YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - AIR MAX (Re-tuning)

Dawid0407 - 2011-06-16, 01:42
Temat postu: AIR MAX (Re-tuning)
Jako niedoświadczony motcylkista kupiłem swego V stara po pewnych przeróbkach.
Co to oznaczało w moim motocyklu:
- puste, zakończone strumienicami wydechy
- wstawione filtry stożkowe bezpośrednio na gaźniki
- mała nalepka na przednim cylindrze "air Max"

Kominy wyglądały i brzmiały jak na filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=lD9HbcAz6is

co jeszcze moge o nim powiedzieć:
- na niskich obrotach pięknie i basowo gada
- po odkręceniu gazu zaczyna się piekło na ziemi - hałas taki że nie słychać własnych myśli - problem tykania zaworów, skrzypienia zawieszenia poprostu nie istnieje
- moment obrotowy przesunięty w górny zakres obrotów, silnk wkręca się bardzo szybko, a im bardziej się wkręca tym jest mocniejszy. Nie przesadzam ale tak do 100 km/h ani na pół opony nie byłem gorszy od brata który jeździ thundercat`em. Jesli było trzeba spokojnie ponad 180 km/h można było go rozpędzić
- dość niskie spalanie - nie zuważyłem aby kiedykolwiek moto paliło ponad 4,5 l - a zwykle 4


Niestety hałas dyskwalifikował takie rozwiązanie - wiec po roku poszukiwań skompletowałem oryginalne wydechy, kolektory, aibox,
czeka mnie jeszcze regulacja gaźników bo po włożeniu oryginałów silnik nie chce sie wkręcać na wyższe obroty.. za to jest cicho i spokojnie... amerykański zestaw spoczął w kartonach i niech tam sobie odpoczywa
Podsumowójąc
- mam nadzieję że spalenie mi mocno nie wzrośnie
- nigdy więcej hamerykańskich przeróbek :)

ajsek - 2011-06-16, 08:03

Kwestia gustu, mi się akurat głośno podoba. Pewnie, że na dłuższe trasy jest to upierdliwe, ale od czego są stopery :)
Będziesz się filtrów pozbywał?

MIKI - 2011-06-16, 22:08

Możesz mieć w gaźnikach zamontowane dysze DynoJet, jeśli tak to będziesz musiał zamontować fabryczny zestaw, Ale nie powiedziane że one tam są?
soft - 2011-06-16, 23:06

Dyno jety w wersji stage 1 - a takie są najczęściej stosowane doskonale współpracują z seryjnymi tłumikami. Co prawda lubią mieć założony filtr K&N - bo więcej powietrza jest wtedy podawane i spalanie jest niskie.
Ale na seryjnym też dadzą radę. Ja bym ich nie wymieniał i pozostawił w gaźniku jeżeli są.

Dawid0407 - 2011-06-17, 10:43

Dziękuję za krzepiące słowa ;) - czy da się stwierdzić jakie to dysze siedzą w moim gaźniku, i jak to zrobić?

- zaponiałem dodać iż po wymianie nastąpiła też znaczna redukcja drgań motocykla. Wcześniej powżej 110 km/h stwały się nieprzyjemnie dokuczliwe - tak że nieraz wkładałem język pomiędzy zęby bo kłapałem szczęką jak w febrze. Teraz drgania to tylko przyjemne, delikatne mrowienie i to tylko gdy nogi trzymam na spacerówkach.

ajsek, o pozbyciu się tego zestawu pomyślę gdy doprowadzę moto całkowicie do porządku - chodzi o te gaźniki, sprawdzę też spalanie .. myślę że za 2 tyg sprawa sie rozstrzygnie.

[ Dodano: 2011-07-18, 12:53 ]
Wstawiłem filtr K&N - dysze i tak poszły do wymiany. Za regulację miesznaki, synchro wraz w nowymi dyszami 300 zł. Jestem zadowolony. MOto zdcydowanie gorzej się rozpędza, spalanie (po wstępnych i niedokładnych testach) jakby trochę się zwiększyło. Ale konfort jazdy zdecydowanie się poprawił, prędkość przelotowa 120 -130 w zupełności wystarczy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group