|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Filtr powietrza -wymiana.
Marek Krywko - 2010-09-26, 02:20 Temat postu: Filtr powietrza -wymiana. Mam takie pytanie-moze ktos wie a na pewno WIE! dlaczego przy wymianie filtra powietrza wyciekl spod niego olej okolo 50 ml motocykl kupilem nowy z salonu i to byla pierwsza wymiana filtra po 8000 mil(robilem to sam nie jest jak wiemy skomplikowane) zdziwil mnie tylko ten olej??? motocykl nigdy nie "lezal" wiec skad ten olej? i czy to jest normalne dizeki z gory za odpowiedz -pytalem mechanika to cos "burczal pod nosem nie wyraznie" chyba chlop nie byl w temacie.NARA
jaro - 2010-09-26, 08:12
Bo Drag Star tak ma i nie należy się tym przejmować w każdym egzemplarzu występuje ta przypadłość. Jest to olej z odmy, pod filtrem jest rurka z koreczkiem, którą należy, co jakiś czas zlać olej z filtra. Bez stresu kolego
wojtel - 2010-09-26, 10:32
Nie chciało Ci się Marku skorzystać z opcji szukaj, bliźniaczo podobny temat jest nawet na tej samej stronie http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=5901. I tak bez przywitania, będzie pewnie ostrzeżenie.
fazzi - 2010-09-26, 10:36
przywital sie , tylko dosc dziwnie
http://yamaha-dragstar.pl...e92d9aa2#149832
Marek Krywko - 2010-09-26, 15:16
Dzieki za "podpowiedz"
Kojot110 - 2011-01-28, 19:05
Witam, a ja mam pytanko bo posiadam filtr powietrza K&N i czym go domowym sposobem wypłukać? Słyszałem, że można to zrobić wodą z ludwikiem. ale czy to prawda? czy trzeba zaopatrzyć sie w specja. Pozdrawiamlne produkty do czyszczenia i smarowania
Colmann - 2011-03-24, 20:18
Ja K&N wpierw dokładnie wydmuchuję powietrzem a potem ciepła woda właśnie z płynem dokładnie płuczę i psikam olejem do filtrów i tak po każdym 1000km
wiem wiem po co tak często a no po to bo grunt to dużo powietrza i czystego powietrza a ręce mi od tego nie odpadną no i silnik uchronię przed agonią
Bo co jak co ale drobinki piasku potrafią wykończyć silnik widziałem efekty osobiście kilka razy
patryk_c - 2011-03-24, 20:36
jaro napisał/a: | Jest to olej z odmy, pod filtrem jest rurka z koreczkiem, którą należy, co jakiś czas zlać olej z filtra. Bez stresu kolego |
Jaro, ma generalnie rację - ale zawsze można dążyć do doskonałości i ...
Filtr odmy i kolektorek oleju
miodzik - 2011-03-24, 22:15
Mnie bardziej zastanawia, gdzie jest odma z tylnego cylindra
witek1965 - 2011-03-25, 11:15
miodzik napisał/a: | gdzie jest odma z tylnego cylindra |
Miodzik nie gniewaj się, ale ty nie wiesz co to jest odma w ogóle.
Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej eliminujący nadciśnienie. Najprostsza to zwykła rurka skierowana na zewnątrz, (nie wolno już stosować takich rozwiązań)Nowoczesne odmy to połączenie skrzyni korbowej z przewodem ssącym pomiędzy filtrem a przepustnica. ( to w puszkach), stąd w starszych podjechawszy silnikach zasyfiony olejem filtr powietrza). To w skrócie.
Tutaj trochę więcej o przedmuchach itd.
miodzik - 2011-03-25, 19:30
Popatrz, byłem święcie przekonany że skrzynki zaworowej. Człowiek całe życie się uczy.
soft - 2011-03-25, 20:13
miodzik napisał/a: | Popatrz, byłem święcie przekonany że skrzynki zaworowej. Człowiek całe życie się uczy. |
Tłok idąc do dołu wywołuje ciśnienie w skrzyni korbowej (taka stara nazwa), idąc zaś do góry wywołuje podciśnienie.
Teoretycznie można by było założyć odmę w skrzyni korbowej - tak jak miał to robiony Junak, ale ilość oleju która by się odmą wydostawał była by zatrważająca.
Skrzynia korbowa jest połączona kanałem w którym pracuje łańcuszek rozrządu z "jak nazwałeś skrzynią zaworową" czyli z głowicą. Z głowicy wyprowadza się odmę, gdyż to jest najwyższy punkt silnika i ilość rozbryzganego oleju w tym miejscu, oraz jego pęd nie jest tak duży jak w skrzyni korbowej. Dlatego wystarczy jedną z głowuic połączyć z filtrem aby to do niego właśnie dmuchało i zasysało na przemian powietrze i tam też skraplał się wyrzucony w nadmiarze olej.
Ps. teraz przeczytałem artykuł o przedmuchach do którego link jest wyżej.
Ktoś kto to pisał napisał iż odma jest tylko do przedmuchów, a to nie prawda.
Odma ma za zadanie po pierwsze równoważyć ciśnienie wywołane ruchem tłoków, a w następnej marginalnej kolejności likwidować skutki przedmuchów, które powinny byc zlikwidowane przez remont silnika.
Ten artykuł powinien ukazać się w młodym techniku w 1970 r., w tym czasie technika dopuszczała takie przedmuchy.
witek1965 - 2011-03-26, 02:20
soft napisał/a: | Odma ma za zadanie po pierwsze równoważyć ciśnienie wywołane ruchem tłoków, . |
Masz 100% racji, tylko, że niektórzy nazywają przedmuchami to zjawisko, jak również minimalne przedostawanie się gazów pomiędzy szczelinami pierścieni. Dlatego zawsze ustawia się je co 120st, względem siebie żeby to zjawisko zminimalizować.Ja zawsze nazywałem przedmuchami skutki przedostawania się gazów oraz ucieczki kompresji spowodowanej zużyciem pierścieni tłokowych.
soft napisał/a: | Teoretycznie można by było założyć odmę w skrzyni korbowej |
tak mają praktycznie wszystkie silniki spalinowe ( przynajmniej te stosowane w puszkach)
Jeżeli w Dragach jest wysoko, ponad skrzynia korbowa jak piszesz w "skrzynce zaworowej" w cylindrze, to jestem winny przeprosiny Miodzikowi, co czynię niniejszym.
polo35 - 2011-06-07, 01:20 Temat postu: Filtr Powietrza Witam! gdzie znajdę filtr powietrza w Ds, ? ponieważ szykuję się do wymiany filtrów oraz oleju ? a nie mam pojęcia gdzie taki filtr się znajduje , szukałem na forum ale nie mogę znaleźć , jeśli był taki temat proszę o podpowiedź?
krotom - 2011-06-07, 06:54
filtr powietrza masz pod tą dużą okrągłą kopułką, którą masz tuż przy prawym kolanie podczas jazdy
polo35 - 2011-06-07, 12:08
Tak myślałem że tylko tam będę mógł go znaleźć, bo niby gdzie indziej dzięki Krotom za dokładną podpowiedź
Orzechowy - 2013-04-23, 18:31
Witam,
Podepnę się pod temat. Podczas wymiany filtra powietrza zauważyłem dość niechlujnie wyglądające coś, wyglądające jak stary klej. Podpinam zdjęcia robione komórą, przepraszam za marną jakość ale istotę sprawy przedstawiają.
Na drugim zdjęciu widać że "klej" nie pokrywa całego obwodu, jest szczelina. Czy moglibyście rzucic okiem i doradzić co z tym fantem zrobić? Czy ta szczelina powinna być uszczelniona? Jeśli tak to czym? Po raz pierwszy samodzielnie wymieniałem płyny i filtry więc nie wiem kto to popełnił, zanim oddam moto do fachowca chcę wyeliminować pierdoły.
Muszę nadmienić, że moje 2oo ma istotną usterkę - przy prędkościach powyżej 80/90km/h i odkręceniu gazu do np. wyprzedzania silnik traci moc, dławi się, przerywa i wydaje się jakby jechał na jednym garze. Podobna sytuacja występuje na wzniesieniach. Popuszczam gazu, wracam do 80tki i jest stabilnie. Przy niższych prędkościach nie zauważyłem problemu.
Zamierzam wziąć się za ten temat, przejrzałem wątki dot. podobnych problemów kolegów i znam sugestie dotyczące świec, fajek, kabli, cewek, kompresji.... Zanim pójdę tą drogą prosiłbym o diagnozę tego filtra, bo może to jest źródło problemu?
W zeszłym roku była robiona synchronizacja, czyszczenie gaźników, nowe świece i filtry (łącznie z f. paliwa) - te same objawy.
Dzięki za opinie, pozdrawiam!
[ Dodano: 2013-04-23, 18:33 ]
2gie zdjęcie
monkton - 2013-04-23, 21:57
Kojot110 napisał/a: | Witam, a ja mam pytanko bo posiadam filtr powietrza K&N i czym go domowym sposobem wypłukać? Słyszałem, że można to zrobić wodą z ludwikiem. ale czy to prawda? czy trzeba zaopatrzyć sie w specja. Pozdrawiamlne produkty do czyszczenia i smarowania |
Ja swój stary wrzuciłem do pralki ,był potem czysty ale funkcji swojej nie spełniał, trzeba było kupić nowy. Wcześniej próbowałem go reanimować oryginalnymi smarami ale był tak zajebany , że nic mu nie pomagało. Do czyszczenia możesz użyć WD40, ale czym go później domowym sposobem naoliwić to nie mam pojęcia. Lepiej wydaj te parę groszy i kup polecane specyfiki K&N.
[ Dodano: 2013-04-23, 21:00 ]
Orzechowy a skąd masz moto? Może jest zdławiony? W UK i Irlandii (i pewnie w innych krajach też) motocykle się kastruje żeby młodzi adepci jazdy nie przeginali.
Orzechowy - 2013-04-24, 13:53
Monkton: moto sprowadzony właśnie z UK, kurcze to może być właściwy trop...
Nie wiesz w jaki sposób to sprawdzić i czy "oddławienie" to robota na poziomie amatorskim, czy trzeba oddać maszynę do mechanika?
monkton - 2013-04-24, 19:04
Robi się to kilkoma metodami z tego co się orinetuję. Jedna to jakieś blaszki gdzieś przy gaźniku chyba, druga to najprostsza nie da rady manety przekręcić do końca, i trzecia to jakieś zwężki w dyszach czy gdzieś . Spytam fachowca to powiem coś więcej. Zobacz czy nie ma gdzieś jakiegoś znaczka "restricted" czy coś takiego. Z drugiej strony to nie słyszałem żeby ktoś dławił XVS bo mieści się w normach...
|
|