|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Filtr paliwa
marek42 - 2009-01-03, 18:57 Temat postu: Filtr paliwa pytanie czy w dragu 650 custom wystepuje takie ustrojstwo jak filtr paliwa.
Dawid Z. - 2009-01-03, 19:17
Tak występuje i tak to wygląda.
http://motorcycle-accesso...ter&model_id=33
marek42 - 2009-01-03, 20:25
Dzieki czy jest on gdzies pod zbiornikiem paliwa. Pozdro.
Dawid Z. - 2009-01-03, 20:46
u mnie w DS1100 jest pod zbiornikiem jak robiłem przegląd to wymieniałem u Ciebie pewnie też tam się znajduje
[ Dodano: 2009-01-03, 20:51 ]
Zobacz sobie ten obrazek przyda Ci się
http://www.mrcycles.com/f...&name=FUEL+TANK
[ Dodano: 2009-01-03, 20:52 ]
a tutaj jest dużo ciekawych rzeczy które mogą Ci się przydać tyle że w języku angielskim.
http://www.mrcycles.com/fiche_section_detail.asp
[ Dodano: 2009-01-03, 20:54 ]
Na tym zdjęciu nr. 24 to jest filtr paliwa.
marek42 - 2009-01-03, 21:38
Z tego co widze to chyba trzeba bedzie zdemontowac zbiornik paliwa hmmm a tego sie boje trudno trzeba bedzie udac sie do warsztatu ijeszcze pytanie jak czesto sie to wymienia.
Dawid Z. - 2009-01-04, 17:44
Marek żeby zdemontować zbiornik paliwa odkręcasz tylko dwie śruby od siedzenia jedną od tylniego i jedną od kierowcy i jak to zdejmiesz masz dwie śruby to jest 15 minut pracy. nie musisz jechać do warsztatu żeby to zrobić. według książki serwisowej wymianę filtru należy zrobić co 12000 tyś. km. lub 12 miesięcy w zależności co będzie szybciej.(kilometry na zegarze czy rok zleci).
marek42 - 2009-01-04, 20:43
PODZIEKOWAC. taraz to dam rade.
Brat Mniejszy - 2009-02-25, 14:21
No chcialem ostatnio wymienic filtr paliwa i sie okazalo ze go nie mam. Czy bedzie tam jakies cos co pelni role takiego filtra co powinienem wymienic?
Kozak_Barabasz - 2009-02-25, 16:35
Brat Mniejszy napisał/a: | No chcialem ostatnio wymienic filtr paliwa i sie okazalo ze go nie mam. Czy bedzie tam jakies cos co pelni role takiego filtra co powinienem wymienic? |
Zapewne masz w kraniku (od baku). Spuść paliwo, dobrze wymyj bak i przeczyść sitko kranika.
LARRY - 2009-03-10, 18:18
To jak to jest bo za bardzo nie rozumiem!!!!
W Dragstarze 1100 jest filtr paliwa po zbiornikiem,
a w 650 jest w kraniku dobrze myśle.
grzechu - 2009-03-10, 18:42
w 650 napewno jest między kranikiem a pompą paliwa taki jak w samochodzie biały plastikowy
monkton - 2009-03-15, 11:38
wlasnie wczoraj zapragnalem wymienic filterek paliwa bo instrukcja mowi ,ze po 15000 mozna to zrobic ,jak na benzyne to chyba troche za wczesnie ale co tam no i bylem przygotowany ze znajde go pod zbiornikiem tymczasem, tak na prawde to jest on pod siedzeniem i rzeczywiscie wymiana go zajmuje 15 minut owszem trzeba podniesc zbiornik paliwa ale slowo harcerza nie jest to skomplikowana operacja takze nie ma co jezdzic do mechanika zeby to zrobic
juliusz55 - 2009-04-15, 19:02
Witam,
Ile płacicie za filtr paliwa do 650 DS ?
Czy są akcesoryjne ?
Pozdrawiam
Juliusz
grzechu - 2009-04-15, 19:08
juliusz55, równie dobrze może to być zwykły prosty filterek samochodowy kosztuje z 5 zł max
są również takie rozbierane do czyszczenia tylko czy warto się brydzic przy rozbieraniu i czyszczeniu
Gucio68 - 2009-04-15, 19:20
dawid125 napisał/a: | u mnie w DS1100 jest pod zbiornikiem jak robiłem przegląd to wymieniałem u Ciebie pewnie też tam się znajduje |
A u mnie w DS 1100 z roku 2005 jest pod siedzeniem,pod zbiornikiem drugiego nie mam.Były modyfikacje DS-a może poszli po rozum do głowy,że lepiej odkręcić siedzenie niż zbiornik.
Merlin - 2009-04-15, 20:23
U mnie też pod siedzeniem kierowcy, po lewej stronie.
semo - 2014-08-04, 18:08
Odgrzewam, bo nie znalazłem nigdzie informacji jak wymienić ten filtr.
W DS650 znajduje się pod zbiornikiem niedaleko kranika.
Przypuszczam, że bez zdjęcia zbiornika wymiana się nie uda.
Łatwo zdejmuje się zbiornik?
Czy do wymiany filtra zbiornik musi być całkowicie pusty? Trzeba jakoś spuścić paliwo? Jak?
Bemol - 2014-08-04, 21:42
semo napisał/a: | Czy do wymiany filtra zbiornik musi być całkowicie pusty? Trzeba jakoś spuścić paliwo? Jak? |
co prawda nie mam 650 tki tylko 1100 ale podejrzewam, że tak jak w 1100 tak i w 650 tce wystarczy ustawić kranik w położeniu "OFF"
Kacperek - 2014-08-05, 09:28
Tak kranik zamykasz i zdejmujesz opaski na wężach, oczywiście cośtam poleci z wężyka więc przygotuj zbiorniczek czy szmatkę.
Filtr wymacasz ale czy da radę z założonym zbiornikiem, nie wiem.
A w zbiorniku paliwo może być.
duoma - 2014-08-05, 11:48
Ja spokojnie wymieniam u siebie bez zdejmowania zbiornika.
Zamykasz kranik i po przewodzie znajdziesz filtr.
Zdejmujesz zaciski i zsuwasz filtr z trzymającą go "gumką".
Wymieniasz filtr - zwróć uwagę na kierunek przepływu paliwa, mocujesz go w "gumce" zakładasz przewody i po zabawie.
Czas maksymalnie 10 min, choć za pierwszym razem może być nieco dłużej
Kacperek - 2014-08-05, 13:50
No czyli można, tylko pewno raz dobrze jest zrobić to z "wizją", a następnym idzie "na macanego"
semo - 2014-08-05, 19:56
duoma napisał/a: | Ja spokojnie wymieniam u siebie bez zdejmowania zbiornika.
Zamykasz kranik i po przewodzie znajdziesz filtr.
Zdejmujesz zaciski i zsuwasz filtr z trzymającą go "gumką".
Wymieniasz filtr - zwróć uwagę na kierunek przepływu paliwa, mocujesz go w "gumce" zakładasz przewody i po zabawie.
Czas maksymalnie 10 min, choć za pierwszym razem może być nieco dłużej |
Filtr widziałem pod zbiornikiem, ale wydaje mi się że tam jest tak ciasno, że bez zdejmowania zbiornika nie zdejmę zacisków a już na pewno ich nie założę...
Ale skoro twierdzisz, że się da, to będę próbował.
duoma - 2014-08-10, 09:09
No i jak udało Ci się
semo - 2014-08-13, 17:51
duoma napisał/a: | No i jak udało Ci się |
Na razie się nie udało, bo czasu brakowało. Mam nadzieję że jutro albo w piątek podejdę do tematu. Przy okazji robiąc instalację do lightbarów i obrotomierza. Do tego to już chyba bez zdjęcia zbiornika się nie obejdzie...
witek1965 - 2014-08-13, 19:08
semo napisał/a: | Do tego to już chyba bez zdjęcia zbiornika się nie obejdzie... | na pewno ułatwisz sobie zycie zdejmując zbiornik, a to naprawdę jest banalnie proste.
[ Dodano: 2014-08-13, 19:11 ]
P.S. Tylko delikatnie ze zdejmowaniem, Trzeba odkręcić linkę prędkościomierza, bo jak się zapomni to może być niespodzianka. Najpierw przy kole, potem konsola, lekko podnieść do góry, odkręcić nakrętkę linki, wyjąc konsolę, odpiąć kostkę i zdjąć zbiornik, odstawić w bezpieczne miejsce.
semo - 2014-08-14, 22:28
witek1965 napisał/a: | na pewno ułatwisz sobie zycie zdejmując zbiornik, a to naprawdę jest banalnie proste.
[ Dodano: 2014-08-13, 19:11 ]
P.S. Tylko delikatnie ze zdejmowaniem, Trzeba odkręcić linkę prędkościomierza, bo jak się zapomni to może być niespodzianka. Najpierw przy kole, potem konsola, lekko podnieść do góry, odkręcić nakrętkę linki, wyjąc konsolę, odpiąć kostkę i zdjąć zbiornik, odstawić w bezpieczne miejsce. |
Tak też zrobiłem.
Ale napotkałem na problem przy zdejmowaniu wężyka z kranika. Zdjąłem (przesunąłem w bok) obejmy i za nic nie byłem w stanie zdjąć wężyka. Próbowałem delikatnie ciągnąć, podważać, mocno ciągnąć, przekręcać i ciągnąć jednocześnie. I nic. W końcu wężyk zszedł, a raczej wyszedł z jakimś metalowym króćcem z kranika. To chyba nie tak powinno być?
I jeszcze jedna uwaga: wszędzie tu piszecie żeby kupić dowolny filtr paliwa za kilka złotych. Nie jestem przekonany czy dowolny. Kupiłem dwa filtry i każdy z nich miał inny kształt i rozmiar niż ten założony w DS. Jeden z nich jest o jakieś 30-50% większy / grubszy niż ten w motocyklu, drugi ma inny kształt. Ten większy za nic w świecie nie wejdzie w gumowy uchwyt który trzyma filtr pod zbiornikiem.
wemar - 2014-08-15, 10:02
semo napisał/a: | Ale napotkałem na problem przy zdejmowaniu wężyka z kranika. Zdjąłem (przesunąłem w bok) obejmy i za nic nie byłem w stanie zdjąć wężyka. Próbowałem delikatnie ciągnąć, podważać, mocno ciągnąć, przekręcać i ciągnąć jednocześnie. I nic. |
Ciągnięcie za wężyk powoduje, że zaciska się jeszcze mocniej. Wężyk należy spychać z krócca, np. wąskimi szczypcami, a nie ciągnąć, szczególnie jeśli wężyk długo nie był ruszany. Spychanie powoduje spęczanie wężyka, a to chwilowo powiększa jego średnicę, powoduje odklejenie od króćca i zdecydowanie ułatwia zdjęcie. Można też się posłużyć płaskim śrubokrętem, przykładanym naprzemiennie góra/dół lub prawo/lewo.
witek1965 - 2014-08-15, 15:01
semo napisał/a: | W końcu wężyk zszedł, a raczej wyszedł z jakimś metalowym króćcem z kranika. | no to jest mały problem, bo ten króciec nie powinien wyjść. Będziesz musiał go tam osadzić ponownie. Być może wkleić na klej, typu "płynny metal" odporny na działanie benzyny. Ewentualnie kupi cały kranik. Wężyk się po prostu zapiekł. Co do filtra, to tak nie do końca semo napisał/a: | wszędzie tu piszecie żeby kupić dowolny filtr paliwa za kilka złotych | trzeba brać dosłownie. Dowolny, raczej bym skłaniał się rozumieć, dowolnej firmy, ale króćce muszą mieć odpowiedni wymiar, a kształt zbliżony, żeby pasował. Trzeba było wziąć stary filtr w garść i iść z nim do sklepu.
semo - 2014-08-16, 09:51
wemar napisał/a: | Ciągnięcie za wężyk powoduje, że zaciska się jeszcze mocniej. Wężyk należy spychać z krócca, np. wąskimi szczypcami, a nie ciągnąć, szczególnie jeśli wężyk długo nie był ruszany. Spychanie powoduje spęczanie wężyka, a to chwilowo powiększa jego średnicę, powoduje odklejenie od króćca i zdecydowanie ułatwia zdjęcie. Można też się posłużyć płaskim śrubokrętem, przykładanym naprzemiennie góra/dół lub prawo/lewo. |
Próbowałem i wąskimi szczypcami, i podważać śrubokrętem, i lekko obracać... Widocznie mocno się zapiekł.
witek1965 napisał/a: | no to jest mały problem, bo ten króciec nie powinien wyjść. Będziesz musiał go tam osadzić ponownie. Być może wkleić na klej, typu "płynny metal" odporny na działanie benzyny. Ewentualnie kupi cały kranik. |
Osadziłem go na razie na wcisk. Zrobiłem 130 km i się trzyma, ale faktem jest że nie mam jakoś do takiej metody zaufania. Na początek kupię, jak radzisz, klej płynny metal i go podkleję dodatkowo.
witek1965 napisał/a: | Dowolny, raczej bym skłaniał się rozumieć, dowolnej firmy, ale króćce muszą mieć odpowiedni wymiar, a kształt zbliżony, żeby pasował. Trzeba było wziąć stary filtr w garść i iść z nim do sklepu. |
Króćce w nowym mają odpowiedni wymiar, ale kształt już nie bardzo. Teraz mam stary filtr wymontowany to na jego wzór będę próbował znaleźć taki sam. Niestety najbliższy sklep z częściami motoryzacyjnymi mam 55 km od domu i nie ma tam wielkiego wyboru - kupuje się to co jest.
witek1965 - 2014-08-16, 19:53
semo napisał/a: | Niestety najbliższy sklep z częściami motoryzacyjnymi mam 55 km od domu | allegro.pl czasami jest niezastąpione.
semo - 2014-08-16, 20:00
witek1965 napisał/a: | allegro.pl czasami jest niezastąpione. |
Tak, w związku z odległością jaką mam do niemal każdego sklepu korzystam z allegro niemal codziennie.
Filtr najpierw kupiłem na allegro. Jest o jakieś 30-50% za duży.
Drugi kupiłem w sklepie - ma taki prawie stożkowy kształt, ale przynajmniej średnica w najszerszym miejscu jest mniej więcej taka sama jak starego filtra.
MisiexZ - 2014-08-19, 08:32
Też wymieniałem u siebie ostatnio filtr i ponieważ nie było takiego małego jest większy. Najważniejsze żeby króćce się zgadzały - z całą resztą poradzi sobie pompka
drink555 - 2014-08-20, 19:00
Panowie reasumując są dwa filtry paliwa w dragstar 1100? jeden pod zbiornikiem paliwa a drugi pod siedzeniem?????
witek1965 - 2014-08-20, 20:47
drink555 napisał/a: | Panowie reasumując są dwa filtry paliwa w dragstar 1100? | że niby ile ? Jest tylko jeden filtr paliwa w XVS 1100
pod siedzeniem oczywiście.
PSZEMAS - 2014-08-20, 21:40
" Prawie " pod zbiornikiem jest w 650-tce.
duoma - 2014-08-20, 22:13
Przerażacie mnie - jest jeden filtr w 650 - pod zbiornikiem z lewej strony, nieco za kranikiem.
Nie siejcie zamętu
PSZEMAS - 2014-08-20, 22:18
duoma, kolega który pytał o dwa filtry ma 1100 (w/g opisu w profilu) a gdzie tam jest to nie wiem bo nie miałem.
Pisząc "prawie" pod zbiornikiem miałem na myśli to, że nie trzeba zdejmować zbiornika, żeby wymienić filtr paliwa, przynajmniej ja nie zdejmowałem.
witek1965 - 2014-08-20, 22:53
PSZEMAS napisał/a: | a gdzie tam jest to nie wiem bo nie miałem. | ale ja mam, stąd wiem. Podzielam również Twoje zdanie w sprawie usytuowania filtra w XVS 650. Tyż miałem, stąd tyż wiem. Reasumując, oba motocykle mają ze soba jeden wspólny mianownik - jest nim filtr paliwa. Jedna sztuka w każdym z nich, ale jak ktoś bardzo chce, to może mieć dwa, a nawet i trzy plus lać paliwo przez lejek (niewiele miejsca zajmuje w sakwie) zaopatrzony w papierowy filtr do przelewowych ekspresów do kawy, oczywiście biały . Ludzie kochane, nie róbcie problemu z tak prozaicznych spraw.
|
|