YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elektryka - ŚWIATŁA AWARYJNE

Brat Mniejszy - 2009-01-18, 22:51
Temat postu: ŚWIATŁA AWARYJNE
Nie jestem do konca pewien, czy to pod naprawa, ale niech bedzie.

Jakis czas temu widzialem kolesia na motorze jadacego wzdluz kolumny stojacych w korku samochodow. Jak tylko wjechal na srodek jezdni wlaczyl sobie swiatla awaryjne, zupelnie jak w samochodzie. Macie jakis pomysl jak taki bajer zrobic u dragu? Przydalo by sie na smiganie w korkach.

Kozak_Barabasz - 2009-01-18, 23:02

No niestety nie za bardzo ci pomożemy, ponieważ mamy oryginalnie zamontowane awaryjne :D
O ile się nie mylę to nie mają awaryjnych te Dragi, które mają włącznik/wyłącznik świateł.

Biały - 2009-01-19, 19:37

Rok Wydarzenia i zakres modyfikacji
1999 Wprowadzenie do sprzedaży
2000 Wersja Classic (koło przednie 16 cali, głęboki błotnik przedni, podesty, szersza kierownica, obudowy widelca teleskopowego, zmienione wskaźniki, wygodniejsze siedzenia, tablica rejestracyjna nad tylną lampą)
2001 System dopalania spalin, nowe przewody hamulcowe z przodu, nowy reflektor
2003 W ofercie tylko wersja Classic. Nowe gaźniki, katalizator, światła awaryjne, przeciwkradzieżowa blokada zapłonu

Merlin - 2009-01-23, 22:48

Czy u Was do świateł awaryjnych jest dodatkowy włacznik?
U mnie, żeby włączyc awaryjne trzeba właczyć kierunek i zaraz go wyłaczyć. Tak samo się wyłacza, przyciskiem od kierunków.

Masa - 2009-01-25, 18:22

Koledzy jak sie włacza awaryjne?
Bo ja mam draga z rocznika 2007 i nie mam zadnego wlacznika;(
Tylko ja mam amerykanca i moze nie mam awaryjnych??

Biały - 2009-01-25, 19:30

Jeżeli masz amerykańca, to dlatego nie masz awaryjnych
Xerus - 2009-07-07, 12:48

Wiem że temat już stary, ale rozwiązanie jest proste i może się komuś przydać ;D
Obrazek znaleziony w sieci

materiał pochodzi ze strony: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic877891.html

Cytat opisu obrazka:
"Układ z jednym przerywaczem i 3 diodami. Ta przy stacyjce zapobiega włączeniu zapłonu mimo ze stacyjka wyłączona"

Dawid Z. - 2011-03-04, 20:51

Pytanie. Mam dwuwłóknowe żarówki do kierunków z tyłu. I chciałbym zrobić awaryjne , w jaki najprostrzy sposób to zrobić na osobnym wyłączniku??

taki temat już jest. Przenoszę zatem. Nie pisz w niewłaściwym temacie, bo nie dojdziemy za pierona o co biega witek

FhissT - 2011-03-26, 20:03

żebym miał jasność.
awaryjne weszły od roku 2003 ale tylko w wersjach europejskich?
ja takowych nie mam albo nie potrafię ich włączyć...

Łuki - 2011-03-26, 21:04

Moja Gwiazdka jest z 2003,wersja europa i ma awaryjne. :nie_wiem:
Może inni posiadacze rozwieją wątpliwości?

MIKI - 2011-03-26, 22:33

FhissT napisał/a:
żebym miał jasność.
awaryjne weszły od roku 2003 ale tylko w wersjach europejskich?
ja takowych nie mam albo nie potrafię ich włączyć...
Jeśli masz wersję za wielkiej wody to nie koniecznie muszą być. W mojej z 2005 in USA nie ma ;/
Dariow - 2011-03-26, 22:51

A ja w roczniku 2000 europejskim tez mam ;p ale to jest raczej opcja alarmu :)
Bemol - 2011-03-26, 23:00

z tego co wiem to yadzie z amerykanowa alarmu nie mają. Moja też nie ma :cry:
Dawid Z. - 2011-03-27, 11:31

Łuki napisał/a:
Moja Gwiazdka jest z 2003,wersja europa i ma awaryjne.
Może inni posiadacze rozwieją wątpliwości?


N dobra , a który włącznik jeat do awaryjnych kierunków.?

Demolka - 2011-03-27, 11:43

Ja mam też 1100 z 2003 roku, europejski i też mam awaryjne. Wyłącznik (przesuwany) jest we wspólnej obudowie z włącznikiem startera i wyłącznikiem awaryjnym.
piwu - 2011-03-27, 12:15

ja mam 2003 od nowości i nie mam awaryjnych...
Łuki - 2011-03-27, 12:39

Dokładnie jest tak jak napisał Demolka.
Dawid Z. - 2011-03-27, 13:11

Demolka napisał.Ja mam też 1100 z 2003 roku, europejski i też mam awaryjne. Wyłącznik (przesuwany) jest we wspólnej obudowie z włącznikiem startera i wyłącznikiem awaryjnym.

Mógłbyś zrobić fotkę i pokazać jak to wygląda. Proszę .

Łuki - 2011-03-27, 13:53

Tak to wygląda.
Sorki za jakość,ale nie mam nic lepszego do zdjęć pod ręką. :oops:

Dawid Z. - 2011-03-27, 19:36
Temat postu: Wyłącznik
Ja mam tak który to jest do awaryjnych.????????
Łuki - 2011-03-27, 20:06

Na Twoim zdjęciu widać włącznik (lub wyłącznik jak kto woli) świateł-to ten środkowy przesuwany w poziomie.
W moim Dragu jest w tym miejscu włącznik świateł awaryjnych,a światła zapalają się automatycznie po uruchomieniu silnika.

witek1965 - 2011-03-27, 20:11

Łuki, a na pewno masz wersje europejską ?
Łuki - 2011-03-27, 20:20

Wydaje mi się że tak.Kupiona w salonie w Niemczech,przywieziona do Polski po roku od kupna. :nie_wiem:
bartek_p - 2011-03-27, 20:38

Dragi europejskie , nie pamiętam po którym roku, jest gdzieś wyżej napisane mają awaryjne w standardzie, włącznik jest na prawej manetce, zamiast tego od świateł. Natomiast wersje amerykańskie nie mają standardowo awaryjnych.
Jeśli ktoś ma to jest to opcja alarmu np. Patrol Line.
Wszystko w tym temacie.
Do każdego da się oczywiście dołożyć awaryjne, ale związane jest to z ingerencją w instalacje motocykla.

Demolka - 2011-03-27, 21:53

Zgadza się, to ten środkowy. Przesunięcie suwaka do przodu załącza awaryjne i ich sygnalizację dźwiękową, cofnięcie, wyłącza. Jest to zresztą trwale oznakowane <==>
Witek, moje moto na pewno europejskie - z Salonu Yamaha - Łabędzki Zielona Góra.

Dawid Z. - 2011-03-27, 21:56

Ja mam wresję europejską z Anglii. No i mam włączanie świateł pozycyjnych i mijania w tym miejscu.
Demolka - 2011-03-27, 22:02

Nie spotkałem takiego rozwiązania, ktoś to pewnie przełączył. Fabryczny przełącznik (migowy) drogowe/mijania jest na lewej stronie kierownicy. W budowie bardzo podobny (tyle, że czarny) do wyłącznika awaryjnego. Po drugiej stronie rury kierownicy mam jeszcze przycisk (podobny do przycisku sygnału) włączający tzw. ostrzegacz czyli krótkotrwale światła drogowe.
Bakteria77 - 2011-03-27, 22:05

ja w moim ( 650 rocznik 98 ) też w tym miejscu mam włącznik świateł mijania
Dawid Z. - 2011-03-27, 22:08
Temat postu: Przełącznik
A to druga strona ja tak mam.
Demolka - 2011-03-27, 22:10

Ja też ;/
Gorny - przełącznik drogowe/mijania
środkowy - kierunkowskazy
dolny - sygnał dźwiękowy
no i na rurze lecz od przodu - ostrzegacz

piwu - 2011-03-27, 22:58

Cała zmiana wyszła w 2003 roku i dotyczyła tylko classic-ów i był to chyba już rok modelowy 2004. Wtedy wyszły już ostatnie europejskie customy i ich to nie obejmowało. W USA nie ma awaryjnych.
Nosiu - 2011-07-07, 11:43

piwu napisał/a:
Cała zmiana wyszła w 2003 roku i dotyczyła tylko classic-ów i był to chyba już rok modelowy 2004. Wtedy wyszły już ostatnie europejskie customy i ich to nie obejmowało. ... .

A ja mam Customa 2003 produkcja z końca roku i mam awaryjne (o czym dowiedziałem się dopiero po jakimś czasie, kiedy przypadkowo je włączyłem w trasie i kumpel stwierdził, że nie za bardzo wiedział o co chodzi kiedy włączyłem awaryjne i tak na nich jechałem lol )
Co ciekawe włączają się przyciskiem kierunkowskazów.
Teraz jestem na etapie rozgryzania tematu kiedy jak się włączają. Wyłączanie jest spoko należy wrzucić jeden z kierunków.

Myślałem, że może ktoś ma podobne doświadczenia ale widze, że są ale inne rozwiązania.
Gdyby któś wiedział jak to funkcjonuje to proszę o info...
Aaaa... moto krajowe.

Pancernik - 2011-07-07, 12:00

Masz firmowo montowany w salonie alarm?
Nosiu - 2011-07-07, 12:15

Jestem drugim właścicielem ale wydaje mi się że alarm mam zamontowany firmowo tzn w salonie Yamahy.
Pancernik - 2011-07-07, 12:53

Jeżeli wyłączysz kierunkowskaz szybciej niż po 4-5 mignięciach, automatycznie włączają się światła awaryjne. By je wyłączyć, musisz włączyć obojętnie który kierunek na właśnie te parę mignięć.
Nosiu - 2011-07-08, 00:07

Testowałem dziś ten sposób i niestety nie było to regułą.
Owszem zadziałało za pierwszym razem. Następnie jednak np 3 razy lub 1 raz migneły awaryjne i się same wyłączyły innym razem awaryjne wcale się nie właczyły :nie_wiem:
Być może w krótkim odstępie to tak nie funkcjonuje :nie_wiem:

Pancernik - 2011-07-08, 12:00

A to ciekawe. Jaki masz alarm?
Nosiu - 2011-07-13, 01:41

Na obudowie alarmu napisane jest patrol line
o ile o to chodzi :nie_wiem:

Pancernik - 2011-07-13, 09:56

O to. To nie ma siły, sprawdzałem jeszcze teraz na swoim. Musi być tak, że jak za szybko skasujesz migacz to włączają się awaryjne.
Dariow - 2011-07-13, 15:44

ja mam taki alarm i do trzech mrugniec jak wyłacze migacz to zostaja awaryjne
Matys - 2011-07-13, 18:41

tak jest jak mówi pancernik. jeżeli kierunek mignie tylko 3 razy i go wyłączysz włączają się automatycznie awaryjne i co ciekawe przestaje migać kontrolka na zegarach tak jakby był kierunek wyłączony. wyłączasz włączając kierunek. można tą funkcję skasować w servisie. zdarzyło mi się jeździć po mieście na awaryjnych po zjeździe z ronda i szybkim wyłączeniu kierunku.
DanielRZ - 2011-09-06, 10:54
Temat postu: Światła awaryjne - Midnight Star 1300
Czy Ktoś orientuje się jak wygląda kwestia świateł awaryjnych w przypadku MS 1300?? Wersja amerykańska - czy podobnie jak w DS brak tych świateł w takiej wersji??
johnypl - 2012-04-21, 22:42

Zgadłeś, awaryjnych brak ;p
Dariow - 2012-04-21, 22:50

Cytat:
wyłączasz włączając kierunek


nie za bardzo się z tym zgodzę żeby wyłączyć awaryjne trzeba wrzucić którykolwiek kierunek poczekać z trzy mrugnięcia i dopiero wyłączyć, przynajmniej tak jest u mnie i bardzo mnie to wkurza

Arcon - 2012-04-21, 23:36

Taaaa, mnie się też ten cholerny alarm rozprogramował i teraz zdarza mi się nieświadomie jeździć z włączonymi awaryjnymi :wstyd:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group