|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
|
Prawo - Zmiany w części praktycznej egzaminu kat A
Damias - 2011-05-10, 11:11 Temat postu: Zmiany w części praktycznej egzaminu kat A Kurs zakończony i czas się udać na egzamin Chciałbym przed tym poruszyć jeden temat, może ktoś też się z tym spotkał a może kogoś to czeka.
W trakcie trwania mojego kursu czyli ostatnie 3tyg instruktor był na jakiejś globalnej naradzie instruktorów i egzaminatorów od kat A. Ustalono takie zmiany w części praktycznej egzaminu:
-przy omawianiu motocykla losowane są dwa terminy do omówienia (np sprawdzić światła mijania i poziom płynu hamulcowego) a wcześniej trzeba było sprawdzić wszystko
-niezależnie od wylosowanych do omówienia tematów przed nimi trzeba powiedzieć o sprawdzeniu naciągu łańcucha
-na placu manewrowym nie trzeba używać kierunków przy jeździe po 8 i między pachołkami
-obrót głowy przy jeździe po 8 wymagany jest przed wejściem w zakręt (wcześniej był chyba wymagany przy przejeździe przez krzyżówkę)
Czy ktoś to może potwierdzić lub ma coś do dodania?
Galder - 2011-05-10, 11:20
Tak już było w zeszłym roku, kiedy ja zdawałem w Warszawie.
Jedyne zastrzeżenie jest takie, że jeśli raz użyjesz kierunków, powinieneś używać ich cały czas, ale najlepiej przed startem zapytać egzaminatora o jego preferencje. Dodatkowo podczas slalomu mile widziane obroty głową, na ósemce obowiązkowe.
Dla przypomnienia, podczas ruszania koniecznie obrócić głową, bo to chyba najczęściej popełniany błąd przez egzaminowanych, bo jak nie
Damias - 2011-05-10, 11:31
Wcześniej było tak że właśnie się pytało egzaminatora czy jeździć z kierunkami czy nie a teraz generalnie można bez. Kierunków można oczywiście używać ale tak jak piszesz konsekwentnie Tak czy siak lepiej zapytać i niż jeździć w niepewności
Obroty głowy przy slalomie ponoć obowiązkowe.
A obrót głową w prawo i w lewo przy ruszaniu to świętość
nurek301 - 2011-05-10, 11:46
W Zielonej Górze jest tak:
Egzaminator mówi co należy omówić np. światła, kierunki
łańcuch jest obowiązkowy i tego Ci nie powie a sprawdzić musisz
podczas jazdy po slalomie zawsze przy skręcie oglądasz się do tyłu w 8 oglądamy się tylko przy wjeździe i zjeździe.
[ Dodano: 2011-05-10, 11:47 ]
Święta prawda
Cytat: | A obrót głową w prawo i w lewo przy ruszaniu to świętość |
Damias - 2011-05-10, 13:17
Widać że np w Zielonej Górze jest różnica choćby z obrotem głowy tylko przy wjeździe/zjeździe z 8.
To może żeby usystematyzować to zbierzmy do kupy jak to wygląda w Warszawie:
1. Omówienie tematów przy motocyklu: sprawdzenie łańcucha + 2 wylosowane tematy
2. Przeprowadzenie motocykla do kolejnego pachołka
3. Przygotowanie do jazdy: założenie kasku i sprawdzenie ustawienia paska zapięcia, ustawienie lusterek
4. Ruszenie i przejechanie do kolejnego pachołka (obrót głową w lewo i prawo przed ruszeniem!)
5. Jazda na 8 (obroty głową przed skrętami)
6. Jazda między pachołkami (obroty głową)
7. Ruszanie pod górkę
8. Wyjazd na miasto i jazda zgodnie poleceniami instruktora. Jeśli nic nie mówi o skręcaniu to domyślnym kierunkiem jazdy jest jazda na wprost, prawym pasem w miarę możliwości.
nurek301 - 2011-05-10, 13:48
A najlepiej będzie jak zadzwonisz do WORD-u i się dowiesz czy wprowadzono jakieś nowe zasady.
MarcinBig - 2011-05-10, 14:55
Jest jeszcze przepchnięcie motocykla ok 5-6 m
oraz ostre hamowanie (przy prędkości 50km/h)
Damias - 2011-05-10, 14:57
MarcinBig napisał/a: | Jest jeszcze przepchnięcie motocykla ok 5-6 m |
To jest pkt 2 na mojej liście
MarcinBig napisał/a: | ostre hamowanie (przy prędkości 50km/h) |
A to się chyba odbywa w czasie jazdy na mieście.
nurek301 - 2011-05-10, 15:04
MarcinBig napisał/a: | ostre hamowanie (przy prędkości 50km/h) |
Nazywa się to hamowanie awaryjne, prawidłowe wykonanie to rozpędzenie motocykla do około 50km/h na trzecim biegu, po komendzie "hamuj", w pierwszej kolejności należy wcisnąć obydwa hamulce, a następnie w końcowej fazie hamowania sprzęgło, motocykl może zgasnąć nie jest to błąd. Hamowanie to, zazwyczaj odbywa się na placu (ze względu na bezpieczeństwo).
patryk_c - 2011-05-10, 15:06
Ostre hamowanie - w Warszawie (egzaminy na A - tylko Odlewnicza)
Ostatnio na egzaminach na pewno pojawia się na PLACU - w wersji o którą poprosi egzaminator
Rozpędzenie motocykla do 3 biegu i
- hamowanie do wyznaczonego przez egzaminatora punktu
- hamowanie na jak najkrótszym odcinku od chwili kiedy egzaminator nakaże rozpoczęcie hamowania
- obie wersje jedna po drugiej
Powodzenia.
Galder - 2011-05-10, 15:17
Większość ludzi nie wrzuca trójki, bo prawdę mówiąc niewielki odcinek, nie pozwala się rozpędzić zestresowanym, jednak wystarczy zrobić to wystarczająco dynamicznie, aby egzaminator był zadowolony.
sinus - 2011-05-10, 16:17
Reguły, o których piszecie obowiązywały już w lipcu 2009 roku, przynajmniej w WORD-zie w Bielsku-Białej - sam w ten sposób zdawałem
Gosiaczko - 2011-05-10, 17:52
Zdawałam miesiąc temu w Warszawie na Odlewniczej i hamowanie do punktu oraz awaryjne miałam na mieście.
[ Komentarz dodany przez: krotom: 2011-06-10, 09:36 ]
dalsze opisy jak przebiega egzamin zostały wydzielone tutaj
mikruss - 2011-06-11, 23:11
W Skierniewicach obydwa rodzaje hamowań (awaryjne i do linii) jest na placu manewrowym.
[ Dodano: 2011-06-11, 23:14 ]
Galder napisał/a: | Większość ludzi nie wrzuca trójki, bo prawdę mówiąc niewielki odcinek, nie pozwala się rozpędzić zestresowanym, jednak wystarczy zrobić to wystarczająco dynamicznie, aby egzaminator był zadowolony. |
U mnie Pani egzaminator kazała się rozpędzić z górki, więc 3 była spokojnie wrzucona. Ale jedno ale do motocykla w tych Skierniewicach. Podczas jazdy na mieście miałem wrażenie że jest przekoszony bo trochę tył zarzucało na nierównościach.
Damias - 2011-06-27, 13:54
No i udało się Zdałem
Co prawda za drugim razem ale sie udało Mam za to w tym temacie jeszcze coś do dodania odnośnie hamowań awaryjnego i do lini.
Zdawałem w Wawie na Odlewniczej. Za pierwszym razem oba hamowania były robione na placu manewrowym. A za drugim razem egzaminator robił je na mieście. Czyli wychodzi na to że ma znaczenia w jakim mieście i w jakim ośrodku tylko zależy to chyba po prostu od egzaminatora
|
|