YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Regulacja siły zmiany biegów

MIKI - 2011-01-19, 23:17
Temat postu: Regulacja siły zmiany biegów
Jak w temacie, a mianowicie - jeżdżąc w butach z grubą podeszwą chcąc zapiąć z 2-ki (bieg) na jałowy wskakuje mi 1-ka . Żeby czynności tej dokonać trzeba bardzo delikatnie puknąć dźwigienkę co nie zawsze się udaje. Pytanie moje wiąże się z tym czy można podkręcić jakoś cały mechanizm aby reagował z większym oporem?
bartek_p - 2011-01-20, 01:00

raczej chyba nie ma takiej możliwości, chyba że pod deklem jest jeszcze jakaś regulacja
illusion - 2011-01-20, 07:23

też kiedyś miałem podobny problem , pomogła ... zmiana oleju
jaro - 2011-01-20, 08:01

Czy można to wyregulować nie wiem, wiem natomiast, że to jest nagminna sytuacja to znaczy prawie wszyscy, z którymi rozmawiałem mają ten problem. W większości przypadków wrzucają „0” z „1”, ja w 650 doszedłem do takiej wprawy, że 8 razy na 10 udawało mi się z „2”na „0”. Zauważył też, że po wymianie oleju było lepiej i drugie spostrzeżenie to jak jest wyregulowane sprzęgło to znaczy im mniejszy luz na klamce tym lepiej, łatwiej.
Ziółek - 2011-01-20, 12:57

miki, Nie ma regulacji. Trzeba poprostu wytrenować nogę. Też się z tym parałem ale w końcu doszedłem do częstotliwości 8-9/10 ;d
Wymiana oleju zazwyczaj jest odczuwalna tym że biegi pracują precyzyjniej (lżej) ale to tez zależy na jaki olej wymieniasz. Im rzadszy tym delikatniej można cisnąć dźwignie.
Dobre efekty daje zrzucanie biegów wraz ze spadkiem prędkości jazdy. Najgorzej jak ktoś zmienia biegi hurtowo np już na postoju lub tuz przed zatrzymaniem.

MIKI - 2011-01-20, 13:41

Przeryłem całego manuala, i doszedłem do wniosku, że jak by się ktoś uparł można by pokombinować z sprężyną zamieniając na silniejszą na zasadzie prób i błędów, no ale do tego trzeba, rozebrać całą lewą osłonę silnika. Jako takiej płynnej regulacji nie ma :( . Więc ten typ tak ma, no cóż lewa w górę i cheja lol , a wyluzować to się zawsze można :browarek:
pandzioch2003 - 2011-01-20, 13:54

Sprezyna z tego co pamietam sluzy do powracania dzwigni do polozenia srodkowego i nie ma wplywu na sile zmiany biegow.
Takie objawy o ktorych piszesz zwykle sa spowodowane niewysprzeglaniem do konca przy wcisnietej dzwigni sprzegla. Sprawdz czy nie ma zbyt duzego luzu na klamce sprzegla. Druga elementem majacym wplyw moze miec lepkosc/starosc oleju.Im gestszy/starszy tym ten efekt moze wystepowac czesciej.
Sam mechanizm zmiany biegów umozliwia zmiane tylko o jeden bieg przy jednorazowym wcisniecie dzwignie - niezaleznie od przylozonej sily. Jezeli dzieje sie inaczej przyczyn szukaj j/w.
Pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group