YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Wyskakujaca jedynka! ???

budynds - 2010-04-22, 09:13
Temat postu: Wyskakujaca jedynka! ???
Witam! Mam problem z jedynka, przy ostrzejszym ruszaniu wyskakuje ona do luzu. Moze wiecie co jest przyczyna tego?? i co sie wiąże z naprawą??
Dawid Z. - 2010-04-22, 11:40

Najprostrzym sposobem jest podregulowanie troszkę przy śrubie od linki przy klamce sprzęgła.
MarcinBig - 2010-04-22, 14:07

Jak masz wysokie sprzęgło (łapie zaraz po naciśnięciu klamki) to lubi się tak dziać ...
budynds - 2010-04-22, 20:15

No zobacze czy tam cos sie zmieni, ale obawiam sie ze może byc cos poważniejszego :nie_wiem:
pandzioch2003 - 2010-04-24, 23:27

Moze to byc banalne - cos ze sprzeglem i regulacja luzu linki, ale... ja niespotkalem sie jeszcze z takim problemem. Jak bedziesz po regulacji linki i nic to nie da to daj znac.Czy moto mialo wczesniej jakies uszkodzenia np. lewej kapy? Wlaczenie biegu nastepuje poprzez obrot walka sterujacego wodzikami skrzyni biegow. Na koncu walka jest rozetka, do ktorej przylega ramie dociskane sprezynka. To ramie ma utrzymywac walek w ustalonym polozeniu po wlaczeniu biegu. Jesli nie bedzie to linka lub sprzeglo to moze ramie do rozetki nie jest dociskane wystarczajaco mocno i przy obciazeniu pozwala mu sie obrocic - jak napisalem zbyt zawile to sorki, ale jestem zmeczony po Licheniu.
rafald - 2010-07-12, 15:07

podepnę się pod temat
u mnie problem też jest z wyskakującymi biegami ale o dziwo luz wskakuje mi czasami przy zmianie biegu z 3 na 4 albo z 4 na 5 (???) nie mam pojęcia jak to możliwe. a czasami mam tak że zapne np 4 puszczam sprzęgło, ciągnie i po chwili jakby zeskakuje na luz. zaczynam się obawiać że to coś poważnego. wcześniej nie miałem takich problemów.
co to może być? wątpie żeby to było sprzęgło bo nie mam z nim żadnych problemów, nie ślizga się i nie ma też żadnych innych objawów zużycia. chyba że właśnie to o czym pisze powyżej to właśnie objaw zużycia sprzęgłą ? ? ?

pleban - 2010-07-12, 20:43

Miałem kilka razy podobny problem luz między 3/4 lub 4/5 i doszedłem do jednego wniosku tak się działo jak za delikatnie pchnę nogą za dźwignię, wówczas zazębienie jest nie wystarczające i następuje wypięcie. Biegi trzeba włączać zdecydowanie w połowie wysprzęglenia, gdy obroty na obydwu wałkach są na wystarczająco wysokich obrotach. Dobrą metodą jest podwójne wysprzęglenie, było już o tym na forum. Ale ta technika mnie przerasta.
Oczywiście jest to jedna z przyczyn. Równie dobrze przyczyną mogą byś zużyte wieńce kół zębatych, ale to w motocyklach z dużym przebiegiem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group