YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Zbyt długo trzyma wysokie obroty

gjekon - 2011-04-07, 21:43
Temat postu: Zbyt długo trzyma wysokie obroty
Witam serdecznie.
Problem jak w temacie. Nabyłem niedawno maszynę (2007) w idealnym stanie z symbolicznym przebiegiem od sojusznika zza Wielkiej Wody. Moja radość trwała jednak któtko, do czasu aż zdecydowałem się ustawić obtoty biegu jałowego... Zaraz po tej operacji zauważyłem że,
po dodaniu gazu wysokie obroty utrzymują się zbyt długo i wracają do normy dopiero po kilku sekundach, jest to bardzo wkurzajacę i uciążliwe nie tylko dla uszu ale też dla sprzęgła w czasie zmiany biegów. Czy ktoś z Was się kiedykolwiek spotkał z podobnym problemem?

Dawid Z. - 2011-04-07, 21:46

gjekon napisał/a:
Zaraz po tej operacji zauważyłem że,
po dodaniu gazu wysokie obroty utrzymują się zbyt długo i wracają do normy dopiero po kilku sekundach, jest to bardzo wkurzajacę i uciążliwe nie tylko dla uszu ale też dla sprzęgła w czasie zmiany biegów. Czy ktoś z Was się kiedykolwiek spotkał z podobnym problemem?


Masz problem z linką od gazu poprostu się zacina. Musisz ją przesmarować teflonem w sprayu i będzie po problemie. Ja miałem tak jak draguś stał troszkę niejeżdżony.

gjekon - 2011-04-07, 21:55

Nie stety nie jest to linka, odbija jak należy. Dziwne jest to, że stało się to po ustawieniu obrotów biegu jałowego :shock: .
Dawid Z. - 2011-04-07, 22:05

Może masz jakiś syf w gaźniku.??
gjekon - 2011-04-07, 22:22

Być może... Czy jedynym rozwiązaniem wtedy jest rozebranie gażników na części pierwsze i przeczyszczenie ich , czy może są do tego jakieś specyfiki do nabycia na rynku bez konieczności rozkrecania połowy motocykla? Niestety nie mam doświadczenia w rozkrecaniu gażników, o ile to jest przyczyna całego zamieszania.
PSZEMAS - 2011-04-07, 22:31

gjekon ja miałem podobnie tylko że Ty piszesz że po regulacji wolnych obrotów a u mnie po regulacji gaźników.
U mnie okazało się że jedna z gumek na króćcu jest dziurawa i łapie lewe powietrze.
Podleć do jakiegoś mechaniora niech zajrzy może okazać się że to drobnostka.

gjekon - 2011-04-07, 22:45

Dzięki za sugestię, ale tu gdzie obecnie przebywam " przecietny mechanior" bierzę od 50 EUR za godzinę pracy więc wolę zapytać na Forum ;p . Możesz mi krótko opisać gdzie dokładnie się znajdują te króćce? Sorry gumki na króćcu?
Dawid Z. - 2011-04-07, 22:50

Tu masz o gaźnikach.
http://yamaha-dragstar.pl...ja+ga%BFnik%F3w

vaaks - 2011-04-07, 22:57

Ludzie zastanówcie się co piszecie, dziurawy kruciec w roczniku 2007? Ja rozumiem Pszemas, że w twoim guma 1999 skruszyła się ze starości, ale to nie znaczy, że to samo spotkało kruciec 4 letni. A poza tym widziałeś z jak grubej gumy jest zrobiony? Radzić każdy może, ale czy powinien?
PSZEMAS - 2011-04-07, 23:06

vaaks mój nie był skruszały ze starości tylko dziurawy (czyt. przecięty), gdyby skruszały ze starości to pewnie oba - no chyba że ktoś jeden już wymieniał ale nie wyglądało na to dlatego to zasugerowałem.
Dawid Z. - 2011-04-07, 23:10

Ja dalej upierałbym się przy zacinaniu linki. Sprawdź przy gaźniku może tam ją coś blokuje.
soft - 2011-04-07, 23:11

Trzymanie obrotów - tj wolne schodzenie z obrotów to efekt nieszczelnego systemu doprowadzenia powietrza - za dużo powietrza lub uszkodzonych gum o których kolega wyżej pisał. To nie powinien być poważny problem jednak bez zdjęcia zbiornika i pooglądania wszystkich gum czy siedzą na swoim miejscu - poprawne rozpoznanie może nie być możliwe.

W sumie robota łatwa lekka i przyjemna ..... i do wykonania bez fachowca.

gjekon - 2011-04-08, 21:24

Wszelkie połączenia gumowe sprawdzone. Wszystko wygląda jak nowe ,zero pęknięć, zużycia -wszystko szczelne. Dzisiaj u mnie + 21 na termometrze i piękna słoneczna pogoda a ja szukam przyczyny usterki. Tragedia...Co to może być?
soft - 2011-04-08, 22:04

A jak wypniesz całkowicie linki gazu i dodajesz gazu przy gaźniku pokręcając przepustnicą - to ten sam efekt masz ?

A filtr powietrza siedzi na swoim miejscu ?

gjekon - 2011-04-09, 12:53

Soft, linki wypiąłem, pokręciłem przepustnicą-problem pozostaje, więc linki definitywnie są ok. Sprawdziłem całe połaczenie począwszy od filtra powietrza i wszystko jest na swoim miejscu i szczelne. Natomiast gdy wykręciłem całą śrubkę od wolnych obrotów moto chodzi jak należy, oczywiście wolne obroty musiałem utrzymywać manetką gazu ale przecież nie o to chodzi. Chyba pozostaje mi czyszczenie gaźników bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. Może macie inne sugestie?
soft - 2011-04-09, 13:20

Ta śrubka to od wolnych obrotów czy od powietrza ?
gjekon - 2011-04-09, 13:54

Na pewno od obrotów, taka długa w wężyku. Z tego co mi wiadomo od powietrza to są dwie po przeciwnej stronie gaźników.
majuwa - 2011-06-14, 10:14

gjekon, udało Ci się rozwiązać problem? Napisz.
vutives - 2011-06-18, 17:53

Wydaje mi się, że mam identyczny problem. Kupiłem niedawno V Stara Custom 650, też z 2007 r. Przed odbiorem sprzedawca niby oddał moto gdzieś do przeczyszczenia gaźników. Dziś też "znajomy mechanik znajomego" wymienił mi linki, i choć może troszkę się poprawiło (a może mi się wydaje) problem dalej jest. Załączam film, może pomoże w diagnozie: http://www.youtube.com/watch?v=V-QK9jEaGRM .

Jeśli nie znam się na mechanice, to z tego co tu wyczytałem, najlepiej oddać to do jakiegoś mechanika (teraz innego :) ) i niech przejrzy znów co to może być? Problem jest szczególnie uciążliwy kiedy np. dojeżdżam do świateł i bez dłuższego hamowania silnikiem wcisnę sprzęgło. Dopóki nie wrzucę na bieg jałowy, obroty są tak wyżyłowane, że czasem boję się, czy silnik pod dupskiem nie eksploduje.

Dawid Z. - 2011-06-18, 18:14

Z tego co piszesz vutives
to regulacja gaźników pomoże.

vaaks - 2011-06-18, 18:18

Z tego co usłyszałem na filmiku wydaje się, że wszystko jest w porządku i nie widzę tu szczególnie długiego schodzenia z obrotów. Ten silnik taj już ma i nigdy nie zejdzie z obrotów natychmiast po cofnięciu manetki ze względu na swoją wielkość. Posłuchaj innych egzemplarzy dla porównania.
soft - 2011-06-18, 18:41

Oj nie Vaaks, .... jest źle uwierz mi. W ogóle jakoś dziwnie chodzi.
Robrob - 2011-06-20, 07:00

vutives podjedz do mnie to porównamy z moim classicem a jak nie to polecimy do kumpla on ma 650 costuma
vaaks - 2011-06-20, 09:08

Sprawdź czy nie łapie fałszywego powietrza - gumowe łączniki i szczelność w ich okolicy.
vutives - 2011-06-28, 17:06

Ok, ostatnie posty dopiero przeczytałem - z jakiegoś powodu nie dostałem powiadomień na maila.
Sytuacja obecnie wygląda następująco. W środę wróciłem motocyklem do domu, wjechałem do garażu i zgasiłem silnik. Zapaliłem ponownie, wrzuciłem bieg i silnik natychmiast zgasł. Tak już było za każdym razem. Myślałem, że sprzęgło w końcu nie wytrzymało i się spaliło. W piątek pojechałem do miejscowego serwisu, z którym niekoniecznie mam dobre skojarzenia, ale z braku alternatywy w mieście skorzystałem z ich usług. Gość przyjechał samochodem dostawczym, wprowadziliśmy moto na pakę i pojechał. Dziś dostaję telefon, że motocykl już zrobiony, przygotować 150 zł. Jadę zadowolony, że już wszystko będzie tak jak trzeba. Przyjeżdżam, płacę, odpalam no i rzeczywiście, jakby lepiej. Gość pokazuje mi jakąś śrubkę od gaźnika, od jakiejś prowadnicy - coś w tym stylu - pęknięta. Jadę do domu - w czasie jazdy też tak jakby problem zniknął - mogę wcisnąć sprzęgło bez wyhamowywania silnikiem i nie wkręca mi się już tak na wysokie obroty jak wcześniej. Zajechałem i postanowiłem jeszcze zrobić test na rozgrzanym silniku na postoju. Efekt nagrałem i załączam tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=1wccWzxn1f8 . Na początku silnik jest "na luzie", później wrzucam bieg (te dziwne ujęcia to dodanie gazu tą samą ręką, w której trzymam telefon :) ). Dalej mnie ten dźwięk niepokoi. Macie tak samo? Na luzie trochę mu schodzi, zanim zejdzie do zwykłych obrotów, na biegu nie zejdzie dopóki nie wrzucę na luz. O co chodzi?

Dawid Z. - 2011-06-28, 22:03

Wyłącz ssanie
vutives - 2011-06-28, 22:59

Wyłączone.

UPDATE: Powtórka z rozrywki. Właśnie wróciłem z garażu i jest to samo co tydzień temu: wrzucam bieg i motocykl gaśnie. Nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale to się dzieje znów po nakręceniu filmu gdzie starałem się pokazać jak silnik trzyma wysoki obroty. Możliwe że te wibracje coś poruszyły? Co to może być?

Tak czy siak, jutro jadę ponownie do serwisu i niech zabiorą motocykl i naprawią to porządnie. Tym razem to chyba będzie naprawdę moja ostatnia przygoda z tym warsztatem.

Dawid Z. - 2011-06-28, 23:27

vutives napisał/a:
Wyłączone.

UPDATE: Powtórka z rozrywki. Właśnie wróciłem z garażu i jest to samo co tydzień temu: wrzucam bieg i motocykl gaśnie. Nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale to się dzieje znów po nakręceniu filmu gdzie starałem się pokazać jak silnik trzyma wysoki obroty. Możliwe że te wibracje coś poruszyły? Co to może być?

Tak czy siak, jutro jadę ponownie do serwisu i niech zabiorą motocykl i naprawią to porządnie. Tym razem to chyba będzie naprawdę moja ostatnia przygoda z tym warsztatem.





To jeszcze jedno złóż stopką na której stoi moto to nie będzie gasł.

soft - 2011-06-28, 23:29

Stopka stopką ale i tak do d..y chodzi.To nie to co powinno być.
Kozak_Barabasz - 2011-06-29, 00:09

Efekt jest dokładnie taki jakby był cały czas na ssaniu .........

Coś jest nie teges może z linką od ssania ?
Tak czy siak, trzeba dłubać przy gaźnikach.

Miałem podobny przypadek co prawda w innym motocyklu. Przedmuchanie wszystkich dysz od gaźnika pomogło.

Sprawdź najpierw te ssanie i dobierz się jeszcze do filtra powietrza.

vaaks - 2011-06-29, 09:13

Pisałem wcześniej o możliwości zasysania lewego powietrza, bo takie są objawy przy nieszczelnym układzie dolotowym.
Jak to sprawdzić.
1. optycznie- obejrzeć gumowe króćce łączące gaźnik z cylindrami czy nie mają spękań, czy na metalowych rurkach do synchronizacji są gumowe kapturki.
2. kupić samostart w aerozolu, uruchomić silnik i popsikać w okolicach gaźnika - jeżeli po tym wzrosną obroty, układ jest nieszczelny.
Opcjonalnie mniej precyzyjna metoda, to dmuchnięcie na okolice gaźnika dymem
z fajki na pracującym silniku i sprawdzenie czy jest dym gdzieś zasysany.
A gaśnięcie silnika po wrzuceniu biegi na otwartej stopce musi skończyć się zgaśnięciem silnika.

Lucash79 - 2013-04-25, 21:02

mam dokładnie takie same objawy jak opisane w pierwszym poście:
gjekon napisał/a:
po dodaniu gazu wysokie obroty utrzymują się zbyt długo i wracają do normy dopiero po kilku sekundach

troszkę obawiam się samemu szukać przyczyny (cobym czegoś nie spi...lił)
znacie może jakiegoś mechanika niedaleko Mrągowa?
albo ktoś z okolicy jest już obeznany z tematem i chciałby pomóc (oczywiście nie charytatywnie)

Robrob - 2013-04-25, 21:08

Kolego będę w domu po 6 maja podjedz to co zaradzimy
Lucash79 - 2013-04-25, 21:15

ok, jak nic do tego czasu nie wymyślę, to chętnie skorzystam

[ Dodano: 2013-04-25, 21:20 ]
a dziwne jest to, że wszyscy którzy pisali w tym temacie, że za długo trzyma obroty mają customy z 2007 roku zza wielkiej wody - zbieg okoliczności jaki??
aha mój przez ostatnie 4 lata zrobił może z 500mil - to czyszczenie mu się przyda

[ Dodano: 2013-04-26, 19:08 ]
Panie i Panowie - znalazłem. Przyczyna: luźny króciec ssący przy tylnym cylindrze. Znalazłem w sumie dzięki witkowi1965, bo korzystając z zamieszczonych przez niego filmików zrobiłem synchronizację gaźników.
I teraz kolejne pytanie: na razie zawinąłem ten króciec taśmą teflonową, wcisnąłem i jest dobrze, ale zastanawiam się czy to dobre rozwiązanie na dłuższą metę. Myślałem o posmarowaniu tego spawem na zimno (dwuskładnikowy do 315C) albo klejem do śrub (do 150C). Co tam wykombinować? a może można te króćce gdzieś kupić? Takie małe gówienko nie powinno być drogie.

[ Dodano: 2013-05-08, 21:36 ]
mała poprawka: luźna rurka w króćcu ssącym a nie cały króciec
i to już naprawione, najpierw taśma teflonowa a później porządnie to zrobiłem takim zajzajerem co się zowie spawanie na zimno
rurka trzyma
ale mam małe problemy z regulacją
wakuometr w postaci wężyka z olejem trochę mi szwankuje, ponieważ wężyk bardzo szybko się nagrzewa, robi się miękki i moim zdaniem przez to nie jest równomierny przepływ powietrza i przy regulacji wychodzą "jaja" - dzisiaj tak długo próbowałem wyregulować, że aż się stopiły plastikowe końcówki igieł
jakiś sposób żeby to poprawić?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group