|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Za wysokie obroty
RedDraggy - 2011-10-15, 19:51 Temat postu: Za wysokie obroty Hej! Potrzebuję rady.
Mam wrażenie, że moje moto wskoczyło na jakieś wyższe obroty. Jeszcze podczas poprzedniego uruchamiania i jazdy wszystko było normalnie a dzisiaj silnik inaczej pracuje.
Zazwyczaj odpalam na ssaniu, aby rozgrzać silnik. Po chwili sprawdzam odkręcajac manetkę gazu, czy już jest rozgrzany. Gdy się zadławia, czekam jeszcze chwilę. Gdy zrobiłam to dzisiaj nie tylko, sie nie dławił lecz wskoczył na takie obroty, że wydawało mi się, że silnik za chwilę wyskoczy!
Zakładam, że to nie jest normalne. Skąd się to wzięło, czym to może być spowodowane? I czy można coś z tym samemu zrobić?
Demolka - 2011-10-15, 20:22
Może linka ssania wyskoczyła gdzieś z gniazd podparcia, a może mocno zużyta i haczy gdzieś w pancerzu, a może z powodu zimna smar w pancerzu zgęstniał i trzeba bu go rozrzedzić (W40?). W pierwszej kolejności w lince szukał bym przyczyny
RedDraggy - 2011-10-15, 22:18
Czy to oznaczałoby, że ciągle jeżdżę na ssaniu?
Demolka - 2011-10-16, 20:00
Jeśli to linka to tak. I jest to groźne dla silnika ponieważ niespalony nadmiar paliwa (za dużo go w stosunku do powietrza) spływa po ściankach cylindrów spłukując z nich olej. Przy długotrwałym jeżdżeniu na ssaniu i w skrzyni korbowej zaczniesz mieć olej z dolewką paliwa. Sprawdź to ssanie koniecznie.
RedDraggy - 2011-10-17, 00:30
Dzieki! Sprawdze.
Demolka - 2011-10-17, 13:45
Wynik sprawdzenia ? To było to ?
FhissT - 2011-10-17, 17:48
no własnie jakies newsy/ u mnie przedwczoraj po jezdzie przy +3st po powrocie do domu tez dostala wyzszych obrotów. ssanie na 100% zdjete. musiałem lekko obnizyc obroty sruba pod gaxnikami....
RedDraggy - 2011-10-17, 21:16
Demolka napisał/a: | Wynik sprawdzenia ? To było to ? |
Czekaj, nie jestem taka szybka
Poza tym muszę znaleźć kogoś kto mi to sprawdzi, bo sama niestety nie mam pojęcia jak się do tego zabrać.
[ Dodano: 2011-10-17, 21:19 ]
FhissT napisał/a: | no własnie jakies newsy/ u mnie przedwczoraj po jezdzie przy +3st po powrocie do domu tez dostala wyzszych obrotów. ssanie na 100% zdjete. musiałem lekko obnizyc obroty sruba pod gaxnikami.... |
Ja tu jeszcze jeżdżę przy bardzo przyjemnych +17st więc to nie z powodu zimna.
A jak w ogóle sprawdzić/ zmierzyć obroty.. bo może mi się tylko wydaje, że są wyższe..
FhissT - 2011-10-17, 21:53
ja to robię na słuch, najlepsza metoda heh
ideał gdy słychać jak gdy gary przeskakują naprzemiennie, ale trzeba to ustawic na zapłonie + synchro gaźnikow, a po drugie nie jest to zdrowe dla silnika, chyba tylko HD takie coś wytrzymuje na dłuższa mete.
Pancernik - 2011-10-17, 23:08
FhissT, o czym Ty mówisz? HD pracują jak pracują (w nierównych interwałach) ze względu na budowę silnika. http://home.cogeco.ca/~rwbaxter/The%20V-Twin.htm
Xavier - 2011-10-18, 08:01
Koleżanko - a może być tak, że jakiś dowcipniś lub ktoś inny podkręcił czy obroty, przecież w dragu to nie jest jakaś wielka sztuka
Demolka - 2011-10-18, 18:24
RedDraggy napisał/a: | ...A jak w ogóle sprawdzić/ zmierzyć obroty.. bo może mi się tylko wydaje, że są wyższe.. |
Ja to robię na słuch.
Przy nagrzanym do temperatury pracy silniku obniżaj powolutku obroty (taka łatwo dostępna śrubka z dużym łebkiem pod gaźnikami) kręcąc w lewo, aż usłyszysz wyraźne "zakłócenia" w pracy (rytmie) silnika. Teraz podkręcaj również powolutku obroty (śrubką w prawo) aż silnik zacznie pracować równo bez tendencji do zgaśnięcia. Powinno być dobrze czyli ok. 900 - 1000 obr/min. Jeśli po takiej regulacji raz czy drugi zdarzy się, że silnik zgaśnie - podkręć jeszcze ciut, ciut w prawo tą śrubkę.
Miłej zabawy i doświadczeń
RedDraggy - 2011-10-20, 20:11
Takiej rady potrzebowałam! Bardzo dziękuję
dragya - 2012-03-05, 20:16
Witam
Podłączę się do tematu
Dzisiaj wyjechałem z domu i przy zwalnianiu przed skrzyżowaniem wcisnąłem sprzęgło by zredukować bieg i silnik wkręcił się na dość wysokie obroty. w dalszej jeździe, gdy jechałem na wyższych biegach motocykl szedł jak szalony nawet, gdy manetka gazu była puszczona. Zwalniał i schodził z obrotów tylko wtedy, gdy zwalniałem używając hamulca, ale i tak nawet gdy się wolno kulał to po wciśnięciu sprzęgła wchodził na wysokie obroty. Gdy był wrzucony neutralny bieg to schodził z obrotów i wszystko ok było. Dodatkowo zauważyłem, że dźwigienka ssania blokuje się w połowie zakresu i przy mocniejszym nacisku idzie dalej i przy gaźnikach słychać wtedy jakby jakaś klapka odpuszczała (takie pstryknięcie słychać). Co to może być? I jak to usunąć? Z takimi pytaniami zwracam się do Szanownych Koleżanek i Kolegów.
Pozdrawiam
Dawid Z. - 2012-03-05, 20:19
Dragya to tylko jest wina linki, też tak miałem, poprostu się zacina, wystarczy nasmarować linkę i po problemie.
dragya - 2012-03-05, 20:24
Dawid Z. i problem z wysokimi obrotami też zniknie??
Dawid Z. - 2012-03-05, 20:31
Tak bo linka jest zacięta i trzyma go wyżej na obotach.
dragya - 2012-03-05, 20:42
Ale dlaczego na jałowym biegu jest dobrze?
W każdym razie będę jutro smarował linkę, dam znać czy pomogło i jakby co już teraz dziękuję za odpowiedź/podpowiedź
[ Dodano: 2012-03-07, 14:29 ]
Linka nasmarowana, chodzi dobrze. Pozostaje kwestia pozostawania na wysokich obrotach. Teraz wygląda to tak:
motocykl stoi na luzie, po odkręceniu manetki i puszczeniu jej wraca ona na pozycję normalną ale silnik dostaje jeszcze większych obrotów i po paru sekundach wraca na wolne obroty.
|
|