YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Kapitalny remont silnika

Pipen - 2011-04-18, 21:03
Temat postu: Kapitalny remont silnika
tak jak w temacie...

Jestem zmuszony zrobic kapitalny remont silnika mojego DS 650...
Potrzebuje informacji na temat części, gdzie je zakupic i oczywiście za ile i dlaczego tak drogo...

1.Mam zamiar zrobic szlif cylindrów ( jakie powinno byc pasowanie tłok-cylinder )
1a.Jakiego szlifierza polecacie??
2.Gdzie zdobyc nad wymiarowe tłoki ( tłok + pierścienie + sworzeń )..
3.Panewki...
4.Łańcuszek rozrządu kompletny...
5.Oczywiście potrzebuje kompletu uszczelek ...

Narazie to tyle choc proszę o pomoc...

vaaks - 2011-04-18, 22:02

Oddaj do fachowca, firmie zajmującej sie takimi remontami i nie pytaj o takie rzeczy, bo i tak nikt ci nie odpowie rzeczowo nie widząc tego na oczy. A firmy poszukaj najlepiej w swojej okolicy, a nie na drugim koncu kraju.
kostass - 2011-04-18, 22:06

ja bym zastanowił sie na zakupem calego silnika
dziekan_alzair - 2011-04-18, 22:25

dokładnie na allegro widziałem chyba cały silnik za 2400 plnów.
Dawid Z. - 2011-04-18, 22:31

kostass napisał/a:
ja bym zastanowił sie na zakupem calego silnika




Silnik kupisz na allegro z tym, że znowu niewiadomo co kupisz

witek1965 - 2011-04-18, 22:34

dziekan_alzair napisał/a:
allegro widziałem chyba cały silnik za 2400 plnów.
pytanie w jakim stanie.

Pipen, na wszystkie pytanie odpowie ci zakład szlifierski. Na pytanie nr 1a, nie do odpowiedzi. Co mam ci polecić http://www.cylex.pl/firmy...--10346550.html skoro to jest 500 km od ciebie. Musisz znaleźć w twojej okolicy. Jak się podejmą szlifu, to i dobiorą tłoki, pierścienie itd.

zbymus - 2011-04-18, 22:55

Pipen są różne opinie na temat szlifów w japońskich motocyklach.
Zanim podejmiesz taką decyzję to zapytaj wybrany zakład czy ma w tym jakieś już doświadczenie tj. czy robił konkretny model.
D-S należą do wolnoobrotowych i być może wszystko będzie dobrze latało.

witek1965 - 2011-04-19, 00:29

zbymus napisał/a:
Pipen są różne opinie na temat szlifów w japońskich motocyklach.


tak jak kiedyś były, że są nierozbieralne w samochodach, to w ogóle jednorazówki.
Szlif można zrobić zawsze ( w crossach, zresztą japońskich również 8 razy, chyba, że od razu trzeba robić na drugi czy czwarty wymiar. , czasami po jednym sezonie) ale trzeba go zrobić po prostu dobrze. Inna sprawa jak cylinder jest pokryty powłoka ceramiczną, ale Drag Star nie ma takowych cylindrów. Zakład powinien mieć doświadczenie kilkunastoletnie, porządne nowoczesne maszyny i sprawdzonych dostawców części

Pipen - 2011-04-19, 07:31

co do szlifu i pasowania chce mieć 100% pewność że zakład jest dobry i że go polecacie.
Więc myślę że wyśle cylindry pocztą to nie jest problem...
Także podsumowując proszę o kontakt do sprawdzonego zakładu szlifierskiego

kostass - 2011-04-19, 11:07

http://yamaha-dragstar.pl...p=201265#201265

jak kupisz z pewnego źródła to będzie ok . Podejrzewam ze remont wyjdzie w tych samych pieniadzach . Wracam do tematu interwencji u sprzedającego.

PIOTRUŚ - 2011-04-19, 11:18

http://www.auto-szlif.krakow.pl/ ja tam dobierałem co prawda do puszki ale maja wiedzę i doświadczenie. Silnik od remontu pięknie pracuje ...i co ciekawe wiele części jest polskich o parametrach dużo lepszych niż oryginalne...
Pipen - 2011-04-19, 14:31

Dostałem taką wycene z SERWISU

Oryginalne części Yamaha



339 zł – tłok nad wymiar 0,50mm 1 szt. (x2)

339 zł – tłok nad wymiar 1,00mm 1 szt. (x2)



129 zł – pierścienie tłokowe nad wymiar 0,50mm 1 kpl. (x2)

129 zł – pierścienie tłokowe nad wymiar 1,00mm 1 kpl. (x2)



59 zł – sworzeń tłoka 1 szt. (x2)

6 zł – zabezpieczenie sworznia tłoka 1 szt. (x4)

128 zł- panewka na wał 1 szt. (x2)



374 zł- napinacz łańcuszka rozrządu 1 szt. (x2)

16 zł – uszczelka pod napinacz 1 szt. (x2)

179 zł- ślizg po stronie napinacza 1 szt. (x2)

179 zł- ślizg po przeciwnej stronie napinacza 1 szt. (x2)

389 zł- łańcuszek rozrządu 1 szt. (x2)



108 zł - uszczelka głowicy 1 szt. (x2)

79 zł- uszczelka pod cylinder 1 szt. (x2)

60 zł- uszczelka pokrywy sprzęgła 1 szt. (x1)

60 zł- uszczelka pokrywy alternatora 1 szt. (x1)

33 zł - uszczelniacz zaworowy 1 szt. (x4)



Zamienniki



244 zł- łańcuszek rozrządu DID



120 zł - uszczelka głowicy

51 zł - uszczelka pod cylinder

20 zł - uszczelka pokrywy sprzęgła

18 zł - uszczelka pokrywy alternatora

15 zł - uszczelniacz zaworowy

Jak to wygląda jak bym chciał sprowadzić części z USA??

[ Dodano: 2011-04-19, 14:42 ]
także myśle ze rozrząd bym odpuścił i wyszło by to 1962 zł...

[ Dodano: 2011-04-19, 17:32 ]
W zwiazku z tym ze zostałem oszukany przy sprzedaży zastanawiamy sie z Kostass-em czy może nie oddac motocykla sprzedającemu bądz wymusic na nim zapłate za koszt naprawy motoru...

Jak widzicie takie rozwiązanie??

[ Dodano: 2011-04-20, 09:17 ]
To jak przyjaciele znajdzie się ktoś kto sprowadza części od Amerykańców ?? :)

witek1965 - 2011-04-20, 19:57

Pipen napisał/a:
Jak widzicie takie rozwiązanie??


po pierwsze to nie ten temat, po drugie przejrzyj najpierw treść umowy, po trzecie dostaniesz od niego tylko 7500, więc i jak 2 koła jesteś w plecy i na dodatek ryzykujesz sprawę o oszustwo skarbu państwa i to za ile ? 40 zł.
2% podatku od 9500 = 190
2% od 7500 = 150 pod warunkiem, że urzędnik go nie zakwestionuje.

Sprawdź te wszystkie części w USA, o wiele taniej, ponadto zapytaj GRADA, lub zadzwoń do Jedwabnego, może mają uczciwy silnik .

Zadzwoń do Krakowa, skoro jest to zakład sprawdzony, albo p[o prostu napisz maila. Dostaniesz odpowiedź i będziesz miał pi razy drzwi wycenę. Ja mam to zrobic za ciebie, czy PIOTRUŚ ?

Pipen - 2011-04-21, 08:36

witek1965, wiec tak kupno nowego silnika chyba wyjdzie najkorzystniej ale cały czas kalkuluje... jak narazie znalazłem coś takiego :
http://cgi.ebay.com/ebaym...sQ5fAccessories

trochę drogi i z tego co wiem naprawa mojego wyjdzie też okkoło 3 tyś...

[ Dodano: 2011-04-21, 08:37 ]
Zadzwoń do Krakowa, skoro jest to zakład sprawdzony, albo p[o prostu napisz maila. Dostaniesz odpowiedź i będziesz miał pi razy drzwi wycenę. Ja mam to zrobic za ciebie, czy PIOTRUŚ ?[/quote]

zadzwonie sam do gości... :)

marek-stom - 2011-04-21, 09:52

Pipen o jaki zakład /ul. ,nazwa /Ci chodzi może coś wiem o nim .
Pipen - 2011-04-21, 09:55

marek-stom, http://www.auto-szlif.krakow.pl/ taki mi polecili
witek1965 - 2011-04-21, 11:50

Pipen napisał/a:
trochę drogi i z tego co wiem naprawa mojego wyjdzie też okkoło 3 tyś.
i będzie jak nówka do dotarcia, a jak kupisz używany to dolicz cło i Vat, oraz pytanie jaka gwarancja i ewentualna wymiana. Co innego jakbyś dostał taki w Polsce i gwarancję na pismie na 30 dni (rozruchowa)
Pipen - 2011-04-21, 12:06

witek1965, dostałem link od kolesia który sprowadza motory ze stanów i części mowi że daje mi 30 dni na rozruch... no i też może go sam mi wstawić... gości to MARIUSZ z Ostrowa Wielkopolskiego Kostass kupywał u niego motor...
soft - 2011-04-21, 12:07

Każdy przedmiot którego wartość jest większa niż 150 euro czyli ok. 200$ podlega opłacie celnej. (no i cholerny Vat 23%)
Tak jak kolega słusznie zauważył nie licytuj bez rozeznania tematu.

kostass - 2011-04-21, 12:38

Pipen jak cały silnik wyjdzie ci taniej to ja bym na twoim miejscu kupił silnik . A stary sprzedał oczywiscie z informaja do remantu
Pipen - 2011-04-21, 12:42

jeszcze czekam na inne oferty.. bedę was informował co i jak... :scena:
Kozak_Barabasz - 2011-04-22, 12:52

Poszukaj na Allegro.
Powinieneś spokojnie znaleźć silnik za 3 koła

Dawid Z. - 2011-04-22, 18:07

Popatrz tu.
http://cgi.ebay.co.uk/Yam...=item518d7322e7

[ Dodano: 2011-04-22, 18:09 ]
http://cgi.ebay.co.uk/Yam...=item51913ec6db

marek-stom - 2011-04-23, 10:15

Pipen ta firma z ul. Makuszyńskiego jest dobra i spraw. sam korzystałem 3 lata temu.
Ale czytaj co piszą koledzy i musisz sam zadecydować ./może te stary sprzedaż do remontu / Jest to trudne bo ucieka niepotrzebnie kasa . Ale wszyscy się starają i służą radą jak najlepiej .
Tylko wesołych ŚWIĄT dla wszystkich. !

witek1965 - 2011-04-23, 10:18

dobrze wykonany remont, to silnik igła na baaaaaaaaardzo długie lata. Kupiono uzywanego silnika z przebiegami ponad 16 kmil to zawsze loteria. Albo jest lux, albo ? ? ?

[ Dodano: 2011-04-23, 10:19 ]
zwłaszcza, że gwarancji nawet rozruchowej nie ma

Kozak_Barabasz - 2011-04-26, 01:28

Kolego, czy mógłbyś zmierzyć ciśnienie w cylindrach ?
Przy 650tce to przedział 10-12 bar gdzie 11 to norma.

Jestem bardzo ciekaw jaką masz wartość ........

Pipen - 2011-04-26, 07:03

patrząc od strony siedzenia pierwszy cylinder miał 11 a drugi 13 ... i wtedy go rozebraliśmy... miał tyle oleju w drugim że sprężanie miał 13...
witek1965 - 2011-04-26, 08:55

to zapomnij o szlifie i kupnie silnika. Szukaj w uszczelnieniu zaworów

[ Dodano: 2011-04-26, 08:57 ]
kto ci poradził kupno silnika ?

Pipen - 2011-04-26, 09:23

witek1965, silnik okazał się przegrzany wał ma kolor fioletowy... myśle że kupno jest jedynym dobrym wyjściem... niestety remont się nie opłaci..
witek1965 - 2011-04-26, 10:09

w takim przypadku masz rację.
soft - 2011-04-26, 10:17

Pipen napisał/a:
wał ma kolor fioletowy


Wał fioletowy? Ja pierniczę takich cudów to jeszcze nie widziałem.
W którym miejscu on taki kolorek złapał?

Pipen - 2011-04-26, 10:23

od środka do zewnątrz... niestety goście z Inowrocławia postarali się go zajechać...
Kozak_Barabasz - 2011-04-26, 12:30

Masakra .....
Musiał być piłowany niemiłosiernie ....... ;/

Pipen - 2011-04-26, 12:39

pewnie tak... Więc pozostaje tylko rozkręcenie całego silnika no i oględziny wszytkiego co jeszcze nadaje się do sprzedaży no i sprzedajemy co??
kostass - 2011-04-26, 13:37

...ale co silnik czy moto ?
Ja bym jednak tego gosica z Inowrocławia odpowiednio podumował i wyegzekwował.

Pipen - 2011-04-26, 13:59

silnik na części sprzedam... ( te które jeszcze się do czegoś nadają )

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group