|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Odkręcające się śruby
Macccias - 2010-11-27, 17:52 Temat postu: Odkręcające się śruby Mój Drag co prawda już zabezpieczony na zimę stoi, ale przy okazji przygotowywania go do tej zimy (tzn. podczas czyszczenia) zauważyłem brak 2 śrub, jednej mocującej wydech i jednej od mocowania szyby. W sezonie również zgubiłem śrubę mocującą siedzisko. Od znajomego słyszałem, że "ten typ tak ma" i nie da się nic poradzić na odkręcające się podczas eksploatacji śruby. Co najwyżej należy je kontrolować, w razie potrzeby dokręcać, bądź wymianiać gdy je już zgubimy.
Interesuje mnie, jakie Wy macie doświadczenia w tej kwestii. Czy może macie jakieś sprawdzone sposoby na poradzenie sobie z tym problemem?
witek1965 - 2010-11-27, 18:18
Macccias napisał/a: | Czy może macie jakieś sprawdzone sposoby na poradzenie sobie z tym problemem? |
Jeżeli ten typ tak ma, to nic nie poradzisz na to. Można jednak zapobiegać.
Odkręć śrubę na koniec kapnij kropelkę kleju do gwintów i po problemie.
Konkretne oferty rynkowe to
PROLOK firmy K2, typ 243 ;ub mocniejszy typ 270
RC 42 firmy CX 80
LOCTITE 243
LOCTITE 241
bartek_p - 2010-11-27, 18:31
1, primo ten tym tak nie ma
2 primo ultimo, jak coś odkręcamy , to przykręcamy to z odpowiednią siłą
3 primo Witek podał Ci na tacy , co zastosować, na wszelki wypadek
Daleki bym był od walenia tego na każdy gwint, bo nie ma takiej potrzeby
Jolka - 2010-11-27, 18:48
ja odkąd zgubiłam kilka śrub to jednak wale teraz wszystko na kleju, mała kropelka i jest git
Zdzich - 2010-11-27, 18:56
Jolka napisał/a: | ja odkąd zgubiłam kilka śrub to jednak wale teraz wszystko na kleju, mała kropelka i jest git |
Ja nie jestem mechanikiem i jak napaliłem się na preparat LOCTITE to ostatnio miałem bardzo poważne problemy żeby śrubę wykręcić. Ten preparat jest bardzo skuteczny i jeżeli nie masz doświadczednia, tak jak i ja, to dawaj naprawdę maleńką kropelkę
witek1965 - 2010-11-27, 19:29
Zdzich, a jesteś pewny, że użyłeś odpowiedniego kleju.
tutaj jest podana tabela zastosowań. są wszak kleje trudno rozłączne do gwintów do wysoko wytrzymałych połączeń
LOCTITE 262 270 241 245 620
http://www.melkib.com/loctite.htm
kiszka - 2010-11-27, 19:48
A ja bez kleju-no ale częściej trzeba doglądać śrub,nie jest to takie problematyczne.
Bo większy problem można sobie sprawić klejem,miałem zajście gdzie nie chciała puścić śruba (od wydechu) okazało się że była na kleju
Jolka - 2010-11-27, 19:57
nie napiszę teraz jaki ja mam (polecił mi go mój mechanik) bo do garażu za daleko i biało ale do tej pory nie miałam żadnego problemu z odkręceniem śrub gdzie dawałam klej
jedno mocniejsze szarpnięcie i zawsze puszczały
a i skończyło się gubienie śrub - żadna się nie odkręciła
witek1965 - 2010-11-27, 20:00
Jolka, i to jeszcze jeden przykład na to jaka z Ciebie twardzielka jest
Preparatów należy stosować zgodnie z ich przeznaczeniem i potrzebami.
Ja również zero problemów z odkręceniem.
Jolka - 2010-11-27, 20:05
eeeeeeee tam śrubki to pikuś
teraz pług za oknem przejechał to jest smutne
sorry za taki mały OT ale to się stało w czasie pisania tego postu
kiszka - 2010-11-27, 20:23
Więc wniosek prosty-kto posmaruje to dalej zajedzie
A ten kto nie posmaruje będzie zbierał Draga po drodze
Zdzich - 2010-11-28, 00:40
witek1965 napisał/a: | Zdzich, a jesteś pewny, że użyłeś odpowiedniego kleju. |
A skąd miałem to wiedzieć???
Pisali żeby kupić LOCTITE to kupiłem, skąd miałem wiedzieć że są różne rodzaje?
Mam LOCTITE 542 z tej tabeli co podałeś wynika że oczywiście kupiłem źle, bo to do uszczelniania rur a nie do moturków. Trudno zdobywanie wiedzy zawsze mnie drogo kosztowało, kupię ten właściwy.
Ziółek - 2010-11-28, 12:06
Z tym klejeniem śrub to ostrożnie. Kiedyś zmieniając manetki na akcesoryjne, mechanik obrobił śrubę, potem urwał jakiś taki nabijany specjalny klucz a na końcu rozłożył ręce że nie wie co teraz.
Wróciłem do domu wziąłem zaciskowy klucz hydrauliczny i ... odkręciłem. Oczywiście okazało się że końcówka manetki była na klej zakręcona. Efekt jednak taki że końcówka do wywalenia bo klucz zniszczył chrom.
Żeby nie używać kleju co kilka miesięcy sprawdzam śrubki profilaktycznie i jak na razie straciłem tylko jedną od tablicy rejestracyjnej.
Zdzich - 2010-11-28, 13:06
Ziółek - ja podobnie zrobiłem z hyperchargerem. Ostatnio przy myciu filtra zakręciłem go na ten posiadany przezemnie LOCTITE i niewiele brakowało a też pourywałbym śruby. Ledwie je poodkręcałem, a ile się naczyściłem. Ale teraz skręciłem już bez kleju.
Macccias - myślę że jednak należy stosować klej, tylko trzeba kupić odpowiedni i oszczędnie dozować.
witek1965 - 2010-11-28, 20:23
Cytat: | A skąd miałem to wiedzieć??? | sprzedawca powinien cię poinformować, no ale porządnych sprzedawców to już ze świecą szukać.
[ Dodano: 2010-11-28, 20:24 ]
Zdzich napisał/a: | oszczędnie dozować. | kropelkę na śrubę M6-8 na końcówkę. Na małą śrubkę mniej
Zdzich - 2010-11-29, 19:14
witek1965 napisał/a: | sprzedawca powinien cię poinformować, no ale porządnych sprzedawców to już ze świecą szukać. |
Troszkę moja wina bo wszystkie takie rzeczy z powodu braku czasu (tak najczęściej tłumaczę lenistwo) kupuję na Alledrogo.
kubus1982 - 2010-12-13, 23:28
mialem ten sam problem bo bym szanowna zone zgubil bo caly tylni blotnik mega luzy. z braku odpow klucz zastosowalem klej typowo do srub i do dzis spokoj. warunek -gwint musi byc czysty i suchy.
|
|