|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Elektryka - BRAK ZASILANIA PO MYCIU
Esiek - 2010-05-30, 18:18 Temat postu: BRAK ZASILANIA PO MYCIU Witajcie
wczoraj umyłem swoje moto na myjni ręcznej. Po myciu elegancko odpaliłem i dojechałem do domu i to był koniec jazdy. Teraz po przełączeniu kluczyka nic się nie zapala, żadna dioda nie daje znaku życia. jestem słaby z mechaniki ale sądzę, że może to jakiś bezpiecznik poszedł. Doradźcie mi proszę co sprawdzić i jak się do tego zabrać.
wielkie dzięki za wszystkie rady (te kąśliwe również )
bartek_p - 2010-05-30, 18:37
jak wspomniałeś trzeba sprawdzić bezpieczniki. jak zdejmiesz prawą osłonę to będziesz miał wszystko jak na dłoni.
Ja bym raczej obstawiał poluzowany kabel od baterii.
Może jak całkowicie wyschnie to mu samo przejdzie
Merlin - 2010-05-30, 18:52
Posprawdzaj też trywialne rzeczy, jak choćby czerwony przełącznik. Brzmi śmiesznie ale...
koszerny - 2010-05-30, 19:18
Merlin napisał/a: | Posprawdzaj też trywialne rzeczy, jak choćby czerwony przełącznik. Brzmi śmiesznie ale... |
tak ale wtedy kontrolki działają
ja stawiam na bezpiecznik ale na początek sprawdź akumulator i jego połączenie
fazzi - 2010-05-30, 20:19
ja kiedys probowalem zapalic i echo, kontrolki sie nie swiecily i rozrusznik nie krecil, wiec nerwy na drodze z powodu awarii i niemozliwosci normalnego powrotu z wycieczki i nagle mnie olsnilo, motocykl byl na biegu i mial rozlozona stopke boczna. Wystarczylo dac na luz lub zlozyc stopke i jechac do domu
Długi63 - 2010-05-30, 20:24
Myjnia tak, ale ciśnieniem z daleka od świec , kierownicy i baku
I jeszcze po umyciu przepędzam moto przez dłuższy czas żeby dobrze wyschło
witek1965 - 2010-05-30, 21:23
bezpiecznik główny sprawdź, kabel plusowy i minusowy równiez, konkretnie jakość dokręcenia do klem i minusowy do ramy również. Stopka i wyłącznik awaryjny raczej wypada z gry-kontrolki się nie palą. Czy oprócz tego, ze nie zapala i nie pala kontrolki próbowałeś załączyć światła, kierunkowskazy, sygnał dźwiękowy. Jeżeli nic nie działa to coś z aku, kablami lub bezpiecznikiem głównym.
Esiek - 2010-05-31, 19:26
Dziękuję wszystkim za rady. Sprawdziłem klemy i wydaje się, że jest ok. Dostałem się do bezpieczników i tu pojawia się problem - nie wiem jak określić czy dany bezpiecznik jest ok, czy może szlag go trafił. Wyjmuję, patrzę i nie wiem jak to stwierdzić. Powiedzcie mi proszę, który to jest bezpiecznik główny? Czy myślicie, iż to możliwe, żeby akumulator dostał takiego zwarcia, że teraz nie ma żadnego prądu? Bo prądu nie ma. Nie działa klakson ani światła.
dzięki
Dawid Z. - 2010-05-31, 19:29
Bezpiecznik główny masz pod siedzeniem jest to bezpiecznik 30A. Żeby sprawdzić bezpieczniki musisz wyjąć po kolei każdy i zobaczyć czy drucik pomiędzy stopkami jest przerwany ewentualnie przepalony.
|
|