YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Rezerwa paliwa - regulacja

PSZEMAS - 2011-04-03, 12:35
Temat postu: Rezerwa paliwa - regulacja
Jeśli źle umieściłem temat proszę o przeniesienie do właściwego działu.

Czy można regulować rezerwę ?

Napiszę króciutko o co chodzi.

Zatankowałem sprzęt po korek i w długą.
Zrobiłem 175 km i zaczęło się szarpanie więc chlast na rezerwę i około 5 km do CPN-u.
No i tam lekkie zdziwienie - weszło po korek 9,8 L (przejechałem 180,4 km).
Z tego co czytałem w innych postach przy DS650 robicie ponad 200 kilosów i dopiero RES.

Więc wygląda mi na to że moja gwiazda ma ok. 6-7 L rezerwy :nie_wiem: zakładając że zbiornik ma 16L jak na 650-kę przystało.

Spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem ?

zen - 2011-04-03, 14:35

Zasadniczo nie ma regulacji, ale być może ktoś wymienił u Ciebie rurkę na dłuższą. Nic prostszego do sprawdzenia: wymontowc kranik i sprawdzić
PSZEMAS - 2011-04-03, 15:42

Wymontuję i sprawdzę tylko czy zna ktoś właściwe wymiary obu rurek ?
Merlin - 2011-04-03, 16:09

A może masz licznik w milach. Mieliśmy już taki przypadek, poważnie. :hahaha: :hahaha: :hahaha:
(żart).

PSZEMAS - 2011-04-03, 19:03

Merlin Ty się śmiej ale wczoraj jak wrzuciłem na rezerwę to pomyślałem o tym samym i liczyłem słupki przy drodze i patrzałem czy w liczniku zmienia się co 100m i na pewno jest w kilometrach.
Sprawdzę tą rurkę o której pisał zen

witek1965 - 2011-04-03, 20:05

PSZEMAS, rurka od rezerwy to wyssa ci do dna. A tą to masz dłuższą skróć o 10 mm.
Kozak_Barabasz - 2011-04-06, 14:51

A może masz 5kg szpachlu :D
moondek - 2011-04-06, 15:01

Kozak_Barabasz napisał/a:
A może masz 5kg szpachlu

Taki przypadek też już tutaj był... ;)

witek1965 - 2011-04-06, 20:28

na szpachli nie trzymałyby sie raczej śruby mocujące kranik
PSZEMAS - 2011-04-06, 21:05

Jak będzie trochę czasu to wymontuję a na razie póki pogoda pozwala to :czoper:
Będzie deszcz - będzie demontaż.

jaro - 2011-04-06, 21:28

PSZEMAS, A może po prostu zadzwonić do kolinka i się zapytać. :)
kolinek - 2011-04-07, 01:07

PRZEMAS powiem tak. Jak go kupiłem to kilka dni po tym jadąc po mieście zaczął przerwyać. Po przeżuceniu na rezerwę nic się nie zmieniło więc miałem podejrzenie że to coś z moto. Ale otworzyłem zbiornik a tam susza. Na stację, baniak i podlałem. Więc doszedłem do tego że nie mam rezerwy. Padło na rurkę. Kilka dni później wymieniałem sprzęgło więc napomknąłem kolesiowi o tym i ponoć wstawił rurkę.

Nigdy potem nie sprawdziłem tego gdyż starałem się nie doprowadzać do sytuacji rezerwy.

No i powiem Ci że ja robiłem w granicach 260-280 km i wtedy szukałem stacji :)

PSZEMAS - 2011-04-07, 08:30

kolinek tylko że rezerwa działa bo po 175 km zaczął szarpać i przerywać a jak wrzuciłem na RES to do CPNu jechał normalnie.
Prawdopodobnie to właśnie ta dłuższa rurka jest za długa ale rozbiorę to dopiero jak wyjeżdżę trochę paliwa po mam zalane po korek.

moondek - 2011-04-07, 09:01

Przemas, jak tankujesz i paliwo podchodzi Ci niemalże pod korek, to weź kilka razy delikatnie potrząśnij sprzętem (mam tu na myśli motocykl :pokooj: ). Ja tak robię i dzięki temu wchodzi mi do baku parę litrów paliwa więcej. Może w tym tkwi przyczyna?
witek1965 - 2011-04-07, 09:56

moondek, parę litrów ? nasze maszyny mają zbiorniki 16 litrów, parę litrów to jest 30-50% pojemności. Ty masz gumowy zbiornik ?
moondek - 2011-04-07, 10:09

Wiciu, powiedzmy 2 litry jeszcze wejdą, a biorąc pod uwagę spalanie 4-5l/100km zyskujemy ok 50km... Już zwiększa się zasięg do 225km. Pozostaje jeszcze kwestia "ciężkiego nadgarstka"... ;)
Demolka - 2011-04-07, 10:14

Tylko trzeba jeszcze kolegom podpowiedzieć, że jak tak mocno dopełni się zbiornik, a przyjdzie zostawić moto na słońcu, to ten prawie litr może wyleźć przez korek 8)
moondek - 2011-04-07, 11:42

Dlatego nie można motocykla parkować, tylko na nim jedzić ;)
witek1965 - 2011-04-07, 12:06

moondek, zwłaszcza jak jest paliwa pod korek ;D
ROBERT72 - 2011-04-07, 12:35

moondek -słuszne spostrzeżenie :czoper:
Galder - 2011-04-07, 13:08

Kurcze, to ja jeżdżę czołgiem chyba, bo u mnie rezerwa wskakiwała w najlepszym wypadku po 120 milach, a średnio 90-100 wychodzi po mieście.
Robrob - 2011-04-21, 17:44

koledzy podpinam się pod tema, po włączeniu rezerwy ile mamy paliwa w zbiorniku, oczywista pytam o 1100
Galder - 2011-04-21, 17:50

Według instrukcji rezerwa ma 4,5 litra, chyba że ma się skrócony wąż rezerwy w baku.
Chociaz czasem mam wrażenie, że na rezerwie więcej się jedzie niż na normalnym baku ;P

Robrob - 2011-04-21, 19:41

dzięki
Ziółek - 2011-04-21, 21:23

Galder napisał/a:
Według instrukcji rezerwa ma 4,5 litra, chyba że ma się skrócony wąż rezerwy w baku.
Chociaz czasem mam wrażenie, że na rezerwie więcej się jedzie niż na normalnym baku ;P


To dziady japońskie w mniejszym motocyklu dali 4,5 L rezerwy a w XV1900 przy takim samym zbiorniku (17L) dali tylko 3L rezerwy... przyzwyczajony do Draga już się raz naciąłem i musiałem drałować po baniaczek do śmietnika i na stację ;d

PSZEMAS - 2011-04-21, 22:37

No to mogę zakomunikować, że rozebrałem kranik i skróciłem rurkę o 15 mm, była chyba faktycznie za długa w porównaniu do tej od rezerwy.
Zobaczymy jaki będzie efekt.
Zdam relację ile teraz przejeżdżam zanim przełączę na rezerwę.

Dawid Z. - 2011-04-21, 22:40

Ziółek napisał/a:
To dziady japońskie w mniejszym motocyklu dali 4,5 L rezerwy a w XV1900 przy takim samym zbiorniku (17L) dali tylko 3L rezerwy... przyzwyczajony do Draga już się raz naciąłem i musiałem drałować po baniaczek do śmietnika i na stację


To trzeba jeździć na XVS 1100. A nie wynalazkami. lol lol ;D ;D ;D ;d ;D ;D lol lol

Robrob - 2011-04-22, 07:07

zdrada jedynie słusznego moto musi boleć :brawo: :hahaha:
Dawid Z. - 2011-05-27, 16:40

Dopnę się do tematu, mianowicie chciałbym zrobić w jakiś sposób rezerwę paliwa ,ale tak zeby dioda zaświecała się jak już będzie na rezerwie. Dodam extra diodę ,ale jak to wszystko w baku rozwiązać żeby działało ?? ??????????
sq5naz - 2011-05-28, 11:08

Jeżeli można, to i ja opiszę swój przypadek, a dokładniej głupotę, którą jako początkujący popełniłem niedawno.

Pojawiła się pewnego razu konieczność przełączenia na rezerwę. Podjechałem na stację. Motocykl na stopkę i leję. W instrukcji wypatrzyłem, że należy tankować tylko do określonej wysokości, a nie "aż będzie się wylewało". Gdy spojrzałem do wlewu zobaczyłem tam taką blaszaną jakby osłonę (nie wiem jak to inaczej nazwać). Pomyślałem, że to tylko do tej blachy powinno być nalane.
Jak pomyślałem tak zrobiłem i zdumiony patrzę na licznik: weszło niecałe 11l (z tego co pamiętam). Pomyślałem, że coś jest nie tak. Przecież powinno wejść 13l z groszem, bo już kawałek rezerwy wykorzystałem. Okazało się po prostu, że nalałem za mało. Ta "blacha" którą widać przez wlew wcale nie oznacza, że tyle można nalać. :oops:

Stąd się wzięło moje podejrzenie, że i u mnie rezerwa jest przerośnięta.

soft - 2011-05-28, 13:07

Dawid Z. napisał/a:
Dopnę się do tematu, mianowicie chciałbym zrobić w jakiś sposób rezerwę paliwa ,ale tak zeby dioda zaświecała się jak już będzie na rezerwie. Dodam extra diodę ,ale jak to wszystko w baku rozwiązać żeby działało ?? ??????????


To jest nie do zrobienia.

FhissT - 2011-05-28, 15:35

sq5naz napisał/a:


Stąd się wzięło moje podejrzenie, że i u mnie rezerwa jest przerośnięta.


może masz tyle szpachli na zbiorniku że juz dawno nie ma tych 17 litrów pojemności...? ;D

Dawid Z. - 2011-05-28, 21:32

soft napisał/a:
To jest nie do zrobienia.


Dla Nas Polaków wszystko jest do zrobienia, tylko jak?????????

arekw711 - 2011-05-28, 21:47

Jest to do zrobienia ale jest bardzo trudne , trzeba zamontować w zbiorniku paliwa pływak , w tym celu tzreba byłoby znaleźć jakiś , rozciąć zbiornik żeby go włożyć lub wywiercić jakiś otwór , podłączyć do zegara . Za dużo zachodu i istnieje ryzyko że się nie uda :nie_wiem:
vaaks - 2011-05-28, 22:02

Dziś widziałem wskaźnik paliwa umieszczony symetrycznie do korka w jakimś HD, oczywiście fabryczny. Wyglądało to jak drugi korek z okienkiem na wskaźnik podświetlany po włączeniu świateł. A więc jest możliwa instalacja, ale pewnie nie w amatorskich warunkach. Może zdobędę fotki.
soft - 2011-05-28, 22:03

Jeżeli jesteśmy przy cudach to fakt - tak jak kolega napisał w poście wyżej, rozciąć zbiornik, wstawić pływak, ale też trzeba było by zamontować kawałek komputera, który obliczał by stan paliwa. Bezpośrednie połączenie pływaka ze wskaźnikiem skutkowało by "wskaźnikowym ADHD" - a nie pokazywaniem poziomu paliwa.
Dawid Z. - 2011-05-28, 22:35

Mi tylko chodzi o to ,żeby jak już będzie dochodziło do rezerwy to ma zapalić sie pomarańczowa dioda i wtedy na 100% wiem ,że za chwilę będzie rezerwa. Bo kiedyś miałem tak,że byłem w trakcie wyprzedzania na autostradzie i ja mu gaz a on zaczą szarpać i wtedy szok.

[ Dodano: 2011-05-28, 22:35 ]
Musiałem odpuścić wyprzedzanie i przełączyć na rezerwę.

[ Dodano: 2011-05-28, 22:52 ]
vaaks napisał/a:
Dziś widziałem wskaźnik paliwa umieszczony symetrycznie do korka w jakimś HD, oczywiście fabryczny.





Takie cos jest. O tym Myślałeś?????

[ Dodano: 2011-05-28, 23:10 ]
Mam znalazłem rozwiązanie co wy na to ?? ?
Jest to z Hondy CBR.

[ Dodano: 2011-05-28, 23:35 ]
Tak przeszukiwałem neta i znalazłem jeszcze coś takiego.
CZUJNIK REZERWY PALIWA - TERMISTOR DAEWOO.

[ Dodano: 2011-05-28, 23:40 ]
Termistor.

Pancernik - 2011-05-29, 20:11

Sq5naz, znaczy tankowałeś przechylony motocykl? Ja tam jestem świeżak i się nie znam, ale zawsze tankuję motocykl ustawiony pionowo i rzeczywiście tak jak jest pokazane w instrukcji.
sq5naz - 2011-05-29, 20:19

A ja tankuję zawsze stojący na stopce czyli przechylony na lewą stronę. Jeżeli tak się nie powinno robić, to się poprawię. ;)
Pancernik - 2011-05-29, 20:23

Ja tam nie wiem, ale wydaje mi się, że więcej paliwa wchodzi jak moto jest prosto.
Galder - 2011-05-29, 23:59

Ja zawsze dolewam w przechyle i po pstryknięciu "pistoletu" mozolnie dolewam jeszcze ze dwa litry delikatnym strumieniem, bo pomimo, że wydaje się, ze już jest full wciąż można upchać więcej paliwka. Denerwujące jest tylko chlapanie niektórych "pistoletów".
SATURIAN - 2011-05-30, 08:38

Galder napisał/a:
Ja zawsze dolewam w przechyle i po pstryknięciu "pistoletu" mozolnie dolewam jeszcze ze dwa litry delikatnym strumieniem, bo pomimo, że wydaje się, ze już jest full wciąż można upchać więcej paliwka


Galder , postaw go potem na słońcu , a może się tak zdarzyć , a paliwko wycieka , wycieka ..........., ja tak już kiedyś miałem ;D

Pejter - 2011-06-26, 13:30

koledzy i koleżanki podpowiedzcie mi jak to jest z ta rezerwa jeżeli już ja włączę to paliwo ma jakiś przepływ z prawej komory do lewej by wyssało wache do końca ? Pytam ponieważ nie chciałbym się kiedyś nie miło zaskoczyć,ze będę przez wlew widział jeszcze paliwo ze jest z prawej strony a do lewej już to nie przepłynie i moto stanie mimo ze jest paliwo z prawej strony.... Pomocy :) Pytam o 1100 classic
Pancernik - 2011-06-26, 14:08

Żeby wyssało wachę do końca to chyba musiałbyś zakrętów nie brać ;) Rób sobie przerwę co 150-200km i przy okazji tankuj i nie będzie tematu.
Pejter - 2011-06-26, 21:07

no ok,ale teraz tak dla zaspokojenia myśli jest przepływ z lewej komory do prawej...?
Pancernik - 2011-06-26, 21:21

Musi być, chociażby podczas przechyłu.
mikruss - 2011-07-14, 14:39

Takie pytanko (może głupie) czy na rezerwę przełączamy podczas jazdy czy należy stanąć przełączyć i dalej jechać?
soft - 2011-07-14, 16:29

Jeżeli to nie spowoduje wybicia Cię z toru jazdy i zagrożenia w ruchu - to staraj się przełączyć podczas jazdy. Motocykl "zaskoczy" wtedy bez zbędnego jundania rozrusznikiem.
mikruss - 2011-07-15, 10:33

Soft dzięki za informację. Miałem już dwa razy sytuację kiedy musiałem przełączyć na rezerwę i stawałem, wyłączałem, przełączałem, odpalałem i jechałem dalej. Nie wiedziałem czy tak można ale już wiem. Dzięki
sq5naz - 2011-07-15, 10:46

Zatrzymywałem się w czasie moich pierwszych jazd na Dragu, które były przecież nie tak dawno. Oczywiście bez gaszenia, tylko kranik na rezerwę i jazda dalej.
Od jakiegoś czasu nie zatrzymuję się, bo żeby się zatrzymać, to też przeca trzeba mieć do tego odpowiednie miejsce ;)

Madburn - 2012-11-05, 12:48

odgrzeje tego kotleta :)

strasznie mi się podobają teorie snafcuff - nie da się ...
w skuterze za 1000zl się da a w motocyklu już nie ? bardzo ciekawe....

Dawid Z. wpadł na dobry trop - czujnik rezerwy - w wielu motocyklach jest mocowany ... na wsporniku rurek kranika
to ten srebrny walec z kabelkiem - jest to termistor koszt od ok 10zł lub więcej jeśli do jakiejś konkretnej marki :)

wystarczy toto przymocować do kranika, przeprowadzić przewód przez korpus kranika i uszczelnić (tu w zasadzie jest potencjalny problem ale rozwiązywalny)
drugi przewód do obudowy kranika - obwód elektryczny jest prosty - żaróweczka do +, i termistora - jesli poziom zupy spadnie poniżej termistora - ten się nagrzeje i zamknie obwód - żaróweczka się zapali ( gdzie se wsadzić tą żaróweczkę to inny problem :P

są tez kraniki z potencjometrem i pływakiem - montaż tak samo jak termistora - jedynie pływak musi przejść przez otwór po kraniku ( to spory problem bo często większe są w innych motorynkach otwory)

taki czujnik poziomu np od rometa to koszt 25zl
ale potem wystarczy już tylko zwykły wskaźnik wskazówkowy lub linijka LED

teoryjka jakoby wskaźnik miał dostać ADHD i trzeba stosować komputer..... pffff
w samochodach zawsze byl pływak na ramieniu potencjometru i dawało radę
wbrew pozorom nawet bujając motongiem na boki nie będzie aż takich różnic
oczywiście komputer (za mocne słowo) można dodać - poziom paliwa, sygnał z czujnika prędkości i na zwykłym mikroprocesorku attiny za 5zł + jakiś wyświetlacz LCD lub diodowy i jest określanie ile jeszcze się przejedzie - oczywiście obarczone dużym błędem bo bak mały - w samochodach na rezerwie już przestaje podawać ile km zostało a nawet tuż przed rezerwą zwykle można 50 % więcej przejechać

piszę to po to żeby zdementować powtarzane 1000x kłamstwo - da się tylko trzeba chcieć - czemu w XVS 650/1100 nie ma czujnika - cholera wie - ale wiadomo że księgowi zawsze skąpią

w samochodach za różne popierdólki trzeba płacić tysiące a tymczasem to garść oporników, procesorek i tyle

nie wiem czy wskaźnik paliwa ale czujnik rezerwy chyba założę bo czasami jest niby gut a potem gaśnie na skrzyżowaniu :( - zapalenie się lampki gdy paliwo jeszcze jest trochę nad rurką dało by jasny sygnał (staaaary zaraz ci zupy braknie :evil: )

Pirania_LM - 2013-01-29, 19:03

Madburn, zrobiłeś ?
Madburn - 2013-02-01, 14:30

nie - aczkolwiek czujnik mam i testowalem w benzynie ekstrakcyjnej :)
mam zupe w baku - a bak bede sciagal wiosna wiec sie pomysli
wciaz nie wiem gdzie kontrolke jaka zamontowac :(


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group