YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Pali tylko na jeden cylinder

Seba90 - 2009-11-14, 21:31
Temat postu: Nie chodzi na jeden cylinder
A wiez mam Drag Stara Customa z 97r. Nie mam pojecia czemu pracuje na jeden gar. Czy mozliwe jest to ze stał długo niepalony i padła swieca??? Prosze tez o podanie kolorów kabli 1 i 2 cewki zapłonowej byc moze zle podpiete sa kable. Prosze o pomoc. Pozdrawiam
shipp - 2009-11-14, 22:09

Zbyt mało danych podałeś aby móc coś poradzic. Powodów może byc mnóstwo. Palił tak "od zawsze" czy stało się teraz? Wymieniałeś świece? W jakim stanie są /były/? Sprawdzałeś czy jest iskra? Jak wyglądają styki przewodów /czyste, zaśniedziałe, jaki kolor ma nalot/? Przewody są "szczelne"? Nie ma przebicia na masę? To tylko z elektryki, a jest jeszcze układ paliwowy i mechanika z ustawieniami samego gaźnika. Najlepiej jak zwykle zacząc od spraw najbardziej oczywistych i prostych, zazwyczaj problemem okazuje się bzdet, tylko najtrudniej go znaleźc.

[ Dodano: 2009-11-14, 23:17 ]
Właśnie zobaczyłem w SB że rozkręcałeś gaźnik z króccami. Byc może masz nieszczelny króciec /źle dopasowany, nierówna powierzchnia, pęknięcia w obudowie itp/ i ciągnie lewe powietrze. Dodac do tego zużyte świece, brak pracy gara murowany. Kiedy był wymieniany filtr powietrza?

Jacek - 2009-11-15, 18:30

Odpalił Ci w taką temperaturę na jednym cylindrze ?
Pio_Treq - 2009-11-16, 16:22

no mój motór tez ostatnio coś zaczął palic na jeden gar.... coś nie było to fajne,
drogą kupna nabyłem dziś nowe świece i po 5 min pracy chodzi elegancko :brawo: :f1: :brawo:

moondek - 2009-11-17, 11:04

Sprawdź dysze, albo spróbuj je przedmuchać. Ja miałem to samo, tez mi nie chodził na jeden garnek. Okazało się, że miałem niedokręcony wlot powietrza spod filtra i dostał się do układu jakiś paproch. A czego ja nie robiłem, żeby znaleźć przyczynę... Cewka, świece itp. A tu fuckin paproch... :)
arekw711 - 2009-11-17, 15:46

moondek gdzie są te dysze masz jakieś foty bo mój jak stoi tak ze dwa tygodnie to też pali na jeden a później łapie drugi a do gaźników od nowości nikt nie zaglądał to może już czas
moondek - 2009-11-17, 16:18

Przede wszystkim musisz zdjąć bak, ale to nie jest trudne. Poszukaj na forum, gdzieś to już opisywałem. Do szczęścia będzie Ci potrzebna druga osoba, która potrzyma Ci bak, bo trzeba się będzie pod kranik z powrotem podłączyć.
Pod bakiem będziesz miał dopływ powietrza do "air box'a", który jest skręcony na cybant. Ja właśnie to ustrojtwo miałem niedokręcone i tamtędy dostał się paproch. Poniżej zaznaczyłem Ci na zdjęciu, gdzie to mniej więcej jest.
Musisz odkręcić ten cybant i zdjąć pokrywę. Będziesz miał jak na patelni gardziele gaźników. Odpal motocykl, dodaj gazu i popatrz, czy króćce od gaźników chodzą. Na 99,9% powinny chodzić. Zatkaj ręką gardziel od tego gara, który nie chodzi i dodawaj gazu. Śmiało ile wlezie, bo musisz wywołać odpowiednie ciśnienie. Jest duża szansa, że paproch sam się wydmucha :) Ja właśnie tak naprawiłem problem u siebie. Jeżeli jednak Ci się to nie uda, musisz odkręcać dysze...


arekw711 - 2009-11-17, 16:53

Ze ściągnięciem zbiornika nie będzie problemu bo już go ściągałem do aerografu a przy okazji sprawdzę zawory i to co mówisz tylko nie wiem kiedy się za to zabiorę dzięki moondek a jeżeli nie pomoże to trzeba rozbierać gaźniki?
janekd1 - 2009-11-19, 20:52

Spokojnie, ...sprawdź, czy jest iskra (załóż jakąś inną świecę). Jeżeli jest, powodem że nie gada może być "zarzucanie" świecy olejem lub paliwem. Miałem tak kiedyś w Hondzie, jak założyłem puste wydechy i nie wyregulowałem gaźników (z rury ogiem żywym zionęło shock ). Jak nie chce ci się wykręcać świec podłącz ommomierz (elektroda-masa) w zakresie 100 kΩ. Sprawdź wynik. Jeżeli wartość jest poniżej 100 kΩ - brudna świeca. Jak nie masz miernika spróbuj przy zapalonym silniku zdejmować (powoli) kabel ze świecy (martwej). Wywołanie przeskoku iskry elektroda-kabel, może ją "obudzić" (kopnąć nie powinno ;D ). Jeżeli zarzuca paliwem (jak u mnie) regulacja gaźnika, jeżeli olejem, ...zawory, pierścienie, itp.
Seba90 - 2009-11-22, 13:29

Wiec to znowu ja. Sprawdziłem to wszystko co napisali koledzy. I powiem tak na jednym gazniku w ogole nie widac znaku paliwa. Co to moze byc?
witek1965 - 2009-11-22, 17:27

to chyba oznacza, że paliwo do tegoż gaźnika nie dochodzi. Pytanie dlaczego. Trzeba prześledzić linie paliwową od kranika po kolei ,zapewne jest rozdział na dwa gaźniki dwoma przewodami paliwowymi (jakiś trójnik czy coś) bo nie sądzę, żeby była pompka dwusekcyjna i jedna sekcja padła. Może wężyk zatkany?
power choppers - 2009-12-23, 19:14

Wyczyść dokładnie gaźnik, może sie zapchał zaworek iglicowy, zdejmij także wężyk zasilający ten pusty gaźnik i dmuchnij w niego, może ktoś w nim zamieszkał jak motor długo stał, lub po prostu gdzieś sie załamał. ;)
darkside - 2011-03-14, 16:41
Temat postu: Pali tylko na jeden cylinder
Drag pali tylko na jeden cylinder, co mozna zrobic lub jak sprawdzic co padlo.
Moze cos sie zawisilo w gaznniku ?


Ps jesli jest taki temt prosze o przekierwowanie i liscia na rozgrzewke ;D szukale i nie znalazlem ;p

[ Komentarz dodany przez: Ziółek: 2011-03-14, 19:14 ]
Narazie bez liści, ale ja szukałem i znalazłem. Bo jak mawia pismo szukajcie a znajdziecie ... czy jakoś tak ;d

vaaks - 2011-03-14, 17:01

Zacznij sprawdzanie od iskry na świecy, nasadce na świecę, dopiero jak stwierdzisz, że jest, będziesz myślał o gaźniku. ;D
darkside - 2011-03-14, 21:38

vaaks, świece zamienione od innego ładnie palącego draga, iskra jest bardzo dobra i dalej d*** :evil: moze się zawór gdzieś podparł ;/
vaaks - 2011-03-14, 21:52

darkside napisał/a:
moze się zawór gdzieś podparł ;/
jak chcesz to sprawdzić, zmierz kompresję, i jak jest Ok, to niestety chyba trzeba będzie pogrzebać w gaźniku.
darkside - 2011-03-14, 22:07

coś czuję że bez mechanika się nie obędzie ;/ trochę się boję sam grzebać w gażniku

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group