|   | 
								YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechaniczny - Wkręcanie na obroty. 
						
												 jusza - 2011-04-23, 16:41 Temat postu: Wkręcanie na obroty. Co może być przyczyną wolnego wkręcania się silnika na obroty w dolnym zakresie pracy? W okolicach 2tys obrotów zaczyna się bardzo czuła reakcja na ruch manetką gazu. Przy małych obrotach odnoszę wrażenie, że mocniejsze dodania gazu mogłoby nawet zdławić silnik.
												 TAJ - 2011-04-23, 17:45
  ile masz paliwa ?
												 jusza - 2011-04-23, 18:05
  Pełen bak, gaźniki zsynchronizowane, czyste, filtr paliwa i powietrza też, rozrząd regulowany, benzyna 98 - rzadko jeżdżę na innej. Więc?
												 Pancernik - 2011-04-23, 18:20
  Tak z ciekawości, po co 98? Więcej benzyny w benzynie jest w 95.
												 jusza - 2011-04-23, 18:33
  Czystsza. A teraz do zadania. Przypominam: co może być przyczyną wolnego wkręcania się silnika na obroty w dolnym zakresie pracy?
												 mivhal - 2011-04-23, 18:39
  a może masz za małe obroty biegu jałowego   
												 jusza - 2011-04-23, 18:44
  Obroty biegu jałowego ustawiłem przy synchronizacji gaźników, silnik pracuje równo, nie ma wrażenia "pływania" obrotów. 
 
Przy okazji tematu: czy ktoś z Krakowa z DS1100 mógłby się ze mną spotkać? - sprawdziłbym jak tam silnik reaguje na gaz.
												 miodzik - 2011-04-23, 20:42
  AIS masz odpięty?
 
Z tego co pamiętam, to pracuje właśnie w dolnym zakresie obrotów / przy odpuszczeniu gazu. Może coś tam nie halo.    
 
W jakim stanie są świece? Może warto podregulować skład mieszanki.
 
 
A tak z innej beczki to przy 2000 zaczyna się duży moment obrotowy, musi być lepiej. Zacznij od porównania z inną maszyną.
												 arekw711 - 2011-04-24, 09:46
  To może byc spowodowane złym składem mieszanki , czy to występuje na zimnym i rozgrzanym silniku?
												 jusza - 2011-04-24, 16:03
  AIS mam, nie jest odcięty. Czuję to i na zimnym i na ciepłym silniku.
 
Czy jest taka możliwość, że - choć gaźniki są zsynchronizowane - membrany/membrana jest zużyta i jest to wynik nieprawidłowej pracy gaźnika?
												 fazzi - 2011-04-25, 09:12
  A nie zauwazyles tego po wymianie tlumikow? Nic nie pisales o wymianie ale czesto czyta sie opinie ze zmiana na puste wydechy pogarsza prace silnika w zakresie dolnych obrotow.
												 jusza - 2011-04-25, 10:50
  Hmmm... Tłumiki wymieniłem 2 - 3 lata temu. Wymieniłem na SilverTail'e - dedykowane do DS-ów. I ta uwaga każe mi się nad tym zastanowić, bo rzeczywiście już wówczas odczuwałem/wydawało mi się, że odczuwam niby jakąś niechęć motocykla do przyspieszania. Wtedy uznałem, że rosną moje wymagania. Ale i wtedy te objawy nie były tak nasilone, jak teraz. No, chyba, że dziś moje wymagania szukają sportowych osiągów... Hmmm...
												 piwu - 2011-04-25, 21:19
  Też mam silvertaile i nie mam takich objawów... Chyba, że wyciągniesz wkłady i zostawisz pusty, wtedy robi się zawirowanie w końcowej części wydechu i faktycznie moto traci na mocy...
												 vaaks - 2011-04-25, 21:36
  Kombinujecie jak koń pod górkę - było OK i nagle już nie jest OK. Coś się stało, ze nie wkręca się na obroty.  Myślę, że trzeba sprawdzić czy nie łapie fałszywego powietrza - gumowe łączniki - dmuchnąć dymem z fajeczki i obserwować czy nie zostaje gdzieś zasysany do gaźnika, a jezeli tu jest OK, to dobrać się do gaźników i tam poszukać przyczyny w zaburzeniu składu mieszanki.
												 Robrob - 2011-04-26, 15:25
  miałem coś podobnego, po wymianie filtra powietrza pokrywa została sławbo dociśnięta i łapał lewe powietrze,
												 jusza - 2011-04-26, 16:50
  Ponieważ apel do posiadaczy DS1100 którzy mieszkają w Krakowie nie przyniósł odzewu (jak mogłoby być inaczej..., Kraków... to mówi za siebie), apeluję tym razem do posiadaczy DS1100, którzy nie mieszkają w Krakowie - proszę pozwolić mi wsiąść na Wasz motocykl i sprawdzić jak silnik ciągnie z dołu. Wybiorę ofertę terytorialnie najbliższą.
												 wiarus12 - 2011-04-26, 17:37
  Dawaj do mnie Jusza
												 arekw711 - 2011-04-26, 17:38
  Przyjedz to sprawdzisz nie ma problemu
												 Zaker - 2011-04-26, 18:03
  DS 1100 Classic w Rzeszowie też czeka ...    
												 jusza - 2011-04-26, 18:44
  Ostrożnie, ostrożnie. Panowie! Nie poniewierajcie tak krakowskimi "deesiarzami".
 
 
A z drugiej strony, to może wreszcie kiedyś wpadnę na jakiś spęd DS-ów i tam dokonam porównań. Kiedy i gdzie najbliższy? Tylko, że... hmmm... słyszałem, że... hmmm... garujecie ostro. Po pół litrze to i ja nie wkręcam się na obroty, więc jak tu porównać.
												 fazzi - 2011-04-27, 10:58
  jak mowil pewien motocyklista "'twardym trzeba być nie miętkim"   
												 jusza - 2011-04-27, 19:34
  Ćwiczę, ćwiczę...
 
A krakowskie "deeski" milczą... Pewnie przejeżdżając alejami (to taki ciąg komunikacyjny w Krakowie) będą mnie pozdrawiać za pomocą podniesionej lewej ręki...
												 Nosiu - 2011-05-04, 09:11
  Ja zapraszam w Krakowie    
 
Sprzet po synchro i innych potrzebnych regulacjach i wymianach po zakupie   
												 Gwiazda_Płd - 2011-06-06, 15:44
  Jeśli temat jest aktualny to daj znać, będzie okazja żeby się przejechać na moto do Krakowa.
 
pozdrawiam, Janusz
												 
					 | 
				 
			 
		 |