|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Wrażenia z jazdy - Pętla Indukcyjna
Sylwek - 2009-01-04, 18:24 Temat postu: Pętla Indukcyjna Tak sobie pomyślałem że skonfrontuję z Wami moje wrażenia na temat pętli indukcyjej przed światłami a wykrywanie przez nią motocykla.Jak pewnie wszyscy wiedzą większość świateł na trasach przelotowych sterowana (wspomagana) jest przy pomocy pętli indukcyjnej.Dotyczy to głównie zjazdów z tych tras.Jak skręcamy,zapala zielone (lewoskręt)jak jedziemy prosto to w sumie jest ona niepotrzebna.Jednak jak chcemy zjechać z trasy ( załóżmy w lewo ) zjeżdżamy na pas zjazdowy i tu jadąc motocyklem mamy (przynajmniej u mnie) problem.Mianowicie jeżeli stoję sam na pasie zjazdowym pętla mnie nie wykrywa.Parę razy poprostu pojechałem w lewo na czerwonym.Ale kiedyś późnym wieczorem a w zasadzie nocą chciałem już jechać na czerwonym a tu z boku miśki sobie stoją i obserwują kto w nocy łamie przepisy ( przejeżdża na czerwonym) Możecie mi wieżyć ale stałem na tym pasie z 10 minut a "zielonego niet" Aż niebieski się zainteresował i podszedł do mnie czemu tak długo stoję i nie jadę.Powiedziałem mu o tym i mogłem na legalu "złamać przepis".Gdyby podjechał samochód to nie byłoby problemu.Auto-pętla wykrywa.
Innym razem,chcąc być mądrzejszy zjechałem na tej trasie, na tym skrzyżowaniu w prawo,zawróciłem i podjechałem do świateł z bocznej drogi,chcąc przeciąć trasę pod kątem prostym.I znowu dupa,to samo,pętla nie wykrywa samotnego motocykla.
Jak to jest u Was,macie podobne wrażenia ?
Kozak_Barabasz - 2009-01-04, 18:34
Mam podobnie ...
pan_wiewiorka - 2009-01-04, 22:44
Najpierw lewo, potem prawo a później dzida. Niestety motór jest 'za mały'. Szkoda tylko, że z fotosami problemów nie mają
Kamyk - 2009-01-04, 23:21
W Malborku mam ten sam problem, stoję na czerwonym. Ale ..... jak już nerwy nie wytrzymują jadę na czerwonym. Czasami robię tak, że jak widzę, że samochód też będzie skręcał, to specjalnie pokazuje mu, aby mnie wyprzedził - wtedy problemu nie ma.
krokodyl - 2009-02-27, 20:19
hmm, nic o tym nie wiedziałem. A jak ta pętla wykrywa i co i czym?
pandzioch2003 - 2009-03-08, 23:54 Temat postu: to samo ja mam to samo. Jest w Lodzi jedno takie skrzyzowanie, gdzie w nocy nikt nie jezdzi a ja na nim czesto zawracam i robie to... na czerwonym bo inaczej sezon by mie sie skonczyl
Biały - 2009-03-09, 00:12
krokodyl napisał/a: | hmm, nic o tym nie wiedziałem. A jak ta pętla wykrywa i co i czym? | są fotokomórki, jak się przyjżysz, to zauważysz
Sylwek - 2009-03-09, 12:12
White napisał/a: | są fotokomórki, jak się przyjżysz, to zauważysz |
Coś ci się pomyliło....
Za pomocą specjalnego przewodu ( kabel silikonowy ) układana jest w ziemi pętla która staje się częścią " elektrycznego oscylatora " pracującego z określoną częstotliwością.
Samochód będąc przedmiotem metalowym , stojąc w pętli lub przejeżdzając przez nię powoduje zmianę częstotliwości oscylatora.
Detektor wykrywa ten fakt i przetważa go w sygnał elektryczny.
Sygnał ten zostaje przekazany do dwóch przekażników na wyjściu detektora do których z kolei można podłączyć elementy wykonawcze jak np.sygnalizator świetlny , napęd bramowy itp. Centralka traktuje ten sygnał jako normalny start i uruchamia sygnalizator.
Szczególną zaletą detektora jest fakt iż system ten automatycznie się kalibruje czyli dostraja doewentualnych zmian czynników zewnętrznych i korygując je zapewnia prawidłowe działanie pętli.
W ten sposód wpływ wilgoci , zmian temperatury lub zmiany charakterystyk materiałów budowlanych ( asfalt, beton ) nie wpływają na poprawność pracy urządzenia.
Dzięki temu urządzenie to jest nadzwyczaj proste przy jego uruchamianiu , obsłudze jak również absolutnie nie wymagające późniejszego serwisu czy konserwacji.
Ufffffffffffff,ale się rozpisałem.Mam nadzieję że to zrozumieliście
fazzi - 2009-03-09, 12:23
Sylwek ale dales czadu
Swietny wyklad tylko ze mimo tej niezawodnosci systemu jestesmy zbyt mali aby byc zauwazonymi. Dobrze tutaj nie ma takich cudow techniki
W Hiszpanii jedyne rozsadne rozwiazanie to rondo, skrzyzowanie bez swiatel porazka bo wszyscy stoja poniewaz nie wiedza kto ma jechac Gdy sa swiatla to tez problem, bo tutaj sa nastepujace swiatla:zielone, zolte i wczesno czerwone i na kazdych jada
Lokis - 2009-03-09, 13:42
Problem jest ogólnie znany, dotyczy motocykli, skuterów, rowerów. Podobno w jednym z krajów ale nie pamiętam gdzie mają wprowadzic przepis że w takich przypadkach kierujący takim pojazdem będzie miał prawo przejechac na czerwonym z zachowaniem szczególnej ostrozności.
Innym rozwiązanim jest podczepienie magnesu neodymowego pod ramą. Sam nie próbowałem podobno pomaga.
Sylwek - 2009-03-09, 15:35
Cały pic polega na tym że system ten ma rególację czułości.Standardowo jest ona ustawiona na minimum.Wystarczyłoby żeby zwiększyć czułośc pętli i byłoby po problemie.No ale komu się chce to robić
Kiedyś jak montowałem u klienta pętlę to jego syn podjechał na skuterku i wyrególowaliśmy ją tak że skuter wykryła.Nie wiem jak to by wyglądało z rowerem.Jedno jest wiadome,żeby pętla działała tak jak powinna trzebaby napisać pismo do zarządcy drogi i poprosić żeby podczas konserwacji zwiększyli czułośc.Ja za radą kolegi ( Policemana ) napisałem pismo do GDDiA i zobaczę co mi odpiszą.
pan_wiewiorka - 2009-03-09, 18:43
A te lasery i fotokomórki, to pomiar natężenia ruchu.
Długi63 - 2009-03-09, 20:28
No dobra, Sylwek, co powiesz na to, że zmiana świateł reaguje na zapalenie świateł drogowych, Najczęściej rano jak podjeżdżam do skrzyżowania, 50 m przed podaję długie i zapala się zielone. Zbieg okoliczności?
A pomiar ruchu nie ma wpływu na częstotliwość zapalania się zielonego?
I jeszcze jedno nie da się tego oszukać
Sylwek - 2009-03-09, 22:13
Długi63 napisał/a: | No dobra, Sylwek, co powiesz na to, że zmiana świateł reaguje na zapalenie świateł drogowych, Najczęściej rano jak podjeżdżam do skrzyżowania, 50 m przed podaję długie i zapala się zielone. Zbieg okoliczności? |
Ciekawe,a jak ktoś podjedzie w tym samym momencie z bocznej ulicy i walnie drogowymi to mu się też zapali zielone ?
Nie słyszałem o tym żeby się działy takie cuda,a napewno nie jest to wpływ pętli ( chyba że jest wmontowana w asfalt daleko od krzyżówki )
Inna sprawa że przeważnie pętle są założone na pasach do skręcania a nie na głównych do jazdy na wprost.
shipp - 2009-03-10, 08:22
Sylwek napisał/a: | Długi63 napisał/a: | No dobra, Sylwek, co powiesz na to, że zmiana świateł reaguje na zapalenie świateł drogowych, Najczęściej rano jak podjeżdżam do skrzyżowania, 50 m przed podaję długie i zapala się zielone. Zbieg okoliczności? |
Ciekawe,a jak ktoś podjedzie w tym samym momencie z bocznej ulicy i walnie drogowymi to mu się też zapali zielone ?
Nie słyszałem o tym żeby się działy takie cuda,a napewno nie jest to wpływ pętli ( chyba że jest wmontowana w asfalt daleko od krzyżówki )
Inna sprawa że przeważnie pętle są założone na pasach do skręcania a nie na głównych do jazdy na wprost. |
Niekoniecznie, może zadziałac zasada "kto pierwszy ten lepszy". Kiedy zapali się zielone, musi jakiś czas poświecic, zanim zmieni się na czerwone. Oczywiście w tym samym czasie bo bokach będzie światło odwrotne.
Długi63 - 2009-03-10, 18:33
Działa na wszystkich pasach. Znaczy ja nie wiem czy to jest mruganie czy pętla.
Po prostu mrugam i jadę. Shipp ma rację, nie działa jak jestem drugi na skrzyżowaniu.
W każdym razie zabawa mi się podoba. Spróbujcie sami
Masa - 2009-03-10, 22:44
Długi63, powiedz gdzie to jutro jak pojade do budy to sie pobawie heh?
Długi63 - 2009-03-11, 19:58
Wszystkie nowe semafory tak mają
Grzesiekmet - 2009-03-11, 20:18
witam
czasem zamiast petli stosuje sie kamery, ktore wykrywaja ruch - i chyba o to tutaj chodzi.
pzodr.
Kozak_Barabasz - 2009-03-12, 13:58
Jak już to czujniki ruchu
Ciekawy patent z tym mruganiem. Oczywiście to działa tylko w nocy ?
shipp - 2009-03-12, 14:05
Już widzę, jak z różnych stron nadjeżdża kilka sprzętów i każdy mruga długimi, żeby miec zielone
Woznidar - 2009-08-20, 13:24
Tak troszkę po czasie ale...
....niektóre skrzyżowania mają czujniki reagujące na światło ( określona częstotliwość mrugania tych świateł ). jest to patent dla pojazdów uprzywilejowanych. Zwróćcie uwagę, że np Policja czy też karetki maja z przodu światła stoboskopowe. Jak zbliża się do skrzyżowania to czujnik wykrywa to mruganie i zmienia światła na zielona dla pojazdu uprzywilejowanego.
Szumek - 2009-08-20, 15:45
to nie tak
poprostu wiedza kiedy wjechac na skrzyzowanie:D
w w miastach sa kamery wiec ci z ruchu im przelaczaja
hahahaha
teraz bedziemy stali i mrugali jak gwiazdki....
bartek_p - 2009-08-20, 21:10
Mój kumpel pracuje w ZDM w Poznaniu.
Gadałem z nim o tych pętlach i powiedział mi że próbowali je zestroić tak żeby wykrywały motocykle, ale niestety nie da się tego zrobić.
Problem leży w tym że motocykl w odróżnieniu od auta zajmuje bardzo małą powierzchnię.
Jak ustawili tak żeby reagowała na motocykle to później im się same wzbudzały.
A te czujki o których piszecie, które np. w Poznaniu zamontowane są na światłach to zwykłe kamery ( no może nie takie zwykłe). W połączeniu z odpowiednim procesorem obrazu pełnią funkcję taką samą jak pętle indukcyjne, z tą różnicą że wykrywają nawet rowery.
Jak ktoś będzie chętny to mogę załatwić wlotkę do centrum sterowania ruchem na Góreckiej i wtedy każdy będzie mógł zobaczyć jak to dokładnie działa.
|
|