YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Technika jazdy - obciążenie drag stara

TEDI - 2011-08-17, 17:35
Temat postu: obciążenie drag stara
Mam taki problem ja z moją żoną ważę 200 kg to według normy nie mogę już nic załadować.
Ile praktycznie można załadować na gwiazdę.

marecki - 2011-08-17, 18:46

TEDI, tyle ile potrzebujesz. Oczywiście z umiarem. Dobrze rozłożysz bagaż i będzie OK
TEDI - 2011-08-17, 19:40

To może spytam inaczej kto najwięcej załadował na gwiazdę i dał rady jeszcze jechać.
marecki - 2011-08-17, 19:52

TEDI napisał/a:
kto najwięcej załadował na gwiazdę i dał rady jeszcze jechać.


to zapytam się czy Ty masz zamiar robić gwiazdą przeprowadzkę ? możesz sporo zapakować tylko musisz ten bagaż rozłożyć równomiernie. Nikt cię ważył nie będzie na drodze, a ile bagażu weźmiesz i jak go rozłożysz to tylko tobie będzie pasowało albo i nie. Z doświadczenia wiem że za dużo nie ma co brać, same potrzebne rzeczy i to z umiarem.Po zapakowaniu się z całym dobytkiem pamiętaj o dobiciu ciśnienia w oponach na pewno będzie taka potrzeba.Pamiętaj że tak mocno obciążony motor prowadzi się trudniej.

fazzi - 2011-08-17, 21:35

Jesli chcesz aby twoj motocykl zachowal wlasciwosci jezdne to nic ;d Oczywiscie mozesz go przeladowac ale wtedy tylni amor bedzie ciagle dobijal do konca lub przestanie calkiem pracowac i na kazdym winklu bedziesz tarl podestami. Silnik spokojnie da rade, wydluzy sie droga hamowania ale to akurat normalne.Wiadomo ze i tak jakos sie spakujecie ale niestety musisz bagaz zredukowac do min.
Ten tez przeciazyl i daje rade

TEDI - 2011-08-18, 10:51

Ja rozumiem ale jadąc na parę dni pasowało by zabrać parę rzeczy, tylko jest pytanie ile, by normalnie dało się jechać. Może jest możliwość wzmocnienia tylnego amortyzatora lub inne rozwiązanie.
vaaks - 2011-08-18, 11:01

Amorka nie da się wzmocnić, możesz go ustawić na dużą twardość. A wyjeżdżając na kilka dni nie będziesz woził cegieł, tylko jakieś ciuchy - to nie waży za wiele, więc sakwy i kuferek możesz spokojnie załadować. Zresztą zapytaj Larrego i Nadii, ich całościowa waga jest w przybliżeniu deklarowanej przez ciebie i z bagażem na 650 dają spokojnie radę. ;D
FhissT - 2011-08-20, 22:03

chciałem dobrać się do amora i po lektorze o przekładni ustawić go na twardo ale całkowicie nie wiem jak sie do tego ustawienia zabrać. w ogole nie moge znaleźć drogi żeby się dobrać do regulacji tego amora...
witek1965 - 2011-08-20, 22:15

Po kolei:
zdejmujesz siedzenie pasażera
zdejmujesz siedzenie kierowcy
podnosisz motocykl na podnośniku ( koło może delikatnie dotykać podłoża)
demontujesz osłonę z tworzywa jaka ukaże ci się po zdjęciu fotela.
widzisz już teraz amortyzator i "nakrętkę" która ściska srężynę
bierzesz specjalny klucz, który jest w zestawie oraz przedłużkę, zakładasz i przesuwasz w swoją stronę stojąc do motocykla z jego lewej strony
i tak kilka razy ( ja przeciągnąłem na maksa, a potem odkręciłem o dwa ząbki)

[ Dodano: 2011-08-20, 22:17 ]
tutaj znajdziesz chyba wszystko http://yamaha-dragstar.pl...yzator&start=80

Kozak_Barabasz - 2011-08-23, 18:46

Nie chcę nic mówić ale zobaczcie na motocykl Larrego ....
Czy mu coś dolega ? A obciążenie ma ;)

winiar - 2011-08-23, 20:40

a ja słyszalem na naszym wyjeździe od naszego serdecznego Kolegi, ze zabierasz i mieścisz tyle ile Ci wejdzie w sakwy, kufry, worki itp... a potem to już tylko do przodu. Jak już wpadniesz kołem w dziurę, staniesz na lużnym gruncie lub musisz zawrócić to koniecznie musi być ktoś obok bo sam nie pchniesz ani do przodu ani do tyłu.
Demolka - 2011-08-23, 21:21

witek1965 napisał/a:
Po kolei:
zdejmujesz siedzenie pasażera

Po co ?

winiar - 2011-08-23, 21:56

Demolka, pewnie Witkowi chodziło o łatwiejsze odkręcenie przedniego? :nie_wiem:
witek1965 - 2011-08-23, 22:00

winiar, dokładnie tak.

[ Dodano: 2011-08-23, 22:07 ]
10 razy uda się zdjąć przednie bez problemu a za jedenastym ucho rozpruje tapicerkę tylnego, albo za pierwszym jak ma się pecha.
Za to nie wykręcam połowy elementów jak koleś na tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=oRL5v9L6W0E ( no chyba, że w customie jest takowa konieczność. Każdy robi tak jak uważa.

Waldi - 2011-08-26, 22:20

W Anisowie Maniek podkręcił w moim i Vaaksa dragu sprężyny na maksa w 10 minut , ściągając tylko siedzenia kierowcy . Maniek zupełnie inna jazda , jeszcze raz dzięki.

poprawiłem "pasażera" na "kierowcy"

witek1965 - 2011-08-26, 22:33

Waldi napisał/a:
ściągając tylko siedzenia kierowcy


chciałbym to widzieć. To niby którędy wsadził klucz, skoro trzeba jeszcze wyjąć 6 spinek i zdjąć plastikowe pokrywy. Wiem na 100%, że Vaaks nie pogubił swoich i je ma, może u ciebie nie ma tych osłon ? :nie_wiem:

fazzi - 2011-08-27, 00:06

chyba zle doczytales , bo to wlasnie jest pod siedzeniem kierowcy :)
witek1965 - 2011-08-27, 14:44

fazzi, Jeżeli to do mnie tekst, to : po pierwsze - nigdzie nie napisałem, że się tam nie znajduje. Przeczytaj dokładnie mój post z godz. 22:15 z dn. 20-08, 8 postów wyżej.

A odnośnie zdejmowania siedzenia pasażera, a raczej braku konieczności jego zdejmowania nie musicie mnie przekonywać. Tak - można zdjąć siedzenie kierowcy bez konieczności zdejmowania siedzenia pasażera. Ja jednakowoż jak napisałem powyżej robię to dla wygody,( i nikogo do tego nie zmuszam, żeby mnie naśladował) lub jak kto woli uświęcenia zasady " górnik jak się nie najebie ( w pracy)to nie będzie w niebie"
Czytajcie całość wątku, a nie wybrane fragmenty. Amen. Zresztą odbiegliśmy od tematy i proszę w tym temacie już nie pisać. Ostatnie posty w wolnej chili scalam z tematem właściwym. http://yamaha-dragstar.pl...yzator&start=80
lepiej radźcie Tediemu jak bezpiecznie obciążyć motocykl

Demolka - 2011-09-07, 19:59

Dzisiaj zajrzałem po coś do instrukcji Dragulca i przypomniałem sobie ten temat.
Instrukcja podaje:
maksymalne obciążenie; 2 osoby + akcesoria + bagaż = 201 kilogramów.
Te 201 kg to im wyszło z tego, że założyli sobie masę brutto 480 kilogramów, a masa moto z paliwem i olejem wynosi 279 kg.
Powyższe dane dotyczą DS1100

Ziółek - 2011-09-07, 21:20

Demolka, No to te kalkulacje później odrobinę zmienili. Zaledwie o 4 kg. Poniżej kawałek instrukcji XVS1100 2006.
Andrzej11 - 2011-09-08, 09:22

witek1965 napisał/a:
bierzesz specjalny klucz, który jest w zestawie oraz przedłużkę, zakładasz i przesuwasz w swoją stronę stojąc do motocykla z jego lewej strony


Ja na przedłużke zakładam jeszcze rurke o długości ~ 50 cm aby przy kręceniu nie potłuc sobie łapki. ;D

Demolka - 2011-09-08, 13:09

Ziółek napisał/a:
Demolka, No to te kalkulacje później odrobinę zmienili. Zaledwie o 4 kg. Poniżej kawałek instrukcji XVS1100 2006.

Jeśli chodzi o ciśnienia w ogumieniu (z uwzględnieniem obciążenia) mam dokładnie tak samo. Obciążenia zdziebko się różnią pewnie ze względu na zaokrąglenia przy przeliczaniu jednostek masy. Ja mam moto z 2003r. produkowane na Europę.

fazzi - 2011-09-11, 01:32

witek1965 napisał/a:
lepiej radźcie Tediemu jak bezpiecznie obciążyć motocykl

to proste, trzeba wyrzucic wszystkie zbedne swiecidelka typu; orzelek, okucia i relingi blotnikow, cwieki, szybe, obrotomierze i zegarki oraz znaczki ze zlotow wbite do kamizelki i okaze sie ze plecaczek nie musi sie przymusowo odchudzac z kilku kg. lol

witek1965 - 2011-10-04, 16:32

Cytat:

W Anisowie Maniek podkręcił w moim i Vaaksa dragu sprężyny na maksa w 10 minut , ściągając tylko siedzenia kierowcy


no widzisz, a ja podciągałem w Sokolcu Zakerowi i trzeba było zdjąć siedzisko pasażera (fotele Mustanga nie zostawiają szczeliny na klucz) i Demolki. Tam się dało, Wojtek sam zdejmował, ale skutek tego zdejmowania (pewnie niejednokrotnego) jest niestety widoczny-rozerwany materiał obiciowy-nieznacznie i niewidocznie, ale jednak.
Jak cokolwiek robię przy czyjejś własności to po prostu staram się nic nie uszkodzić i jak komuś coś doradzam, to również w taki sposób aby tego uniknąć. Wszyscy wyznawcy teorii, że wystarczy tylko fotel kierowcy niech teraz sprawdzą jak wygląda fotel pasażera i uczciwie powiedzą, skąd się wzięło rozerwanie tapicerki.

A wracając do tematu obciążenia Dragstara to chyba jedynym rozsądnym wyjściem jest nie przesadzać z bagażami lub zastosować sprężynę progresywną.

http://www.cruisercustomi...roduct_ID=16711

Azmadan - 2011-10-05, 08:47

jazda motocyklem przeciążonym o ok. 50kg... tez jest możliwa...
= Chorwacja tegoroczna :-D


hmmm nawet z przeciążeniem o wiele wiele wiele kilogramów... też jest możliwa - Gambia 2010 kolegów...

większy kolega jechał z żoną :)

Więc ja bym się za bardzo nie przejmował w armaturze wagą...
a złe, trudne prowadzenie... po 100km mija... człowiek się przyzwyczaja...
odciążone przednie koło = nie puszczamy kierownicy bo zaczyna się shimmy... i będzie OK :-P - no i na zakrętach ostrożniej... ale to w cruiserze normalne...
hmm.. minus.. znaczny... to przy znacznych przebiegach... ząbkowanie przedniej opony... :-/ i częstsza wymiana

krokodyl - 2011-10-08, 11:53

Zgadza się. Rama Ci nie pęknie, motocykl będzie jechał.
Tyle, że nie będziesz miał komfortu. Azmadan pokazuje na fotkach motory z byczym skokiem zawieszenia. Nawet jak je przeciążysz, to dalej masz sporo zapasu. W armaturze, zwłaszcza tył ma mały skok, ze wględu na swoją konstrukcję i nie wiele da się z tym już zrobić. Skręć na makasa sprężynę, żeby było jak najsztywniej z tyłu zapakuj się i w drogę. I albo Ci to nie będzie przeszkadzać, ani plecaczkowi, albo zmienisz potem moto ;D

pan_wiewiorka - 2011-11-23, 23:04

Moto można zawsze dopakować, ale jazda na dobiciu, to średnia frajda. Poza tym tylny zawias dostaje w dupę a przy mocniejszym tąpnięciu wręcz może puścić. Poza tym prowadzenie motocykla przeciążonego jest mało bezpieczne. Ale róbta co chceta :)
gery73 - 2011-12-25, 19:00

A najlepiej to kasa (dużo) gatki i skarpety na zmianę szczoteczka i kawał czegoś do mydlenia - nic więcej nie potrzeba. Ja tak jeżdzę i uważam że tak jest najfajniej. :)

Pzodr

nurek301 - 2011-12-27, 18:46

Powiem szczerze też miałem obawy co do obciążenia, ale okazało się, że Yadzia jakoś to zniosła, wraz z żoną i bagażami było tego lekko ponad 200kgi. Co do dobijania to jakoś tego nie odczułem może dlatego że zagranicą mają lepsze drogi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group