YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elektryka - ZAŁĄCZANIE ŚWIATEŁ PO URUCHOMIENIU SILNIKA.

vaaks - 2011-03-30, 17:46
Temat postu: ZAŁĄCZANIE ŚWIATEŁ PO URUCHOMIENIU SILNIKA.
Założyłem automat załączający światła po uruchomieniu silnika.
Wpierw wyeliminowałem (obciąłem) dwa przewody ( brązowe) - będące wyprowadzeniem drugiej pary styków przekaźnika.
Moduł schowałem pod kanapą.
Instalacja:
1. Przeciąć przewód czerwono- żółty odchodzący od bezpiecznika 15A
2. Do przewodu za bezpiecznikiem połączyć przewód niebieski i czerwony
3. Do drugiej części przewodu cz-ż połączyć drugi przewód niebieski.
4. Przewód biały połączyć z masą
Całość pięknie działa - światła przód i tył włączają się po uruchomieniu silnika.
Cała praca to ok. godzinki z pifkiem.

Grzegorz Anis - 2011-03-30, 18:32

Vaaksiu a co zrobiłeś z przełącznikiem ?
vaaks - 2011-03-30, 18:50

Ten z modułu zachowałem na pamiątkę, a w wersji USA nie ma wyłącznika świateł. ;D
Bemol - 2011-03-30, 18:58

i wszystko jasne, też sobie takie ustrojstwo nabędę i sam zamontuję :koksik:
DAROO - 2011-03-30, 20:25

ja mam sprowadzone moto z stanów, czy cała procedura podłączenia będzie wyglądać tak samo ?

[ Dodano: 2011-03-30, 20:26 ]
brak wyłącznika świateł

witek1965 - 2011-03-30, 20:27

DAROO, ten wyłącznik,,który Vaaks zostawił sobie na pamiątkę, służy do wyłączania tego modułu. Jak go pominął, to po prostu działa cały czas przez automat. Schemat umieścił z pominięciem go. Jak się mylę Vaaks popraw mnie.
vaaks - 2011-03-30, 21:23

Mój draguś też z USA , wszystko działa jak należy, a silnik opala dużo sprawniej.
Krzych - 2011-03-30, 22:47

Dzięki wielkie Vaaks, za schemat. Teraz wszyscy idziemy na łatwiznę, przymierzałem to dzisiaj do lampy z przodu, ale dobrze że nie miałem zbyt wiele czasu. :uklon3:
vaaks - 2011-03-30, 22:59

Ja też przymierzałem do lampy, ale niestety za duży i nie chciał sie zmieścić. Pod kanapą jest fajne miejsce pod tym plastykowym deklem z prawej strony.
miras - 2011-03-30, 23:22

fajna sprawa, sam korzystam z takiego rozwiązania, aku przy rozruchu ma więcej mocy na zapłon :)
ja podczas montażu zrobiłem jakiś błąd, bo po myciu myjką ciśnieniową, zmienia się chyba izolacja kabli lub wilgoć dostaje się do sterownika i światła zapalają się zaraz po włączeniu stacyjki :(
ale rzadko to robię, i się już przyzwyczaiłem :)

gratki ! !! pomysł godny naśladowania lol

krotom - 2011-03-31, 08:11

By dorzucić troche dziegciu do tego ociekającego słodyczą tematu ;) to ja sobie tego nie założę. Moto mi zapala więc poco montować kolejną rzecz która może się wysypać. Stare przysłowie pszczół mówi: "Lepsze jest wrogiem dobrego" - zostaję więc w standardzie (na razie :P )
vaaks - 2011-03-31, 08:36

krotom napisał/a:
Moto mi zapala więc poco montować kolejną rzecz która może się wysypać.

Czy myślisz, że mi nie zapalało? Też, ale rozrusznik wolniej i dłużej kręcił. Teraz te niedogodności zniknęły. Po co "nadwerężać" akumulator i skracać mu życie?

Dawid Z. wersja europejska ma włącznik na kierze, nie widzę potrzeby montowania tego.

wolf - 2011-03-31, 14:01

A teraz pytanko od laika elektryka... ;D skoro w V-Starach swiatla glowne i tak sie wlaczaja po uruchomieniu silnika.. to po kiego taki gadzet? Czy dobrze sobie tlumacze ze w standardzie odpalaja sie swiatla glowne razem z silnikiem a po zamontowaniu tego ustrojstwa dopiero jak juz silnik pracuje... (np 2 sek. po uruchomieniu)? i jest latwiejszy rozruch.
Czy procedura montazu i poszczegolnych kabelkow w 650 bedzie taka sama? :nie_wiem:

ttom - 2011-03-31, 14:06

wolf, pisałem o tym już... Ale oni mają 1100 i musi tam być inaczej, bo po co ? :nie_wiem:
vaaks - 2011-03-31, 14:06

wolf napisał/a:
skoro w V-Starach swiatla glowne i tak sie wlaczaja po uruchomieniu silnika..

w V - starach swiatła włączają się po przekręceniu kluczyka w stacyjce, a ustrojstwo ma je włączać dopiero po odpaleniu silnika. Ot cala filozofia ;/
Przeczytaj cały temat ze zrozumieniem.

Peters - 2011-03-31, 19:26

vaaks napisał/a:
nie widzę potrzeby montowania tego.

Ja mam co prawda amerykańca i mam zamiar to zamontować .
A co chodzi o wersje europejskie to ma jakiś sens chociażby po to żeby nie zapominać o włączeniu świateł ,mogą być cały czas włączone i zapalać się po odpaleniu moto.

Dawid Z. - 2011-03-31, 19:35

PETERS napisał/a:
A co chodzi o wersje europejskie to ma jakiś sens chociażby po to żeby nie zapominać o włączeniu świateł ,mogą być cały czas włączone i zapalać się po odpaleniu moto.


Tak można ,ale jak włączysz światła to bez tego ustrojstwa będą włączały się po przekręceniu kluczyka i włączeniu włącznikiem świateł a z nim po odpaleniu moto, automatycznie się włączą jak włącznik fabryczny będzie w pozycji OFF. Także też jest sens założenia opóźniacza świateł.

[color=black]Rozszerzyłem wypowiedź Dawida, żeby nie było niedomówień. witek ( zamiast pisać kolejnego posta)[/color]

PIOTRUŚ - 2011-04-07, 00:10

Włącznik zamontowany i niby wsio jest ok ale :
1) Czy światła mają się zapalać od razu po naciśnięciu startera?? Myślałem ,że będzie zwłoka jakaś.
2) Nie wiem jak u Was ale u mnie jak przekręcę stacyjkę to światła nie świeca jednak gdy włączę kierunkowskaz to światła się włączają ...

Tak ma być i wsio jest ok??

Dawid Z. - 2011-04-07, 00:17

Raczej nie bardzo tak ma być. Coś w podłączeniu pogmatwałeś.
PIOTRUŚ - 2011-04-07, 00:24

ale tam nie ma co skopać ....masa jest z aku chyba to jednak znaczenia nie ma ,jedynie mogę niebieskie kable ze sobą zamienić ale czy to coś da to :nie_wiem:
witek1965 - 2011-04-07, 01:26

na pewno coś pomyliłeś. Co mają kierunkowskazy do świateł :nie_wiem:
vaaks - 2011-04-07, 08:51

Zamiana niebieskich przewodów nic nie da - przewody styków przekaźnika. Jeżeli skorzystasz z mojego schematu musi być dobrze. Prawdopodobnie coś skopałeś lub masz skopaną instalację tzn. ktoś coś grzebał. Jest to możliwe, ja też miałem lightbary podłączone przez poprzednika bez przekaźnika do świateł pozycyjnych.
Sprawdź czy aby na pewno podłączyłeś sie do przewodu zasilającego światła - bezpiecznik 15A

PIOTRUŚ - 2011-04-07, 13:28

najbardziej to mnie ta zwłoka czasowa interesuje czy występuje czy nie ??

A light-bary mam na 2 przekaźnikach , natomiast pozycyjnych nie posiadam :nie_wiem:
Podpoiłem wszytko według schematu vaaksa,

vaaks - 2011-04-07, 13:44

PIOTRUŚ, zwłoka jest krótka, światła włączają się gdy w instalacji pojawi się napięcie 13,8V, a więc gdy alternator poda napięcie czyli tuż po uruchomieniu silnika.
PIOTRUŚ - 2011-04-07, 13:55

no właśnie a jak silnik nie zaskoczy to włączyć się nie powinny??
U mnie jest tak ,że jak zaczyna kręcić to światła się włączają :nie_wiem:
Dla świętego spokoju wypnę kable od light-barów i zobaczymy jaka będzie reakcja ...
Sterowanie długie krótkie jest wzięte z lampy ale puki ona się nie włączy to nie działają :nie_wiem:

vaaks - 2011-04-07, 14:10

Cytat:

no właśnie a jak silnik nie zaskoczy to włączyć się nie powinny??

oczywiście, że nie powinny.

PIOTRUŚ - 2011-04-07, 14:19

Jeszcze ewentualnie ten moduł może być uszkodzony ....

a co do bezpieczników to są dwie 15 .... jedna u samej góry ( pod tą podpoiłem)
i druga pomiędzy innymi bezpiecznikami ....ale kabel cz-ż był w tym pierwszym .....

[ Dodano: 2011-04-07, 15:31 ]
a zamiana czerwonego kabla ma jakieś znaczenie ?? może to jest rozwiązanie??

vaaks - 2011-04-07, 17:00

PIOTRUŚ, biały - masa, czerwony jak na schemacie - nie wolno zamieniać. Zapal światła i po kolei wyjmuj bezpieczniki 15A, zobaczysz kiedy zgaśnie i będziesz wiedział, który bezpiecznik i przewód zasila światła.
PIOTRUŚ - 2011-04-07, 17:29

ok tak zrobię

[ Dodano: 2011-04-07, 23:21 ]
no i wszytko się wyjaśniło ...moduł podpięty prawidłowo ale niestety jest uszkodzony :evil:
Po ściągnięciu zaślepki nagle wsio zaczęło działać poprawnie .....a jak ją zakręciłem z powrotem znowu nie działa ....jednym słowem ląduje w koszu jutro kupię inny może akurat będzie sprawny :?

FhissT - 2011-04-12, 12:39

bardzo dobre rozwiązanie! powinno być fabrycznie tak te światła rozwiązane...ile taki moduł $? chyba niewiele jak tak szybko wylądował w koszu... na allegro są jakieś za 5dyszek.
Bemol - 2011-04-26, 17:59

i ja też zamontowałem włącznik, tylko mnie pod tą plastikową klapę nie wszedł i włożyłem go po stronie akumulatora. A co najważniejsze - działa ;D

[ Dodano: 2011-04-27, 09:50 ]
Mam pytanie odnośnie działania włącznika. Za pierwszym razem światła zapaliły się po ok. sekundzie, a przy kolejnych próbach odpalania, załączają się juz w momencie kręcenia rozrusznika. Czy to tak ma być :nie_wiem:

PIOTRUŚ - 2011-04-27, 12:26

nie powinno tak być moduł jest uszkodzony ...takie same objawy jak u mnie były ;p

światła mają się zapalić po chwili od uruchomienia silnika ...a jak nie zaskoczy to światła też nie maja się zapalić ;D

Bemol - 2011-04-27, 16:14

sprawdziłem i niestety Piotruś masz rację :cry: Wystarczy że rozrusznik lekko się przekręci i światła się już palą ;/
Jednym słowem - kicha

vaaks - 2011-04-27, 18:37

Chyba macie jakiegoś pecha, u mnie działa bez problemowo. Reklamujcie.
koszerny - 2011-04-27, 22:09

witek1965 napisał/a:
kupiłem taki sam, jak sie okaże też lipa, to :evil: :evil: :evil:

może warto podać gdzie kupiliście wtedy inni tego błędu nie zrobią :nie_wiem:

witek1965 - 2011-04-27, 22:55

producentem jest BartSoft.
Bemol - 2011-04-28, 00:04

sypię głowę popiołem i sorki za wprowadzenie w błąd. Włącznik działa jak działać powinien. Lekko załamany tym że sprzęt nie sprzęci poprosiłem kolegę, który zajmuje się tego typu rzeczami aby zabrał mi to g......o i sobie coś z tym zrobił. No i okazałosie że troszku nie chlujnie to podłączyłem. Kolega to zrobił po profesorsku i wszystko chodzi jak ta la la i ma za to w podzięce mój uśmiech ;D . CHłopaki dobrze sprawdźcie np. podłączenie masy ;p .Wituś, spokojnie, powinno być oki.
Pawlo - 2011-05-15, 16:02

A zapodajcie jakiś schemat do 650 wersji europejskiej
vaaks - 2011-05-15, 16:20

Pawlo, nie wiem jakim kolorem przewodu jest zasilane oświetlenie w 650, ale znajdź bezpiecznik swiateł w lewym schowku /pewnie też 15A / i zastosuj schemat już umieszczony w temacie - musi być dobrze.
Pawlo - 2011-05-15, 17:58

ok. wygląda że przewody z bezpieczników wychodzą w tej samej kolorystyce. Zastanawia mnie jeszcze jedno : w DS nie stosuje się przekaźników do świateł ? -wyłączniki wytrzymują wieloletnie użytkowanie bezawaryjnie? Ja odkryłem że przełącznik sygnału dźwiękowego nie zawsze poprawnie działa
vaaks - 2011-05-15, 18:15

Jeżeli nie ma przekaźnika świateł fabrycznego tzn. że nie jest potrzebny, a styki przełącznika wytrzymują prąd zasilający światła. A włącznik sygnału rozbierz i przeczyść i będzie siii.
A tak na marginesie zastanawiam się po co montować do 650 eu automat świateł, skoro światła włącza się osobnym włącznikiem i można to zrobić po uruchomieniu silnika.

Pawlo - 2011-05-15, 18:28

Oczywiście nie potrzebny, ale ze względów jak napisano wyżej - skleroza dotyka również młodych.
Pomysł drugi to wykorzystać fabryczny wyłącznik do innego oświetlenia bez dodatkowych przeróbek :shock:

marek-stom - 2011-05-15, 20:02

Możę tak jak w 650 V Star ma światła z kluczyka.
Kozak_Barabasz - 2011-05-16, 08:46

Zależy od rocznika.
W mojej poprzedniej 650tce z 2006r nie miałem włącznika świateł.
Ale za to już był chyba fabrycznie zainstalowany automat po dopaleniu silnika ;)

jacek71 - 2011-10-01, 13:56

Kurczak ,dzisiaj właśnie zamontowałem ten gadżecik i bomba ,działa jak należy ,a tak to światełka świeciły się podczas rozruchu, a teraz nic dopiero jak odpali to się włączą -polecam niezdecydowanym do wersji USA (jak ja),bo do europy to bym tego nie zakładał .
Aha kosztuje to całe 20 zeta w Rędzinach (rzut beretem odemnie ;D )

Yankes - 2011-10-17, 23:30

Zamontowałem taki opóżniacz świateł działa oki załącza sie po chwili gdy pracuje silnik.Mam natomiast pytanie czy po wyłaczeniu zapłonu(czerwony przycisk ) samoczynnie wam gasną światła jako że alternator nie podaje już takiego prądu czy dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycję off.
koszerny - 2011-10-18, 00:04

jutro sprawdzę ale z tego co pamiętam to trzeba przekręcić kluczyk by zgasły
vaaks - 2011-10-18, 09:05

Potwierdzam, zgasną dopiero po przekręceniu kluczyka w OFF.
Co do używania wyłącznika poczytaj http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=4652

Yankes - 2011-10-18, 18:57

Dzięki vaaks chodziło mi tylko o potwierdzenie czy czegoś nie skopałem przy montażu .Temacik o czerwonym oczywiście czytałem i gaszę kluczykiem ale zawsze warto upewnić się u bardziej doświadczonych kolegów . Jeszcze raz dzięki :uklon3:
arekw711 - 2011-10-19, 13:11

Zamontowałem to ustrojstwo dzisiaj , wszystko działa ale żadnej różnicy w paleniu nie zauważyłem :nie_wiem:
vaaks - 2011-10-19, 13:14

arekw711, możesz jaśniej? o jakie palenie chodzi? To urządzenie ma włączać światła po uruchomieniu silnika i nic więcej.
jacek71 - 2011-10-19, 19:39

Koledze arekw711 chodziło pewnie o to że maszyna miała lepiej zapalać (jak to było sugerowane we wczesniejszych postach) ,ja prawde mówiąc nie zauważyłem również różnicy w odpalaniu ale wiadomo aku odciążone bo światełka przy odpałce się nie świecą-polecam gadżet ;D
arekw711 - 2011-10-19, 20:04

vaaks napisał
Cytat:
wszystko działa jak należy, a silnik opala dużo sprawniej.


nie zauważyłem żeby jakoś inaczej odpalał , u mnie bez różnicy czy na światłach czy bez

vaaks - 2011-10-19, 20:12

arekw711, przy sprawnym akumulatorze żadnej różnicy nie zauważysz, ale już przy słabym silnik łatwiej odpali, bo światła nie będą go obciążać.
witek1965 - 2011-10-19, 20:27

Cytat:
nie zauważyłem żeby jakoś inaczej odpalał , u mnie bez różnicy czy na światłach czy bez


włącz zapłon, odbierz telefon od małżonki, właśnie ma pilna sprawę, wysłuchaj jeszcze raz co ma do powiedzenia, zapal papierosa, zadzwoń do kumpla, żeby przypomniał na której stacji sie umówiliście i............. poczujesz różnicę.

Demolka - 2011-10-19, 20:57

vaaks napisał/a:
...przy sprawnym akumulatorze żadnej różnicy nie zauważysz...

... i ten akumulator dłużej sprawny pozostanie 8)

Kozak_Barabasz - 2011-10-20, 23:12

Przy niskich temperaturach nawet mały odbiornik potrafi uprzykrzyć życie akumulatorowi, tak więc każdemu polecam ten bajer. Akumulator i rozrusznik się ucieszą :pokooj:
HELLOWEEN - 2011-10-21, 00:17

W mojej babci(wersja USA)po włączeniu kluczyka świeci tylko pozycja.Po naciśnięciu startera zapalają się na chwilę światła,ale automat rozłącza je bo rozrusznik potrzebuje dużo prądu.Po zapaleniu światła automatycznie się zapalają.Po wyłączeniu zapłonu "czerwonym"światła dalej się palą.Trzeba rozłączyć kluczykiem.Nie podejrzewam,że w DS-ach jest inaczej.Naturalnie wersja USA.
Demolka - 2011-10-21, 13:24

Ja mam europejskiego i mam tak samo :dumny:
Robrob - 2011-11-06, 13:30

Vaaks widzę że jesteś tu prawie nadwornym elektrykiem forum, jest sporo sympatyków posiadających road stara a może wiesz jak to ustrojstwo podłączyć w road starze :brawo:
vaaks - 2011-11-06, 14:41

Identycznie jak w drag starze ;D
kiszka - 2013-05-19, 07:52

jak działa zapalanie świateł ? w 650 przez przekaźnik czy niema przekaźnika.
Wersja Europ.Zapala na przełączniku.Postojowe i długie śą.Mijania nie ma

Robrob - 2013-05-19, 09:56

a sprawdziłeś żarówkę czy się nie zjarała
Kojak - 2013-07-16, 11:58

Dziś zamontowałem ten włącznik świateł,wszystko działa super ;d
Polecam wszystkim niezdecydowanym bo montaż jest dziecinnie prosty a pożytek z tego włącznika jest naprawdę duży jeśli ktoś ma moto z USA.

tomboj - 2013-07-16, 12:29

Kojak, zrób fotki jak to wygląda na motocyklu. Wklej link gdzie można zakupić ten wyłącznik, jeśli kupowałeś przez internet.
Kojak - 2013-07-16, 12:39

Jeśli chodzi o fotki to najwcześniej jutro.
Ja wcisnąłem ten włącznik w skrytkę na narzędzia ( w 1100 to lewy boczek z bezpiecznikami ) mieści się dość dobrze jeśli nie masz za dużo narzędzi w fabrycznym futerale.
A kupiłem go z alledrogo od tego sprzedawcy:
http://www.allegromat.pl/aukcja140158

tomboj - 2013-07-16, 16:01

Dzięki, zakupiłem.
Kojak - 2013-07-18, 16:04

Oto obiecana fotka tego jak i gdzie upchnąłem automatyczny włącznik świateł.
Podłączenie do kabelka wychodzącego z bezpieczników,a długość kabli od wyłącznika pozwala na swobodne ułożenie go nawet w końcu schowka na narzędzia.
Ja mam mało narzędzi w fabrycznym futerale więc po ułożeniu ich "na płasko" zostało jeszcze miejsce na wyłącznik świateł który jest trzymany przez gumowy pasek tak więc nic nie lata.

tomboj - 2013-07-18, 16:32

Dzięki za fotkę. Jak mój włącznik do mnie dotrze, zabieram się za montaż.
Kojak - 2013-07-18, 16:39

Montaż jest naprawdę prosty.
I dobrze podłącz masę żeby włącznik zadziałał.
Ja dałem masę pod jedną ze śrub pod siedzeniem kierowcy ( przy baku paliwa są dwie śruby ) Można tam ładnie od dołu poprowadzić biały kabelek.

tomboj - 2013-07-19, 20:18

Włącznik zamontowany. Nawet działa. ;d
fajera - 2013-07-20, 01:10

A ja zakupiłem taki włącznik http://allegro.pl/automat...3407696620.htm, jest wielkości standardowego przekaźnika i zmieścił się koło stacyjki, pod plastikową osłoną. Podłączyłem go pod kabelek którym prąd wędruje do przełącznika krótkie-długie, żółto czerwony. Dzięki temu zabiegowi po włączeniu stacyjki mam światło pozycyjne (zmieniłem odbłyśnik na europejski), po starcie silnika włącza się reflektor. W tej sytuacji nie będę musiał specjalnie kombinować z przeglądem, bo przed wyjazdem do stacji diagnostycznej odłączę świecące kierunki i wszystko jest gites majonez :)
Robrob - 2013-07-20, 06:57

fajera coś g... widać w tym linku
zbijar - 2013-07-20, 08:33

Robrob, usuń przecinek z końca linka i wejdziesz na stronę z przedmiotem :-)
artek - 2013-09-13, 19:17

... zamontowaliśmy razem z AZKI 61, jest ok. w Road Starze jest więcej miejsca, że by tę puszeczke schować, wskakuje za "puszkę" z bezpiecznikami w pionie ...
wemar - 2013-09-13, 20:09

artek napisał/a:
... w Road Starze jest więcej miejsca, że by tę puszeczke schować, wskakuje za "puszkę" z bezpiecznikami w pionie ...

W RS'ach można w prosty sposób wykorzystać już istniejący przekaźnik załączający Lightbary, lub podpiąć się zwykłym przekaźnikiem pod wyjście z modułu sterującego zapłonem.
W pierwszym wypadku można to wykonać dokładając tylko zworę w kloszu lampy.

artek - 2013-09-13, 20:20

... tak jak na forum RSa, łatwizna Panie ...
Kokos - 2014-04-27, 20:31

witam,kupiłem trochę inny włącznik -mniejszy- podłączenie podobne ale inne :) ,może mnie ktoś oświecić czy do polaryzacji (brązowej) podłączam + po stacyjce czy stały a jeden z białych idzie na lampę ? no chyba że kompletnie się mylę to proszę i podpowiedż dzięki
poniżej schemat



[ Dodano: 2014-04-30, 17:55 ]
nikt? nic?

[ Dodano: 2014-05-03, 22:58 ]
OGARNIĘTE, podłączyłem brązowy do zielonego a biały na lampę - działa ,zostawię może komuś się przyda.pzdr

Valdi - 2014-05-19, 10:30

A ja sam zrobiłem sobie taki automat oświetlenia.Nie lubię gotowców.Ponieważ miałem wszystkie elementy,kosztowało mnie to 0 złociszy.Potrzebne są dwa rezystory,dwie diody,tyrystor i zwykły przekaźnik.Te elementy zmieściłem w obudowie przekaźnika ,więc nie miałem problemu z jego schowaniem,bo idealnie wszedł w zagłębienie przy ściance wnęki schowka na narzędzia po stronie lewej.Nadto blisko jest do bezpiecznika świateł,za którym należy przeciąć przewód wpinając się automatem.I jeszcze tylko masa i gotowe.Działa idealnie.Gdyby ktoś także chciał zrobić samemu przy odrobinie wiedzy o elektronice,to podrzucę schemat.Fajny jest efekt jak zapalam zdalnie silnik z pilota.Bo najpierw włączają się przednie kierunkowskazy,potem silnik zapala i za chwilę światła.
ksiaze_kluska - 2014-05-19, 18:57

wemar napisał/a:
artek napisał/a:
... w Road Starze jest więcej miejsca, że by tę puszeczke schować, wskakuje za "puszkę" z bezpiecznikami w pionie ...

W RS'ach można w prosty sposób wykorzystać już istniejący przekaźnik załączający Lightbary, lub podpiąć się zwykłym przekaźnikiem pod wyjście z modułu sterującego zapłonem.
W pierwszym wypadku można to wykonać dokładając tylko zworę w kloszu lampy.


moze fotka albo opiska ktory dokladnie to przekaźnik?
czy orientujesz się czy wersja ktore fabrycznie nie mialy lighbarow tez maja ten przekaznik?

artek - 2014-05-19, 19:31

luknij na ten temat na forum Wild/Road Stara ... jest wszystko dokładnie opisane ...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group