YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elementy nadwozia - Ciśnienie w kołach oraz preparaty do łatania

virago_78 - 2008-08-22, 23:18
Temat postu: Ciśnienie w kołach oraz preparaty do łatania
Panowie , czy ktoś może mi powiedzieć jakie ciśnienie ma być w kołach.Posiadam Draga od dwóch miesięcy i mało co wiem o nim.Na stronce Miłosników nie znalazłam takiej informacji.Jest tam wszystko oprócz parametrów ciśnienia w oponach.Z góry dziękuję ;D
Kozak_Barabasz - 2008-08-22, 23:37

Służę pomocą ;)

Ciśnienie:
Przednie koło- 2,25 Bara
Tylne koło- 2,5 Bara

virago_78 - 2008-08-22, 23:58

Kozak_Barabasz napisał/a:
Służę pomocą ;)

Ciśnienie:
Przednie koło- 2 Bary
Tylne koło- 2,5 Bara


Ślicznie dziękuję ;D

daro1980 - 2008-08-23, 00:01

Kozak_Barabasz napisał/a:
Służę pomocą ;)

Ciśnienie:
Przednie koło- 2,25 Bara
Tylne koło- 2,5 Bara


a ja mam takie info

Przy motocyklu nieobciążonym - max 90 kg

przód 2 bary
tył 2,25 bara

powyżej 90 kg tak jak pisałeś

Kozak_Barabasz - 2008-08-23, 00:10

daro1980 dokładnie tak jak napisałeś jest ;)
Ale czy chce ci się za każdym razem dopompowywać powietrza jak kogoś przewozisz ? ;)
Dlatego podałem te 2,5 Bara

daro1980 - 2008-08-23, 07:50

Kozak_Barabasz napisał/a:
daro1980 dokładnie tak jak napisałeś jest ;)
Ale czy chce ci się za każdym razem dopompowywać powietrza jak kogoś przewozisz ? ;)
Dlatego podałem te 2,5 Bara


rzadko kogoś zabieram a jak już to wtedy faktycznie podpompowuje .... no i myślę ze jadać samemu to te 0,25 bara ma znaczenie przy poważnym pokonywaniu zakrętów

Mirek - 2008-08-23, 11:56

Mam pytanie czy ktoś używał w trasie środka w spraju do pompowania kół jak złapie się kapcia, kupiłem coś takiego ale przekonany nie jestem.
Kozak_Barabasz - 2008-08-23, 12:22

Osobiście nie zastosowałbym tego w motocyklu z oczywistych powodów ...
Samochód ma 4 koła więc zawsze uda się go wyprowadzić.
Jak ci walnie np. przednia opona to kicha ....
Dodatkowo po zaaplikowaniu tego preparatu po dojechaniu do celu musisz zdjąć oponę i wyczyścić ją z tego preparatu.

daro1980 - 2008-08-23, 12:45

Mirek napisał/a:
Mam pytanie czy ktoś używał w trasie środka w spraju do pompowania kół jak złapie się kapcia, kupiłem coś takiego ale przekonany nie jestem.


myślę ze jak złapiesz kapcia w szczerym polu to nie będziesz sie zastanawiał czy to użyć czy nie tylko sprobujesz a jak da sie jeszcze dojechać na tym do wulkanizacji to w ogolę będziesz happy ....

a prawda taka jest ze po zaaplikowaniu tego ustrojstwa opona do prania i felga - wulkanizatorzy strasznie na ten specyfik narzekają .... no i pamiętaj ze specyfik do bezdętkowej nie działa w dętkowych ....

Jacek - 2008-08-23, 14:58

Dane dotyczą XVS1100 ale myślę, że mogą być zastosowane w 650.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2008-08-23, 15:02 ]
Sam posiadam spray do pompowania i tak jak powiedział daro1980, jakbym złapał kapcia ( oby nigdy to nie nastąpiło) nie będę się zastanawiał, czy mam go użyć.

fasol52 - 2008-11-16, 16:10

Panowie ja miałem to szczęście złapać kapcia w tylnym kole za miastem, z braku laku kupiłem ten specyfik na małej stacji, oczywiście w dragach większość to dętki.
Ujmując sedno sprawy, w rozpaczy możesz tego użyć, może tobie pomoże, ja musiałem na kapciu 4 mile jechać do serwisu

soft - 2008-11-16, 20:30

Ja ..... zatwardziały motocyklista miałem niedawno dziwny przypadek.

Motocykl zaczął mi się dziwnie prowadzić. Poczułem bardzo duży luz na zawieszeniu, czyli "dziwnie miękkie zawieszenie". Pojechałem do zaprzyjaźnionego serwisu, dociągnęliśmy półeczki, skasowaliśmy luz na główce, troszkę dociągnęliśmy nakrętki aby ciężej kierownica chodziła. Było lepiej .... ale dalej "miękko".

Po paru dniach jazda stała się prawdziwym wyczynem - jeździłem jak galaretą.

Coś mnie tknęło .... sprawdziłem ciśnienie i z przodu miałem 1,1 atm.
Dopompowałem do stanu i spowrotem mam sprawny motocykl.

Ale niema tego złego .... przynajmniej przeserwisowałem przednie zawieszenie.

...... tyle lat jazdy motocyklem i takie jaja......

sly1078 - 2008-11-17, 22:50

Mirek napisał/a:
Mam pytanie czy ktoś używał w trasie środka w spraju do pompowania kół jak złapie się kapcia, kupiłem coś takiego ale przekonany nie jestem.

jak jest mała dziurka proponuje zatrzymać ciężarówkę chłopaki mają sprężarki to pomogą

Grzegorz Anis - 2008-11-18, 09:56

kupiłem jakiś czas temu takie ustojstwo, jeszcze nie miałem okazji zastosować ale z tego co wiem jest o wiele praktyczniejsze niż uszczelniacze.
Link do aukcji // ADMIN

pan_wiewiorka - 2008-11-18, 11:09

Grzegorz Anis, sisko ok. ale ja mam (chyba) dętkę ;)
Grzegorz Anis - 2008-11-18, 11:21

O.......... kurka wodna . o tym nie pomyślałem ! !
Ale .... mam kolesia z dragiem na szprychach i w zaprzyjaźnionym zakładzie wulkanizacyjnym tak uszczelnili felgi od wewnątrz że pomyka bez dętek, może to jakieś wyjście ?

Merlin - 2008-12-21, 08:47

Panowie, ten preparat jest do dętkowych i bezdętkowych

http://www.nokaut.pl/ofer...re-repair.html.

Mam go w sakwie ale na szczęście nie miałem okazji użyć, więc nie wiem czy działa tak jak w opisie.
Posiadanie go wpływa jednak na moje lepsze samopoczucie, zwłaszcza jak jestem na odludziu.
Merlin

Andrzej - 2009-01-04, 21:12
Temat postu: Złapałem gumę daleko od miasta w niedziele wieczór - porady
Witam,
Starałem się zgłębić temat złapania gumy gdzieś na trasie daleko od wulkanizacji. Czy mieliście taki problem? Jak to załatwiliście?
Materiał do przemyślenia na długie zimne wieczory aby przy złapaniu gumy czuć się na luzie nawet 1000 km od domu na powiedzmy przepięknej przełęczy alpejskiej.

Wszystkiego dobrego na 2009 rok

Dawid Z. - 2009-01-04, 21:20

Na szczęście nie miałem gumy i nie chciałbym mieć szczególnie z tyłu bo jest problem ze zrobieniem tego z tego co wiem Mechanik tylko może to zrobić bo na drodze nie mamy sprzętu ani umiejętności w zdejmowaniu wału. (jeszcze jak ktoś ma Dętkowe to nic tam nie psiknie żeby gdzieś dojechać). Ale mam Full ubezpiedczenie i tylko telefon mnie ratuje z takiej sytuacji. Szczęśliwego 2009 Roku .Bez GUMY.(kapcia)
grzechu - 2009-01-04, 21:29

dawid125 napisał/a:
Na szczęście nie miałem gumy i nie chciałbym mieć szczególnie z tyłu bo jest problem ze zrobieniem tego z tego co wiem Mechanik tylko może to zrobić bo na drodze nie mamy sprzętu ani umiejętności w zdejmowaniu wału. (jeszcze jak ktoś ma Dętkowe to nic tam nie psiknie żeby gdzieś dojechać). Ale mam Full ubezpiedczenie i tylko telefon mnie ratuje z takiej sytuacji. Szczęśliwego 2009 Roku .Bez GUMY.(kapcia)

a jaki ty widzisz problrm z wyjęciem wału ? niedawno zmieniałem sam osobiście opony fakt na demontażownicy ale z wałem to żadnych problemów
na drodze mozemy tylko dopompowywać powietrza (zadnych wynalazków) i szukać najbliższej wulkanizacji

Dawid Z. - 2009-01-04, 21:40

Taki ,że większość z Nas nigdy nie zdejmowała wału i nie wymieniała koła, dlatego jak ktoś nie robił tego wcześniej to jest właśnie ten problem, to tak jak z lekarzem jak nie robił nigdy żadnej operacji to najpierw patrzy jak robią to inni a póżniej sam się do tego zabiera pod okiem bardziej doświadczonych. A tak serio to można byłoby zamieścić jaki opis jak to zrobić z wałem na wszelki wypadek jak ktoś złapie GUMĘ.
pan_wiewiorka - 2009-01-04, 22:07

A ile można przejechać na kapciu z dopompowaniem? Mówię o jakiejść drobnej dziurce a nie rozprutej oponie :)
I swoją drogą gdzie (czy) można kupić bezdętkowe felgi do XVS 650? Zestawy naprawcze są dostępne ale tylko do bezdętkowców. Jakbym złapał kapcia, to najpierw bym sobie popłakał a później wezwał holownik.

Dawid Z. - 2009-01-04, 22:15

Słyszałem jeszcze o takim środku który wstrzykuje się przez wentyl do opony ale jeszcze przed Gumą i podobno jak złapiesz gumę to to jakoś się wulkanizuje i wchodzi w tę dziurę uszczelniając ją, tylko znowu nie wiadomo czy jest to do Dętkowych kół. Jest to jakiś angielski środek dowiem się nazwę i dokładnie zasadę działania i dam znać wkrótce.
grzechu - 2009-01-04, 22:21

mozna kupic zestw z nabojami do pompowania (jak kiedyś do syfonów ) szybko pompujesz i jedziesz sama opona ma swoja twardoścć więc da się jechac na małej ilości powietrza sporą odległość jedna uwaga jak znajdziecie gwóźdź czy innego sprawce to czasami nie próbujcie go wyjąć z opony złyyyyy pomysł
taki zestaw jest dużo lepsszy od cudo- środków zajmuje o wiele mniej miejsca a potem przynajmniej wulkanizator nie przeklina
bezdętkowe felgi gdzieś mi się obiło coś o uszczelnianiu felg ale jakoś cienko widze uszczelnienie felgi szprychowej no ale możeeee

pan_wiewiorka - 2009-01-04, 22:27

No ja obecnie mam pompkę nożną, kompaktową :)
Nie będę uszczelniał felg (silikonem?). Nie wiem tylko gdzie i za ile kupię felgi bezdętkowe. Nie wiem czy się opłaca jeśli na dompompowywaniu dojadę do najbliższego warsztatu.

Kamyk - 2009-01-04, 23:26

Kupiłem motocykl z "lekko" łysą oponą. Nie wymieniłem jej od razu - bo po co. Wracałem kiedyś z nad morza. Wchodzę w zakręt, strzał. Zarzuciło mną, ale utrzymałem go na ulicy. Kapeć. CO TERAZ?? Pchać, jechać .... do domu około 30 km. Byli ze mną bardziej doświadczeni motocykliści. Uśmiechnęli się i kazali jechać. Nie szybciej jak 50 km\h. I pojechałem. Felga się nie pokrzywiła, choć nie jechałem po "stole". Ale co bym zrobił, gdybym miał 500 km do domu? Chyba tylko, usiąść i płakać ;)
pan_wiewiorka - 2009-01-05, 09:14

Merlin napisał/a:
anowie, ten preparat jest do dętkowych i bezdętkowych

Na jakiej zasadzie to działa? Jak jajko w chłodnicy?

Dawid Z. - 2009-01-08, 21:06
Temat postu: Środek do kół.
To jest ten środek na 99% jest do dętkowych.

[ Dodano: 2009-01-08, 21:21 ]
Tu można to kupić KAMYK.
Link do aukcji // Kozak_Barabasz

[ Dodano: 2009-01-08, 21:30 ]
Na tej stronie jest więcej informacji technicznych na temat tego preparatu.
http://www.slime.pl/pytaniaiodpowiedzi.html

[ Dodano: 2009-01-08, 21:35 ]
A to jest prawdą że ten środek jest dobry.
http://pl.youtube.com/watch?v=KOue7-Yklos

fazzi - 2009-01-09, 09:04

fajnie to wyglada uwaga ze po wlaniu tego preparatu zapobiegawczo mozna smigac do 100km/h nie podoba mi sie :) tym bardziej ze motocykl nie na 4 kol i dziwne wibracje przedniego kola to porazka (ale zawsze mozna uzyc po przebiciu ;D ) tylko nie widzialem w drag starze pompki ;p
pan_wiewiorka - 2009-01-09, 09:33

fazzi napisał/a:
tylko nie widzialem w drag starze pompki

A spojrzał do mojej prawej sakwy? ;D

[ Dodano: 2009-01-18, 19:40 ]
Znalazłem to-to na Alledrogo w cenie 29,99. Jeśli tylko dostanę potwierdzenie od sprzedawcy o możliwości stosowania z z dętkowymi, to sobie to sprawię :)

[ Dodano: 2009-02-26, 14:12 ]
Dziś dostałem info, że są już uszczelaniacze do dętkowych. Jakby ktoś chciał, to tutaj.

ansuz - 2010-03-24, 12:44
Temat postu: Re: Ciśnienie w kołach oraz preparaty do łatania
virago_78 napisał/a:
... jakie ciśnienie ma być w kołach. ;D


Dokładnie sprawa dla 650-tek wygląda następująco (za Haynesem, dla modeli od 1997 do 2005):

Modele europejskie:

Custom
do 90 kg obciążenia - 2 bary przód, 2,3 bara tył
do 180 kg obciążenia i jazda z dużą prędkością - 2 bary przód, 2,5 bara tył

Classic
do 90 kg - 2,3 przód, 2,3 tył
do 180 kg - 2,3 przód, 2,5 tył


Modele amerykańskie:
Custom
do 90 kg - 2,0 przód, 2,3 tył
do 180 kg - 2,0 przód, 2,5 tył

Classic i Silverado
do 90 kg - 2,3 przód, 2,3 tył
do 180 kg - 2,3 przód, 2,5 tył
jazda z dużą prędkością - 2,3 przód, 2,5 tył

J36 - 2014-06-16, 09:11

Czy jest ktoś z kolegów, kto sam wymieniał dętkę w motocyklu?

Pytam ponieważ wczoraj miałem nieciekawą przygodę z gwoździem w tylnej oponie i na szczęście powietrze uchodziło tak wolno, że udało mi się wrócić z "pamiątką" do domu. Zastanawiam się natomiast czy w warunkach polowych mając z sobą zestaw łyżek i łatki naprawcze jest możliwa naprawa takiej dętki.
Pomijając kwestię podniesienia clasica xvs650 ( to jestem w stanie jakoś ogarnąć )na znaczną wysokość w celu demontażu koła, mam kilka pytań:
1. Jakich łyżek używacie (nakładek) aby nie uszkodzić powłoki felgi
2. Jakich używacie łatek naprawczych, czy może raczej babranie się w łatanie nie ma sensu i lepiej wozić dętkę jako zapas
3. Czy jest jakikolwiek sens naklejania łatki na dziurę po gwoździu czy raczej lepiej zakupić nową dętkę

W sumie awaryjnie wożę z sobą zestaw naprawczy w płynie z Motula ( niby też do dętek) ale gdzieś na forum wyczytałem, że jak ten środek przedostanie się na felgę to ciężko to jest później usunąć, a wiadomo czyszczenie szprych do przyjemności w sezonie nie należy :)

Jeśli są na forum osoby które mają jakieś praktyczne doświadczenie w tym temacie to proszę o pomoc

stasork - 2014-07-20, 19:52

Koło zapasowe w sprayu
Ja mam pod ręką taki środek

Kupiłem na CPN

HELLOWEEN - 2014-07-20, 20:08

stasork napisał/a:
Koło zapasowe w sprayu
Ja mam pod ręką taki środek

Kupiłem na CPN


Jak masz koła bezdętkowe to pomoże. Na dętkę nieskuteczny. Było maglowane na forum.

Beny - 2014-08-13, 07:49

ja mam assistance do OC :) na szczęście nie korzystałem

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group