|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Olej w filtrze powietrza
Długi63 - 2009-02-28, 16:00 Temat postu: Olej w filtrze powietrza Co jest grane ? Znalazłem tego badziewia z 18 gramów , niby nie dużo, ale czy nie powinno być sucho we filtrze?
Biały - 2009-02-28, 17:20
Za dużo nie powinno być, ale trochę to zawsze będzie. Tak powiedzieli mi w serwisie Yamahy jak sprawdzałem przed kupnem
Grzegorz Anis - 2009-02-28, 18:40
White napisał/a: | ale trochę to zawsze będzie |
Jak to zawsze będzie? Cholera to może ja mam coś nie tak, bo u mnie nigdy nie było!
Całkiem zgłupiałem nie_wiem
grzechu - 2009-02-28, 20:08
to raczej nie jest normalne skoro odmą daje do filtra bo skąd tam może być olej musi być że silnik ma już troche przelatane albo przegrzany mógł być
jestem zdania -jak chodzi to jeżdzić i obserwować jak się coś poważnego dzieje reagować
jusza - 2009-02-28, 20:10
Z obudowy filtra powietrza wyprowadzony jest gumowy wężyk zakończony korkiem. Po zdjęciu z korka sprężynującego zabezpieczenia i wyjęciu korka, można tym wężykiem odprowadzić zgromadzony w filtrze olej. Najczęściej jest to kilka kropel.
Długi63 - 2009-03-03, 17:25
Wychodzi na to ,że to normalne
Podziękował
Zdzich - 2009-03-13, 15:30
Niektóre (tuningowe) filtry powietrza mają niewymienialne wkłady. Nasącza się je specjalnym olejem.
MarcinBig - 2009-10-20, 07:29
Ja już dwa razy rozbierałem układ dolotu powietrza (filtr i te wszystkie duperelowate węże) i
zawsze tam jest olej. gdzieś po drodze jest odma z silnika i nadmiar oleju jest tam wypluwany. Czyli mamy otwarty układ smarowania. Producent nie wiedząc co z tym zrobić znalazł salomonowe wyjście i wyprowadził wąż do spuszczania oleju. Kiedyś takie rozwiązanie było w żużlówkach. Potem tego zakazano bo ochrona środowiska i te bajery.
Więc olej w filtrze to norma.
Amen
Demolka - 2009-10-20, 13:13
Oleju w filtrze powietrza nie powinno być. Jeśli w serwisie powiedzieli, że troszkę może być to pewnie dodali "przy tym przebiegu". Skrzynia korbowa jest odpowietrzana z powrotem do skrzyni, a zużyty silnik ma duże przedmuchy na tłokach z którymi już sobie odpowietrzenie nie radzi. Tyle z teorii, ale jak to dokładnie w Dragu rozwiązane nie wiem.
Liczę, że pomoże nam Piotr bo w tym jest na pewno mocny.
Piotr, podpowiedz coś, choć u mnie filtr suchy
soft - 2009-10-21, 20:35
W filtrze nie powinno być oleju, olej powinien znajdować się w "puszce" do wyrównywania ciśnienia. Pucha ta znajduje się pod zbiornikiem, jest czarna i skręcana na jakieś 6 lub 8 wkrętów. Ilość oleju nie powinna przerażająco duża - ale powinno go tam troszkę być.
Im więcej oleju tym bardziej zużyty silnik - większe przedmuchy na pierscieniach lub za duży stan oleju w silniku (dużo oleju może być też w czasie docierania silnika).
Olej pochodzi z odmy silnika - ale to jest rozwązanie występujace we wszystkich silnikach. Bez odmy się ne da. Silnik by szlag trafił - kwestja tylko gdzie odma jest skierowana.
Bezkompromisowe rozwiązanie było w motocyklach Junak - pod silnik.
(między innymi dlatego nazywano je smarowozami i olejakami.)
arekw711 - 2009-10-22, 17:08
Czy w tej puszcze musi być olej bo w tamtym roku w zimie ściągałem zbiornik (aerograf) i z ciekawości zajrzałem do tej puchy i było tam sucho musi być czy może być ?
Demolka - 2009-10-22, 21:33
arekw711 napisał/a: | Czy w tej puszcze musi być olej bo w tamtym roku w zimie ściągałem zbiornik (aerograf) i z ciekawości zajrzałem do tej puchy i było tam sucho musi być czy może być ? |
Nie musi, ale powinno być go "czuć" powinno być lekko przypocone żeby wiedzięć, że odma jest drożna, ja bym sprawdził
arekw711 - 2009-10-23, 15:45
OK sprawdzimy w tym roku nie ma problemu a wtedy mogło go jeszcze nie być motocykl miał przejechane tylko 801 mil
max1978 - 2010-03-02, 09:48
Dziś odkręciłem obudowę filtra powietrza a tu na dnie olej,troszkę pociekło jak zdejmowałem obudowę.Sam filtr był nawet w miarę suchy,ale na dnie było ok 10-20 ml oleju.I tu moje pytanko,czy mogło go troszkę wylecieć z silnika bądz z tego zbiorniczka wyrównującego podczas szlifu??? na jesieni miałem małe tarcie na przejściu dla pieszych i leżał jakies 30sekund na włączonym silniku własnie na tej stronie
Wszystko wytarłem do sucha i skręciłem ,zobaczymy za jakis czas ,dodam ,że draginka chodzi jak szwajcarski zegarek
Demolka - 2010-03-02, 10:00
Po prawej stronie moto poniżej filtra powietrza, za pierwszym cylindrem przy korpusie silnika wisi gumowy wężyk fi. ok 1 cm z koreczkiem. Co jakieś 1000 km trzeba ten koreczek wyjąć i spuścić olej z odmy. Jeśli tego nie robisz to masz go w filtrze. Im bardziej silnik zużyty tym częściej trzeba to robić, choć robota żadna, parę sekund
max1978 - 2010-03-02, 10:24
I wszystko jasne u mnie koreczek nie był ruszany nawet przez poprzedniego własciciela, a jezdził rok i nasmigał 4000 tysie mil a ja od września tylko 600 ale w sumie 4600mil więc troszkę miało się prawo zebrac tego oleju
Demolka - 2010-03-02, 11:22
Wnioskuję, że koreczek znalazłeś . Cieszę się, że mogłem pomóc. Nie jestem pewien czy bardzo stare Dragi to mają, bo te sprzed zastosowania dopalacza spalin (przepisy ochr. środowiska) mogły mieć odmę połączoną z kanałem ssącym. Stosowane kiedyś w wielu silnikach
fajrant - 2010-11-09, 00:16
Mam małe pytanko skoro rozmowa jest na temat odmy. Powyższy element zlokalizowałem u siebie i wszystko jest ok. Zastanawia mnie obecność jednego wężyka, który znajduje się za filtrem powietrza i dosłownie "zwisa" w kierunku silnika. Wężyk na końcu nie jest zakończony korkiem (z początku myślałem, że to odma bez korka). Sprawdzałem, czy przypadkiem ów wężyk (przewód) nie wysunął się z czegoś, ale zauważyłem świecąc latarką, że jest tam taka druciana opaska która go podtrzymuje, więc prawdopodobnie tak musi być. Idąc do góry po tym przewodzie widoczna jest charakterystyczna beczułka pomiędzy bakiem, a filtrem powietrza. Czy ktoś może wie co to za wężyk (przewód), za co odpowiada i czy jego koniec powinien być pusty, zamknięty, a może gdzieś wetknięty ? Moto jest z USA (podaję na wszelki wypadek ).
Ziółek - 2010-11-09, 00:20
fajrant, To jest własnie wężyk do spuszczania nadmiaru oleju. Powinien być zakończony korkiem z drucianą opaską. Jak nie ma korka to go sobie z czegoś zrób
fajrant - 2010-11-09, 00:30
To nie jest to . Odma jest znacznie niżej przy korpusie silnika.
Jak pisałem powyżej znalazłem ją. Ten wężyk, o który pytam jest za obudową filtra powietrza. Nie widać go kiedy patrzy się na motor.
Krzysztof K. - 2010-11-09, 05:54
fajrant on powinien być założony do filtra od strony cylindrów.
DPU - 2010-11-09, 09:07
Ten wężyk o którym wspomina fajrant idzie z gaźników i też mam go bez korka (tak jest w serwisówce o ile pamiętam, nie kłopocz się tym.
fajrant - 2010-11-09, 09:10
Krzysztof K. napisał/a: | fajrant on powinien być założony do filtra od strony cylindrów. |
Czyli mówisz, że ten wężyk powinien wchodzić w filtr powietrza od strony cylindrów ? A dokładnie, w którym miejscu ? Nie widziałem tam żadnego wtyku .
DPU - 2010-11-09, 09:29
Krzysztof K., mówi o wężyku do spuszczania oleju z filtru powietrza. Wężyk wpięty jest z jednej strony do filtra powietrza a z drugiej zakończony korkiem, opaską i wpięty w "uszko" z drutu na korpusie silnika. Drugi wężyk idzie od gaźników i jest otwarty (bez korka) widać go na stronie 5-1 serwisówki.
gshort - 2010-12-31, 12:21
zapewne chodzi o ten wężyk, ale nie daje mi to spokoju, do czego On jest.
FhissT - 2011-02-11, 11:54
gdzie dokladnie ma sie ten olej znajdować...? ostatnio wyciagałem filtr powietrza w wszędzie było sucho a wg mnie przy 18 tys km mogło coś tam juz sie naleźć, tym bardziej że podobno to normalne przy tych silnikach.
czy odkręcić tez należy ta plastikową część dolotową?
scalam do właściwego tematu witek
arekw711 - 2011-02-11, 12:15
Odkręc całą obudowę filtra powietrza to znajdziesz wężyk , jest on zaślepiony otwórz może coś wycieknie i sprawdź czy nie jest zatkany
iwanidar - 2012-03-11, 14:54
Cześć!
Mam pytanie o ten sam wężyk idący z góry. Fajrant - czy może ustaliłeś o co chodzi?
maniek - 2012-03-11, 18:11
Olej w obudowie filtra powietrza to w DS 1100 norma , to właśnie jest miejsce gdzie spływa z odpowietrzenia skrzyni korbowej , na ilość wpływa kilka czynników między innymi poziom oleju w silniku a wężyk z tyłu obudowy służy do jego spuszczania po przejechanym sezonie opisywane to było pt odma
iwanidar - 2012-03-11, 19:07
Po zdjęciu całego filtra powietrza, z obudową, z góry wisi gumowy wężyk i o ten pytam.
[ Dodano: 2012-03-11, 19:11 ]
Po zdjęciu całego filtra powietrza, z obudową, z góry wisi gumowy wężyk i o ten pytam.
Dodatkowo pod wężykiem spustowym, z obudowy filtra powietrza, tym z korkiem, jest malutki otwór. Czy on tam powinien być? Wygląda oryginalnie.
|
|