YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Jak zarżnąć motocykl?

soft - 2011-04-26, 10:36
Temat postu: Jak zarżnąć motocykl?
Kolega "Pipen" męczy się ze swoim zarzniętym przez fachowców silnikiem i w jednym z ostatnich postów napisał że wał u niego złapał kolor fioletowy.

Do rzeczy: Czy znacie sposoby którymi można doprowadzić moto do takiego stanu?

witek1965 - 2011-04-26, 11:41

brak oleju, padnięta pompa, kompletnie nieodpowiedni olej, tylko że to nie kończy się skutkiem tylko i wyłącznie przebarwienia wału. Już dzwoniłem do ludzi, którzy są w temacie. Ten silnik powinien być zatarty. Ktoś go zatarł i usiłował jak najtańszym kosztem reanimować.
soft - 2011-04-26, 15:05

Właśnie - silnik u Pipena nie może być zarżnięty tak że wał zmienił kolor - ale mechanicznie jednostka dalej działa.
Jest jakaś kolejniość - tak mi się wydaje - czyli:
Tragiczny olej - w pierwszej kolejności lecą łożyska ślizgowe, potem kólkowe, następnie rolkowe.
Dostanie mocno w dupala lub zostanie przegrzany - stanie tłok, pękną pierścienie
Jazda bez oleju - parę chwil - nie ma pierścieni, tłok zatarty.

bartek_p - 2011-04-26, 17:05

Jeszcze może być tak , że silnik był zatarty, a wał pochodzi z innego serducha.
Może z dwóch złożyli jeden. To wróżenie z fusów.

miodzik - 2011-04-26, 17:48

bartek_p napisał/a:
Jeszcze może być tak , że silnik był zatarty, a wał pochodzi z innego serducha.
Może z dwóch złożyli jeden. To wróżenie z fusów.


Nie znam się za bardzo, ale czy to nie jest typowy objaw dla zatarcia na panewkach? :nie_wiem:

witek1965 - 2011-04-26, 19:36

jest, ale ten silnik nie powinien ruszyć. Ponadto żeby wał złapał fiolet jaka tam musiałaby wystąpić temperatura (tarcie bez smarowania) i nie byłoby wżerów, czy rys, a panewki nie mogłyby być do użycia. Ktoś ten silnik zatarł i reanimował bardzo nieudolnie i tanio, byleby tylko odpalił.

zatarty wał



zatarte panewki



kolejna sprawa. Olej wręcz sie leje do cylindra. tam już jest brak uszczelnienia trzonka zaworu, a najdziwniejsze jest to, że na tłokach jest bardzo dobre ciśnienie sprężania. To niby jak to sie stało. Wał się zatarł, a tłoki nie ? :nie_wiem: Chętnie poznałbym historie tego silnika.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group