|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechaniczny - wydechy cobra
TEDI - 2011-05-07, 16:10 Temat postu: wydechy cobra mam kominy cobry i zauważyłem że przy końcu jest otwór fi 10 w na bocznej ścianie jakieś 15 cm przed końcem od strony motocykla może ktoś wie poco te otwory tam są.
Colmann - 2011-05-07, 17:33
jak się nie mylę to te otwory są po to byś mógł zamontować wkład do tłumika tzw zwężki zmniejszasz średnice wylotową
A po co Ci wkład ,a no po to by było ciszej
Ja mam identyczne przy swoich SilverTail
I jak wyciągnę wkłady to ziemia się trzęsie ,a jak mam zamontowane to sobie pyrka jak maluszek
Więc pewnie i w cobrze jest ten sam patent
TEDI - 2011-05-07, 19:56
a jak wyglądają te zwężki
MarcinBig - 2011-05-07, 20:09
To są otwory do mocowania wkładek.
Oryginalnie dostaje się przelotki (zwykła rura z karbami w kształcie rybich łusek).
Można kupić także wkładki tłumiące (ma je w ofercie jeden z krajowych producentów)
Są to cylindry z przegrodami.
Dają one piękne brzmienie bulgotania w kotle.
TEDI - 2011-05-08, 09:23
dzięki za info proszę o namiary na te wkładki tłumiące
jorg - 2011-05-08, 09:46
TEDI napisał/a: | dzięki za info proszę o namiary na te wkładki tłumiące |
Poczytaj tutaj http://yamaha-dragstar.pl...ight=wyciszacze ,ja założyłem z firmy Kaliński
TEDI - 2011-05-08, 10:33
z tego co zauważyłem mocowane tych wkładek jest przy końcu a otwory o których pisałem są jakieś 15 - 20 cm od końca tłumików i to są otwory 10-12 mm
MarcinBig - 2011-05-08, 10:44
zrób foty i zamieść tutaj
jorg - 2011-05-08, 11:04
TEDI napisał/a: | z tego co zauważyłem mocowane tych wkładek jest przy końcu a otwory o których pisałem są jakieś 15 - 20 cm od końca tłumików i to są otwory 10-12 mm |
no i pasi wyciszacze wkładasz głębiej i przykręcasz
darkside - 2011-05-08, 17:28
Są to otwory do końcówek tłumika ( estetyczne zakończenie ) posiadam takie przy swoich cobrach. Duża cześć motocykli z cobrami nie posiada zakończeń ponieważ są też akcesoryjne i sporo kosztują. Oryginalne cobry mam proste, a jak wkładam zakończenia mam scięte pod skosem. Zakończenia są z grubościennego aluminium które jest chromowane. Cała tajemnica otworów
mmmmat - 2011-05-08, 18:14
W moich wkłady oryg. cobra i sa przykrecane ok 2 cm od tyłu tłumików po 1 imbusie na wkład wkłady tuleja przelotowa ale ścianki a łuski ryby
TEDI - 2011-05-08, 18:32
mam zamocowane końcówki a te otwory są dalej zdjęcia nie zrobię zasłania tarcza hamulcowa musiałbym zdjąć kominy
Maniu_85 - 2011-05-08, 19:07
Ja w swoich cobrach na końcu mam przykrecone dwie chromowane końcówki a dopiero głębiej jak patrzę to widzę przykrecone jakieś rurki zapewne wyciszacze?
TEDI - 2011-05-08, 19:22
dzięki będę musiał zdobyć namiar na wyciszacze
MarcinBig - 2011-05-08, 20:30
TEDI umów się z kimś kto ma Cobry i oblukaj dokładnie
TEDI - 2011-05-09, 10:24
teraz dużo zlotów myślę że gdzieś podglądnę
witek1965 - 2011-05-09, 10:39
darkside napisał/a: | Zakończenia są z grubościennego aluminium które jest chromowane | to doopa. W mojej jednej schodzi chrom (pewnie chiński szajs) i gdzie znaleźć odważnego co pochromuje na nowo ?
Ziółek - 2011-05-09, 10:49
witek1965, U mnie tez zlazło i nie wiedzieć dlaczego tylko z jednego... jak znajdziesz rozwiązanie to pisz. Narazie jest jak jest...
witek1965 - 2011-05-09, 10:52
Ziółek, też z jednego, dolnego. Rozwiązanie pewnie późna jesień.
MarcinBig - 2011-05-09, 10:55
Rozwiązanie jest jedno i już przerobione. Dorobić końcówy z kwasówki.
Potem spolerować.
Jedyna wada. Żółkną pod wpływem temperatury ale zawsze można wmówić
że są pozłacane
Maniu_85 - 2011-05-09, 11:44
Czy temat toczy sie o element oznaczony nr 1 na moim rysunku??? :-) U mnie wyciszacze lub jakieś rurki sa zamontowane gdzieś w miejscu oznaczonym nr2. Czy pod nr 1 też poza nakładkami chromowanymi macie w środku wyciszacze???
witek1965 - 2011-05-09, 15:09
MarcinBig napisał/a: | Dorobić końcówy z kwasówki.
Potem spolerować.
Jedyna wada. Żółkną pod wpływem temperatury |
i to jest podstawowy błąd. Po co z kwasówki, nie można z nierdzewki. To są dwa różne gatunki stali. Nierdzewka nie żółknie
[ Dodano: 2011-05-09, 15:10 ]
i jest tańsza
darkside - 2011-05-09, 19:34
Witek napisał/a: | W mojej jednej schodzi chrom (pewnie chiński szajs) ... |
Ziółek napisał/a: | U mnie tez zlazło i nie wiedzieć dlaczego tylko z jednego, jak znajdziesz rozwiązanie to pisz. Narazie jest jak jest... |
Rozwiązanie jest tylko jedno, Witek daje ten dobry Ziółkowi ( pełen szpan ) Witek z racji pecha ma zwyczajnie dwa zje*** i dorabia sobie końcówki z nierdzewki Panowie wystarczy tylko ruszycz głową Przez brak myślenia praktycznego nasza gospodarka leży
PS.Ziółek wisisz mi butelke rudej na myszach
orcio - 2011-05-12, 20:28
Mam podobne wydechy w Radku .. przycieram wydechami na zakrętach jak się mocno złożę jak jadę zz plecaczkiem. Od tego przycierania odpadła mi ta końcówka, dorobiłem z nierdzewki i znowu zgubiłem
MarcinBig - 2011-05-12, 20:30
orcio napisał/a: | Mam podobne wydechy w Radku .. przycieram wydechami na zakrętach jak się mocno złożę jak jadę zz plecaczkiem. Od tego przycierania odpadła mi ta końcówka, dorobiłem z nierdzewki i znowu zgubiłem |
Musisz schudnąć Ty i twój plecaczek
miodzik - 2011-05-12, 20:56
Ja też przycieram. Trzeba wkręcić coś w podnóżki żeby pierwsze łapały.
silver - 2011-05-12, 22:51
MarcinBig napisał/a: |
Musisz schudnąć Ty i twój plecaczek |
MarcinBig mnie też powiesz, że mam schudnąć? Widziałeś jak przytarłem cobry a jechałem sam To nic trudnego.
MarcinBig - 2011-05-13, 05:30
Niestety taki jest urok tych wydechów, że są po prostu spierdolone.
Ja też mam końcówki poprzycierane pomimo iż mam bardzo nisko gmol.
kroolik - 2012-05-08, 14:20
Odświeżę trochę temat. Mam założone cobry, potrzebuję jednak niedługo je wyciszyć z racji wyjazdu za granicę. Wacham się między oryginalnymi kominami a wyciszaczami od kamińskiego. O ile się nie mylę to po zmianie na seryjne wydechy trzeba by przeprowadzić regulację zaworów, a jak jest po założeniu wyciszaczy? Też trzeba coś regulować? czy wyciszają na tyle żeby niebiescy, zieloni i czerwoni sie nie doczepili?
hawk - 2012-05-08, 14:41
U mnie po włożeniu kilerów zeszło ze 129 dB na 110. Nadal za dużo i rozwiązania problemu nie mam. Cienkie rury i za dużo się tu nie powalczy.
MIKI - 2012-05-08, 20:45
kroolik napisał/a: | wyciszaczami od kamińskiego | Kroolik chyba miałeś na myśli Kalińskiego
miodzik - 2012-05-08, 20:54
Masz zupełnie puste Cobry czy jest w środku wkład z łuski?
Jeśli zupełnie puste to różnica jest znaczna, jednak do normy droga daleka.
kroolik - 2012-05-11, 14:50
miodzik cobry mam puste jak bęben, nie ma nic. znalazłem za 100 euro oryginalne, ale pozostaje kwestia regulacji po zmianie . Tak jest? Trzeba regulować?
miki masz racje, Kalińskiego
Młody - 2012-05-11, 16:37
już prawie 4 tys na puściutkich cobrach w tym sezonie a słuch jeszcze mam
kroolik - 2012-05-11, 20:49
ja co prawda tyle w tym sezonie nie przejechałem, a nawet znacznie mniej, ale chodzi o to że jak już wyjade, a wybieram się daleko, to żebym nie musiał wracać autobusem
Młody - 2012-05-11, 23:24
kroolik, na trasie daję rade ,może dla tego że się przyzwyczaiłem może dla tego ze mam inny silnik niż ty. Na trasie to nie problem za to ostatnio dostałem uroczy list od sąsiadów z prośba bym jeździł ciszej tak wiec teraz jak wjeżdżam na swoja ulicą kulam się ze wciśniętym sprzęgłem.
kroolik - 2012-05-12, 14:24
No tak. z sąsiadami trzeba żyć w zgodzie. Miło z ich strony że napisali do Ciebie a nie na policję
Młody - 2012-05-13, 00:42
Chociaż z drugiej strony część sąsiadów narzeka na brak budzika jakim był dźwięk wydawany przez cobry o 7 rano No ale fakt lepiej że do mnie niż na policję
PabloS - 2012-06-26, 10:42
Chcialem kupic "Cobra Slip-On Slashcut" - szukam kogos z Wroclawia lub okolic kto ma silnik 1100 i takie tlumiki - chcialbym posluchac zanim kupie.
Poprosze o kontakt - chetnie podjade posluchac.
miodzik - 2012-06-28, 11:12
kroolik napisał/a: | miodzik cobry mam puste jak bęben, nie ma nic. znalazłem za 100 euro oryginalne, ale pozostaje kwestia regulacji po zmianie . Tak jest? Trzeba regulować?
miki masz racje, Kalińskiego |
Jak wsadzisz przelotową łuskę to nie powinno być takiej konieczności. Jak wsadzisz wkłady od Kalińskiego może być wymagana drobna korekta. Generalnie to bardzo indywidualna sprawa i dużo zależy od maszyny. Najlepiej załóż, przejedź kawałek i zobacz jak jeździ. Ewentualnie wykręć świece po zmianie i zobacz czy mają dobry kolor.
kostass - 2012-06-28, 15:56
hawk napisał/a: | U mnie po włożeniu kilerów zeszło ze 129 dB na 110. Nadal za dużo i rozwiązania problemu nie mam. Cienkie rury i za dużo się tu nie powalczy. |
Hawk , ja tez walczyłem z wydechami . Pisałem juz o tym wczesnije ale zaczeło sie od czesciowego owinięcia dbkillerów tasma do kolektorów . Efekt dalo , mocy nie ubyło ale niestety patent nietrwały . Na ten sezon wytoczony mi z aluminium dodatkowe wkłady i wsadziłemje na koncu tłumików z jednej strony opierają się o wyciszacze , a z drugiej o montowane końcówki wydechów . Zrobie zdjęcia to ci wyślę .
|
|