|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Wrażenia z jazdy - Bujanie na bok,falowanie
zbymus - 2009-01-04, 15:34 Temat postu: Bujanie na bok,falowanie Zauważyłem że jadąc moim moto mam wrażenie jakby było coś niedokręcone,albo mam gdzieś jakiś luz.
Sprawdzałem czy jest wszystko podokręcane, jest ok: koła, wachacz, teleskop.
Wygląda to tak ,najczęściej czuję to przy wyjeżdżaniu z kolein lub gdy moto bujnę na boki.
Jak przejadę parę kilometrów, to nie wiem czy się przyzwyczaiłem czy tego nie ma.
Co to może być, a może tak dragi mają?
Jacek - 2009-01-04, 15:42
Sprawdzałeś ciśnienie w ogumieniu i w jakim stanie masz opony ? Miałem podobny objaw w Virago, po wymianie tylnej opony wszystko się uspokoiło.
1janbo - 2009-01-25, 15:11
...może odgrzewam temat, ale miałem tak samo i okazało się, że szprychy są luźne, koło się rozcentrowało. Po naprawie, wszystko wróciło do normy
zbymus - 2009-01-25, 16:33
1janbo napisał/a: | ...może odgrzewam temat, ale miałem tak samo i okazało się, że szprychy są luźne, koło się rozcentrowało. Po naprawie, wszystko wróciło do normy |
Tego nie wziąłem pod uwagę. Dzięki.
Merlin - 2009-01-26, 11:05
Jacek napisał/a: | Sprawdzałeś ciśnienie w ogumieniu i w jakim stanie masz opony ? Miałem podobny objaw w Virago, po wymianie tylnej opony wszystko się uspokoiło. |
Jak pisał Jacek, najpierw sprawdź ciśnienie.
Nawet jak w oponce jest około 1 atm. nie bardzo widać po ugięciu opony, że jest mało powietrza a buja jak diabli.
Zaraz jak kupiłem moto miałem ten sam przypadek.
Mirek - 2009-01-26, 13:34
Zgadzam sie w pełni w 2008 miałem to samo ale kompresor to załatwił pozytywnie ,dolegliwości znikły bezpowrotnie .
Tomero - 2009-02-12, 00:43
No własnie za takie - niby banalne - ale jakże pomocne tematy bije glacą w glebę z podziwem i podziękowaniem...
Dokładnie miałem ten sam problem - CO2 załatwiło temat...
Ale mam jeszcze takie pytanie - więc proszę o pomoc/podpowiedź:
Czy tak w jak innych motocyklach - nie było ich wiele na moim koncie - nie powinienem wyczuwać lekkiej blokady podczas ustawienia kierownicy na wprost - bo moja lata na prawo i lewo jak chcę ją puscić. Oczywiście to tylko moja ciekawość i nie mam potrzeby jeździć bez trzymanki ;-) ale rozwiejcie proszę moją ciekawość...
pan_wiewiorka - 2009-02-12, 07:53
Tomero napisał/a: | 2. czy tak w jak innych motocyklach - nie było ich wiele na moim koncie - nie powinienem wyczuwać lekkiej blokady podczas ustawienia kierownicy na wprost - bo moja lata na prawo i lewo jak chcę ją puscić. Oczywiście to tylko moja ciekawość i nie mam potrzeby jeździć bez trzymanki ;-) ale rozwiejcie proszę moją ciekawość... |
Sprawdź czy nie masz luzu przy główce.
Merlin - 2009-02-12, 09:55
pan_wiewiorka napisał/a: | Tomero napisał/a: | 2. czy tak w jak innych motocyklach - nie było ich wiele na moim koncie - nie powinienem wyczuwać lekkiej blokady podczas ustawienia kierownicy na wprost - bo moja lata na prawo i lewo jak chcę ją puscić. Oczywiście to tylko moja ciekawość i nie mam potrzeby jeździć bez trzymanki ;-) ale rozwiejcie proszę moją ciekawość... |
Sprawdź czy nie masz luzu przy główce. |
Przy główce ramy oczywiście.
Po zapaleniu, jak moto jest zimny też chwilę słychać lekkie metaliczne stuki, myśle, że to normalne.
shipp - 2009-02-14, 20:10
Kierownica powinna zachwywac się jak żyroskop, im szybciej jedziesz tym bardziej powinna byc stabilna. Miałem podobny efekt w innym motocyklu. Okazało się, że przyczyną było małe ciśnienie w oponach. Motocykl nawet zaczął wężykowac na winklach a kiera latała w lewo i w prawo. Kompresor na stacji paliwowej od ręki załatwił sprawę.
zbymus - 2009-02-14, 21:59
1janbo napisał/a: | ...może odgrzewam temat, ale miałem tak samo i okazało się, że szprychy są luźne, koło się rozcentrowało. Po naprawie, wszystko wróciło do normy |
Wszystko się zgadza to było ciśnienie.
|
|