YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Optyczny - OBROTOMIERZ DO DRAGA

Gucio68 - 2008-11-21, 18:53
Temat postu: OBROTOMIERZ DO DRAGA
Napiszcie czy posiadacie-jeśli tak dajcie fotki/linki.Mile widziane schematy podłączeń.Te na eBayu widziałem,cholernie drogie.
sly1078 - 2008-11-21, 22:10

sprawdź w louisie mają piękne chromowane obrotomierze
Gucio68 - 2008-11-23, 13:22

To już mam-teraz obrotomierz i koniec.Nie 6 paczek,kupiłem za 1,99 paczki-czekam na przesyłkę.O sorka nie wszystko szukam led H3 do lightbarów ażeby prądu mniej żarły idea
Obrotomierz kupiłem w MOTOJAPAN.

Kozak_Barabasz - 2008-11-23, 14:24

Świetna sprawa z tym obrotomierzem (chyba tak się poprawnie pisze).
Chyba nie dałbym sam sobie rady z instalacją ...
Jak będziesz już go miał to fajnie byłoby, gdybyś zamieścił instrukcję ;)

TUTAJ LINK

Gucio68 - 2008-11-29, 16:15

Zamontowany- działa ;D


Działa zobaczcie-montaż bardzo prosty lol
http://pl.youtube.com/watch?v=SLhSPxBzS_w

Sylwek - 2008-11-29, 22:01

Fajny,napisz z jakiej firmy nabyłeś , no i gdzie podłączyłeś te 4 kabelki ! ?
Gucio68 - 2008-11-30, 12:06

Sylwek napisał/a:
,napisz z jakiej firmy nabyłeś , no i gdzie podłączyłeś te 4 kabelki ! ?

Sylwek-kupiłem na allegro u MOTOJAPAN(Kozak dał link-jest wyżej)do obrotomierza dokupiłem uchwyt na kierownicę(od lusterek)też u tego sprzedawcy.
Schemat:

Kozak_Barabasz - 2008-12-20, 23:32

Gucio68 czy mógłbyś zrobić zdjęcie w nocy tego obrotomierza ?
Chciałem zobaczyć jak wygląda te podświetlenie.
Czy tą żarówkę można bez problemu wymienić ?

Gucio68 - 2008-12-21, 00:07

Można wymienić-zegarek mam podświetlany na niebiesko(bez możliwości wymiany)dlatego licznik jest na niebiesko i obrotomierz jako pierwsze miał przekładke na niebieską led-była żarówka(DS mam niebiesko-czarny).Kozak wskakuj w auto(chyba ,że chcesz na moto...) i na autostradę-mieszkam 500 metrów od zjazdu-zobaczysz :)
Kozak_Barabasz - 2008-12-21, 00:13

Gucio68 napisał/a:
mieszkam 500 metrów od zjazdu-zobaczysz :)

No popatrz, ja też :D

Dobrze, że jest wymienna, będzie biała :D
Więc trzeba będzie zamówić.
Lubię sobie od czasu do czasu zerknąć na obrotomierz ;)

Kozak_Barabasz - 2008-12-21, 12:35

Obrotomierz zamówiony.
Mam teraz pytanie ...
Gdzie mogę znaleźć taką obejmę abym mógł go przykręcić na kierownicę ?

Gucio68 - 2008-12-21, 13:56

Jak kupiłeś u motojapan na allegro to on ma także uchwyty do mocowania lusterek-taki założyłem po małej przeróbce ;)
Kozak_Barabasz - 2008-12-29, 15:43

Super głupie pytanie ....

Gdzie DOKŁADNIE znajduje się cewka ? Zazwyczaj jest ona pod bakiem (mam nadzieję, że jednak obejdzie się bez ściągania go).

Gucio68 - 2008-12-29, 16:33

Kozak_Barabasz napisał/a:
Super głupie pytanie ....


Dlaczego głupie?Jest dobrze schowana-niestety pod zbiornikiem."Niestety" jest tylko do pierwszego zdjęcia baku,potem powiesz-pikuś:)

Kozak_Barabasz - 2008-12-29, 16:48

O ile się nie mylę to należy zdemontować kanapy aby odkręcić bak ... ;/

Podpięcie jednego głupiego kabla i połowa moto do rozebrania evil
Teraz mam bak zalany pod sam korek paliwem, do tego jest -2C.
A chciałem latem wyjechać z gotowym osprzętem ... ;/

obi - 2008-12-29, 20:43

a taki można kupić w USA ... 162 USD + przesyłka + cło ?
Dawid Z. - 2008-12-29, 21:09

Wejdź sobie na tę stronę i znajdziesz też podobne rzecz gustu.
http://motorcycle-accesso...id=0&search2=Go

Kozak_Barabasz - 2008-12-29, 21:13

160$ ? Ja kupiłem za 199 w PLN również bajerancko wyglądający ;)
Darol - 2008-12-29, 21:13

Kozak może to nie pikuś ale dostałem od gucia teź zdjęcia i wszystkie dane i załozyłem ten za 199 zł i jest git zbiornik teź mam zalany pod korek ale jakoś sobie poradzilem i juz wszystko jest na miejscu.
pan_wiewiorka - 2008-12-30, 14:40

obi napisał/a:
a taki można kupić w USA ... 162 USD + przesyłka + cło

Ale wypaśny. Chyba się skuszę :)
Kto mi to podłączy? ;D

Gucio68 - 2008-12-30, 17:19

pan_wiewiorka napisał/a:
obi napisał/a:
a taki można kupić w USA ... 162 USD + przesyłka + cło

Ale wypaśny. Chyba się skuszę :)
Kto mi to podłączy? ;D


Chip i Dale ;D

Biały - 2009-01-19, 22:16

Panowie, przy ilu obrotach Drag Star ma odcięcie paliwa i tak mniej więcej przy ilu zmieniacie biegi, żeby nie zamęczyć sprzętu??
Brat Mniejszy - 2009-01-25, 17:01

Ja tez mam takie moze malo madre pytania. Jaka jest roznica miedzy elektronicznym a machanicznym obrotomierzem. Oraz jaki jest zakres obrotow w dragach bo tych obrotomierzy to jest kilka do wyboru (do 8tys, 12tys ...)
Biały - 2009-01-25, 20:19

Wystarczy do 8 tyś, więcej obrotów chyba nie mają
Długi63 - 2009-02-15, 19:41

Czy zielony kabel, który idzie do cewki na (-) może być podłączony do któregokolwiek cylindra, czy musi być to pierwszy gar ?
Gucio68 - 2009-02-15, 20:06

Długi63 napisał/a:
Czy zielony kabel, który idzie do cewki na (-) może być podłączony do któregokolwiek cylindra, czy musi być to pierwszy gar ?


Słyszałem,że mechanicy przy regulacji obrotów tak robią-ale pewien nie jestem.
Nie lepiej zdjąć zbiornik i na pewniaka ?

Długi63 - 2009-02-15, 20:29

Moto rozbebeszone tylko nie wiem pod która cewkę podłączyć
grzechu - 2009-02-15, 20:42

moim zdaniem podłącz pod 1 cylinder przeważnie wszystko (zapłon czujki i inne takie )jest brane z pierwszego cylindra
Gucio68 - 2009-02-15, 20:43

Długi63 napisał/a:
Moto rozbebeszone tylko nie wiem pod która cewkę podłączyć

Ja dałem pod cewkę od strony stacyjki.

Gucio68 - 2009-02-21, 19:05

koszerny napisał/a:
a może wiecie ile ten może kosztować
i gdzie można kupić

Zobacz:
http://cgi.ebay.com/ebaym...sQ5fAccessories
lub
http://www.cruisercustomi...&query=Model_36

Na eBay w stanach wpisz:
Tachometer V Star

Długi63 - 2009-02-28, 16:08

Czy mogę wpiąć obrotomierz w instalację od stacyjki?
Kable przy stacyjce to niebiesko-żółty, niebieski, czerwony i brązowo-niebieski.
Gruby czerwony to pewnie +12, a reszta to nie wiem. I gdzie wpiąć podświetlenie?

Kozak_Barabasz - 2009-02-28, 16:55

Możesz wpiąć kable "gdzie chcesz" ;)
Kabel zasilania oraz podświetlenia zlutowałem razem do +
Kabel masy oczywiście do -
Ostatni kabel do cewki -

pan_wiewiorka - 2009-03-21, 17:58

Ten wskazany przez Koszernego dostępny jest tylko do wersji Classic. Nie wiecie czy zatrybi z Customem? Nie chce mi się wierzyć, że są jakieś różnice w tej kwestii między obydwoma modelami.
Lucek - 2009-10-24, 16:56

Długi63 napisał/a:
Czy mogę wpiąć obrotomierz w instalację od stacyjki?
Kable przy stacyjce to niebiesko-żółty, niebieski, czerwony i brązowo-niebieski.
Gruby czerwony to pewnie +12, a reszta to nie wiem. I gdzie wpiąć podświetlenie?


Ja podpiąłem to co można do stacyjki;
zasilania (czerwony)z podświetleniem (niebieski)do brązowego grubego (nie na czerwony gruby,bo tam jest zawsze napięcie),
masę (czarny) do niebieskiego w kostce stacyjki,
zielony do pomarańczowego cewki (cewka drugiego cylindra)

Dawid Z. - 2010-02-12, 23:53
Temat postu: Obrotomierz.
Tak to u mnie wygląda.
Xavier - 2010-02-16, 12:29

Dawid - zajebioza, czad i wypas ! Coś czuję, że będę się wzorował na takim układzie! Dla mnie bomba!
arekw711 - 2010-02-16, 14:42

A masz do czego założyć ?
patryk_c - 2010-02-16, 23:00

arekw711 napisał/a:
A masz do czego założyć ?


Ty tak od razu z grubej rury...

A nie pomyślałeś że jak się ma obrotomierz, to jest to świetny pretekst żeby dokupić Drag Stara?


Albo przy najmniej kask :hahaha: :hahaha: :hahaha:



Pozdrawia Patryk

Dawid Z. - 2010-02-16, 23:57
Temat postu: Obrotomierz.
Toszkę lepsza fotka.
raf.ftr. - 2010-02-18, 20:17

Wygląda czadowo. Dobrze widzę po prawej stronie to barometr? A tak na marginesie zapytam czy wskaźnik paliwa też da się dostawić? Szkoda tylko, że jeszcze nie mam do czego.
Dawid Z. - 2010-02-18, 21:51

raf.ftr. napisał/a:
Wygląda czadowo. Dobrze widzę po prawej stronie to barometr? A tak na marginesie zapytam czy wskaźnik paliwa też da się dostawić? Szkoda tylko, że jeszcze nie mam do czego.


To po prawej to zwykły termometr. Ale jak dobrze pójdzie to dorzucę jeszcze czujnik temperatury oleju.

shipp - 2010-02-20, 12:45

Zastanawia mnie sens zakładania takich gadżetów. Obrotomierz, przecież nasze silniki nie osiągają takich kosmicznych obrotów, aby trzeba było je kontrolować obrotomierzem. To samo z czujnikiem temperatury oleju w silniku. Konstruktor tworząc silnik takiej pojemności chłodzony powietrzem zadbał o zabezpieczenienie go przed nadmiernym przegrzewaniem się. Jeszcze jak termometr mogę zrozumieć, tak inne gadżety? Obrotomierz, termometr temperatury powietrza, oleju, zegarek, co jeszcze? Ja jestem zwolennikiem minimalizmu w Gwiazdkach, inaczej lepiej od razu kupiś Goldasa z pełnym wypasem. No, zrobiłem odstępstwo i założyłem zegarek na kierę, żebym nie musiał się zatrzymywać, aby sprawdzić która godzina :D
PS. Dziewczyny i Chłopaki, to nie jest krytyka tylko moje przemyślenia i punkt widzenia a każdy zrobi jak mu pasuje i co jemu się podoba. pokooj

arekw711 - 2010-02-20, 13:43

shipp to wszystko to kwestia gustu jeden woli ogórki a drugi córkę ogrodnika ,jedni zakładają coś na gwiazdkę a inni mogą kupić gołą i jeszcze coś pościągać bo mówią że ma za dużo
Bemol - 2010-02-25, 22:06

Shipp zgadzam się z Tobą w całym zakresie. Ale niestety jest spore grono tzw. gadżeciarzy, którzy prześcigają się w "upiększaniu" swych motocykli. Albo ich miłość do sprzętu jest tak wielka, że szukają wszelkich okazji aby ją uzewnętrznić. I też pokooj ;D wszystkich
Luk - 2010-02-26, 07:32

A ja już planuję zakup obrotomierza i czujnika temperatury oleju! Do tego jeszcze podesty dla pasażera i przewody w stalowym oplocie. A Drag będzie na początku kwietnia dopiero :) Więc pewnie szybciej będę miał jak to Ktoś tu nazwał gadżety.

ps. Mam tylko nadzieję, że silna ekipa pozańska pomoże mi potem w zakładaniu obrotomierza właśnie :)

ps. 2. Czy obrotomierza szukać w obudowie chromowanej czy z kwasówki??

Gucio68 - 2010-02-26, 10:29

Luk napisał/a:
ekipa pozańska pomoże mi potem w zakładaniu obrotomierza właśnie

Załatwione ;D

Luk - 2010-02-26, 10:47

Ja to mam z Wami dobrze :) OT - hehehe
max1978 - 2010-02-27, 15:59

A mój obrotomierz, leży w garazu razem z mocowaniem na kierownice i dziesięcio pakiem piwka i czeka aż ktoś z warszawiaków zlituje się :( i pomoże mi go założyc.Ja jakoś boję się sam brac za elektrykę :(
Jeżyk - 2010-02-27, 16:48

Ja wprawdzie na elektryce niezbyt się znam, ale ......dziesięciopak powiadasz .....hmmmm , no to możemy przy nim pokombinować :)
max1978 - 2010-02-27, 17:32

ZAPRASZAM NAWET DZIŚ
GARAŻ OSWIETLONY I JEST OGRZEWANIE ELEKTRYCZNE (JAK WŁĄCZĘ,HEEE) :)

Proszę przestrzegać pkt 10 regulaminu - Lokis

Roben - 2010-03-02, 18:12

ja się zastanawiam nad takim obrotomierzem tylko w chromowanej obudowie
http://moto.allegro.pl/it...smoke_52mm.html
albo taki
http://moto.allegro.pl/it...go_pojazdu.html

bartek_p - 2010-03-02, 18:56

ten cyfrowy sobie odpuść , straszna chała. Gówniane plastikowe pudełko, a wskazania średnie. Miałem kiedyś w maluchu taki
fazzi - 2010-03-02, 20:06

Roben napisał/a:
ja się zastanawiam nad takim obrotomierzem tylko w chromowanej obudowie
http://moto.allegro.pl/it...smoke_52mm.html
albo taki
http://moto.allegro.pl/it...go_pojazdu.html

to zabawaki do puszki do draga obrotek musi byc wodoszczelny i jakos wygladac a te tego nie spelniaja ;p

Roben - 2010-03-02, 20:11

ten z chromowaną ramką zamiast czarną http://moto.allegro.pl/it...smoke_52mm.html

i taką obudową

http://moto.allegro.pl/it...etal_chrom.html

powinno to dobrze wyglądać, co do szczelności to idzie sobie z tym poradzić

senio - 2010-04-16, 16:18

Ja kupiłem z allegro zegary 52 mm o nazwie Mroczne Widmo. Oczywiście chromowane obudowy do nich też. uchwyty na kierownicę dorobiłem z duraluminium. Wszystko fajnie tylko w dzień ich nie było widać. Wyjąłem oryginalne ciemne szybki, a dorobiłem jasne. Teraz jest extra widać, nie szukam wiecznie szóstki, i wiem ile fazy mam jeszcze w zanadrzu.


fazzi - 2010-04-17, 09:44

fajnie wygladaja :)
AndHim - 2010-04-17, 10:58

Miałem takie same w Virażce. Miałem troche problemów z prądem dlatego postawiłem na woltomierz. Potem było wszystko pod kontrolą.
remol71 - 2010-05-20, 14:08
Temat postu: Re: Obrotomierz.
Dawid Z. napisał/a:
Toszkę lepsza fotka.


Rewelacja. Jeszcze nie mam DS-a a już kombinuję nad obrotkiem. Bardzo mi się podoba rozwiązanie. Patrząc na fotkę wykoncepowałem że dorzucę właśnie zegarek i termometr oleju albo wskaźnik ciśnienia oleju. Montaż GPS-a aby nie psuł estetyki to nie jest prosta sprawa.

sempai - 2010-10-19, 15:29

Witam.
Właśnie dojrzałem do tego, aby kupić i zamontować obrotomierz do mojej V-Starki.
Poczytałem sobie Wasze posty i stwierdziłem, że można by zamontować sobie coś takiego
http://allegro.pl/obrotom...1272667395.html
tylko jak to ustrojstwo przerobić na 2 cylindry??? Ma ktoś koncepcję? Będę wdzięczny:)
Pozdro:)

soft - 2010-10-19, 15:33

Nie przerobisz - chyba że za przeróbkę uważałbyś wymianę tarczy na inną - ale to bez sensu i wtedy wskazywałby ci tylko do 4 tysięcy.
sempai - 2010-10-22, 10:40

Soft, no to mnie nie pocieszyłeś...Oryginalne są drogie, więc pomyślałem, że może..
Chociaż, przeglądając forum motocyklistów, pisali tam, że można, zmieniając jakieś ustrojstwa elektroniczne...Ale czy to opłacalne?
Znalazłem też coś takiego: http://allegro.pl/obrotom...1265480609.html
i ponoć przestawia się go na żądaną ilość cylindrów, przyciskiem na tarczy..
Zastanawiam się nad nim, ale przydało by się spytać kogoś, kto ma coś takiego, czy rzeczywiście działa...
Pozdro:)

arekw711 - 2010-10-22, 11:18

Ma obroty do 10 tys i cena niecałe 70zł niższa nie wiem czy warto ;/
Miszel - 2010-10-22, 22:06

Witam, jestem tu nowy, mam pytanie zakupiłem obrotomierz czy ktoś może mi podpowiedzieć w które dokładnie miejsce podłączyć zielony kabel? (zdjęcie mile widziane) z góry dziękuję. Jeszcze link do obrotka. Pozdrawiam

http://cgi.ebay.com/ebaym...5#ht_1211wt_937

Proponuję najpierw odwiedzić dział " O sobie " - Sylwek

soft - 2010-10-23, 18:17

Co prawda bez schematu nie wiem gdzie podłączyć przewód, ale muszę przyznać że obrotomierz jest zarąbisty.
Miszel - 2010-10-23, 22:43

Witam, dziś zdemontowałem zbiornik paliwa, pod spodem są dwie cewki zapłonowe myślę że muszę zielony kabelek (sygnałowy) podłączyć do minusa na jednej z nich, powinno działać. (mam wielką nadzieję :-)) To narazie tyle pochwalę się jak zakończe prace.

[ Dodano: 2010-10-23, 22:45 ]
Do Sylwka. Czego mam szukać w dziale o sobie bo nie kumam.

Maniu_85 - 2010-10-24, 16:36

Witam jak narazie niestety jestem sympatykiem. Powiedzcie mi czy duzo jest roboty zeby zdjac bak? Ile jest srub itd? Jak już kupię swój nabytek pewnie będę montował coś np fanfary i do tego będę musiał zdjąć bak dla ukrycia przekaźnika i przewodu więc chciałbym się przygotować :) A odnośnie fanfar to może ktoś poleci mi jakieś i podpowie gdzie je podłączyć i jakie obejmy jeszcze muszę kupić do ich przykrecenia. A i czy kompresor macie gdzieś schowany? Czy może być na zewnątrz? Kiedyś gdzieś wyczytałem że powinien być schowany przed deszczem. Pozdrawiam.
MARCIN V-STAR - 2010-10-24, 16:36

podobają mi sie te zegary co przerobił SENIO będe kombinował żeby sobie zrobić takie same ;D
Pawlo - 2010-10-24, 23:49

Maniu_85 napisał/a:
A odnośnie fanfar ....gdzie je podłączyć i jakie obejmy jeszcze muszę kupić do ich przykrecenia. A i czy kompresor macie gdzieś schowany? Czy może być na zewnątrz?

Kompresor założyłem na zewnątrz i w pionie aby nie pociągnął wody, a podłączenie elektryczne dobrze zaizolowałem. Same trąbki zamontowałem na gmolu. Jak na razie działają i pewnie już tak zostaną.

Miszel - 2010-10-28, 21:35

Maniu_85 napisał/a:
Powiedzcie mi czy duzo jest roboty zeby zdjac bak? Ile jest srub itd?


Demontujesz siedzenie, klucz imbus śruba znajduje się między kanapą szefa a plecakiem, po zdjęciu od razu zobaczysz dwie śruby klucz (jeśli dobrze pamiętam 12) odkręcasz je i bak odciągasz lekko w kierunku tylnej lampy i w górę, pamiętaj wcześniej wyciągnij wtyczkę zegara z gniazda i odłącz przewód paliwowy, powodzenia.

[ Dodano: 2010-10-28, 21:38 ]
Obrotomierz już działa super i wygląda. Oto link do strony ze schematem inst. elektrycznej.

http://www.motoinfo.yoyo....a%20XVS1100.tif

zbymus - 2010-10-28, 22:17

shipp napisał/a:
a mnie zastanawia praktyczna strona montowania tego, bo i po co w Dragu obrotomierz? Przecież to nie szlifierka i obrotów silnika nie wykręca się nie wiadomo ile a w ogóle spokojnie można je oceniać "na ucho"


shipp masz rację ,ale taki obrotomierz ile daje lansu.
To mój;
http://lh3.ggpht.com/_0sr..._k/DSC02345.JPG

Maniu_85 - 2011-04-22, 23:08

Nie został komuś może po zmianie motocykla obrotomierz albo ktoś zdemontował i stwierdził że jest mu nie potrzebny? Jak coś chętnie odkupie.

[ Dodano: 2011-04-23, 05:00 ]
A jak już nikt naprawdę nie chce sprzedać to może polecicie mi jakiś obrotomierz? Który używacie i nie mieliście z nim problemów? No i oczywiście w przystępnej cenie :-) Do ilu tys. obr. kręcą wasze silniki max na obrotomierzu?

illusion - 2011-04-23, 08:30

Maniu_85, przy 130 km/h ok 4200 obr/min ( 90 km/h ok 3000 obr/min ) a wybór jest spory :
- na alledrogo motor-japan ma obrotomierze do 8 tys za ok 200,00 , sporo osób je używa ( podobno podświetlenie szybko pada :nie_wiem: )
- droższe obrotomierze Baron , u nas cena kosmos ale amerykanowni to praktycznie połowa ceny
- można też zakupić na alledrogo sporo obrotomierzy 52 mm do tuningu samochodów ( plus kubełek i uchwyt ) które możesz zamontować na kierze ...

wystarczy przeryć trochę netu .... napewno coś znajdziesz

Maniu_85 - 2011-04-23, 12:02

Właśnie te za około 200zł przypadły mi do gustu. Tylko czy to podświetlenie łatwo wymienialne jest? Żarówka tam jest? Czy diodę nową trzeba wlutować?
Gucio68 - 2011-04-23, 12:19

Ja wymieniłem na led-a i jast OK.Nic nie trzeba lutować.
Maniu_85 - 2011-04-27, 06:40

Orientuje się ktoś jaki pobór ma taki obrotomierz? Czy przewód jednożyłowy o przekroju 0.75mm wystarczy na zasilenie żarówki i obrotomierza?
dziekan_alzair - 2011-04-27, 12:04

a ja powiem wam że ten za 199 pln w moto-japan jest całkiem spoko tylko dylemat czy do 15 tyś czy 8 tyś obrotów :nie_wiem: ;D
illusion - 2011-04-27, 12:47

Maniu_85, przewód jest z obrotomierzem , poza tym taki drobiazg nie ciągnie tyle co zasilanie kopalni więc 0,75 mm2 w zupełności wystarczy ;D

dziekan_alzair, do 15 tys jak zmienimy z yadziek na rakiety ;D :hahaha:

Maniu_85 - 2011-04-27, 15:07

Myśle że do 15tys niema sensu bo nawet Twoja maszyna do 8się nie wkreci :-) Zresztą im większa podziałka na obrotomierzu tym Twoja wskaźnik obrotów będzie mniej efektowny mało się odchylał bo zakres obrotu jest zbyt duży. Dzięki illusion też tak myślałem że wystarczy :-)
dziekan_alzair - 2011-04-27, 15:41

a ma juz ktoś ten obrotomierz? jest z niego pożytek ?
moondek - 2011-04-27, 16:01

A co myślicie o tym?
http://moto.allegro.pl/ob...1570897895.html
Nówka sztuka, nie śmigana i tylko 49,- zł... Da się to zaadaptować do Draga?

soft - 2011-04-27, 16:15

Trochę jak picie w Szczawnicy i szczanie w piwnicy....

XVS - 2 cylindry - 4 suwy
ETZ 350 - 1 cylinder 2 suwy

I ciekawe czy ten obrotomierz to jeszcze na linkę nie jest ....... ale może nie.

moondek - 2011-04-27, 16:46

soft napisał/a:
XVS - 2 cylindry - 4 suwy
ETZ 350 - 1 cylinder 2 suwy

A tego nie wziąłem pod uwagę... :wstyd: Ale kto pyta, ten nie jest dymany ;) Dzięki Soft :)

Arcon - 2011-04-27, 16:57

Na 100% jest na linkę :)
dziekan_alzair - 2011-04-27, 20:44

soft to też jak bój w hucie i h*j w bucie. Ja miałem ETZ 251 E i na 100% ten obrotomierz jest napędzany linką przytwierdzona do silnika z boku.
Maniu_85 - 2011-04-27, 22:15

Już lepsze są te za około 200 na allegro sam taki zamówiłem myśle że będe zadowolony
PrzemekN - 2011-04-27, 22:22

Super wygląda ;d
A masz do niego mocowanie?

Dawid Z. - 2011-04-27, 22:34

PrzemekN napisał/a:
A masz do niego mocowanie?

JAk masz mocowanie to mógłbyś mi podać wymiary i rysunek bo ja swoje mocowanie przesiałem i muszę dorobić z nierdzewki. W skali 1:1.
Dzięki.

Maniu_85 - 2011-04-27, 22:48

Zakupiłem taki uchwyt przeznaczony do lusterka jak dojdzie będe myslał jak to ładnie zgrać zreszta kolega jeden z forum też taki ma tylko zmienił uchwyt przy samym obrotomierzu kory jest.
Dawid Z. - 2011-04-27, 22:53

Maniu_85 napisał/a:
tylko zmienił uchwyt przy samym obrotomierzu kory jest.


A możesz mi podać wymiary właśnie tego co jest oryginalnie z obrotomierzem bo ten potrzebuję dorobić. Dzięki.

Maniu_85 - 2011-04-27, 22:59

Nie mam możliwości bo jeszcze do mnie nie dotarło. To miałeś na moto i Ci sie zapodziało??:)
Dawid Z. - 2011-04-27, 23:06

Maniu_85 napisał/a:
Nie mam możliwości bo jeszcze do mnie nie dotarło. To miałeś na moto i Ci sie zapodziało??:)


Jak montowałem to miałem ze wszystkimi gratami i gdzieś wsysło. A później dzieciaki się w garażu bawiły i nie mogę znaleźć. A obrotek przykręciłem na blasze doróbce.jak dasz radę to podeślij wymiary. Dzięki. Reszta na PW bo nas zieloni :mlotkiem: :mlotkiem: :klaps: :klaps: :klaps: :klaps:

Maniu_85 - 2011-04-29, 23:39

Witam obrotomierz już mam w domu, w najbliżysz czasie psotaram sie zrobić wymiar. Mój ma mały mankament wskaźnik nie jest centralnie w pozycji 0 tylko troszke nad przed pierwsza kreską po 0. Jest możliwość ustawienia tej wskazówki? miał ktoś coś takiego z was?

[ Dodano: 2011-04-30, 22:56 ]
Czy może go odesłać?

Maniu_85, do 10-ciu dni masz prawo zwrotu towaru bez podania przyczyn, jeżeli zpostał on zakupiony poza lokalem ( on-line). Przedmiot nie może nosić znamion użytkowania.

Miszel - 2011-05-01, 10:01

Ja mam zamontowany taki
http://www.fotosik.pl/pok...46e23a7f9f.html

Działa b.dobrze podświetlenie w kolorze zegara i co ważne nie szukam już 6-ego biegu lol

Maniu_85 - 2011-05-01, 12:25

Właśnie nie wiem czy go odesłać czy odpuścić sobie. Wskazówka jest poniżej 0.5tys obrotów trochę do zera brakuje.
Miszel - 2011-05-01, 13:40

Maniu_85 odsyłaj, będzie Cię to denerwować jak tylko na to popatrzysz a nie na tym jazda na moto polega, to ma sprawiać przyjemność. Zaznacz w zwrocie by przy wysyłce nowego zwrócili na to uwagę. Dodam że w moim wskazówka jest dokładnie na 0.
Maniu_85 - 2011-05-01, 22:41

To jutro odeśle go mam nadzieje że wymieni. Dawid będziesz musiał jeszcze poczekać za wymiarem.
Dawid Z. - 2011-05-01, 23:06

Maniu_85 napisał/a:
Dawid będziesz musiał jeszcze poczekać za wymiarem.

Poczekam , najważniejsze żeby obrotek był w 100% sprawny .

Maniu_85 - 2011-05-07, 16:52

Ok obrotomierz wysłany czekam na nowy zobaczymy jaki przyjdzie :-) Musiałem odesłać tak jak kolego wyżej pisałes bo oko by to raziło a nie cieszyło :-) A teraz mam pytanie do posiadaczy tego obrotomierza jaka tam siedzi żarówka? Bo chciałem sobie kupić czerwonego leda i nie wiem jaki to rodzaj. Najlepiej jakby ktoś podał jakiegoś linka?
Miszel - 2011-05-08, 13:12

Żarówka nie wiem jak wygląda ale świeci tak samo jak podświetlenie zegara w Dragstarze.
Maniu_85 - 2011-05-08, 15:23

Tak ale chodzi mi o typ jaki tam jest. Nie czasem R5? Z tego co słyszałem żarówka słabo w nocy go podświetla, może jakby wstawił diode o mocnym świetle lepiej poradzi sobie z oświetleniem niż żarówka.
Miszel - 2011-05-08, 15:50

Moim zdaniem świeci w sam raz, prześlę Ci fotkę.
Maniu_85 - 2011-05-13, 23:39

Dziś wstawiłem u siebie czerwonego leda, świeci całkiem sympatycznie :-)
Wyżej pokazane zdjecia led okazały sie niewłaściwe. Led jaka pasuje do naszych obrotomierzy to taka jak niżej na wklejonym foto. Jest to R5 bez oprawki. Z naszej oprawki która jest przy obrotomierzu wyciąga sie żarówke i wciska taką jak na foto. Następnie wkładamy i sprawdzamy czy świeci jeśli nie diode trzeba obrócić w oprawce bo dioda nie działa niezależnie jak ją włożymy jak żarówka tylko posiada + - Pozdrawiam

Miszel - 2011-05-14, 07:32

Rozumiem że gość wymienił Ci obrotomierz na nowy? i jak teraz jest OK?
Maniu_85 - 2011-05-14, 21:47

Tak teraz wskazówka jest na pozycji zero :-) Jestem zadowolony :)
FhissT - 2011-05-18, 10:10

ładnie to wyglada ale jak sie sprawuje? jaka jest reakcja wskazówki bo wzrostu obrotów silnika? powinna byc natychmiastowa - zero opóźnien. czy wystepują np przy stałej prędkości 140 jakies falowania obrotów?
Maniu_85 - 2011-05-18, 15:03

Nie zauważyłem jakiś negatywów w pracy obrotomierza. Ładnie się zbiera z obrotami. Co do falowania to nie jestem w stanie powiedzieć bo zbyt krótko go mam i nie zwróciłem uwagi. Może ktoś odpowie na to pytanie kto już ma dłuższy czas ten obrotomierz. Wracając do tematu wymiany żarówki na led. To poza ta która wkleiłem wyżej jest jeszcze led z dioda SMD która daje mocniejsze światło. Sprawdziłem to na swoim obrotomierzu zmieniając tamtą na ta SMD i efekt jest jeszcze lepszy obrotomierz praktycznie święci idealnie w każdej części obrotomierza. Przy tamtej diodzie ze Zdjęcia wyżej efekt również jest super ale przy SMD jeszcze mocniejsza barwa czerwona. I jeszcze taka mała wskazówka. Po włożeniu led do oprawki może okazać się że oprawka nie chce wejść w dziurkę w obrotomierzu (tak było w moim przypadku). Wtedy należy zwrócić uwagę na oprawke przy wkładaniu w nią diody jak mocno rozszerza się na boki. Następnie należy wyjąć diode i spiłować jej boki (które rozszerzają oprawke) delikatnie papierem ściernym aż uzyskamy efekt gdzie oprawka będzie bardzo delikatnie się rozchylać po włożeniu diody (jak żarówka). Trzeba też uważać żeby za mocno nie spiłować bo jak dioda będzie luźną to wyleci nam z oprawki. Najlepiej piłować delikatnie i próbować wkładać oprawke w obrotomierz aby uzyskać taki efekt że oprawka wejdzie swobodnie w swoje miejsce i przekręci się łatwo. Nie może też być za ciasno bo później może być problem z jej wyciągnięciem. Zresztą za dużo opisuje bo montaż jest naprawdę szybki i łatwy a efekt naprawdę fajny.
Kozak_Barabasz - 2011-05-18, 23:21

Wstaw zdjęcie zrobione w nocy.
Jestem ciekaw ;)

Maniu_85 - 2011-05-18, 23:56

Wstawie może w piątek bo wcześniej niestety brak czasu :-)

[ Dodano: 2011-05-19, 12:10 ]
Zdjęcie robione telefonem więc kicha, może w weekend zrobie cyfrówką to wkleje :-)

dziekan_alzair - 2011-06-01, 00:20

Maniu_85, skoro to sprawdzony sprzedawca i obrotomierz się sprawuje dobrze podaj proszę namiary na sprzedającego będę zobowiązany.
Maniu_85 - 2011-06-03, 23:37

Sprzedawca to indyk127 na allegro ma po 180zł ale jeszcze można zbić z sceny. Nie wysłał mi paragonu nie wiem czy zapomniał czy przez negocjacje cenową:) Jak do tej pory spisuje sie bdb.
Dawid Z. - 2011-06-03, 23:48

dziekan_alzair napisał/a:
Maniu_85, skoro to sprawdzony sprzedawca i obrotomierz się sprawuje dobrze podaj proszę namiary na sprzedającego będę zobowiązany.


Napisz do EDDIE na PW. On załatwił to w super cenie.

moondek - 2011-07-13, 16:45

Pytanie za 100 pkt. Czy jest ktoś w stanie podjąć się na Grunwaldzie podłączenia obrotomierza w moim motocyklu? W podzięce będzie duża flaszka.
arekw711 - 2011-07-13, 20:41

Nie ma większego problemu z podłączeniem , ale niestety nie będzie mnie na Grunwaldzie , musisz się pofatygowac w Bieszczady
Dawid Z. - 2011-07-13, 20:44

moondek napisał/a:
Pytanie za 100 pkt. Czy jest ktoś w stanie podjąć się na Grunwaldzie podłączenia obrotomierza w moim motocyklu? W podzięce będzie duża flaszka.



Ja to bym się tak nie oferował z tą flaszką, bo każby będzie chciał podłączać , a wtedy flaszek nie nastarczysz. lol lol lol lol lol lol ;D ;D ;D ;D

moondek - 2011-07-14, 09:41

Dawid Z. napisał/a:
Ja to bym się tak nie oferował z tą flaszką, bo każby będzie chciał podłączać , a wtedy flaszek nie nastarczysz. lol lol lol lol lol lol ;D ;D ;D ;D

Czytałeś co napisał Horszczar? Skończyła się wódka w sklepie na Grunwaldzie :)

yanis56 - 2011-09-23, 14:25

witam,dotarl do mnie obrotek z motor japan i mam ten sam problem co Maniu_85,tzn wskazowka stoi na jedynce :( musze wymienic,dobrze,ze sprzedawca problemu nie robi.a tak sie cieszylem,ze juz bede mial go na kierze...
moondek - 2011-09-23, 14:44

Spokojnie, póki co nie wymieniaj. Nie wiem, czy nie jest to kwestia podłączenia i wróci wszystko do normy. Ja jak dostałem swój, to strzałka była na "0". Założyłem go na kierę, kilka wertepów i już jest na "1" :) Niestety nadal nie mam go podłączonego :wstyd: ale wydaje mi się, że to załatwi sprawę :)
yanis56 - 2011-09-23, 14:49

o!dziex bardzo! mialem od nich obrotek do "mniejszej siostry" tzn DS 125,taki do 15tys i bylem z niego b.zadowolony.moj problem tkwi w tym,za ja mieszkam na wyspie,a obrotek kupiono dla mnie w pl i do konca tygodnia corcia moze go zabrac ze soba, a nie wiem,czy do niedzieli zdaze zalozyc ten gadzecik :?
Maniu_85 - 2011-10-05, 23:52

Sprawdzał ktoś może czy po podłaczeniu obrotek z pozycji 1 wskoczy na 0? Ja nie sprawdzałem i może niepotrzebnie odsyłałem go :-)????
Wydaje mi sie że bardzo możliwe że obrotomierz po dostaniu napięcia wróci na pozycje 0 Gdy podajemy mu napięcie (przekrecenie kluczyka) automatycznie dochodzi do 8tyś obr i wraca w pozycje 0 i możliwe że zamiast w pozycje 1 wróci w Twoim przypadku w pozycje 0. Ja zamiast sprawdzić odesłałem go i dostałem nowy (sprzedawca może nie wiedział że po podłaczeniu wraca do pozycji 0 jeśli wogóle wraca:-)) Z nowym odpukać nie mam problemów zawsze wraca do pozycji zerowej itd:-) Poza tym fajna sprawa miło popatrzeć na obroty więc polecam. Jak ktoś woli inne podświetlenie (czerwone w moim przypadku bo takie mam w VTX) to polecam diode taką jak opisałem wyżej.

moondek - 2011-10-22, 17:34

yanis56 napisał/a:
napisał/a:
witam,dotarl do mnie obrotek z motor japan i mam ten sam problem co Maniu_85,tzn wskazowka stoi na jedynce musze wymienic,dobrze,ze sprzedawca problemu nie robi.a tak sie cieszylem,ze juz bede mial go na kierze...

Maniu_85 napisał/a:
napisał/a:
Sprawdzał ktoś może czy po podłaczeniu obrotek z pozycji 1 wskoczy na 0? Ja nie sprawdzałem i może niepotrzebnie odsyłałem go :-)????
Wydaje mi sie że bardzo możliwe że obrotomierz po dostaniu napięcia wróci na pozycje 0 Gdy podajemy mu napięcie (przekrecenie kluczyka) automatycznie dochodzi do 8tyś obr i wraca w pozycje 0 i możliwe że zamiast w pozycje 1 wróci w Twoim przypadku w pozycje 0. Ja zamiast sprawdzić odesłałem go i dostałem nowy (sprzedawca może nie wiedział że po podłaczeniu wraca do pozycji 0 jeśli wogóle wraca:-)) Z nowym odpukać nie mam problemów zawsze wraca do pozycji zerowej itd:-)


Dzisiaj w końcu podłączyłem obrotomierz i potwierdzam - Nie ma konieczności odsyłania obrotomierza do sprzedawcy,kiedy wskazówka nie jest ustawiona na pozycji "0". U mnie była ustawiona pomiędzy 0, a 1. Po podłączeniu i pierwszym odpaleniu, wskazówka wychyla się ponad "8", po czym wraca idealnie do pozycji "0". Dzieje się tak za każdym razem po przekręceniu kluczyka na zapłon.


Witek1965 napisał/a:
mógłbyś się tak nie drzeć ? pogrubienie wystarczy, żeby zaakcentować wypowiedź


wyedytowałem "wycieczki osobiste i złośliwości

Maniu_85 - 2011-10-22, 17:51

Nie potrzebnie wymieniałem ale Skad mogłem wiedziec :-)
Rafcon - 2011-10-22, 19:14

A mi sie nie wychyla po włączeniu zapłonu a mam taki sam :nie_wiem:
Maniu_85 - 2011-10-22, 19:40

Wydaje mi się że powinien się wychylać do pełnych obrotów po dostaniu napięcia. Mój się wychyla.
witek1965 - 2011-10-22, 20:13

dziwna reakcja. W samochodach i motocyklach z fabrycznym obrotomierzem nic się nie wychyla. Włączasz zapłon, stoi w miejscu, zapalasz silnik wskazuje obroty. Dziwna reakcja, ale może taka jego uroda :nie_wiem:
illusion - 2011-10-22, 21:03

witek1965, to jest funkcja dostępna w niektórych obrotomierzach i zwie się Opening Ceremony ( po załączeniu wskazówka leci przez cała skalę i wraca do pozycji startowej )
Maniu_85 - 2011-10-22, 21:15

W seryjnych suzuki Bandit tych nowszych i Fazerach też chyba się wychylaja. W autach jeszcze się nie spotkałem.
ttom - 2011-10-22, 21:37

Maniu_85 napisał/a:
W autach jeszcze się nie spotkałem.

Widziałem w telewizorze w chyba jakimś Audi RS albo innej Alfa, ale to raczej z tych odjechanych puszek... Taki bajer...
Road Star też tak ma z prędkościomierzem i wskaźnikiem paliwa...

Maniu_85 - 2011-10-22, 21:54

Czyli te nasze chińskie obrotomierze są całkiem odjechane :)
moondek - 2011-10-22, 22:02

Żeby jeszcze "nieodjechanie" pokazywały nam prawidłowe wartości obrotów ;)
Maniu_85 - 2011-10-22, 23:15

A co robią to błędnie? wydaje mi sie że chyba nie:-)
johnypl - 2011-10-23, 11:55

To o czym piszecie w fabrycznych zegarach nazywa się auto-testem zegary same sprawdzają swój zakres pracy występuje ta funkcja w samochodach jak i w moto ( mój xvs majta se wskazówką od zera do maxa i spowrotem za każdym włączeniem stacyjki )
remol71 - 2011-11-06, 21:44

[quote="ttom"]
Maniu_85 napisał/a:
... Audi RS albo innej Alfa, ...Taki bajer.........


Zalatuje to lekko odpustem ale co tam, o gustach się nie dyskutuje :D

Maniu_85 - 2011-11-06, 22:35

Co zalatuje odpustem?
johnypl - 2012-01-26, 21:20

Zastanawiam się żeby założyć taki zestawik http://www.dabtuner.pl/Obrotomierz-20.html plus http://www.dabtuner.pl/Ku...m_chrom-91.html
pyra - 2012-01-26, 21:33

a to czytałeś -''Współpracuje z 3,4,6 cylindrów'', bo w odmieńcach to chyba na 2
pozdrawiam

johnypl - 2012-01-26, 22:14

pyra, OK wystarczy spiąć sygnały sterujące cewkami mostkiem z separatorami na diodach i ustawić obrotkę na 4 cylindry i wskazanie będzie prawidłowe
remol71 - 2012-01-26, 22:50

johnypl,

Obrotek za rozsądne pieniądze. Też nad tym myślę :)

Ruffi - 2012-01-27, 00:07

No wygląda fajnie i kaska tez normalna. Ja już zakupiłem coś w stylu HIGWAY HAWK taki jaki koledzy na forum zakładali za 160PLN. Będę go podłączał jak zdejmę zbiornik może w marcu.
dziapi - 2012-01-27, 09:22

johnypl napisał/a:
wystarczy spiąć sygnały sterujące cewkami mostkiem z separatorami na diodach

Ja jestem w trakcie "adaptacji" takiego obrotomierza, plus identyczny woltomierz (Auto Gauge Indiglo). W poprzednim motongu miałem obrotomierz i woltomierz, i dlatego nie uważam to za gadżet, a za przydatną rzecz.

Więc od razu podpowiem, że nie wystarczy połączyć diodami - obrotek wogóle nie ruszy- trzeba dodatkowo połączyć przewód impulsowy po diodach z zasilaniem obrotomierza (+12V) opronikiem ok 50 kOhm (kondensator w obrotku musi mieć możliwość rozładowania). To już przetestowałem w tym tygodniu oczywiście na ustawieniu dla 4-ch cylindrów - na wolnych obrotach wskazówka pływała od 1100 do 1300 nieproporcjonalnie do pracy silnika, przy powolnym podnoszeniu obrotów spada do ok. 1000 i płynnie wzrasta. Przebiegi sygnałów sprawdzaliśmy z kolegą na oscyloskopie i było widać dodatkowy, bardzo wąski impuls. Ta przypadłość mogła być związana z indukcją pola magnetycznego od przewodów wysokiego napięcia, bo przewody do testów nie były ekranowane. Może ich położenie wzdłuż ramy zniwelowałoby ten sygnał. Ale tego już nie sprawdzałem.
Kolega zmontował prowizoryczny podwajacz impulsów na układzie CMOS (zasilanie 12V) i od razu przeprowadziliśmy na nim test (sygnał pobierany jest tylko z jednej cewki) - obrotek idealnie pokazuje 1200 obrotów i płynnie wskazówka idzie do góry przy dodawaniu gazu.
Teraz czekam, aż kolega zmontuje układ w wersji do zamontowania.

johnypl - 2012-01-27, 23:12

Komplet zamówiony po niedzieli dam znać co z tego wyszło ;/


dziapi, trzy post wyżej podałem link do schematu podłączenia obrotki, na każdą cewkę dioda prostownicza 1N4007 i rezystor 100k.

pyra - 2012-01-28, 18:03

johnypl :uklon3: pełen szacun za wiedzę ,bo ja prosty człowiek jestem.Daj znać jak podłączysz.
pozdrawiam

dziapi - 2012-01-29, 14:48

johnypl napisał/a:
dziapi, trzy post wyżej podałem link do schematu podłączenia obrotki, na każdą cewkę dioda prostownicza 1N4007 i rezystor 100k.

Faktycznie przeoczyłem link do schematu :oops: .

To co ja sprawdzałem wcześniej - opornik jest pomiędzy przewodem impulsowym a + 12V, natomiast na tym schemacie przez opornik impuls idzie na drugą cewkę.
Opornik 100k obniży napięcie z 12 do powiedzmy 11V - nie wiem czy nie wzbudzi impulsu na drugiej cewce.
Rozwiązanie dobre dla silnika rzędowego, ale czy się sprawdzi w naszych V-kach.
Jeśli pierwszy cylinder dostaje zapłon to w drugim już wcześniej rozpoczyna się suw ssania, jeśli wystąpi na drugim zapłon w tym momencie to strzeli w gaźnik.
Ale to moje teoretyczne rozważania.
Jestem ciekaw jak to się sprawdzi i czy taki układ da stabilne wskazania obrotka :idea: .
Johnypl czekam na wyniki twojego testu.

johnypl - 2012-01-29, 16:10

dziapi, Na tej zasadzie podłączam obrotki w autach, które mają dwie cewki na 4 cylindry ( DIS ) pierwsza obsługuje cylinder 1 i 4 a druga 2 i 3. Tam ten układ działa czy zadziała w moto zobaczymy ;/ jak tylko obrotka do mnie dojdzie podłączę na pająka i napiszę jakie efekty ;p

[ Dodano: 2012-02-01, 14:24 ]
No to obrotka podpięta na pająka ustawiona na 4 cylindry, na zimnym silniku po podpięciu do jednej cewki wskazywała obroty około 400 obr/min ( dwie kreski od zera ) po spięciu cewek mostkiem zgodnie ze schematem jaki wkleiłem wcześniej 800 obr/min i ładnie się wkręca, po zagrzaniu silnika spadły do około 600 obr/min. Teraz jeszcze szukam informacji jakie mają być wolne obroty w MS 1300 według producenta bo nie za bardzo mam jak skorygować wskazania obrotki ( przy -12 nie pojadę na diagnostykę żeby się podpiąć do diagnoskopu )

dziapi - 2012-02-11, 09:55

johnypl napisał/a:
po zagrzaniu silnika spadły do około 600 obr/min

Chyba coś za niskie te obroty, przecież to nie diesel. Jak na mój gust to zaniżone przez połowę.
Tak w skócie - XVS 650 ma układ zapłonowy z traconą iskrą, jedna zapłonowa a druga przy wydechu. Realizuje to jeden impulsator przy współpracy z dwoma "występami" na rotorze - w sumie występują dwa impulsy na jeden obrót wału, analogicznie jak w silniku samochodowym czterocylindowym i dlatego obrotomierz pokazuje prawidłowo 1200 obr/min na wolnych obrotach :brawo: .

Może w MS 1300 układ impulsowy został zmodyfikowany i daje jeden impuls na jeden obrót wału :nie_wiem: .
Będziesz musiał to sprawdzić.

Ruffi - 2012-03-07, 22:43

Panowie nie chce zakladac nowego tematu dlatego zapytam dla pewności minus na cewce pierwszego cylindra to kabel biały - motorek DRAG STAR CLASSIC 1998rok. Chce podłączyć obrotomierz, z kablami już doszedłem tak jak pisał LUCEK:
Ja podpiąłem to co można do stacyjki;
zasilania (czerwony)z podświetleniem (niebieski)do brązowego grubego (nie na czerwony gruby,bo tam jest zawsze napięcie),
masę (czarny) do niebieskiego w kostce stacyjki,
zielony do pomarańczowego cewki (cewka drugiego cylindra)
Czytałem w temacie ze lepiej jest się podpiąć pod pierwszy cylinder z obrotami ciekawy jestem pod który cylinder koledzy się podpięli. Lucek pewnie pod tylny mam problem bo nie wiem czy podpiąć pod tylny czy przedni cylinder.
Druga sprawa to podpięcie woltomierza czy lepiej pod stacyjkę czy do aku, czytałem gdzieś ze w przypadku woltomierza nie ma to żadnego znaczenia przy amperomierzu owszem.

johnypl - 2012-03-07, 22:57

Wbrew logice, według serwisówki w DSie pierwszy cylinder to ten przy tylnym kole, a woltomierz podłącz pod plus po stacyjce będzie działał tylko ja włączona, jeśli pod aku to działa cały czas więc zbędny pobór prądu ( śladowy ale zawsze pobór ) .
Ruffi - 2012-03-07, 23:10

No to wszystko jasne czyli jak chce pod pierwszy to przewód pomarańczowy na cewce = minus. Rozjaśniłeś mi kolego umysł przypomina mi się coś gdzieś czytałem o tym ze właśnie I cylinder to ten z tylu w virazkach jest to samo. No tak z woltomierzem nie pomyślałem jak podepnę do aku to cały czas będzie działał - moja bezmyślność. Dzieki za info w takim razie mogę powolutku sobie łączyć przewody. Rozumie ze ta zasada z kolejnością cylindrów również obowiązuje przy ustawianiu luzów zaworowych, takowe będę chciał wykonać.
dziapi - 2012-03-08, 08:52

Ruffi napisał/a:
...lepiej jest się podpiąć pod pierwszy cylinder...
No tak z woltomierzem nie pomyślałem jak podepnę do aku to cały czas będzie działał ...


Podłączenie obrotomierza pod cewkę I-go, czy II-go cylindra nie ma znaczenia - ilość impulsów na obu jest identyczna, a jedynie przesunięta w stosunku do położenia wału.
W obu przypadkach pokaże takie same obroty.

Podłączenie woltomierza pod stacyjkę powoduje wskazanie napięcia (po włączeniu stacyjki) pod obciążeniem układu zapłonowego (w V-starach jeszcze i oświetlenia) czyli informacja mało istotna, a po zapaleniu motocykla istotne napięcia ładowania.
Ja, jako że mam V-stara, podłączyłem do woltomierza dwa przewody poprzez wyłącznik dwupozycyjny.
Jeden bezpośrednio z akumulatora - test stanu naładowania bez obciążenia odbiornikami (ze szczególnym uwzględnieniem okresu zimowego)- zgodnie z serwisówka poniżej 12,8 V należy doładować.
Drugi przewód pod stacyjkę (podstawowy wariant podłączenia) żeby mieć podgląd napięcia ładowania podczas jazdy.

Pirania_LM - 2012-03-08, 19:33

Maniu_85 napisał/a:
W seryjnych suzuki Bandit tych nowszych i Fazerach też chyba się wychylaja. W autach jeszcze się nie spotkałem.


trochę nie temat o moto, ale tak to wygląda w replice Sierry Cosworth MK I, którą z synem zbudowaliśmy. ( na filmie auto jeszcze w procesie )

http://www.youtube.com/wa...vAOA30_w2c5B200

Ruffi - 2012-03-09, 00:08

A czy podstawowy wariant podłączenia nie wskaże stanu aku jak jeszcze nie odpalisz maszyny tylko kluczyk przekręcisz w pozycje ON. Napiecie wtedy idzie w układ od aku czyli stan naładowania masz pokazywany inna sprawa po uruchomieniu silnika - dobrze mysle?
dziapi - 2012-03-09, 08:46

Ruffi napisał/a:
A czy podstawowy wariant podłączenia nie wskaże stanu aku jak jeszcze nie odpalisz maszyny tylko kluczyk przekręcisz w pozycje ON.

W Drag Starze zasilony zostanie jedynie układ zapłonowy, więc spadek napięcia nie jest zbyt duży i można uznać że woltomierz pokaże z dobrym przybliżeniem stan akumulatora.
V star w pozycji ON włącza oświetlenie, więc spadek napięcia jest duży, np. z 13V do 11V, tak więc nie można by było sprawdzić fatycznego stanu naładowania akumulatora.

Ruffi - 2012-03-09, 23:05

Ja posiadam wersje europejska światełka muszę sobie sam załączyć. Ale decyzja podjęta podepnę się do kabli w stacyjce tak aby woltomierz załączał się po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Dzieki za informacje, trochę będę miał do podłączenia elektryki zakupilem alarm STIG SPY 2 zobaczymy jak się sprawdzi. Ale alarm będę podłączał z kumplem bo sam się w tych kabelkach nie połapie.
pyra - 2012-03-10, 08:52

johnypl napisał/a:
...Teraz jeszcze szukam informacji jakie mają być wolne obroty w MS 1300 według producenta bo nie za bardzo mam jak skorygować wskazania obrotki ( przy -12 nie pojadę na diagnostykę żeby się podpiąć do diagnoskopu )

Coś się zmieniło w temacie?

johnypl - 2012-03-10, 14:58

Na razie temat obrotki stanął, bo zająłem się budową bobbera, ale jest tylko zawieszony ;d
Ruffi - 2012-03-12, 23:39

Mogę się podzielić swoim doświadczeniem po instalacji obrotomierza i woltomierza która zakończyłem właśnie przed chwila. Odnalazłem kable stacyjki w niej podpiolem się tylko pod kabel brązowy (prąd -plus- po przekręceniu kluczyka), czarny do masy podpiolem do cewki tylnej, żeby mieć oświetlenie obrotka po włączeniu świateł w tym celu podpiolem kabel niebieski obrotka do niebieskiego przy kostce która idzie do prędkościomierza. Zielony obrotka podpiolem do pomarańczowego do cewki I cylindra (cewka przed kołem tylnym). Nie uniknolem jednak wpadki skontrolowałem kable ale nie dokładnie, na początku podpiolem tak jak pisał kolega masę do niebieskiego przy kostce której kable dochodzą do stacyjki. Efekt był taki ze masa była ale w momencie włączenia swiatel (du.. :dumny: ) jest zabierany i woltomierz obrotek się wyłączał - po włączeniu świateł. Dlatego decyzja przeniesienia masy do cewki - mocowanie do ramy ma się rozumieć nie do kabla pomarańczowego. Jeszcze go nie sprawdzalem jak wchodzi na obroty bo gaznik wyjety luzy czekaja na sprawdzenie. ALe po wlaczeniu stacyjki wskazowka obrotka obraca sie do 8000 i potem powracana zero - takze dziala :brawo: .
pawcio81 - 2012-04-10, 11:49

To ja się pochwalę wskaźnikami, które zamontowałem u siebie w Dragu 650. Inspiracją było rozwiązanie kolegi Senio - dwa wskaźniki Auto Gauge VDO LOOK, do tego kubki chromowane i dwa uchwyty na kerownicę. Trochę pracy ze złozeniem i dopasowaniem było, ale efekt według mnie bardzo dobry, wszystko działa jak należy.
EDDIE - 2012-04-10, 22:46

Każdy pomysł jest dobry.
W swojej gwiazdeczce (qrna nie moja już ci ona :cry: ) wykorzystałem mocowanie zakupionego zegarka z termometrem.
Całość pięknie się dopasowała, jak widać na załączonym obrazku:




Pirania_LM - 2012-04-11, 11:25

fajnie, fajnie się prezentuje 8)
Maniu_85 - 2012-04-11, 13:42

Obrotomierz fajna sprawa polecam ;-)
remol71 - 2012-06-04, 13:52

Pytanie do ewentualnych posiadaczy. Czy ten obrotek nadaje się do XVS 650 ?? Informacja o ilości cylindrów zupełnie niczego nie wnosi. Zapytałem sprzedawcę o wymaganą częstotliwość impulsów przy 1000obr/min, ale dostałem odpowiedź, że nie wiedzą niestety. W ciemno nie kupię.
Ruffi - 2012-06-04, 16:16

Ja założyłem do swojej 650 i działa, podpiołem się do cewki cylindra I.
johnypl - 2012-06-04, 19:54

Ruffi, a jak z dokładnością wskazań ?
Ruffi - 2012-06-04, 21:06

dokładnie? nie powiem jak jest z dokładnością ale jak mi mechanik ustawił gaźniki to trzymał 1100 i bulgotał jak trzeba. Nie jest zły jak śmigałem motorkiem to dochodziłem do 4000obr/min śmigałem z prędkościami 90 - 100km/h. Nie zdarzało mi się kręcić go powyżej 4000 obr/min podczas jazdy.
remol71 - 2012-06-04, 21:37

Ruffi,
Poproszę schemat podłączenia :)

pawcio81 - 2012-06-05, 06:30

Ja podłączyłem swój obrotomierz Augo Gauge wykorzystując wszystkie potrzebne sygnały przy cewce pierwszego cylindra (tego pod siedzeniem). Już nie pamiętam dokładnie kolorów, ale zacisk "S" w obrotomierzu chyba pod pomarańczowy kabel przy cewce (kluczowany "-"), zacisk "+" do drugiego zacisku cewki (stały plus), masa do śruby w ramie, do której jest przykręcona cewka. Podświetlenie obrotomierza mam zmostkowane z jego zasilaniem, bo u mnie i tak światla świecą po przekręceniu stacyjki. Najlepiej jest wziąć multimetr, odpiąć obydwa przewody przy cewce, włączyć zapłon i zmierzyć, na którym przewodzie jest +12V wzgledem masy motocykla i to ten przewód to zasilanie, a drugi, ktory zostanie to sygnał.
remol71 - 2012-06-05, 08:48

pawcio81 napisał/a:
Ja podłączyłem swój obrotomierz Augo Gauge........


Dokładnie taki, jaki jest w moim linku ?? Problemem jest nie tyle podłączenie, co pewność prawidłowych wskazań. Sprzedawcy nie podają parametrów elektrycznych, a jedynie liczbę cylindrów, z której to zupełnie nic nie wynika. Nie chcę wywalić stówy w obrotomierz, który będzie pokazywał przykładowo połowę obrotów.

pawcio81 - 2012-06-05, 08:57

Według mnie to obrotomierz ustawiony na 3 cylindry będzie przeklamywal, mój jest z serii VDO LOOK i dlatego taki zakupiłem, ponieważ ma możliwość ustawienia na 2 cylindry. Wskazania są w pełni prawidlowe: bieg jalowy 1200 obr/min, 3000obr/min na piątym biegu około 70 km/h i zgadza się to z kalkulatorem przełożeń, który jest na stronie: http://www.gearingcommander.com/
W Dragu pomimo iż są dwie cewki, a więc każda osobna na cylinder, to zapłon występuje w kazdym GMP niezależnie czy jest suw pracy czy suw wydechu, tzw. iskra tracona.

dziapi - 2012-06-05, 11:07

remol71 napisał/a:
Czy ten obrotek nadaje się do XVS 650 ?

Mam identyczny i działa dobrze --- ale trzeba zebrać sygnał z obu cewek albo podwoić z jednej cewki (przy ustawieniu na 4 cylindry). Opisy są wcześniej w tym wątku.

Ruffi - 2012-06-05, 21:39

Remol podaj do siebie maila to prześlę ci schemat jak to podłączałem
Maniu_85 - 2012-12-12, 19:18

http://www.youtube.com/wa...eature=g-crec-u
u mnie tak pracuje obrotek troszke tel ostrości nie złapał:)

stiko - 2013-04-08, 21:20

Panowie czy ktoś na forum lub spoza jest w stanie naprawić obrotomierz
mam założony firmy Baron i dziś umarł :beczy:
tzn podświetlenie działa i testowe wychylenie i powrót wskazówki działa ale po uruchomieniu silnika brak oznak życia
wszelkie połączenia sprawdziłem-są ok

mckomp - 2015-02-09, 18:14

Witam, gdzie w 650 są te cewki??? Co myślicie o tym obrotku obrotomierz
kapat - 2015-02-09, 19:10

Kup sobie taki do 4000 RPM.
Ten do 8000 ledwo będzie się ruszał...
Był już chyba u nas przewalany temat o obrotomierzu. Poczytaj, bo wiele tam mądrości nabito...

mckomp - 2015-02-09, 21:21

Ale wszyscy polecają te do 8tys.
moondek - 2015-02-10, 06:58

kapat napisał/a:
Ten do 8000 ledwo będzie się ruszał...

Ale bzdura! :poddajesie:

remol71 - 2015-02-10, 07:24

kapat napisał/a:
Kup sobie taki do 4000 RPM.
Ten do 8000 ledwo będzie się ruszał...



Pokręć manetką na wiosnę ;P

kapat - 2015-02-10, 09:37

Oczywiście, że bzdura :oops:
Teraz zauważyłem jakiego babola strzeliłem :oops:
Chodziło mi o 16 000 RPM. Jak szukałem do swojego Draga, to w warsztacie odradzali mi taki zakres, bo moja Yadźka nie wykręci nawet połowy :)

witek1965 - 2015-02-10, 16:53

każdy będzie się ruszał, tyle tylko, że ten do 16 000 pokaże w wąskim zakresie, a tenm do 8000 w pełnym.
Pytanie tylko czy jest to ma jakiekolwiek znaczenie ? Czy uważacie, że jest to niezbędny przyrząd pomiarowy, czy po prostu ładny dodatek. Czy w ogóle ktoś na niego patrzy zmieniając bieg, czy robi to instynktownie, wsłuchując sie w prace silnika. Stawiam 2:1, że to drugie ;D

jacek71 - 2015-02-10, 17:36

Temat obrotomierza w chopperze czy cruiserze to wogóle dziwny temat ;D - po co to komu potrzebne jest , przeciez fabrycznie prawie nigdzie tego sie nie montuje ,to nie "szlifiera"
remol71 - 2015-02-10, 17:43

:hahahahaa:
kapat - 2015-02-10, 18:01

Ja w końcu też dałem spokój i nie zakładałem obrotomierza. Myślałem na początku, że się przyda choćby do synchronizacji ale wg mnie to gadżet ;D
dziapi - 2015-02-10, 19:38

kapat napisał/a:
Ja w końcu też dałem spokój i nie zakładałem obrotomierza. Myślałem na początku, że się przyda choćby do synchronizacji ale wg mnie to gadżet ;D


Do synchronizacji na pewno nie, ale do ustawienia wolnych obrotów to tak.
Do synchronizacji gaźników to vakuometry, albo U-rurka z olejem (moim zdaniem to drugie pewniejsze rozwiązanie).
A że gadżet to fakt, jeszcze w połączeniu z woltomierzem i oba indiglo, w nocy to bajer.

kapat - 2015-02-10, 22:08

Do synchronizacji jak najbardziej tak ;/
1150-1250 RPM

tasmanski - 2015-04-03, 18:36

Witam (oficjalne powitanie popelnilem w stosownym miejscu)
Wczoraj zauwazylem ciekawa rzecz, otoz w pewnym momecie obrotek wskazal mi 0 obrotow podczas jazdy, potem obroty 'wskoczyly' i znow 0. Myslalem ze sie popsul, a tu okazalo sie ze po prostu skonczylo sie paliwo... Za chwile moto zaczelo szarpac i zwalniac i po przelaczeniu na rezerwe wszystko wrocilo do normy.
Impuls do obrotka mam pobrany z cewki przy drugim cylindrze (szary przewod).
Jedyne wyjasnienie jakie mi przychodzi do glowy to to ze moto odcina prad do cewek przy braku paliwa. Mial ktos tak?

remol71 - 2015-04-04, 07:57

Mój obrotek też czasami świruje. Jedyne logiczne wyjaśnienie, to fakt, że to chińska tandeta. Ilość paliwa nie ma tu nic do rzeczy.
tasmanski - 2015-04-04, 13:35

Hm... Rzecz w tym ze moj nie swiruje. Zrobilo mi sie tak dopiero raz. Choc co prawda to prawda. Z firma madeinchina roznie bywa....
arekw711 - 2015-04-04, 15:37

Sprawdźcie jeszcze stan połączeń tam może być problem , zobaczcie czy jest dobrze połączony przewód masowy
tasmanski - 2015-04-04, 20:18

Przewod masowy jest przykrecony sruba M5. Nie ma sily zeby nie bylo polaczenia. Takie rzeczy robie w pracy i na pewno jest ok.
piotr z - 2015-11-19, 12:17

Witam
Szukam obrotomierza i woltomierz lub zegarka żeby wyglądały jednakowo., chodzi mi o montaż na kierownicy
Może ma ktoś jakieś podpowiedzi gdzie szukać

pyra - 2015-11-19, 17:08

piotr z, zacznij w temacie "poszukiwana, poszukiwany"
remol71 - 2015-11-20, 09:36

piotr z,

Przykładowo wpisz "indiglo" na znanym portalu aukcyjnym.

avo - 2016-02-04, 22:32

pyra napisał/a:
Witam
Szukam obrotomierza i woltomierz lub zegarka żeby wyglądały jednakowo., chodzi mi o montaż na kierownicy
Może ma ktoś jakieś podpowiedzi gdzie szukaćz
, "


Witam
Nie wiem czy już kupiłeś obrotomierz , ja nabyłem coś takiego .
Na tarczy jest "km/h" ale jest to obrotomierz z woltomierzem, jeśli nie przeszkadza Ci wyświetlacz cyfrowy,mają też zegarki w takiej obudowie.

tqmeh - 2016-02-06, 17:38

Kino z instalacji

https://www.youtube.com/watch?v=YbI4mNRKX3g

pyra - 2016-02-07, 19:41

avo napisał/a:
pyra napisał/a:
Witam
Szukam obrotomierza i woltomierz lub zegarka żeby wyglądały jednakowo., chodzi mi o montaż na kierownicy
Może ma ktoś jakieś podpowiedzi gdzie szukaćz
, "


Witam
Nie wiem czy już kupiłeś obrotomierz , ja nabyłem coś takiego .
Na tarczy jest "km/h" ale jest to obrotomierz z woltomierzem, jeśli nie przeszkadza Ci wyświetlacz cyfrowy,mają też zegarki w takiej obudowie.


avo to nie moje słowa , warto sprawdzić i ew skorygować autora

avo - 2016-02-13, 19:38

Przepraszam za pomyłkę , a edytować już nie mogę. Chodziło o post piotra z
Jacek6 - 2016-03-07, 21:10

Zamówiłem to coś u Chinoli i już dotarło http://www.aliexpress.com...=72761779525206 ma 4 ry kabelki. Czarny, żółty, czerwony i zielony. Ma ktoś koncepcję jaki kolor do czego ? Bo ni chu, nie ma ani skrawka papieru z instrukcją ...
avo - 2016-03-07, 21:36

Wydaje mi się , "-" , sygnał z czujnika poziomu paliwa, "+", a czwarty to sygnał do obrotomierza . Co do tych sygnałowych to nie jestem pewien ale w obrotomierzu , który podłączałem u siebie "sygnałowy" był zielony.
Edyta:
Znalazłem tu taki sam z opisem podłączenia i się zgadza.

Jacek6 - 2016-03-07, 21:41

Coś chyba wyrazów brakuje ;-). Znaczy chyba czarny masa, żółty może podświetlenie, ... mówisz zielony obrotek to na paliwo zostaje czerwony ...
Może tak być ?? ?

avo - 2016-03-07, 21:47

Podałem Ci w kolejności , w której wymieniłeś .
Czarny masa " - ", czerwony plus " + ", zielony sygnał z obrotomierza, żółty z czujnika poziomu paliwa.

Jacek6 - 2016-03-07, 21:57

Dzięki za line. Ciekawe do ilocylindrowego silnika jest mój obrotek ;-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group