YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - dziura w gazie

blady00 - 2010-06-07, 11:53
Temat postu: dziura w gazie
Witam
Mam taki problem w moto : Podczas zmiany biegów w górę przy dodawaniu gazu mam coś jakby przerwę w gazie. Przekręcając manetką następuje szarpnięcie i potem jedzie już normalnie.Dzieje sie tak przy każdej zmianie biegów :ujmuję gaz,wrzucam bieg,dodaję gaz ,chwilka jakby nic się nie działo,szarpnięcie i już reaguje normalnie.Brakuje płynności przejścia. Jako nowicjusz myślałem ,że to moja wina .Jedank po sprawdzeniu przez fachowca -stwierdził ,że trzeba rozebrać gażniki i szukac przyczyny.Może ktoś mial coś pdobnego i doradzi co zrobić?

Dawid Z. - 2010-06-07, 13:14

Dla mnie wygląda na regulację gaźnika.
blady00 - 2010-06-07, 13:33

gażniki były regulowane i nic to nie zmieniło
Lokis - 2010-06-07, 13:56

czas na porządna regulację ;D
Dawid Z. - 2010-06-07, 13:57

To jest jeszcze jedno może być ,że masz luz na wale kardana.
fazzi - 2010-06-07, 16:07

Dawid Z. napisał/a:
To jest jeszcze jedno może być ,że masz luz na wale kardana.

no co ty, ten wal musial by byc chyba urwany i po chwili cudownie sie zespawac ;D luz moze sprawic stuki a nie chwilowy zanik ciagu bo w tym czasie wal obraca sie setki razy.
Mi to wyglada na gaznik, moze jakas dysza jest przytkana

witek1965 - 2010-06-07, 17:08

blady00 napisał/a:
Dzieje sie tak przy każdej zmianie biegów :ujmuję gaz,wrzucam bieg,dodaję gaz ,chwilka jakby nic się nie działo,szarpnięcie i już reaguje normalnie.


A jak reaguje nabiegu jałowym sprawdzałeś. Odkręć manetkę i zobacz czy wkręca się na obroty bez dławienia, czy nie, potem zamknij i jeszcze raz na maksa. Jeśli na biegu jałowym silnik będzie wkręcał się na obroty bezproblemowo, jak i schodził z nich gaźniki trzeba będzie odpuścić i szukać przyczyny gdzie indziej. Tak, czy siak chyba bez warsztatu się nie obejdzie.

I jeszcze jedno pytanko. czy ta przerwa w gazie jak ją nazwałeś jest przerwą faktycznie w obrotach silnika, czy moto nie chce jechać i po chwili szarpnie i jedzie normalnie ? Bo jeżeli obroty są a szrpnie i dopiero jedzie to chyba trzeba zajrzeć do sprzęgła. Ślizga się aż do momentu jak złapie i wtedy jedzie już normalnie.

dragbiker - 2010-06-07, 19:00

Miałem podobny problem okazało się, że był syf w gaźnikach.
Po ich wyczyszczeniu maszyna śmiga bezproblemowo

Ziółek - 2010-06-07, 19:47

blady00, To chyba tzw turbodziura lol

Gaźnik do czyszczenia i synchronizacji. Nic więcej tam nie ma co mogło by dawać taki objaw.

Chyba że linki gazu masz gumowe :hahaha:

Demolka - 2010-06-08, 09:33

Dawid Z. napisał/a:
To jest jeszcze jedno może być ,że masz luz na wale kardana.

? ? ? shock

- - - - - - - -
A ja bym upatrywał przyczyny w sprzęgle - w ścisłym związku z olejem.
Ślizgające się początkowo sprzęgło (wskutek zużycia tarcz, lub - o zgrozo - silnik zalany "doskonałym" olejem z polepszaczami silikonowymi) po chwili wskutek tarcia mocno się rozgrzewa (tarczki puchną lub silikon przypala) i sprzęgło zaczyna ciągnąć.
To są procesy w interwałach sekundowych 8)

blady00 - 2010-06-08, 12:53

Dzisiaj sprawdzę jak jest na jałowym.Sprzęgło bym raczej wykluczył ,zalany faktycznie jest pełnym syntetykiem ,ale objaw pojawia się po dodaniu gazu tzn. sprzęgło ,zmiana w górę ,puszczam sprzęgło bez dodania gazu i jest ok. .Dodaję gaz i tu jest moment kiedy następuje szarpnięcie.Tak czy inaczej warsztat ,tylko ta pogoda przesunęla prace i dopiero chyba w poniedziałek go odstawię.Przynajmniej poruszę temat z mechanikiem na temat tego oleju. Jak się skończy to opiszę co było
Sprzęgło mogło się zużyc po 16k km? Taki jest przebieg

Demolka - 2010-06-08, 14:01

Zależy od "zdolności" - można spalić na jednej wycieczce.
"Zatrybianie" sprzęgła przy zwiększeniu obrotów było by logiczne w moich podejrzeniach - duże obroty po stronie silnika dużo mniejsze po stronie skrzyni więc duży agresywny poślizg - ja bym jednak tutaj na początek dokładnie sprawdził.
Ale jest też tak, że nie można postawić trafnej diagnozy zaocznie :nie_wiem:

pandzioch2003 - 2010-06-08, 16:19

Po zmianie biegu otwierasz przepustnice gwaltownie na 100% ? Jak jest gdybys przyspieszal powoli? Tez nie ciagnie na poczatku? Moze faktycznie syf w gaznikach?
blady00 - 2010-06-08, 21:13

Przepustnicę otwieram spokojnie ,z racji stażu na moto jeżdżę spokojnie.Myślałem ,że żle puszczam sprzęgło .Dzisiaj spawdziłem na jałowym ,jak dodawałem szybciej gazu to sie momencik zastanawiał co robić i następnie wchodził na obroty.Czyli pewnie gażniki do czyszczenia i ponownej regulacji
pandzioch2003 - 2010-06-08, 22:36

Na to wyglada.Wyjac, rozkrecic, przedmuchac,sprawdzic membrany, zlozyc, zsynchronizowac i sie cieszyc jazda:)
monkton - 2010-06-09, 11:29

Tak jak wiekszosc przychylam sie do opini ze to wina gaznika, najprawdopodobniej moze byc zabrudzony moze tez byc tak ze ktos bawil sie dyszami i probowal zwiekszyc moc, kumpel tak ma w fazerze dyszki porozwiercane moto generalnie szybciej jezdzi ale ma dziure w obrotach, raczej watpie zeby ktos chcial rozwiercac dysze w drag starze , ale moze cos kombinowal np. z polozeniem plywaka i teraz cos sie tam dzieje. Moga byc tez spraciale membrany . Jak zdejmiesz zbiornik i te plastiki pod nim (to sie chyba nazywa kolektor) to bedziesz je mial jak na dloni.
shipp - 2010-06-09, 13:25

"Dziura" po nagłym i mocniejszym odkręceniu manetki najczęściej pojawia się z 2 powodów:
1. syfek w dyszy - mocniejsze odkręcenie powoduje większe ciśnienie i "zasysanie" syfu, który na wolnych obrotach po prostu nie jest zaciągany w dysze;
2. zła regulacja gaźnika - nagły "zastrzyk" zbyt dużej ilości paliwa chwilowo może "przytłumiać" iskrę i po prostu nie być normalnie spalona, co powoduje chwilowe "przygaśnięcie" silnika a za moment nagły wzrost obrotów.
To są najczęściej spotykane przypadki, co nie znaczy że w tym konkretnym nie może być jeszcze coś innego.

blady00 - 2010-06-26, 13:52

no i moto wróciło ,efekt jest ok ale ile było szukania przyczyny.W każdym razie wszystko zostało przeczyszczone wyregulowane ,luzy ,świece wsio.A przyczyna była w gumie na kolektorze dolotowym powietrza. Ma swoje lata i na razie został podokręcana. Jeśli efekt powróci co jest prawdopodobne to trzeba będzie zainwestować w część ponoć 380zł.
Taka info od mechanika ,może mnie ktoś uświadomić co to za guma ?

vaaks - 2010-06-27, 09:24

Poczytaj temat o króćcach gaźnikowych, masz tam wszystko na ten temat włącznie z linkami do sklepow z tymi elementami. Opcja " SZUKAJ " nie gryzie ;D
blady00 - 2010-06-27, 10:17

Szukałem tylko nie znałem nazwy króćce ,więc niewiele znalazłem.Dzięki za podpowiedź

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group