|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Elektryka - LICZNIK ELEKTRONICZNY DS 1100
Piterson - 2010-04-20, 16:01 Temat postu: LICZNIK ELEKTRONICZNY DS 1100 Witam,
Licznik w DS 1100 jest cyfrowy. W moim przypadku zlicza w milach. Przycisk TRIP przełącza wskazanie licznika albo na całkowitą ilość przejechanych km albo na ilość przejechanych km od włączenia zapłonu. W moim przypadku, wyłączenie zapłonu kasuje to drugie wskazanie. Jeżeli jadę gdzieś w trasę, a po drodze zatrzymam się gdzieś i wyłączę zapłon, wskazanie licznika jest kasowane, po włączeniu zapłonu zaczyna zliczać od nowa. Takie rozwiązanie jest do bani, czy inni użytkownicy DS 1100 też tak mają? Moim zdaniem ,wskazanie nie powinno się kasować automatycznie po wyłączeniu zapłonu, tylko wtedy, kiedy sam tego chcę. Ale, może wymagam zbyt dużo? Można to jakoś przestawić, ktoś miał taki przypadek?
Pozdrawiam!
zosia_ - 2010-04-20, 16:37
Cos Ci tam nie tak styka. Normalnie kasuje sie to tylko przytrzymując dłużej przycisk zmiany wskazań. Samo nie ma prawa.
WS - 2010-04-20, 18:20
zosia_ napisał/a: | Normalnie kasuje sie to tylko przytrzymując dłużej przycisk zmiany wskazań. Samo nie ma prawa. |
Potwierdzam
arekw711 - 2010-04-20, 19:34
Lub po odłączeniu akumulatora . Może masz coś nie tak z prądami ?
mikssdaniel - 2010-04-20, 20:21
arekw711 napisał/a: | Lub po odłączeniu akumulatora . Może masz coś nie tak z prądami ? |
Zgadza się.
Albo druga opcja, że ktos coś grzebał i masz inaczej podłaczone zasilanie licznika.
fazzi - 2010-04-21, 08:56
to o czym piszesz to nie jest norma, nigdy sie nad tym nie zastanawialem ale moze to 2 ustawienie licznika wymaga podtrzymania pradu a ty go nie masz i dlatego sie kasuje ( tak jak pamiec w radiu aby nie kasowac ustawionych stacji)??
Merlin - 2010-04-21, 09:08
Licznik dzienny kasuje sie albo przytrzymując przycisk albo odłączając aku.
Tak jak pisał Fazzi, prawdopodobnie nie ma zasilania podtrzymującego wskazania licznika dziennego.
Demolka - 2010-04-21, 09:12
Ktoś przełączył zasilanie licznika pod jakiś zacisk odłączany wyłącznikiem zapłonu. To błąd.
Piterson - 2010-04-21, 21:59
Tak też podejrzewałem, dzięki za potwierdzenie moich domysłów.
Wygląda na to, że wyłączając zapłon, odcinam całkiem zasilanie licznika.
Motor był sprowadzony z Amerykanowa, na pewno był demontowany zbiornik oraz zegar. Pewnie przy ponownym montażu coś zostało źle podłączone. W wolnej chwili odkręcę zegar i posprawdzam miernikiem, może znajdę też schemat elektryczny, będzie łatwiej znaleźć problem.
Pozdrawiam!
krotom - 2010-04-22, 06:59
jest kilka osób które akurat ma rozbebeszone swoje Dragi, kwestia tylko by to dla Ciebie sprawdziły
zosia_ - 2010-04-22, 09:56
w serwisówce powinno to być dokładnie pokazane jak połaczyć.
yapkovitz - 2010-04-23, 13:39
Piterson jezeli pogrzebiesz gleboko w forum, to znajdziesz linka do schematu instalacji elektrycznej, jezeli sie Tobie znalezc tego linka, to wowczas moge Tobie wyslac na e-mail ww. schemat.
Piterson - 2010-05-09, 15:30
Tak z ciekawości, zadzwoniłem do serwisu Yamahy we Wrocławiu, byłem ciekaw, co powiedzą. Stwierdzili, że albo jest problem z instalacją, albo zepsuł się licznik i trzeba go wymienić :-)
Oczywiście, gdy tylko miałem czas, przy okazji skracania sprężyny tylnego zawieszenia, dobrałem się do instalacji. Przepalony był pierwszy od góry, pięcio-amperowy bezpiecznik. Trochę się zdziwiłem, ponieważ tych bezpieczników nie ma za wiele i nie podejrzewałem, że na jednym bezpieczniku, będzie "wisiał" tylko jeden obwód (a na to wygląda, bo reszta działała bez zarzutu). Po wymianie bezpiecznika, licznik kasuje tylko przyciśnięcie i przytrzymanie guzika TRIP. Czyli wszystko OK.
Pozdrawiam!
krotom - 2010-05-09, 17:50
prrrrrr, zaaaaraz, wróóóććććć
Piterson, dziwne rzeczy piszesz. Licznik dzialał pomimo że była przerwa w obwodzie zasilania (tj. przepalony bezpiecznik)
Wychodzi na to jakoby licznik miał dwustronne zasilanie
Piterson - 2010-05-10, 12:36
Było tak:
Po włączeniu zapłonu, licznik zawsze ustawiał się w pozycji, w której pokazywał całkowity przebieg (nawet jeśli w momencie wyłączania zapłonu był ustawiony na przebieg chwilowy). Po wciśnięciu przycisku TRIP, przełączał się i zaczynał od zera zliczać przejechane kilometry. Niestety po wyłączeniu zapłonu i ponownym jego włączeniu, licznik znowu uruchamiał się w pozycji pokazującej całkowity przebieg, natomiast po wciśnięciu przycisku TRIP, od nowa pokazywał 0 km (a raczej mil bo moto z amerykanowa). Inaczej mówiąc, wyłaczenie zapłonu powodowało wyzerowanie tego drugiego licznika, pokazującego chwilowy przebieg. Kilka osób sugerowało mi, że pewnie brakuje podtrzymania, które jest niezbędne do tego, aby wskazanie licznika było zapamiętywane.
Zdemontowałem zbiornik i zegar, bo kupiłem krawat, i była okazja, aby obejrzeć kable i kostki, ale nic nie znalazłem. Po zdemontowaniu siedzenia (skracałem sprężynę), sprawdzilem bezpieczniki i ten na samej górze, pięcio-amperowy, okazał się przepalony. Wymieniłem go na nowy i od tego momentu, jeżeli wyłączę kluczykiem zapłon, to po ponownym włączeniu pokazywane jest to, co było pokazywane przed wyłączeniem zapłonu, no i oczywiście wskazania licznika są zapamiętywane. Dopiero wciśnięcie i przytrzymanie przycisku TRIP kasuje wskazanie licznika :-)
Wszystko wskazuje na to, że ten bezpiecznik był odpowiedzialny za to, ponieważ wszystko inne działało, więc dlatego mój wniosek, że na tym bezpieczniku jest obwód licznika.
Lokis - 2010-05-10, 15:14
Wygląda to tak jakby licznik miał dodatkowe zasilanie podtrzymania pamięci - bezpośrednio z aku.
wojo - 2010-05-10, 15:56
Mój koleś mi kiedyś zapodał że, u niego w suzi tez takie jaja sie działy i co sie okazało że, ktoś mu licznik cofał i sprawe spierd... stad kłopot. Wiec byc moze i taka ewentualnosc jak cofanie zegarów wchodziw gre, choc szczerze powiem nawet nie mam pojecia jakby mozna było w moto cofac zegary, w puszcze spoko ale w moto?
Wojo
mmmmat - 2011-02-28, 21:52 Temat postu: Licznik drag star 1100 Panowie może ktoś z was już grzebał w liczniku
na odwrocie opróćz żarówek sa po środku kable może ktoś z was wie który odpowiada za prędkościmierz?
Na schemacie ostatnia strona service manual str 352 , tylko który kabel bo kilka idzie do
nr 23 speedometer to chyba licznik? i który zapodaje sygnał prędkości.
Dawid Z. - 2011-03-04, 20:33
mmmmat napisał/a: | Na schemacie ostatnia strona service manual str 352 , tylko który kabel bo kilka idzie do
nr 23 speedometer to chyba licznik? i który zapodaje sygnał prędkości. |
Na 100% żółto niebieski. Wg. kolorowego schematu który posiadam.
no_name01 - 2011-04-25, 15:52
witam.
czy znacie koledzy jakies sztuczki by wyswietlacz zliczal mi przejechane km a nie mile? troche drazniace jest mnozenie tego.
dzieki z gory
jaro - 2011-04-25, 16:40
no_name01 napisał/a: | sztuczki by wyswietlacz zliczal mi przejechane km a nie mile? |
kupić europejeki zegar.
Dawid Z. - 2011-04-25, 19:12
Tak wymienic licznik i Ślimaka.
witek1965 - 2011-04-25, 20:23
Dawid Z. napisał/a: | Ślimaka. | ?
Dawid Z. - 2011-04-25, 20:25
witek1965 napisał/a: | Dawid Z. napisał/a:
Ślimaka.
|
Wiem wiem sorki ,ale za bardzo się rozpędziłem popraw to proszę .
Bo czytałem post ,że ktoś tam chciał kupiś no i przea pomyłkę napisałem.
Pawlo - 2011-04-25, 20:55
Czy na pewno zmiana licznika wystarczy aby zamienić mile na km?
Dawid Z. - 2011-04-25, 21:02
Pawlo napisał/a: | Czy na pewno zmiana licznika wystarczy aby zamienić mile na km? |
No raczej tak bo ja mam licznik w milach i kilometrach i pokazuje np.: 30mph i od razu 50 km/h to raczej wystarczy.
Pawlo - 2011-04-25, 21:38
Chodzi o zegar europejski z jedną podziałką - czy jest tak samo wyskalowany i wskazania będą poprawne. Wspomniałeś o ślimaku, a może rzeczywiście na wyjściu linka ma inna prędkość ?
Dawid Z. - 2011-04-25, 21:41
Pawlo napisał/a: | Chodzi o zegar europejski z jedną podziałką - czy jest tak samo wyskalowany i wskazania będą poprawne. Wspomniałeś o ślimaku, a może rzeczywiście na wyjściu linka ma inna prędkość |
Na tyle co wiem to podpowiedziałem. z tym ślimakiem to nie wiem tak naprawdę na 100%.
vaaks - 2011-04-25, 21:54
Jakieś dziwne tu wieści przekazujecie. Linka, ślimak, a i owszem w 650, ale w 1100 widzieliście gdzieś te elementy ? Tu tylko licznik elektroniczny, a nie mechaniczny, przynajmniej w mojej tak jest.
Pawlo - 2011-04-25, 22:08
To co, tylko przekładać i gotowe ?
jaro - 2011-04-25, 22:13
Chyba napisałem dużo wcześniej tylko europejski zegar.
Peters - 2011-04-25, 22:18
Wg mnie takie kombinowanie to nie potrzebna strata kasy , na tarczy są dwie podziałki i ja traktuję je jak tabelkę ,kwestia przyzwyczajenia , chyba że ktoś chce liczyć drogę co do metra.
Dawid Z. - 2011-04-25, 22:56
vaaks napisał/a: | Linka, ślimak, a i owszem w 650, ale w 1100 widzieliście gdzieś te elementy |
Racja. Sorki ,ale nie popatrzyłem ,że masz 1100 a nie 650.
witek1965 - 2011-04-26, 00:12
PETERS napisał/a: | chyba że ktoś chce liczyć drogę co do metra |
no właśnie o to chodziło no_name01, Nie o wskazania prędkości jazdy, tylko o przebytą drogę w kilometrach, a nie milach.
Peters - 2011-04-26, 09:27
A mi chodziło o to że na prędkościomierzu mamy gotową tabelkę do przeliczania mil na kilometry, tyle że nie jest dokładna bo pokazuje co 10 ,
no_name01 - 2011-04-26, 09:45
dyskusja wrze;-) panowie. nie jest az takim problemem przeliczanie i pewnie po kilku km (milach) sie przyzwyczaje. skala predkosci jest faktycznie w km i milach ale jak podalem wszesniej chodzi o przejechana odleglosc. jesli trza tu jakies finansowe kombinacje czynic to sobie odpuszczam. po przegladzie wyskoczylo mi kilka "drobiazgów" q*** mać tarcze hamulcowe przod i tyl kocki oraz pada mi pompka hamulcowa (chyba), bo jak nacisne dzwignie przedniego hamulca i puszcze to cisnienie nie odpuszcza i blokuje mi kolo.
kapral - 2013-09-22, 15:32
odswierzam temat jesli ktoś pomoże
ja mam europejski licznik km/h ale ktos cos w nim przerabial czy kalibrowal i pokazuje mi predkosc w milach czy ktos zna sposob zeby wrocic do oryginalu czyli km/h?
[ Dodano: 2014-01-07, 21:09 ]
dla wszystkich "MĄDRYCH" i "ZNAWCÓW" na tym forum bo jak sie osobiscie przekonalem wielu profesorów tu jest... dla ktorych rozwiazaniem dla licznika wskazujacego mile zamiast km jest wymiana licznika za ok 500-600 pln....
OTO ODPOWIEDZ :
jesli masz licznik w km/h a wskazuje ci wolniej czyli mile/h wystarczy wypiąć z wiązki licznika malutki pierdolnik wielkosci połowy palca z ktorego wychodzą dwie krociutkie wiązki zakonczone wtyczkami... otórz ten PIERDOLNIK nazywa sie KALIBRATOREM PREDKOSCI i mozna go kupic w byle serwisie lub na ebay.... adekwatnie działa w druga strone .... wiec drodzy koledzy PROFESOROWIE zamiast głupio doradzac wymiany liczników lub szukac kogoss kto je programuje najpierw poszukajcie dokladniejszych informacji a potem udzielajcie swoich nadwyraz nieprzeyslanych rad...
|
|