YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Jak zmierzyć obroty jałowe , nie mająć obrotomierza ?

Piotr13 - 2011-04-21, 09:58
Temat postu: Jak zmierzyć obroty jałowe , nie mająć obrotomierza ?
Zalecane przez Yamahę , obroty biegu jałowego w moim Dragu są dosyć wysokie i maja wynosić od 1150 do 1250 obrotów na minutę. Nie mam obrotomierza i nie zamierzam go kupowac i instalować . "Na ucho" ustawić obrotów nie można , a ustawianie jak najniższych obrotów jest szkodliwe dla silnika :ryczy: .W Tarnowie i pobliżu nie ma mechanika , który byłby w stanie " na chwilę" właczych obrotomierz i ustawić obroty biegu jałowego. Jak sobie radzicie z tym problemem ? Prosze o pomoc. Pozdrawiam :)
Arcon - 2011-04-21, 10:30

No właśnie, podłączam się pod pytanie - też się nad tym ostatnio zastanawiałem. Jaki niedrogi przyrząd warsztatowy kupić do takiego pomiaru?
vaaks - 2011-04-21, 11:01

Świetnie zdaje egzamin taki z allegro, tani i prosty w użyciu: podłączasz zasilanie krokodylkami z akumulatora i owijasz przewód sondujący wokół przewodu wysokiego napięcia. I już odczytujesz obroty.
krotom - 2011-04-21, 11:02

W większości warsztatów robią to pewnie na słuch - i jak im udowodnisz że masz obroty w granicach normy zalecanej przez producenta ?
Zresztą co za różnica, że masz obroty 1300 zamiast 1250 ;>

apstryk - 2011-04-21, 12:32

Ma 4 cyfry, żeby pokazać 1100, 1200 albo 1300 obrotów :)
Korci mnie, żeby podłączyć prosty multimetr za 20zł z pomiarem częstotliwości, tylko nie bardzo wiem gdzie, żeby go nie spalić wysokim napięciem. Spróbuję najpierw tak jak w tych wyświetlaczach - owinąć "anteną" kabel WN.
Wtedy 18Hz = 1080 obr/min, 19Hz = 1140 obr/min, 20Hz = 1200 obr/min...
a być może i ułamki hertza da się zmierzyć, zalecany zakres to byłby ok. 19-21 Hz

Piotr13 - 2011-04-21, 13:07

Obrotomierz pięknie wyglaga na zdjęciu. Przegladnąłem allegro , ale go nie znalazłem :beczy: Proszę o dokładniejsze "namiary" na sprzedajacego . Dzięki z góry :brawo: !
vaaks - 2011-04-21, 13:56

W dziale motoryzacja wpisz "obrotomierz" i już. :nie_wiem:
Piotr13 - 2011-05-04, 20:33

Obrotomierz kupiłem , podłączyłem wszystko wyregulowałem !
Wielkie dzięki :)

adajeto - 2011-07-04, 19:05

Mam pytanie do posiadaczy obrotomierzy takich, jak na zdjęciu vaaks'a. Do którego przewodu wn należy podpiąć przewód obrotomierza, żeby mieć prawidłowy odczyt? Czy może to być przewód świec?
vaaks - 2011-07-04, 19:34

adajeto napisał/a:
Czy może to być przewód świec?

dokładnie tak, owijasz przewód wys. nap. dochodzący do świec

MARCIN V-STAR - 2011-07-06, 20:10

ja kupiłem taki jak na foto za 49 pln ale musze wam powiedzieć że z tym owijaniem na przewód wn to lipa obroty skaczą zmniejszałem ilość zwoi zwiększałem i dupa dopiero jak podłączyłem pod przewód od cewki zasilający (nie ten do świecy) to wszystko jest ok stabilnie obroty nie skaczą podejrzewam że ten o którym piszecie będzie robił to samo co mój
Demolka - 2011-07-06, 21:47

Ja reguluję na słuch, obniżam dopóki uznaję, że silnikowi jeszcze "miło" się kręci ;D
i jak ktoś wcześniej zauważył - jaka różnica 950 czy 1000 ? - ma równiutko i oszczędnie pracować 8)

remol71 - 2011-07-07, 10:45

Posiada ktoś w Wawie taki obrotek ?? Gaźniki czyściłem, muszę ustawić obroty i zsynchronizować.
Arcon - 2011-07-07, 11:07

Ja mam - w Ząbkach koło Warszawy. Zasilanie zrobiłem na wtyk do gniazda zapalniczki, więc musiałbyś mieć takowe. Jakbyś chciał podjechać, to PW :)
krzycho_r - 2011-09-15, 12:05

Witam

Panowie a do ilu tysi kręci Jadźka ?

Jestem na etapie zbierania róznych duperelkuuff - mam zamiar przez zimę wystrugać sobie kilka zabafkuf .

miodzik - 2011-09-15, 13:44

Lekko powyżej 6000 odcina, oczywiście 1100.
krzycho_r - 2011-09-16, 19:41

Dzięki bardzo
moondek - 2011-10-26, 09:44

Zapodaję pewien pomysł, który podpowiedział mi mój elektryk samochodowy z pracy. Polecił mi dość proste rozwiązanie, które stosują jego koledzy - też motocykliści. Jeżdżą do pierwszego lepszego serwisu kosiarek spalinowych do trawy. Każdy taki serwis zaopatrzony jest w miernik impulsów z cewki (na zasadzie przyłożenia do cewki, a nie podłączenia), dzięki którym regulują prawidłowe obroty w kosiarkach (dla zainteresowanych to 2000 obr./min. ;) ). Umiejscowienie cewek w 1100 powoduje, że nawet nie trzeba by było ściągać baku do tejoperacji. Za przysłowiowe "na piwo" można co jakiś czas wyregulować sobie obroty :)
krzycho_r - 2011-10-30, 16:28

moondek napisał/a:
Zapodaję pewien pomysł, który podpowiedział mi mój elektryk samochodowy z pracy. Polecił mi dość proste rozwiązanie, które stosują jego koledzy - też motocykliści. Jeżdżą do pierwszego lepszego serwisu kosiarek spalinowych do trawy. Każdy taki serwis zaopatrzony jest w miernik impulsów z cewki (na zasadzie przyłożenia do cewki, a nie podłączenia), dzięki którym regulują prawidłowe obroty w kosiarkach (dla zainteresowanych to 2000 obr./min. ;) ). Umiejscowienie cewek w 1100 powoduje, że nawet nie trzeba by było ściągać baku do tejoperacji. Za przysłowiowe "na piwo" można co jakiś czas wyregulować sobie obroty :)



Nie chciałbym Ciebie martwić , ale zdecydowanie nie polecam.
Nasz prezes prowadzi serwis pił i kosiarek i korzystałem z tego cudownego ustrojstwa. Okropnie oszukuje ( w porównaniu z "normalny mobrotomierzem podpiętym na sztywno").
Silniki w piłach są dwusuwowe a w naszych motocyklach czterosuwowe- idzie to jeszcze podzielić , ale zapłon jest zupełnie inny . zbliżanie sprzętu pomiarowego w różnych miejscach silnika przy tych samych obrotach pokazywało rózne wartości , które "zmieniały" się również wprost proporcjonalnie do ilości zwojów nakręconych na przewód WN .

Jedynym słusznym i dokładnym urządzeniem jest te , które zapodał vaaks - podpięte pod cewkę .

P.S.
A 2 tysie , to nie za mało ?
przynajmniej 2200 8)

witek1965 - 2011-10-30, 17:18

krzycho_r, nie żebym bronił teorii Monndka jak Częstochowy przed potopem szwedzkim, ale

moondek napisał/a:
Jeżdżą do pierwszego lepszego serwisu kosiarek spalinowych do trawy
a te są już czterosuwowe, przynajmniej te porządne zaopatrzone w silniki Hondy, czy BS.
johnypl - 2011-10-30, 17:43

Jedziesz na pierwszą z brzegu stacje diagnostyczną ( tam gdzie robi się przegląd rejestracyjny samochodu ) muszą tam mieć analizator spalin, jest on na pewno wyposażony w obrotomierz są przy nim takie cęgi którymi łapiesz za kabel od świecy ustawiasz że silnik 2 garowy i masz dokładne wskazanie obrotów
witek1965 - 2011-10-30, 17:47

i koszt również niewielki za taka usługę.
moondek - 2011-10-30, 20:42

krzycho_r napisał/a:
Nasz prezes prowadzi serwis pił i kosiarek i korzystałem z tego cudownego ustrojstwa. Okropnie oszukuje ( w porównaniu z "normalny mobrotomierzem podpiętym na sztywno").

A może to ujstrojstwo, o którym piszesz jest gównianej jakości? Słyszałem inne opinie na ten temat...

krzycho_r - 2011-11-13, 13:40

witek1965 napisał/a:
a te są już czterosuwowe, przynajmniej te porządne zaopatrzone w silniki Hondy, czy BS.


A tu masz rację i powiem wiency kosiarki 2t to Ty raczej nie kupisz jakieś 10 lat z okładem.Celowo tematu kosiarek 4t nie ciagnałem , bo ...
Serwisy (przynajmnie te mi znane ) nie ustawiają wolnych obrotów w kosiarkach 4T , bo jest to trudne do wykonania. Nie mowa tu o regulacji na cięgnie i składu mieszanki tylko wolnych. Cudeńko(regulator) mieści się wewnątrz skrzyni korbowej i automatycznie zwiększa obroty silnika , gdy ten jest obciazany.

Żeby nie być gołosłownym pojechałem do zaprzyjaźnionych serwisów(2szt) i trochę spędziłem tam czasu na regulacji i rozmowach.
- serwisy(te które odwiedziłem) nie posiadaja urządzeń/obrotomierzy do silników 4T , tylko dziela odczytane obroty przez dwa
- obrotomierz elektroniczny nie posiada przełaczników 2T/4T i ilości cylindrów
- obrotomierz stosowany do pilarek spalinowych 2T do ustawiania obrotów/ składu mieszanki(na krokodylek lub zbliżeniowo)
- obrotomierz jest mało dokładny - złapany krokodylkiem za przewód WN wskazywał w Jadzi od 900 do 2000 obrotów. po zakręceniu przewodu z krokodylkiem na przewód WN sinusojda zmalała , ale i tak odczyt nie wydawał mi się prawidłowy.

- obrotomierz pokazany przez vaaksa podpiety pod cewkę wydaje mi się najbardziej dokładny - w aucie z obrotomierzem wskazania się pokrywały.

Na stacji diagnostycznej nie byłem , być może posiadają tam urządzenia lepszej jakości.Nie chciałem drażnić diagnosty , bo na wiosnę obiecałem mu "ściszyc" Jadźkę , ale stało się zupełnie odwrotnie. :>

johnypl - 2011-11-13, 13:48

krzycho_r napisał/a:


Na stacji diagnostycznej nie byłem , być może posiadają tam urządzenia lepszej jakości.Nie chciałem drażnić diagnosty , bo na wiosnę obiecałem mu "ściszyc" Jadźkę , ale stało się zupełnie odwrotnie. :>


No no nieładnie :klaps: kłamczuszek :hahaha:

Waldi - 2011-11-13, 21:32

Ja ustawiłem obroty "na ucho" tak jak mi się najbardziej podobało .
johnypl - 2011-11-14, 20:50

Waldi, w Dragu też tak zrobiłem w MSie już się tak nie da ;/

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group