YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechaniczny - Wiatrak.

Dawid Z. - 2011-06-22, 14:01
Temat postu: Wiatrak.
Mam zamiar zamontować taki wiatrak na ramie z przodu. Będzie załączany osobnym przyciskiem i tylko w gorące dnie lub jak będę stał w korkach. Pytanie czy to przyspieszy chłodzenie silnika??? I czy warto??? Koszt wiatraka ok 50 zł. plus jakieś mocowanie no i wylącznik, myślę, że zmieszczę się w 100 zł. Instalację do tego zrobię sam.
Arcon - 2011-06-22, 14:10

Hm. W korkach powinno nieco polepszyć chłodzenie, ale ładnie toto nie będzie wyglądało, moim zdaniem.
Dawid Z. - 2011-06-22, 14:12

Arcon napisał/a:
Hm. W korkach powinno nieco polepszyć chłodzenie, ale ładnie toto nie będzie wyglądało, moim zdaniem.



Jak się jakoś ładnie to zrobi to myślę że będzie wyglądać jakby tak od nowości było.

[ Dodano: 2011-06-22, 14:23 ]
MIEJSCE NA WIATRAK.

Ziółek - 2011-06-22, 15:31

Dawid Z., Zaczep Marcina v-star Ona takie wynalazki sam sobie montował. Jak to wyglądało i się sprawowało pewnie Ci napisze.
soft - 2011-06-22, 16:50

Wiatrak nic nie da. To jest wiatrak przeznaczony do chłodnic aluminiowych. Zobacz jak gęsto one są użebrowane i jaką moc cieplną mogą oddać.
Jak chcesz się pobawić to lepiej wyprowadzić magistralę olejową na zewnątrz np za pomocą zestawu do przeniesienia filtra na zewnątrz i wtedy w ten obieg trzeba by było podłączyć małą chłodniczkę oleju i ewentualnie wiatraczek.

Ale po co? Czy ktoś zna taki przypadek że DS zatarł się z powodu wysokich temperatur?
Jeżeli wszystko jest oryginalne to nie widzę żadnego sensu poprawiać Japońców abstrakcyjną polską myślą techniczną.

Ps. A co ten wiatraczek będzie robił podczas jazdy?
Dawał prąd do ładowania akumulatora? Czy tamował przepływ powietrza chłodzącego cylindry?

spining - 2011-06-22, 16:53

soft, święte słowa, tylko wiesz, że Polak to ....zawsze musi poprawić fabrykę
voyager - 2011-06-22, 17:18

Czy dzisiaj jest Prima Aprilis :hahaha: ?
Dawid Z. - 2011-06-22, 18:14

soft napisał/a:
Wiatrak nic nie da. To jest wiatrak przeznaczony do chłodnic aluminiowych. Zobacz jak gęsto one są użebrowane i jaką moc cieplną mogą oddać.
Jak chcesz się pobawić to lepiej wyprowadzić magistralę olejową na zewnątrz np za pomocą zestawu do przeniesienia filtra na zewnątrz i wtedy w ten obieg trzeba by było podłączyć małą chłodniczkę oleju i ewentualnie wiatraczek.

Ale po co? Czy ktoś zna taki przypadek że DS zatarł się z powodu wysokich temperatur?
Jeżeli wszystko jest oryginalne to nie widzę żadnego sensu poprawiać Japońców abstrakcyjną polską myślą techniczną.

Ps. A co ten wiatraczek będzie robił podczas jazdy?
Dawał prąd do ładowania akumulatora? Czy tamował przepływ powietrza chłodzącego cylindry?




Dziękuję za odpowiedź bardzo wyczerpującą. Właśnie o to mi chodziło, żeby nie robić niczego bez sensu. Dziękuję jeszcze raz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group