|   | 
								YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechaniczny - Wiatrak. 
						
												 Dawid Z. - 2011-06-22, 13:01 Temat postu: Wiatrak. Mam zamiar zamontować taki wiatrak na ramie z przodu. Będzie załączany osobnym przyciskiem i tylko w gorące dnie lub jak będę stał w korkach. Pytanie czy to przyspieszy chłodzenie silnika??? I czy warto??? Koszt wiatraka ok 50 zł. plus jakieś  mocowanie no i wylącznik, myślę, że zmieszczę się w 100 zł. Instalację do tego zrobię sam.
												 Arcon - 2011-06-22, 13:10
  Hm. W korkach powinno nieco polepszyć chłodzenie, ale ładnie toto nie będzie wyglądało, moim zdaniem.
												 Dawid Z. - 2011-06-22, 13:12
 
  	  | Arcon napisał/a: | 	 		  | Hm. W korkach powinno nieco polepszyć chłodzenie, ale ładnie toto nie będzie wyglądało, moim zdaniem. | 	  
 
 
 
Jak się jakoś ładnie to zrobi to myślę że będzie wyglądać jakby tak od nowości było. 
 
 
[ Dodano: 2011-06-22, 14:23 ]
 
MIEJSCE NA WIATRAK.
												 Ziółek - 2011-06-22, 14:31
  Dawid Z., Zaczep Marcina v-star Ona takie wynalazki sam sobie montował. Jak to wyglądało i się sprawowało pewnie Ci napisze.
												 soft - 2011-06-22, 15:50
  Wiatrak nic nie da. To jest wiatrak przeznaczony do chłodnic aluminiowych. Zobacz jak gęsto one są użebrowane i jaką moc cieplną mogą oddać. 
 
Jak chcesz się pobawić to lepiej wyprowadzić magistralę olejową na zewnątrz np za pomocą zestawu do przeniesienia filtra na zewnątrz i wtedy w ten obieg trzeba by było podłączyć małą chłodniczkę oleju i ewentualnie wiatraczek.
 
 
Ale po co? Czy ktoś zna taki przypadek że DS zatarł się z powodu wysokich temperatur?
 
Jeżeli wszystko jest oryginalne to nie widzę żadnego sensu poprawiać Japońców abstrakcyjną polską myślą techniczną.
 
 
Ps. A co ten wiatraczek będzie robił podczas jazdy?
 
Dawał prąd do ładowania akumulatora? Czy tamował przepływ powietrza chłodzącego cylindry?
												 spining - 2011-06-22, 15:53
  soft, święte słowa, tylko wiesz, że Polak to ....zawsze musi poprawić fabrykę
												 voyager - 2011-06-22, 16:18
  Czy dzisiaj jest Prima Aprilis    ?
												 Dawid Z. - 2011-06-22, 17:14
 
  	  | soft napisał/a: | 	 		  Wiatrak nic nie da. To jest wiatrak przeznaczony do chłodnic aluminiowych. Zobacz jak gęsto one są użebrowane i jaką moc cieplną mogą oddać. 
 
Jak chcesz się pobawić to lepiej wyprowadzić magistralę olejową na zewnątrz np za pomocą zestawu do przeniesienia filtra na zewnątrz i wtedy w ten obieg trzeba by było podłączyć małą chłodniczkę oleju i ewentualnie wiatraczek.
 
 
Ale po co? Czy ktoś zna taki przypadek że DS zatarł się z powodu wysokich temperatur?
 
Jeżeli wszystko jest oryginalne to nie widzę żadnego sensu poprawiać Japońców abstrakcyjną polską myślą techniczną.
 
 
Ps. A co ten wiatraczek będzie robił podczas jazdy?
 
Dawał prąd do ładowania akumulatora? Czy tamował przepływ powietrza chłodzącego cylindry? | 	  
 
 
 
 
Dziękuję za odpowiedź bardzo wyczerpującą. Właśnie o to mi chodziło, żeby nie robić niczego bez sensu. Dziękuję jeszcze raz.
												 
					 | 
				 
			 
		 |