bar. I kable zasilające silnik sprężarki na przekaźniku .
Marecki75 - 2016-07-17, 23:21

Co prawda już dobry tydzień od montażu, ale teraz dopiero znalazłem czas aby się pochwalić.
Zamontowałem fanfarę :)
W końcu mojego motocykla słychać, gdy naciskam klakson :brawo: :brawo:
Zamontowałem sam ( radość tym większa, że ja elektryk lichy ) i w końcu zamiast cichego tii tii z oryginalnego klaksoniku ( skuter ma głośniejszą gwizdawkę), jest porządne .. yebnięcie :)

Trąbitko jest zamontowane pod lewą sakwą, sprężareczka w sakwie.
Kilka fotek tutaj:
https://photos.google.com/share/AF1QipOEJ4AxNsrUoCUfSyJ-LtuYPWfL0QK8JK12uMWF0wTfmc3bRfIMqKeuxJqs51jSPw?key=MVFNTHVPWFVMd2tOWXVwcklQbTJsWHpQMVRHT0FB

a tutaj można posłuchać jak gada :) ( 14 sekunda)

https://www.facebook.com/...48903225434701/


Polecam :)

Jacek6 - 2016-07-18, 11:06

Chyba było by korzystniej dla fujarki odwrócić ją dupką w kierunku jazdy. W tej pozycji cały możliwy i niemożliwy syf z drogi i powietrza razem z woda prosto w ryjek będzie jej walił.
RTP - 2016-07-18, 12:14

Jacek6, w moim Dragu mam identyczną fanfarę zamontowaną tak jak chwali się Marecki75. Przeleciałem około 40tys km i nie zauważyłem problemów o których piszesz. Poza tym można zawsze odkręcić tubę i przeczyścić.
Gdyby zamontować ją w odwrotnym kierunku nie spełniała by swego zadania niestety. Za to jadący za nami mieli by pełne gacie po jej użyciu :)

[ Dodano: 2016-07-18, 12:21 ]
Marecki75, moja dobra rada , wywal tę metalową objemkę którą widać w połowie tuby (otacza tubę leżąc na czarnej gumie) albo sam zrób sobie z jakiejś mocniejszej blachy. Mnie to badziewie się ułamało po paru setkach kilometrów.
Całe szczęście, że to było na parkingu. Usłyszałem lekkie szorowanie metalu zatrzymałem moto i zobaczyłem jak tuba trze o glebę. Sprawę załatwiłem plastikową zapinką, którą każdy ma pewnie w sakwie i mam tak do dzisiaj :)

Marecki75 - 2016-07-18, 13:10

RTP
Marecki75, moja dobra rada , wywal tę metalową objemkę którą widać w połowie tuby (otacza tubę leżąc na czarnej gumie) albo sam zrób sobie z jakiejś mocniejszej blachy. Mnie to badziewie się ułamało po paru setkach kilometrów.
Całe szczęście, że to było na parkingu. Usłyszałem lekkie szorowanie metalu zatrzymałem moto i zobaczyłem jak tuba trze o glebę. Sprawę załatwiłem plastikową zapinką, którą każdy ma pewnie w sakwie i mam tak do dzisiaj :) [/quote]

dzięki :) Kolego.
Zwrócę na to uwagę i oczywiście poprawię mocowanie.

Co do syfu, brudu w trąbce, zawsze coś może wpaść. ale w pierwszej kolejnosci zawsze moja lewa noga zbiera cały syf na nogawce, gdy trzymam ją na platformie.

Jacek6 - 2016-07-19, 16:56

Czyli montaż właściwy :-)
stachcse - 2016-07-22, 22:14

Miałem ten sam problem,nagle COŚ zaczęło pukać o osłonę wału....trytytka załatwiła sprawę...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group