YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Krzywy widelec DS650?

Kwas - 2011-06-12, 20:03
Temat postu: Krzywy widelec DS650?
Witam wszystkich.
Mam mojego Drag Stara od tygodnia i podczas ostatniej jazdy zauważyłem coś bardzo niepokojącego. Jak w czasie jazdy patrzę na kierownicę to podczas jazdy na wprost nie jest ona pod kątem prostym do osi motocykla tylko jest trochę przekrzywiona w prawo. Dodam, że motor po puszczeniu kierownicy jedzie idealnie prosto jedynie w okolicach 80km/h zaczyna nasilać się jakby podskakiwanie przedniego koła przez co wibracje w kierownicy są nie do wytrzymania (kierownica nie lata na boki tylko jakby w górę i w dół). Na zakrętach odczuwalne jakby uciekanie motocykla do zewnętrznej strony zakrętu ale to raczej będzie olej w lagach do wymiany, co planuję zrobić w najbliższym czasie.
Czy może się mylę i te drgania są winą tego widelca?
Bo jak patrzę na to z góry to przednie koło nie jest dokładnie pod kątem prostym do kierownicy. Czy można to jakoś ustawić czy wskazuje to na jakieś poważniejsze uszkodzenie spowodowane np. jakimś mocniejszym upadkiem lub czymś w tym rodzaju?
Na zdjęciu widać to dokładnie.
Proszę o pomoc!!

Dawid Z. - 2011-06-12, 20:16

To podskakiwanie to olej w Lagach do wymiany , a kiera rzeczywiście jest przestawiona, popatrzę w książce serwisowej i dam znać czy to można wyregulować .
Ziółek - 2011-06-12, 20:19

Kwas, Przekręć kierownica na maksa w prawo i pierdolnij parę razy z glana w koło z lewego boku . :) Patent sprawdzony i na minimalne skrzywienia wystarczy. Jak masz mocniej lagę skrzywiona to trzeba by rozbierać i prostować lub obracać lagi (ale tego sposobu osobiście nie znam).
Kwas - 2011-06-12, 20:26

Wolałbym jakąś metodę "bezinwazyjną" ale jak inaczej nie pójdzie to w ostateczności zastosuję się do instrukcji
jaro - 2011-06-12, 20:49

Zrób jak pisze Ziółek to metoda bez inwazyjna stosowana nawet w serwisach, kopnij w oponę. To nie kwestia krzywych lag.

[ Dodano: 2011-06-12, 20:52 ]
Tylko pewnych luzów, które są na riserach, półkach i lagach. Jak nie chcesz kopać to niech ktoś przytrzyma Ci koło a ty wyprostuj kierownice.

Kwas - 2011-06-12, 20:55

Muszę przy tym popuszczać jakieś śruby czy po prostu z buta i będzie po sprawie?
jaro - 2011-06-12, 20:59

Z buta i powinno pomóc.
Kwas - 2011-06-12, 21:06

Ok spróbuję jutro, a tak przy okazji to czy ktoś się orientuje czy w lagi wlać olej mineralny, syntetyk czy jest to bez różnicy?
jaro - 2011-06-12, 21:10

Jest temat o tym szukaj.
witek1965 - 2011-06-12, 22:42

jaro napisał/a:
to metoda bez inwazyjna stosowana nawet w serwisach




i dlatego jak najszerszym łukiem należy omijać takie serwisy.

Chciałbym widzieć jak pozwalacie kopać w swoje Jadźki.

A wracając do tematu.
Jeżeli laga jest skrzywiona ( w zasadzie tylko rura teleskopowa może) to są wyspecjalizowane zakłady, które to prostują ( np. w Zabrzu) lub trzeba kupić nową ( 380 zł). Górna półka jest mocowana w sposób taki, że nie da się inaczej (bez mozliwości regulacji) jeżeli wyłamały się ograniczniki w trakcie np. upadku, to jest możliwe, że ktoś po prostu ją źle przykręcił. Trzeba by poluzować śrubę, którą jest przykręcona półka i sprawdzić.
W tym roku miałem okazje trzykrotnie wymieniać olej w lagach, w tym dwukrotnie zdejmowałem kierę i luzowałem górną półkę. każdorazowo półka został przykręcona prawidłowo, bo inaczej się nie da, chyba, że coś jest nie tak. jeżeli jest tak jak przypuszczam, to poluzuj i po prostu ustaw jak należy i porządnie dokręć.
Wymiana oleju w lagach to już inna para kaloszy i jest temat założony i rozpracowany. Jak zdecydujesz się na wymianę to wlej 15W. Znajomy warsztat poleca bel-ray.
W customie jest dużo łatwiej i nie ma potrzeby zdejmowania kiery i luzowania półki. Bułka z masłem

Dawid Z. - 2011-06-13, 00:13

witek1965 napisał/a:
W customie jest dużo łatwiej i nie ma potrzeby zdejmowania kiery i luzowania półki. Bułka z masłem


Witek1965 to może podpowiesz jak w prosty sposób to zrobić . Proszę.

Kwas - 2011-06-18, 19:04

Witam ponownie, dzisiaj wymieniłem olej w lagach i muszę powiedzieć, że to faktycznie małe piwo. Wymiana w customie jest dziecinnie prosta. Wlałem Castrol 15W mineralny i jest o niebo lepiej. Drgania całkiem nie zniknęły ale chyba już wiem, co może być przyczyną (opona wygląda tak, jakby równo nie siedziała w feldze) .
Co do starego oleju to był jak woda i wyglądał jak stary przepalony olej silnikowy, kompletnie czarny więc czas z wymianą był najwyższy.
Jeżeli chodzi o kierownicę to widzę nieznaczną poprawę, na pewno było coś nie tak na półkach, ale po zmontowaniu wszystkiego prawie wszystko wróciło na swoje miejsce a to, co nie wróciło jest powodem delikatnego skrzywienia rury (tej cieńszej, która jest montowana w półkach.
Czas wymiany oleju jako początkujący ok 1,5h - 2h.
Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group