|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Regulacja miesznki paliwowo powietrznej
Robrob - 2011-04-29, 07:06 Temat postu: Regulacja miesznki paliwowo powietrznej Koledz piszemy o synchronizacji gaźników, regulacji takiej czy innej,/jakoś nic nie mogę znaleść na forum/, mam pytanie jak i czym regulować miesznkę paliwa i powietrza mając analizator spalin, wytłumaczcie jak chłop krowie na rowie, najlepiej z fotkami
rybak68 - 2011-04-29, 08:57
Robrob z tego tematu została prawie napisana praca doktorska.Jeśli chcesz dokładnie to szukaj,w skrócie wygląda to tak,śruby znajdują się w pobliżu grzałek gaźników oryginalnie powinny być zaślepione.Nominalne ustawienie to wykręcenie o 3 pełne obroty dla 1100,i 2,5 obrotu dla 650.Miłej zabawy pozdrawiam.
Robrob - 2011-04-29, 15:11
ok dzięki poszukam śrób, jest sporo tematów ale po 1 może 2 zdania gdzieś się przewijają
luki88 - 2011-06-10, 21:34 Temat postu: regulacja gażnika Witam ostatnio w mojej 125 sr stało się tak że bardzo wolno schodzi z obrotów i niewiem jak wyregulować żeby na wolnych nie gasł i schodził szybko z obrotów bardzo prosze o rade
vaaks - 2011-06-10, 21:37
Sprawdź linkę gazu, może jest naderwana i haczy, a może wystarczy ją przesmarować
luki88 - 2011-06-10, 21:45
a czy przy tych gaznikach da się regulowac wolne obroty ? tam jest taka śrubka która w gażniku opiera się o przepustnice i gdy się ja wkręci to przepustnica nie schodzi calkiem w dół ale to nic nie pomaga bo silnik jeszcze bardziej wyje
Ziółek - 2011-06-10, 23:34
luki88, Nie wiem jak jest w 125-ce ale w 1100 po lewej stronie (pod kranikiem ) jest pokrętło regulacji obrotów. Być może w Twoim jest coś podobnego.
luki88 - 2011-06-11, 17:08
a co może być powodem strzelania gaznika ? na wolnych obrotach nieraz strzeli i gasnie
vaaks - 2011-06-11, 18:26
Rozbierz i wyczyść gaźnik, przedmuchaj dysze i problemy powinny zniknąć. Nie ruszaj żadnych śrub regulacyjnych. Sprawdź filtr paliwa. Trudno autorytatywnie bez oglądu wydać diagnozę. Napisz coś więcej o tych zjawiskach, przebiegu i obsłudze jaką przechodził motocykl.
luki88 - 2011-06-12, 09:51
a jakie zadanie maja kabelki podłączone do gaznika ?
Dawid Z. - 2011-06-12, 09:54
Kabelki podłączone są do grzałki podgrzewającej paliwo jak jest zimno.
Maniu_85 - 2011-08-27, 12:09
Od jakiegoś czasu zauważyłem że gdy moje moto pracuje na biegu jałowym (VTX1300) czuć zapach benzyny i widać jak delikatnie kopci, wydaje mi sie że ma za duża mieszanke paliwa i nie spala go całkowicie. Z tego co sie orientuje trzeba wyregulować gaźnik?? (jest tylko 1) Czy w tym czasie moge normalnie jeździć motorkiem? Nic mu nie zaszkodzi?? Może mógłby mi ktoś polecic jakiś dobry warsztat w łódzkim lub wlkp? (jestem z Konina)? Ile może kosztować taki zabieg? Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
soft - 2011-08-27, 12:25
Może masz ciągle ssanie włączone? - U ciebie jest chyba automatyczne.
Nie wiem jak to sprawdzić w VTX1300 - lecz od tego trzeba zacząć.
witek1965 - 2011-08-27, 13:02
Maniu_85, tu http://www.vtxoa.com/foru...ad.php?t=216890 masz opis, ale niestety po angielsku, bogato ilustrowany, a tu http://forum.motocyklisto...nda-vtx-1300-r/
i tu http://motodriver.eu/faq-...zaly-t9630.html zdecydowanie więcej informacji, na temat twojej maszyny.
Maniu_85 - 2011-08-27, 16:30
Ssanie mam ręczne. Można jeździć nic nie zaszkodzi teraz mojej maszynie?
witek1965 - 2011-08-27, 17:06
Maniu_85, chyba nie, ale ja bym wyregulował. Na pewno kopcenie i niedopalanie mieszanki nie ma to dobrego wpływu, a jak jest jeszcze katalizator w układzie wydechowym to już ma bardzo zły wpływ na niego, a zupy też szkoda.
Maniu_85 - 2011-08-27, 17:59
wydechy mam zmienione cobry. Do regulacji trzeba wymontować Gaźnik? zrobią mi to na miejscu? może ktoś poleci mi jakiś warsztat solidny w łódzkim czy wlkp żeby nie było wa daleko?
soft - 2011-08-27, 22:55
Za uboga mieszanka paliwowo-powietrzna może stanowić problem (czyli kiedy paliwa jest za mało). Jeżeli mieszanka jest zbyt bogata - nic złego nie powinni się stać, poza zakopceniem i większym nagarem.
Maniu_85 - 2011-08-27, 23:42
I zapewne troszke większym spalaniem, chciałbym zaprowadzić moje moto na regulacje ale za bardzo nie wiem gdzi udać sie do kogoś zaufanego :-(
witek1965 - 2011-08-28, 00:07
Maniu_85 napisał/a: | Do regulacji trzeba wymontować Gaźnik? |
a po co ? sjest do tego śruba ustalające skład mieszanki. Reguluje się dopływ powietrza.
Maniu_85 - 2011-08-28, 00:25
Aha czyli na miejscu zrobią mi motorek jak pojade gdzieś na serwis, Co ile km powinno sie robić regulacje? Czy posiadająć chypercharger regulacja jest inna niż przy zwykłym filtrze?
witek1965 - 2011-08-28, 00:55
Nie, ale w gaźniku powinny być założone inne dysze-dynojety-dobre sklepy sprzedają je w kompletach z chyperchargerem. Chypercharger to nic innego jak filtr powietrza, bajerancki z porządnym wkładem K&N ale jednak tylko filtr a nie turbosprężarka i takie zadanie ma spełniać.
Dobry warsztat, jeżeli chodzi tylko o regulacje to zrobi to w kilka minut, jeżeli trzeba wyjąć gaźnik i przeczyścić dysze to trochę więcej im to zajmie.
Maniu_85 - 2011-08-28, 01:35
Moto już przyjechało z chyperchargerem więc i może ma zmienione dysze. Narazie szukam fachowca w okolicy może coś znajde, ile taka regulacja gaźnika kosztuje? 200 wiecej?
witek1965 - 2011-08-28, 13:35
Maniu_85 napisał/a: | ile taka regulacja gaźnika kosztuje? 200 wiecej? |
to zależy od warsztatu.Sama regulacja nie powinno aż tyle kosztować.
Dawid Z. - 2011-08-28, 13:42
witek1965 napisał/a: | Maniu_85 napisał/a:
ile taka regulacja gaźnika kosztuje? 200 wiecej?
to zależy od warsztatu.Sama regulacja nie powinno aż tyle kosztować. |
Mi w salonie Yamahy w Rzeszowie krzyknęli 300 zł. za gaźniki i zawory.( regulację)
Merlin - 2011-08-28, 14:12
Zaprzyjaźniony mechanik ustawia mi gaźniki za 70 zł.
Maniu_85 - 2011-08-28, 18:13
U mnie jest tylko jeden Gaznik. jutro będę dzwonil do jednego mechanika mam nadzieję że znajdzie termin.
[ Dodano: 2011-08-29, 23:28 ]
W tym tygodniu zaprowadzam moto z rana kolo wieczora ma być do odbioru. Szkoda że nie na poczekaniu...
[ Dodano: 2011-09-01, 19:19 ]
Dzisiaj rano zaprowadziłem maszyne i odebrałem koło 16. Gaźnik plus filtr wyczyszczone, dodatkowo zmieniona jedna dysza na troszke mniejszą, iglica przestawiona o jedno. Motorek kopa ma jak miał a może i troszke lepszego. Już nie smierdzi benzyną, kopcenie ustało, sprawdze jeszcze w wieczornym świetle :-) Zatankowany pod sam korek sprawdze czy zmieni sie sie spalanie, czy przejade więcej niż 120mil jak do tej pory :-) Motorek pracuje ładnie nie strzela nie przerywa itp
|
|