YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elektryka - BRAK ISKRY

Arcon - 2010-04-19, 23:36
Temat postu: BRAK ISKRY
Problem pojawił się w niedzielę - gwiazda znienacka rano odmówiła posłuszeństwa i nie odpaliła. Rozrusznik kręci, pompa podaje paliwo (aż czuć w powietrzu) - a nie odpala. Zdjąłem przewody ze świec i sprawdziłem - brak jest iskry, po obu stronach. Cewki wykluczyłem (nie padłyby przecież obie naraz), zabrałem się za diagnozowanie układu zapłonowego. Zdjąłem zbiornik i siedzenia, i wstyd się przyznać - nie potrafiłem zlokalizować wskazanych w manualu złączek :(

I tu pytanie - czy ktoś może mi powiedzieć, gdzie powinienem szukać w 650 złączki do pickup'a (powinna mieć przewody czarny i szary) i gdzie jest ten cały "Diode relay unit"? Patrzyłem wszędzie, i nie znalazłem żadnej kostki, do której wchodziłoby 11 przewodów (jak na rysunku z manuala). Manual mam z 1997, może w modelu 2003 jest jakoś inaczej? Nie wspominam nawet o tym, że samego modułu zapłonowego też nie potrafiłem znlaleźć... Jedyne co znalazłem, to cewki zapłonowe :P

Pomocy :ryczy:

[ Dodano: 2010-04-20, 16:33 ]
Naprawdę nikt nie potrafi mi pomóc? :(

wiarus12 - 2010-04-27, 17:29

Tak, wiem...jest już taki temat ale muszę opisać moje zdarzenie.w sobotę jadąc na umówione spotkanie do Juszy wysiadł mi tylny cylinder (tzn brak iskry), nie mając zbyt wiele czasu przejechalem jakieś 25km na jednym garze. Dzięki wspaniałej postawie koleżeńskiej ze strony Juszy (dał mi swoje, porządnie wygrzane świece), mogłem pośmigać po KRK z kolegami. Ale do rzeczy; po założeniu innych świec ten wyłączony cylinder okropnie kopcił i wyrzucał olej- ponoć nie można jechać na jednym cylindrze.Po powrocie wysuszyłem irydy (są cholernie wrażliwe na zalanie), odpaliłem, przegoniłem i jest oki.
P.S. Przyczyną braku prądu było-...odkręciła się mosiężna tulejka w fajce- koledzy, sprawdzajcie czasem, czy się nie wykręciła któraś, bo będzie cholernie przerywało.

Do Juszy; wielkie dzięki przyjacielu!!!

Jeżeli wiesz, że jest taki temat, to nie rozumiem dlaczego zakładasz nowy ? evil Żeby mi to było ostatni raz ;D vaaks

meteorolog - 2011-03-29, 19:48
Temat postu: Brak iskry
Witam. Temat już był, ale i9nne objawy. Mianowicie w październiku zakończyłem sezon wyłączyłem motocykl, wyczyściłem (nie karcherem) przykryłem pokrowcem za jakieś dwa dni i tak stał do teraz w ogrzewanym suchym garażu. Chciałem go odpalić, rozrusznik kreci jak trzeba, ssanie i nic. Paliwem aż śmierdziało. Myślę zalany. Poczekałem dwa dni to samo. Wyjąłem świece i brak iskry. Sprawdziłem cewki ok, moduł, ok. I myślę sobie może któryś z wyłączników. Kontrolki się palą normalnie. Wrzuciłem jedynkę, rozrusznik nie daje się uruchomić (normalne) łapię sprzęgło i nadal nic (nienormalne). Sprawdzam wyłącznik przy sprzęgle działa normalnie rozwarty po wciśnięciu sprzęgła zwiera. Pomiar kabli stale zwarte. Ale to jakby nie powinien być problem, gdyż na wciśniętym sprzęgle też można draga odpalić.(oczywiście stopkę schowałem). Bezpieczniki wszystkie ok. Co można jeszcze sprawdzić zanim zdejmę pokrywkę z alternatora.
miodzik - 2011-03-29, 21:08

Sprawdź styki na wtyczkach centralki zapłonowej. To ta pod kanapą.
Arcon - 2011-03-29, 22:27

Sprawdź, czy nie padł impulsator (u mnie tak się ostatecznie okazało). Pod zbiornikiem paliwa znajdziesz kostkę z dwoma przewodami - czarny i szary. Jak ją rozepniesz i zlokalizujesz, która strona idzie w dół motocykla, to sprawdź po tej stronie oporność multimetrem - powinna wynosić ok. 200 ohm. Jeśli jest inaczej - to impulsator jest walnięty i dlatego nie ma iskry.
marek-stom - 2011-03-29, 22:38

Miodzik ma racje mnie też wtyczki zaśniedziały i poruszałem i czyścilem wszystkie
w niektórych po zimie aż napeczniało a stoi w garazu ciepłym gdzie wjezdzam samochodem i jes ruch powietrza.

meteorolog - 2011-03-31, 19:36

No i się wyjaśniło. Zrobiłem pomiary impulsatora i przerwa. Powinien mieć w granicach 180 ohm a niestety zero. Totalna przerwa. Jóź go ładnie wydłubałem. Niestety musiałem kupić sobie podnośnik motocyklowy, bez tego niestety no chyba, że na klockach, ale ja jestem sam i nie ma mnie kto pomóc. Zaraz na allegro go wyszukam, zamówię i wymienię. Przy okazji sprawdziłem sobie wszystkie połączenia w instalacji i jest bardzo dobrze, żadnych zabrudzeń. Pozdrawiam Jakby ktoś chciał się dowiedzieć jak rozebrać pół motocykla, żeby go wyjąć to podpowiem./ Pozdrawiam
Arcon - 2011-03-31, 22:41

meteorolog napisał/a:
Jakby ktoś chciał się dowiedzieć jak rozebrać pół motocykla, żeby go wyjąć to podpowiem.


Nie musisz, szczegółowa instrukcja jest tutaj: http://arcon69.wrzuta.pl/...satora_xvs_650a :P

moondek - 2011-03-31, 23:02

Arcon, szacun dla Ciebie za ten manual! :uklon3:
Dawid Z. - 2011-03-31, 23:13

Arcon napisał/a:
Nie musisz, szczegółowa instrukcja jest tutaj: http://arcon69.wrzuta.pl/...satora_xvs_650a


Pytanko czy w 1100 impulsator jest w tym samym miejscu???? Bo ta intstrukcja jest zajebista.

witek1965 - 2011-03-31, 23:36

Arcon, :uklon3: :uklon3: :uklon3: fantastyczny opis i dokumentacja fotograficzna. :brawo: :brawo: :brawo:
Arcon - 2011-03-31, 23:37

Dawid Z. napisał/a:
Pytanko czy w 1100 impulsator jest w tym samym miejscu????


Jest w tym samym miejscu. Ale w 1100 już pomyśleli i zrobili złączkę zaraz koło dekla alternatora - co prawda coś może się zabrudzić i zaśniedzieć, ale za to przy wymianie impulsatora / alternatora odpada ta cała walka z wyciąganiem przewodów.

pandzioch2003 - 2011-04-01, 08:24

Ale niestety w 1100 bardzo czesto w tej kostce konektory jak zasniedzieja to sie nagrzewaja i kostka sie topi. Najlepszym i najtrwalszym wysciem jest pozbycie sie kostki i polutowanie kabli.
meteorolog, jak bedziesz szukal impulsatora to bierz takze pod uwage impulsator od Virago 535, bo jest taki sam, a duzo latwiej dostepny i tanszy ( Arcon, może cos o tym powiedziec :) ). Tylko XV 535 byly dwie wersje: z dwoma( starsze silniki) i z jednym impulsatorem( nowsze silniki). Ten od nowszego typu jest identyczny jak w XVS 650. Przy zakupiem pomierz opornosc, zebys nie kupil smiecia.
Powodzenia!!

meteorolog - 2011-04-02, 09:43

Witam. To że padł impulsator, to już mnie przestało boleć. Ale zastanawiam się nad powodem tej usterki. Co mogło być tego przyczyną. Czy wada konstrukcyjna, czy zanik połączenia wewnątrz cewki w wyniku drgań motocykla np pęknięcie masy która jest zalana i przerwanie obwodu. Biorąc pod uwagę charakter pracy przepalenie nie wchodzi w grę. Czyli co? Prędzej popostawiałbym na padnięcie cewki WN (zapłonowej) niż tej dosterowania modułem. Mechanicznie była nienaruszona. Czy ma ktoś jakiś pomysł dotyczący przyczyny jej uszkodzenia. Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-04-11, 22:29 ]
No i już motocykl pracuje. Wymieniłem cewkę i założyłem od virago535, pasuje idealnie z tym, że kabelek trzeba przedłużyć. W sumie cewka plus nowa uszczelka, klej do śrub i silikon w całości wyszło 130 zł. Robocizna własna. Wreszcie mogłem pojeździć. Pozdrawiam wszystkich


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group