|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechaniczny - Wiatrak.
Dawid Z. - 2011-06-22, 14:01 Temat postu: Wiatrak. Mam zamiar zamontować taki wiatrak na ramie z przodu. Będzie załączany osobnym przyciskiem i tylko w gorące dnie lub jak będę stał w korkach. Pytanie czy to przyspieszy chłodzenie silnika??? I czy warto??? Koszt wiatraka ok 50 zł. plus jakieś mocowanie no i wylącznik, myślę, że zmieszczę się w 100 zł. Instalację do tego zrobię sam.
Arcon - 2011-06-22, 14:10
Hm. W korkach powinno nieco polepszyć chłodzenie, ale ładnie toto nie będzie wyglądało, moim zdaniem.
Dawid Z. - 2011-06-22, 14:12
Arcon napisał/a: | Hm. W korkach powinno nieco polepszyć chłodzenie, ale ładnie toto nie będzie wyglądało, moim zdaniem. |
Jak się jakoś ładnie to zrobi to myślę że będzie wyglądać jakby tak od nowości było.
[ Dodano: 2011-06-22, 14:23 ]
MIEJSCE NA WIATRAK.
Ziółek - 2011-06-22, 15:31
Dawid Z., Zaczep Marcina v-star Ona takie wynalazki sam sobie montował. Jak to wyglądało i się sprawowało pewnie Ci napisze.
soft - 2011-06-22, 16:50
Wiatrak nic nie da. To jest wiatrak przeznaczony do chłodnic aluminiowych. Zobacz jak gęsto one są użebrowane i jaką moc cieplną mogą oddać.
Jak chcesz się pobawić to lepiej wyprowadzić magistralę olejową na zewnątrz np za pomocą zestawu do przeniesienia filtra na zewnątrz i wtedy w ten obieg trzeba by było podłączyć małą chłodniczkę oleju i ewentualnie wiatraczek.
Ale po co? Czy ktoś zna taki przypadek że DS zatarł się z powodu wysokich temperatur?
Jeżeli wszystko jest oryginalne to nie widzę żadnego sensu poprawiać Japońców abstrakcyjną polską myślą techniczną.
Ps. A co ten wiatraczek będzie robił podczas jazdy?
Dawał prąd do ładowania akumulatora? Czy tamował przepływ powietrza chłodzącego cylindry?
spining - 2011-06-22, 16:53
soft, święte słowa, tylko wiesz, że Polak to ....zawsze musi poprawić fabrykę
voyager - 2011-06-22, 17:18
Czy dzisiaj jest Prima Aprilis ?
Dawid Z. - 2011-06-22, 18:14
soft napisał/a: | Wiatrak nic nie da. To jest wiatrak przeznaczony do chłodnic aluminiowych. Zobacz jak gęsto one są użebrowane i jaką moc cieplną mogą oddać.
Jak chcesz się pobawić to lepiej wyprowadzić magistralę olejową na zewnątrz np za pomocą zestawu do przeniesienia filtra na zewnątrz i wtedy w ten obieg trzeba by było podłączyć małą chłodniczkę oleju i ewentualnie wiatraczek.
Ale po co? Czy ktoś zna taki przypadek że DS zatarł się z powodu wysokich temperatur?
Jeżeli wszystko jest oryginalne to nie widzę żadnego sensu poprawiać Japońców abstrakcyjną polską myślą techniczną.
Ps. A co ten wiatraczek będzie robił podczas jazdy?
Dawał prąd do ładowania akumulatora? Czy tamował przepływ powietrza chłodzącego cylindry? |
Dziękuję za odpowiedź bardzo wyczerpującą. Właśnie o to mi chodziło, żeby nie robić niczego bez sensu. Dziękuję jeszcze raz.
|
|