YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Wrażenia z jazdy - Bujanie na bok,falowanie

zbymus - 2009-01-04, 15:34
Temat postu: Bujanie na bok,falowanie
Zauważyłem że jadąc moim moto mam wrażenie jakby było coś niedokręcone,albo mam gdzieś jakiś luz.
Sprawdzałem czy jest wszystko podokręcane, jest ok: koła, wachacz, teleskop.

Wygląda to tak ,najczęściej czuję to przy wyjeżdżaniu z kolein lub gdy moto bujnę na boki.
Jak przejadę parę kilometrów, to nie wiem czy się przyzwyczaiłem czy tego nie ma.

Co to może być, a może tak dragi mają?

Jacek - 2009-01-04, 15:42

Sprawdzałeś ciśnienie w ogumieniu i w jakim stanie masz opony ? Miałem podobny objaw w Virago, po wymianie tylnej opony wszystko się uspokoiło.
1janbo - 2009-01-25, 15:11

...może odgrzewam temat, ale miałem tak samo i okazało się, że szprychy są luźne, koło się rozcentrowało. Po naprawie, wszystko wróciło do normy ;)
zbymus - 2009-01-25, 16:33

1janbo napisał/a:
...może odgrzewam temat, ale miałem tak samo i okazało się, że szprychy są luźne, koło się rozcentrowało. Po naprawie, wszystko wróciło do normy ;)


Tego nie wziąłem pod uwagę. Dzięki.

Merlin - 2009-01-26, 11:05

Jacek napisał/a:
Sprawdzałeś ciśnienie w ogumieniu i w jakim stanie masz opony ? Miałem podobny objaw w Virago, po wymianie tylnej opony wszystko się uspokoiło.



Jak pisał Jacek, najpierw sprawdź ciśnienie.
Nawet jak w oponce jest około 1 atm. nie bardzo widać po ugięciu opony, że jest mało powietrza a buja jak diabli.
Zaraz jak kupiłem moto miałem ten sam przypadek.

Mirek - 2009-01-26, 13:34

Zgadzam sie w pełni w 2008 miałem to samo ale kompresor to załatwił pozytywnie ,dolegliwości znikły bezpowrotnie .
Tomero - 2009-02-12, 00:43

No własnie za takie - niby banalne - ale jakże pomocne tematy bije glacą w glebę z podziwem i podziękowaniem...

Dokładnie miałem ten sam problem - CO2 załatwiło temat...

Ale mam jeszcze takie pytanie - więc proszę o pomoc/podpowiedź:

Czy tak w jak innych motocyklach - nie było ich wiele na moim koncie - nie powinienem wyczuwać lekkiej blokady podczas ustawienia kierownicy na wprost - bo moja lata na prawo i lewo jak chcę ją puscić. Oczywiście to tylko moja ciekawość i nie mam potrzeby jeździć bez trzymanki ;-) ale rozwiejcie proszę moją ciekawość...

pan_wiewiorka - 2009-02-12, 07:53

Tomero napisał/a:
2. czy tak w jak innych motocyklach - nie było ich wiele na moim koncie - nie powinienem wyczuwać lekkiej blokady podczas ustawienia kierownicy na wprost - bo moja lata na prawo i lewo jak chcę ją puscić. Oczywiście to tylko moja ciekawość i nie mam potrzeby jeździć bez trzymanki ;-) ale rozwiejcie proszę moją ciekawość...

Sprawdź czy nie masz luzu przy główce.

Merlin - 2009-02-12, 09:55

pan_wiewiorka napisał/a:
Tomero napisał/a:
2. czy tak w jak innych motocyklach - nie było ich wiele na moim koncie - nie powinienem wyczuwać lekkiej blokady podczas ustawienia kierownicy na wprost - bo moja lata na prawo i lewo jak chcę ją puscić. Oczywiście to tylko moja ciekawość i nie mam potrzeby jeździć bez trzymanki ;-) ale rozwiejcie proszę moją ciekawość...

Sprawdź czy nie masz luzu przy główce.


Przy główce ramy oczywiście.

Po zapaleniu, jak moto jest zimny też chwilę słychać lekkie metaliczne stuki, myśle, że to normalne.

shipp - 2009-02-14, 20:10

Kierownica powinna zachwywac się jak żyroskop, im szybciej jedziesz tym bardziej powinna byc stabilna. Miałem podobny efekt w innym motocyklu. Okazało się, że przyczyną było małe ciśnienie w oponach. Motocykl nawet zaczął wężykowac na winklach a kiera latała w lewo i w prawo. Kompresor na stacji paliwowej od ręki załatwił sprawę.
zbymus - 2009-02-14, 21:59

1janbo napisał/a:
...może odgrzewam temat, ale miałem tak samo i okazało się, że szprychy są luźne, koło się rozcentrowało. Po naprawie, wszystko wróciło do normy ;)


Wszystko się zgadza to było ciśnienie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group