YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Optyczny - Chromowanie

Kamyk - 2009-01-01, 13:08
Temat postu: Chromowanie
Naoglądałem się amerykańskiego choppera, oni wiele elementów chromują. Pytanie: ile kosztuje chromowanie, jak się to liczy? Bo stwierdzam, że jak odbite światło oślepia oczka tym ładniej motocykl wygląda.
grzechu - 2009-01-01, 13:30

jest taka firma Zelan koszty ok 11zł za decymetr kwadratowy tak gdzies dobrzy ludzie powiadają
ja do nich wysłałem zapytanie i juz ponad miesiąc nie dostałem odp. i pewnie nie dostane

Merlin - 2009-01-10, 20:12

Na allegro pod hasłem CHROMOWANIE jest parę ofert i o dziwo nawet niedaleko mnie. Zapytam o chromowanie podpórek pod szybę.
mikssdaniel - 2009-01-16, 10:11
Temat postu: CHromowanie
Znalazłem zakład w Zgierzu niedaleko Łodzi oferujący takie usługi.
10zł za dm2.

Nazwa "Danex" tel. 042 7140259

Grzegorz Anis - 2009-02-21, 15:34

A pro po chromowanie, szukałem w necie, ale nigdzie nie mogę znaleźć firmy która pokrywa elementy plastikowe chromową farbą (albo czymś co powoduje efekt chromu) bo skoro można "pomalować" np. plastikowe elementy armatury łazienkowej, to da się pokryć chromem np. boczki w naszych gwiazdkach.
PROŚBA ! jak ktoś ma namiary na taką firmę, będę wdzięczny za podpowiedz ! !

Madźka - 2009-02-21, 16:50

Grzegorz Anis napisał/a:
bo skoro można "pomalować" np. plastikowe elementy armatury łazienkowej, to da się pokryć chromem np. boczki w naszych gwiazdkach.


a po co tak daleko szukać? ;> obudowa zegara na baku jest przecież z plastiku ..a niewątpliwie jest chromowana

Grzegorz Anis - 2009-02-21, 17:01

No tak, tylko gdzie szukać żeby "pomalować" ?? ??
Madźka - 2009-02-21, 17:08

np. ta firma http://galwan.com.pl/index.php pisze że chromuje nie tylko metale ale też też tworzywa sztuczne

[ Dodano: 2009-02-21, 17:11 ]
Grzesiu wpisz w googlach 'chromowanie tworzyw sztucznych', jest sporo wyników, może nawet znajdziesz coś blisko
pozdr

Adam - 2009-02-21, 17:28

I Ja dorzucę stroneke o właśnie takej tematyce, firma zajmuje sie :

-Polerowanie/Szlifowanie metali

-Złocenie,renowacja

-Srebrzenie/renowacja

-Miedziowanie/Szczotkowanie

-Niklowanie/szczotkowanie

-Chromowanie/renowacja

-Cynkowanie galwaniczne

i wiele innych.

http://www.rosik.pl/galwanotechnika,3.html

Pozdrawiam.

Grzegorz Anis - 2009-02-21, 18:18

Dziękuje serdecznie za podpowiedz http://galwan.com.pl/index.php to jest to czego szukałem ( ale czemu wcześniej tego nie znalazłem?) Madźka ma lepsze oczy shock ;D
jaro - 2009-02-22, 18:04

Dobry namiar i blisko też będę musiał z usług tej firmy z korzystać.

[ Dodano: 2009-03-09, 18:53 ]
cena za pochromowanie dekli od alternatora i sprzęgła powaliły mnie z nóg po 700 zł za szt. shock shock shock

Merlin - 2009-03-11, 18:20

Grzegorz Anis napisał/a:
Dziękuje serdecznie za podpowiedz http://galwan.com.pl/index.php to jest to czego szukałem ( ale czemu wcześniej tego nie znalazłem?) Madźka ma lepsze oczy shock ;D


Grzegorz, napisz czy korzystałeś z usług tej firmy a jeżeli tak to podaj szczegóły.

shipp - 2009-03-17, 02:08

Może ktoś wie, czym doczyścic chrom dośc mocno przyrdzewiały ze sporymi wżerami? Kurczę, wylazło na spawach przy mocowaniu gmola do ramy i trochę się rozlazło na boki. :beczy:
Dawid Z. - 2009-03-17, 02:14

Zobacz tutaj znajdziesz odpowiedź.
http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=303

jaro - 2009-03-17, 06:10

Na początek miedzianą szczoteczką, a potem jakąś pastą do chromu, ale jak są mocne wżery to nie doczyścisz na super
patryk_c - 2010-02-23, 09:44

Koledzy!

Czy ktoś walczył z tematem renowacji półek ?

Dolna zbiera uderzenia kamyczków i innego paskudztwa i dostaje takich rdzawych wyprysków...

Zastanawiam się jak to doprowadzić do porządku.

Pozdrawiam,

jaro - 2010-02-23, 09:47

polerować a potem lakier bezbarwny albo co roku polerować

[ Dodano: 2010-02-23, 09:48 ]
to jest z alu jak wypolerujesz to będzie się błyszczeć jak psu jajca.

MARSINUS - 2010-03-05, 15:18

Jeśli chodzi o chromowanie to pracuję w firmie, która się tym zajmuje. Potwierdzam, że najczęściej obliczenia są prowadzone w decymetrach kwadratowych dla powłok standardowych + ewentualnie grubość powłoki jeśli ktoś ma specjalne zamówienia.
Jeśli chodzi zaś o naprawy powłoki chromowej to jeśli struktura (na materiał z jakiego detal jest wykonany przychodzi warstwa miedzi jako uszczelniacza i wyrównywacza, potem niklu jako utwardzacza a następnie samego chromu jako powłoki zabezpieczającej i dekoracyjnej) nie została poważnie uszkodzona, a tym samym przerwana to wystarczy dobre wypolerowanie. W przeciwnym wypadku gdy np. przytarcie jest głębokie aż do materiału rodzimego samo polerowanie i lakierowanie nie da należytego efektu, jeśli już to raczej krótkotrwały - lakier od słońca lubi zmatowieć, pękać i odpryskiwać.
Najlepiej więc detal taki oddać do renowacji - powtórnego chromowania. Na ogół taki proces wygląda następująco:
1 zdjęcie starej powłoki
2 jeśli konieczne polerowanie
3 miedziowanie
4 polerowanie
5 niklowanie
6 chromowanie

Gdyby ktoś był zainteresowany chromowaniem, niklowaniem, cynkowaniem bądź złoceniem zapraszam na priv

darkside - 2010-03-06, 17:54

Kamyk, jaro, dzis sie dowiedzialem z forum C3M ze jakies 10 km od mojego domu jest firma ktora profesjonalnie chromuje wszystko z metalu i ceny sa powalajaco niskie. Wybieram sie do nich w poniedzialek-wtorek wiec dajcie znac na PW co was intersuje to zapytam.
aldus75 - 2010-03-06, 19:30

witaj
jak można zapytaj ile kosztuje pochromownie szprych za szt. i ile biorą za dcm/2

pozdrawiam

Adam (aldus75)

MARSINUS - 2010-03-10, 20:14

nie wiem jak u innych ale u nas nazwijmy to rechromowanie kosztuje okolo 12-14 pln stal 14-16pln aluminium za dm2 w zależności od "trudności" detalu :dumny:
ps. nadmieniam, ze spełniamy wszystkie normy i nie trujemy środowiska :brawo: jak coponiektórzy shock

Kamyk - 2010-03-10, 20:27

a miedz jako podkład kładziecie? bo wiem, że nie każdy to robi
PIOTR - 2010-03-10, 21:42

MARSIMUS - a po zdjęciu chromu szlifujecie metal aby wyrównać nierówności po rdzy?
MARSINUS - 2010-03-11, 08:34

Pisałem o tym na poprzedniej stronie ale dla przypomnienia
Cytat:
1 zdjęcie starej powłoki
2 jeśli konieczne polerowanie
3 miedziowanie
4 polerowanie
5 niklowanie
6 chromowanie

patryk_c - 2010-03-11, 09:29

MARSINUS,

A jak byś wycenił robotę z dolną półką ? Chodzi mi o rząd kwot - tak żeby przemyśleć co dalej...

Pozdrawiam,
PC

PIOTR - 2010-03-11, 20:16

MARSIMUS - ja pytam o SZLIFOWANIE a nie o POLEROWANIE
MARSINUS - 2010-03-11, 23:05

PIOTR tak jeśli to konieczne szlifujemy
Kamyk - 2010-03-12, 09:13

jeśli tak jeat, to jesteście godni polecenia - a jak wykonam sobie coś u was, to opowiem o was dalej ;)
Roben - 2010-03-30, 17:14

Właśnie odebrałem elementy chromowane u MARSINUS. Jak dla mnie to bardzo dobrze zrobiona robota, nawet nie widać śladów po korozji jaka była.
Dzięki MARSINUS

Rumun1983 - 2010-09-17, 11:45

Koledzy a chromował ktoś może dekiel lewy silnika w Dragu 650? Ktoś może napisać jaki to jest koszt?
witek1965 - 2010-09-17, 14:10

Kilka śrubek do pochromowania bym miał. Wpadłem na pomysł, żeby wypolerować i wypolerowałem, ale warstwę cynku i teraz są rude, ot głupi cap ze mnie. Czy ktoś podjął by się takiej pierdoły. Było kiedyś ogłoszenie na allegro, ale znikło i nie mogę znaleźć. Gość chromował za 1,5 zł śruby do kół i 0,5 zł nakrętki.
jarekder - 2011-07-11, 19:30

Witam.
Czy ktoś zna jakąś solidną firme w okolicach Trójmiasta, która zajmuje sie chromowaniem elementów metalowych i pastikowych.
Chciałbym pokryć chromem boczki, klamki hamulca i sprzęgla, zbiorniczek na płyn hamulcowy ikto wie co jeszcze...
Jaki jest koszt takich usług?
Z góry dzięki i pzdr.

witek1965 - 2011-07-12, 02:43

jarekder, jeżeli chodzi o chromowanie klamek i zbiorniczka to musisz szukać firmy, która chromuje aluminium i jego stopy. Klamki można kupić chromowane za rozsądne pieniądze. Chromowanie tworzywa, to już inna bajka i jest niewiele zakładów ty się zajmujących. Poniekąd w Warszawie. Aluminium natomiast na pewno http://www.feryl.pl/kontakt.htm

Jeżeli nie znajdziesz w 3Mieście to jaki problem wysłać ?

[ Dodano: 2011-07-12, 02:45 ]
jarekder napisał/a:
pokryć chromem boczki
o jakie boczki ci chodzi ? pokrywę aku i drugąpokrywę, tam gdzie są klucze i bezpieczniki ?
jarekder - 2011-07-12, 20:11

Dokładnie o te Kolego. Ten na aku jest chyba metalowy a ten drugi- tworzywo.
Rado - 2011-08-17, 18:44

Ktoś z Was próbował może chromować cylindry ?
witek1965 - 2011-08-17, 20:29

otrzymałem informację żeby nie chromować czasem zbiorniczka na płyn hamulcowy-ładnie wygląda, ale jest bezużyteczny. Ponowne uszczelnienie szybki niewykonalne. Próbował Endriu i kosztowało go to nowy zbiorniczek. Uff jak dobrze, ze mi o tym powiedział bo miałem takiego plana
soft - 2011-08-18, 09:47

witek1965 napisał/a:
otrzymałem informację żeby nie chromować czasem zbiorniczka na płyn hamulcowy-ładnie wygląda, ale jest bezużyteczny. Ponowne uszczelnienie szybki niewykonalne. Próbował Endriu i kosztowało go to nowy zbiorniczek. Uff jak dobrze, ze mi o tym powiedział bo miałem takiego plana


Zbiorniczek pięknie się poleruje.

witek1965 - 2011-08-18, 18:57

soft napisał/a:
Zbiorniczek pięknie się poleruje


jak każdy element metalowy. Polerowanie nie wymaga jedna demontażu szkiełka kontrolnego, więc się nic nie rozszczelni. Efekt jednak nie będzie taki sam

PatrykR922 - 2011-08-19, 09:31

Mam pytanie czy na podkapraciu chromowanie jest tylko w Mielcu ?
mrunia - 2011-11-22, 16:02

Kolego, w Lubaczowie jest Zakład Wyrobów Galanteryjnych. Tam mają cały sprzęt do chromowania, ale z tego co wiem, to mają małe bębny, nic większego niż 15-20cm nie wejdzie. Nie wiem również, czy wykonują usługi dla prywatnych osób - trzeba by było pogadać z jakimś pracownikiem, coby wychromował za przysłowiową flaszkę :)
MARSINUS - 2011-11-22, 18:50

mrunia napisał/a:
pogadać z jakimś pracownikiem, coby wychromował za przysłowiową flaszkę

Qurwa! Jak widzę takie teksty to zaraz psem bym szczuł :evil:

witek1965 - 2011-11-22, 19:15

MARSINUS, Masz sporo racji, ale. No właśnie zawsze jest jakieś ale. Są zakłady w których można by wykonać takową usługę, ale nie dy rydy, ponieważ nie świadczą usług. Więc ludzie szukają kolegów, kolegów kolegów i znajomych kolegów, często płacąc więcej aniżeli zapłaciliby za usługę legalnie ponieważ nie znają ceny usługi, a chęć posiadania danego elementu w chromie jest nieodparta.
MARSINUS - 2011-11-22, 20:17

witek1965 nie zgodzę się się z Tobą. Kilkanaście lat temu owszem tak ale dziś w dobie internetu i wujka google wszystko zależy od chciejstwa. Jak się komuś chce poszukać to znajdzie to co chce zdobyć. A takie robienie za flaszkę to ciągle pokutujący relikt minionych czasów. Ludzie często nawet sobie nie zdają sprawy jakie konsekwencje ma wniesienie takiego jednego detalu niewiadomego pochodzenia i wykąpanie go w kąpielach galwanicznych. Mieliśmy u nas przypadki takich mądrych majstrów, a potem składu kąpieli nie można było opanować przez miesiące. Jak przez rok bulili za kompletną wymianę kąpieli to już wiedzieli, że nie znaczy nie. Nie wspomnę już o aspekcie okradania właściciela takiej galwanizerni.
Ponadto galwanizerni robiących chromowanie czy rechromowanie usługowo jest trochę w kraju.
Zawsze też można się zwrócić do mnie, z chęcią pomogę.
Tylko uczciwie, nie za flaszkę.
Nie kradnę z ręki, która mnie karmi :dumny:

MIKI - 2011-11-22, 22:58

MARSINUS napisał/a:
Zawsze też można się zwrócić do mnie, z chęcią pomogę.
Tylko uczciwie, nie za flaszkę.
Nie kradnę z ręki, która mnie karmi :dumny:
Nic dodać nic ująć :pokooj:
Wysoki - 2011-11-22, 23:52

MARSINUS jaki koszt będzie chromowanie 2 felg aluminiowych do XV 1900 ?
MARSINUS - 2011-11-23, 08:49

Wysoki napisał/a:
MARSINUS jaki koszt będzie chromowanie 2 felg aluminiowych do XV 1900 ?


Uprzedzam, że może być wysoki :ryczy:

Wpływ na cenę ma wiele czynników.
Podstawową jednostką obliczeniową jest decymetr kwadratowy (dm2)
Musisz więc zmierzyć i obliczyć całkowitą powierzchnię felgi w dm2 do wyceny.
Sądzę, że możesz przyjąć 22 pln/dm2 - składowe kwoty masz poniżej.
Sprawdziłem wymiary na necie i felgi są dość spore gabarytowo.
Możesz przyjąć od 1 do 1,5 tys za felgę.

Pamiętaj, że "szprychy" też się liczą oraz część felgi znajdująca się pod oponą - choć tutaj można się pobawić i częściowo ją zabezpieczyć w celu częściowego obniżenia kosztów.

Podstawowa sprawa materiał rodzimy - robimy wszystko prócz znalu (ZnAl) czyli stopu cynku i aluminium - nie da się tego pochromować w naszym procesie technologicznym.

NIE DA SIĘ - to apropos poprzednich postów, że da się za flaszkę.

Musisz zatem sprawdzić z jakiego stopu jest Twoja felga.

Gwoli wyjaśnienia dlaczego nie robimy znalu - zn czyli cynk ulega wytrawieniu podczas naszego procesu (kąpiele kwaśne) i detal wygląda jak ser szwajcarski.
Są oczywiście fachowcy, którzy trawią detale ze znalu w kwasie, a powstałe dziury zalewają cyną i polerują ale to nie u nas no i felgę wolałbym mieć całą, a nie zalepianą cyną.


Za "renowację" czyli zdjęcie starej powłoki i chromowanie cena jest wysoka 20pln za dm2 - składowe odpalenie czyli ściągnięcie chromu do materiału rodzimego 4pln/dm2, szlifowanie i polerowanie 6pln/dm2, powtórne miedziowanie/niklowanie/chromowanie 10pln/dm2. Jeśli materiał rodzimy to aluminium to do odpalania i polerowania trzeba doliczyć po 1 pln/dm2 czyli całość wychodzi 22pl/dm2.

Są jednak sposoby, żeby nie zrujnować klienta ;D

Możesz jeśli masz czas chęci i środki usunąć farbę samemu w warunkach domowych (tylko farbę, z chromem Ci się to nie uda)
Są preparaty chemiczne, których można w warunkach domowych lub warsztatowych użyć do zdjęcia farby.
Dalej kwestia szlifowania/polerowania detalu przed i po miedziowaniu - to też możesz zrobić sam. Dobrze wcześniej przygotowany przez Ciebie detal miedziujemy i oddajemy Tobie do polerowania.

No i jak pisałem wcześniej kwestia zabezpieczenia części "podoponowej" przed nałożeniem powłoki też może zredukować koszty.

Wszystkie opisane wcześniej sposoby wymagają sporego wkładu pracy własnej ale są możliwe do wykonania samemu.
Jeżeli zrobisz to dobrze to cena będzie dużo niższa.

Aha wracając do znalu - całą przygotówke możesz wykonać samemu tak samo jak to opisałem powyżej, ale miedziowanie musi być zrobione na miedzi zasadowej. Jak detal będzie pomiedziowany tzn. jest zabezpieczony przed środowiskiem kwaśnym to można felgę chromować juz w "normalnych" kwaśnych kąpielach.

Uff a pytałeś tylko o cenę :hahaha:

mrunia - 2011-11-23, 11:27

Cytat:
Qurwa! Jak widzę takie teksty to zaraz psem bym szczuł :evil:


Oj tam kolego, unosisz się nie wiem o co. Kolega pytał gdzie blisko może zrobić, to mu powiedziałem. Jakby chciał zrobić to za 50tysi to by nawet do Maroka mógł jechać - i pewnie by zrobił. Kwestią jego "sumienia" jest czy to zrobi czy nie.

A co do fachowców w takich firmach, to wieloletni, doświadczony człowiek doskonale wie co może włożyć do bębna, a co nie. Niejednokrotnie taką "usługę" można wykonać również za zgodą przełożonego lub właściciela firmy, a napisałem "za flaszkę", bo firmy nie świadczą usług dla fizycznych osób - nie ma się co unosić. Nigdy nie jechałeś taksówką bez "paragonu"? ;)

MARSINUS - 2011-11-23, 14:31

mrunia napisał/a:
doświadczony człowiek doskonale wie co może włożyć do bębna
i tu byś się mocno zdziwił ;D

mrunia napisał/a:
firmy nie świadczą usług dla fizycznych osób

nie znam takiej galwanizerni :nie_wiem:
Chyba, że jest to galwanizernia przyzakładowa o wysokiej specjalizacji.

mrunia napisał/a:
Nigdy nie jechałeś taksówką bez "paragonu"

Nie - od tego mam motor ;D

mrunia - 2011-11-23, 14:34

Cieszę się, że doszliśmy do porozumienia :) Akurat pisałem o tamtym konkretnym przypadku :)
Wysoki - 2011-11-23, 15:36

I to jest szczegółowa odpowiedż MARSINUS wielkie dzięki za taką odpowiedż :uklon3:
Cena jest bardzo przystępna. Nie mam pojęcia z czego są te felgi dla mnie to jest alu ;d
Czy na feldze jest jakies oznaczenie czy coś ?

witek1965 - 2011-11-23, 16:02

Cytat:
Możesz przyjąć od 1 do 1,5 tys za felgę.


A skąd tak wysoki koszt ? Czym różni się felga motocyklowa od samochodowej ? jako materiał do galwanizacji ?

http://www.klinikafelg.pl/cennik

[ Dodano: 2011-11-23, 16:29 ]
MARSINUS napisał/a:
nie znam takiej galwanizerni :nie_wiem:
Chyba, że jest to galwanizernia przyzakładowa o wysokiej specjalizacji.


dokładnie o tym samym pisałem. Nie żadna tam przyzakładowa, tylko wydział zakładu produkującego np. armaturę łazienkową.
Takie zakłady nie świadczą i nie chcą świadczyć usług dla ludności. Mają linię produkcyjną i w nosie te parę groszy które mieliliby zarobić na usługach. To jest normalne zjawisko. No bo niby kto miałby się tym zajmować ? Pan Franio za "flaszkę" robi to na lewo w godzinach pracy,okradając pracodawcę z wszystkiego, poczynając od materiałów, technologi po własną osobę, która w tym czasie powinna wykonywać zadania produkcyjne. Uruchamianie specjalnej osoby do usług to oderwanie jej od jego odcinka pracy.
To tak jakby ktoś chciał zlecić kopalni wykonanie np. elementu mostu z powierzonego materiału. Mamy wszak doskonałych spawaczy, suwnice, cuda wianki. Albo wykonanie usługi wykopania stawu. Wszak mamy dość ładowarek łyżkowych i operatorów. W Polkowicach produkują silniki diesla do grupy VW. Można tam zlecić np. remont silnika ? albo chociaż kupić podzespoły. NIE.
Nie bronie oczywiście tego typy zjawisk jak "fuchy" i nie usprawiedliwiam
, ale to wcale nie jest takie proste jak nam malujesz.

Cytat:
mrunia napisał/a:
firmy nie świadczą usług dla fizycznych osób

nie znam takiej galwanizerni :nie_wiem:


Prawdopodobnie jest więcej galwanizerni które nie świadczą od tych które świadczą.

SATURIAN - 2011-11-23, 20:11

Cytat:

MARSINUS jaki koszt będzie chromowanie 2 felg aluminiowych do XV 1900 ?


Wysoki , może taniej będzie wypolerować .

soft - 2011-11-23, 20:26

Wysoki, a jakie felgi oryginalnie są u Ciebie?
Możesz jakiegoś linka z internetu zapodać do zdjęcia z takimi felgami jak Twoje?

Ja nie myślałem nawet o takim rozwiązaniu, nawet nie wiem czy pasowało by?
Jkiego xv1900 posiadasz ?

Pirania_LM - 2011-11-23, 20:46

a co ze szprychami ?
witek1965 - 2011-11-23, 21:04

szprychy to mały problem, są stalowe. Każda galwanizernia ci to zrobi. Gorzej jest z al, tego nie każdy się podejmuje.
MARSINUS - 2011-11-24, 09:28

witek1965 napisał/a:
A skąd tak wysoki koszt ?

Ano stąd

MARSINUS napisał/a:
Za "renowację" czyli zdjęcie starej powłoki i chromowanie cena jest wysoka 20pln za dm2 - składowe odpalenie czyli ściągnięcie chromu do materiału rodzimego 4pln/dm2, szlifowanie i polerowanie 6pln/dm2, powtórne miedziowanie/niklowanie/chromowanie 10pln/dm2. Jeśli materiał rodzimy to aluminium to do odpalania i polerowania trzeba doliczyć po 1 pln/dm2 czyli całość wychodzi 22pl/dm2.

Felga przód: średnica 18 cali (cal ~ 2,54 cm) (1 cal angielski = 25,3995 mm) czyli 4,572dm Felga tył 17 cali czyli 4,318 dm
Wzór na obwód 2Pir czyli 18tka 14,35dm a 17tka 13,55dm

Pole powierzchni obręczy felgi obwód x szerokość (użyłem szerokości opony podanej w specyfikacji - felga ma niejednolity kształt ale żeby otrzymać jej płaską szerokość można sobie zmierzyć metrem krawieckim w poprzek po płaskim, więc teoretycznie przyjmuję, że 18" ma 1,3 dm, a 17" 1,9 dm.
18 ma zatem 18,655 dm2 a 17 25,745dm2. Do tego powierzchnia obręczy jest kryta od wewnątrz i od zewnątrz więc teoretyczną powierzchnię obliczeniową mnożymy x2. Do tego powierzchnia "szprych" i bębenka u ich zbiegu zakładam około 1/3 powierzchni teoretycznej. Możesz to już sobie sam pokalkulować no i finalnie cena za dm2 czyli 22pln daje dla felgi 18" kwotę 957pln czyli około 1000 pln a dla 17" 1321pln gdyby do tego dodać vat to już sam sobie policzysz ile to będzie.
Mam nadzieję, że ciekawość Twa zaspokojona.

witek1965 napisał/a:
Czym różni się felga motocyklowa od samochodowej ?
:nie_wiem: może Panowie z kliniki wiedzą?

witek1965 napisał/a:
http://www.klinikafelg.pl/cennik


A słyszałeś kiedyś o czymś takim jak specjalizacja? Jak kolesie robią tylko felgi to mają wszystko pod to ustawione. My świadczymy usługi.

witek1965 napisał/a:
dokładnie o tym samym pisałem. Nie żadna tam przyzakładowa, tylko wydział zakładu produkującego np. armaturę łazienkową.
Takie zakłady nie świadczą i nie chcą świadczyć usług dla ludności. Mają linię produkcyjną i w nosie te parę groszy które mieliliby zarobić na usługach. To jest normalne zjawisko. No bo niby kto miałby się tym zajmować ? Pan Franio za "flaszkę" robi to na lewo w godzinach pracy,okradając pracodawcę z wszystkiego, poczynając od materiałów, technologi po własną osobę, która w tym czasie powinna wykonywać zadania produkcyjne. Uruchamianie specjalnej osoby do usług to oderwanie jej od jego odcinka pracy.
To tak jakby ktoś chciał zlecić kopalni wykonanie np. elementu mostu z powierzonego materiału. Mamy wszak doskonałych spawaczy, suwnice, cuda wianki. Albo wykonanie usługi wykopania stawu. Wszak mamy dość ładowarek łyżkowych i operatorów. W Polkowicach produkują silniki diesla do grupy VW. Można tam zlecić np. remont silnika ? albo chociaż kupić podzespoły. NIE.
Nie bronie oczywiście tego typy zjawisk jak "fuchy" i nie usprawiedliwiam, ale to wcale nie jest takie proste jak nam malujesz.

Co niby nie jest proste? Bycie uczciwym? Nie kumam kompletnie tego fragmentu. Co autor miał na myśli? Czyli się zgadzasz ale się nie zgadzasz? :nie_wiem:

witek1965 napisał/a:
Prawdopodobnie jest więcej galwanizerni które nie świadczą od tych które świadczą.


Nie chcę się szanowny Witoldzie przerzucać z Tobą argumentami ale zerknij w Google wpisz usługi galwaniczne lub galwanizernie i powiedz mi, która galwanizernia nie będzie świadczyć usług osobom fizycznym. Jeśli ktoś ma galwanizernię to po to by świadczyć usługi. Firma produkująca armaturę łazienkową i mająca wydział galwanizerni nie będzie się ogłaszać jako galwanizernia tylko jako producent armatury łazienkowej bo nie świadczą usług galwanicznych tylko produkują armaturę. To jest właśnie wyspecjalizowana galwanizernia przyzakładowa, a nie usługowa.
Na bieżąco mamy kontakt z kilkunastoma galwanizerniami i nie było przypadku, żeby któraś odmówiła klientowi indywidualnemu.

Ende Howgh Koniec Finito

Bo mnie z pracy wypierdolą za pisanie elaboratów wyjaśniających Witkowe pytania :hahaha: :pokooj:

witek1965 - 2011-11-24, 16:46

W zasadzie nie ma żadnej rozbieżności w naszej dyskusji.
MARSINUS napisał/a:
wyspecjalizowana galwanizernia przyzakładowa
tak to ująłeś, ja ująłem wydział zakładu pracy-wiemy o co chodzi i zgadzamy się w tym.

A wracając do galwanizerni wyszukanych w googlach. Swego czasu, zanim dostałem namiar,do kilku pisałem maila z zapytaniem o usługę. Odpowiedzi się nie doczekałem. Powody nie znane, albo mają nawał pracy, albo w ..głębokim poważaniu kogoś, ktoś chce pochromować końcówkę wydechu, a nie np komplet kół. Jest niby dużo, a .......tak niewiel
MARSINUS napisał/a:
Bo mnie z pracy wypierdolą za pisanie elaboratów wyjaśniających Witkowe pytania :hahaha:


w godzinach pracy ? na forum ? :hahaha: :pokooj:

arek997 - 2011-12-21, 21:10

Właśnie się natknąłem na ten temat ponieważ chciałem pokryć chromem zbiornik płynu hamulcowego przedniego koła jednak przeczytałem co napisał witek1965.
Cytuję "otrzymałem informację żeby nie chromować czasem zbiorniczka na płyn hamulcowy-ładnie wygląda, ale jest bezużyteczny. Ponowne uszczelnienie szybki niewykonalne. Próbował Endriu i kosztowało go to nowy zbiorniczek. Uff jak dobrze, ze mi o tym powiedział bo miałem takiego plana" koniec cytatu.
Zastanawiam się czy ten problem wyniknął tylko z samego faktu pokrycia chromem. Może szybka jest nie wyjmowalna i samo jej wyjęcie spowodowało nieodwracalne uszkododzenia a może trzeba też wstawić jakieś nowe uszczelnienia lub zastosować jakiś klej uszczelniający do jej ponownego montażu.
I tu mam pytanie do ciebie MARSINUS ponieważ widzę, że wiesz o czym piszesz. Czy ty przerabiałeś może taki właśnie problem tego zbiorniczka.
Zastanawiam się też czy w ogóle trzeba tą szybkę wyjmować, przecież jest ona ze szkła które jest obojętne na kwasy, zasady itp.
POZDRAWIAM

kostass - 2011-12-22, 08:51

a nie prościej kupic specjalna chromowaną nakładkę na zbiorniczek?
MARSINUS - 2011-12-22, 09:21

arek997 trudno mi się wypowiedzieć co do chromowania zbiorniczka a właściwie do jego niechromowania. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ani nie słyszałem, żeby ktoś miał z tym problem. Być może rzeczywiście jest to kwestia jego nierozbieralności zwłaszcza szybki. :nie_wiem:
Jak się ociepli i przytaszczę motocykle do firmy to przekażę temat fachowcom i zobaczymy co powiedzą, bez tego to wróżenie z fusów.

Można zrobić jak pisze kostass i nie ma problemu ;D

witek1965 - 2011-12-22, 15:37

kostass, MARSINUS, chyba nie przeczytaliście postu dokładnie. Sama pokrywa to nie zbiorniczek jeszcze.
Zarówno arek997 jak i ja chcielibyśmy pochromować cały zbiorniczek, a ozdobną pokrywę założyć na okrasę.
Pewnie dałoby się pochromować zbiorniczek w fazie produkcji, a następnie wstawić szybkę kontrolną, ale producent tego nie robi. Maluje zbiorniczek kiepską farbą, która po prostu nieładnie wygląda, a po czasie po prostu złazi. Szybka jest uszczelniana i zapewne kąpiel w elektrolicie niszczy uszczelnienie w jakimś stopniu i płyn przecieka.

arek997 - 2011-12-22, 18:17

Nakładki na przełączniki widziałem ale z nakładką na zbiorniczek się nie spotkałem.
Proszę o jakieś namiary na te nakładki.

kostass - 2011-12-22, 20:51

poszukaj w necie firmy Lidor , tam chyba widzialem nakladki na zbiorniczki
WADERA - 2011-12-22, 21:03

a nie można sięgnąć do fachowej literatury, przecież są takie, forum to amatorzy, ale skoro ktoś chce im wierzyć to bawmy się dalej ;/
MARSINUS - 2011-12-22, 22:12

WADERA napisał/a:
forum to amatorzy
ale pojechałaś pani Waderciu :hahaha:

witek1965 napisał/a:
kostass, MARSINUS, chyba nie przeczytaliście postu dokładnie. Sama pokrywa to nie zbiorniczek jeszcze.


Coś nie mogę dojść do konsensusu w konwersacjach z witkiem1965 ;D

Posta przeczytałem uważnie i zrozumiałem, że chodzi o chromowanie całego zbiorniczka inaczej nie pisał bym o szybce, której przeca nie ma w pokrywie. ;)

Zgadzam się, że problem ze szczelnością może wynikać z uszkodzenia uszczelnienia szybki podczas procesu chromowania choć najbardziej podczas tzw. przygotówki czyli trawienia w kwasie i odtłuszczania.
Zostaje zatem kwestia rozbieralności zbiorniczka. Teoretycznie musi być sposób na ponowne uszczelnienie szybki.
Jeśli bardzo wam zależy na błyszczącym zbiorniczku to można go wypolerować na wysoki połysk i potem zabezpieczyć przed utlenianiem.
Trzeba się tylko dowiedzieć jak :nie_wiem:

hawk - 2011-12-23, 08:43

Do zabezpieczenia polerowanego aluminium doradzano mi tą politurę:
http://www.moto-akcesoria...lu-magic,p,4577
Niestety przymierzam się dopiero do wypróbowania tego specyfiku, więc własnej opinii jeszcze nie mam.

MARSINUS - 2011-12-23, 08:48

Znalazłem tańszą ;d

http://www.technika-motoc...gic-p-5754.html

albo takie

http://sklep.mkservices.e...sk-w-tubie.html

a najwięcej jak zwykle jest tu

http://www.google.pl/sear...Szukaj+w+Google

ale jak działa taki specyfik i na ile zabezpiecza tego to już nie wiem :nie_wiem:

kostass - 2011-12-23, 09:06

Marsinus , akurat zastanawiałem sie czym zabezpieczyc wyfrezowane elementy aluminiowe .
hawk - 2011-12-23, 11:01

MARSINUS napisał/a:
Znalazłem tańszą


Ja leniwy jestem a Moto Akcesoria mam 5 minut drogi od siebie. :)

arek997 - 2011-12-23, 12:25

kostass napisał/a:
poszukaj w necie firmy Lidor , tam chyba widzialem nakladki na zbiorniczki

Znalazłem to:
www.lidor.pl/Produkt/ky_1...ahy_v_star.html
niestety według opisu produktu pasuje on do V Stara z rocznika 2009 czyli, że nie do mojego. Chyba, że komuś udało się to zamontować do starszej GWIAZDKI.

MIKI - 2011-12-23, 14:40

Nie koniecznie musi być to Lidor, osłony są ofertą firmy KURYAKYN dostępne w wielu sklepach parających się sprzedażą akcesorii motocyklowych. http://www.kuryakyn.com/P...-Control-Covers
johnypl - 2011-12-23, 17:58

Jeżeli chcecie zabezpieczyć polerowane alu przed utlenianiem polecam najprostszą metodę, tzn. odtłuścić i kilka warstw lakieru bezbarwnego. Przyjrzyjcie się na Waszych Gwiazdkach elementom z alu tak właśnie są zabezpieczone przed utlenianiem przednie lagi i to działa.
witek1965 - 2011-12-23, 19:38

miki, napisz do Lidora. Może mają do starszych roczników. To bardzo komunikatywni ludzie i uprzejmi.
MIKI - 2011-12-23, 23:04

witek1965 napisał/a:
miki, napisz do Lidora. Może mają do starszych roczników. To bardzo komunikatywni ludzie i uprzejmi.
Wiciu nie muszę do nich pisać bo będę u nich w przyszłym tygodniu ;D . Jak by ktoś chciał abym o coś ich wypytał to pisać.
Merlin - 2011-12-24, 08:21

johnypl napisał/a:
Jeżeli chcecie zabezpieczyć polerowane alu przed utlenianiem polecam najprostszą metodę, tzn. odtłuścić i kilka warstw lakieru bezbarwnego. Przyjrzyjcie się na Waszych Gwiazdkach elementom z alu tak właśnie są zabezpieczone przed utlenianiem przednie lagi i to działa.


Z mojego doświadczenia.
Uwaga na lakiery bezbarwne, zmieniają (niektóre dość mocno) odcień.
To musi być pewnie jakiś specjalny lakier.
Malowałem lakierem metalicznym, wyszło super, zapragnąłem zabezpieczyć go bezbarwnym zw aerozolu (samochodowy Motip), wyszła klapa.
Musiałem usunąć lakier.

johnypl - 2011-12-24, 10:31

Merlin, dobry dwuskładnikowy lakier bezbarwny pod pistolet (więc typowa samochodówka) , nie aerozol mają słabą przyczepność do powierzchni lakierowanej, a polerowane alu też ma z tym problem .
witek1965 - 2011-12-24, 15:29

najlepszym byłby lakier do alufelg, jest twardszy do typowego lakieru do karoserii. No i tak jak napisał johnypl, pistolet. Konkretne cisnienie natrysku, a nie jakaś popierducha z aerozolu. Też się raz nadziałem.

[ Dodano: 2011-12-28, 13:38 ]
MARSINUS napisał/a:

Coś nie mogę dojść do konsensusu w konwersacjach z witkiem1965 ;D


I masz rację, bo to ja źle zrozumiałem wypowiedź Kosstasa i jednocześnie twoją. :beczy:
Kostia napisał wyraźnie chromowana nakładka, a ja zrozumiałem dekielek :beczy: ot durny ja, durny. Pokornie proszę o wybaczenie ;D

A tak przy okazji chromowanych cudeniek ze stajni KURYAKYN. To też jest made in China :beczy:

Gostek - 2011-12-30, 17:22

Cześć. Temat nie jest nowy, ale może Ktoś podać namiary na zakład, który dobrze i niedrogo chromuje w W-wie? Kupiłem przez allegro sissy bar, ale z jednego elementu odłazi powłoka (oparcie do którego przykręca się poduszkę). Byłem w zakładzie na Zabranieckiej, ale krzyknęli 150 zł. Wydaje mi się trochę drogo. Z góry dzięki.
grzesieksiek - 2011-12-30, 21:01

Gostek napisał/a:
Cześć. Temat nie jest nowy, ale może Ktoś podać namiary na zakład, który dobrze i niedrogo chromuje w W-wie? Kupiłem przez allegro sissy bar, ale z jednego elementu odłazi powłoka (oparcie do którego przykręca się poduszkę). Byłem w zakładzie na Zabranieckiej, ale krzyknęli 150 zł. Wydaje mi się trochę drogo. Z góry dzięki.

Spytaj na Cukrowniczej .Właśnie dostarczam tam swoje elementy do chromowania.

spider - 2011-12-31, 19:06

Moze komus sie przyda,w Budzyniu (wielkopolska) jest firma Alladyn ktora zajmuje sie chromowaniem,niklowaniem,galwanizowaniem.
http://www.cylex.pl/firmy/alladyn-10607169.html

Maniu_85 - 2012-01-15, 11:10

Nie chce zakładać nowego tematu może tutaj ktoś doradzi. Może ktoś wie jak pozbyć sie rysek z tego dekla??? (jest to pokrywa plastikowa pokryta chromem). Jaka pasta sobie z tym poradzi?? Czy może lepiej tego nie ruszać żeby nie pogorszyć sprawy?? :-)
Merlin - 2012-01-15, 11:36

Spróbuj nie za mocno pastą Automax, tania i skuteczna (dedykowane do chromu są drogie).
Ja Automaxem wypolerowałem nawet szybę.

Maniu_85 - 2012-01-15, 12:32

Ok bo mam jeszcze taka k2 do rys ciekawe czy ona sie nada? Moze lepiej odrazu Automax zakupic:)
MARSINUS - 2012-01-15, 13:11

Maniu uważaj z polerką, bo warstwa chromu na plastiku jest cienka jak chuchnięcie i możesz ją szybko "zdjąć" polerując, a ponowne pochromowanie plastiku to...

Cytat z forum galwanotechnicznego.
Cytat:
"Co do naprawy ABS-u to bardzo rzadko się udaje go naprawić -a to ze względu na wytrawienie polibutadienu - jesli w pierwotnym procesie nie został całkowicie usunięty -jest szansa jeśli tak to lipa -nie da się naprawić jedynie co mozna zrobić to malować farbą o odcieniu chromu albo kupić nowe"

Merlin - 2012-01-15, 14:05

Maniu_85 napisał/a:
Ok bo mam jeszcze taka k2 do rys ciekawe czy ona sie nada? Moze lepiej odrazu Automax zakupic:)


Jak masz K2, jedź z K2, tylko delikatnie (ale bez przesady), najlepiej ręcznie.

Pirania_LM - 2012-01-15, 14:53

A co myślicie o foli typu chrom ?
Maniu_85 - 2012-01-15, 16:53

Podobno wypolerować chromu za bardzo się nieda nie wiem czy probować tą k2 i zobaczyć co się dzieje czy poprostu zostawić tak i się nie przejmować :-)
witek1965 - 2012-01-15, 17:02

Cytat:
A co myślicie o foli typu chrom ?


a coś szerzej na ten temat ?

Pirania_LM - 2012-01-15, 17:09

witek1965, no właśnie chciałem się dowiedzieć, czy ktoś próbował tego wynalazku, bo skoro folią oklejają cale samochody, to pewnie drobne elementy też się da.
witek1965 - 2012-01-15, 17:42

Pirania_LM, Tobie chodzi o hydrografikę, czy oklejanie folią ?

[ Dodano: 2012-01-15, 17:44 ]
http://www.hydrotransfer.pl/index2.php

[ Dodano: 2012-01-15, 17:48 ]
jest jeszcze taka metoda http://www.youtube.com/watch?v=nm-IoLMdVME - nie mam pojęcia czy ktoś w Polsce się tym zajmuje

Pirania_LM - 2012-01-15, 18:52

witek1965, chodzi mi raczej o foliowanie, jeśli się da na samochodzie np. tu http://www.youtube.com/wa...&feature=fvwrel to zapewne na częściach naszych moto tez. Szczególnie trudnych do chromowania jak zbiorniczki płynu hamulcowego .
witek1965 - 2012-01-15, 19:07

Pirania_LM, idealne byłoby zrobienie tego metodą hydrografii, tylko nie widziałem folii takiej.Same wzorzyste. To co pokazują na tym filmiku to wielkogabarytowe, a jednocześnie dość płaskie powierzchnie. Nasze zbiorniczki są małe i mają skomplikowany kształt
Same wzorzyste. Szukam zbiorniczka do testowania. Jak znajdę to przetestuje się chromowanie galwaniczne, to chyba najlepsza forma chromowania. Jak testy przejdą pomyślnie to będzie otwarta droga.

Pirania_LM - 2012-01-15, 19:12

No to zastanawiamy się nad tym obaj, i bardzo dobrze, ktoś w końcu coś wymyśli ;p masz rację, hydrografia byłaby OK, a kawałków jednokolorowych folii trzeba by poszukać w firmach, które oklejają auta ( w końcu potrzebny nam kawałek, a nie cały drogi arkusz ). Hmmm, muszę pomyśleć.
witek1965 - 2012-01-24, 14:51

Pirania_LM, ja swoją pompę już wysłałem do chromowania. Okienko rewizyjne sie wyciąga.
Pirania_LM - 2012-01-24, 19:38

OK, jak wróci to daj cynka co, gdzie ,jak i za ile,no i pokaż efekt :D
Robiro - 2012-01-24, 20:59

Witek1965 - Ja też jestem zainteresowany tematem bo mi zbiorniczek parchem zalazł :cry:
A swoją drogą ciekaw jestem jaki będzie miała wpływ grubość warstwy chromu na pasowanie szkiełka ?

koks79 - 2012-01-24, 21:09

Pirania_LM napisał/a:
A co myślicie o foli typu chrom

ja sobie okleiłem taką folią obudowe zbiorniczka płynu hamulcowego, nożnego i wyglądało całkiem nieźle. Nie mam zdjęć, teraz ich też nie zrobie bo przy okazji jakiegoś chromowania zrobiłem ekstra chromik :) kiedy nie ma wiele zagięć można śmiało oklejać, może da się także naciągnąć po podgrzaniu ale tego nie musiałem sprawdzać.

witek1965 - 2012-01-25, 02:38

Robiro napisał/a:
A swoją drogą ciekaw jestem jaki będzie miała wpływ grubość warstwy chromu na pasowanie szkiełka


Żaden

Jak zdemontujesz okienko rewizyjne (szkiełko) sam zrozumiesz dlaczego. Czytaj temat cieknąca pompa hamulcowa (wyciek)

Pirania_LM, Robiro, Nie gniewajcie się ale wszystkie dane odnośnie chromowania są w tym temacie http://yamaha-dragstar.pl...owanie&start=40 ;D czytać łobuzy, czytać się nie chce. Przeczytajcie post Kolegi MARSINUSA
Foty oczywiście będą. Oglądałem pokrywę Hyperchangera po chromowaniu -Miód malina ;D ;D ;D

MARSINUS - 2012-01-25, 10:13

Cytat:
Poza tym dziadkowie są aby młodym opowiadać a nie gderać "znajdź se w książce i daj dziadkowi spokój!" ;p

I za to smarkaczu powinieneś dostać liścia od dziadka wszystkich dziadków :hahaha:

Wiem wiem OT ;D

witek1965 - 2012-01-25, 16:21

Robiro, to nikt inny jak sam osobiście imć MARSINUS, i to w tym temacie opisał ile co kosztuje i to n jest tym guru, który robi nam te wszystkie wspaniałości ;D "smarku" ;p ;p ;p
witek1965 - 2012-02-17, 18:25

MARSINUS, Wielkie :uklon3: :uklon5: Detale doszły, są pięęęęęęęęeeeeeeeekne :brawo:
arek997 - 2012-02-17, 19:24

witek1965 napisał/a:
MARSINUS, Wielkie :uklon3: :uklon5: Detale doszły, są pięęęęęęęęeeeeeeeekne :brawo:


Dawaj foty i ile kosztowało oraz oczywiście informację czy dało się bez problemu zamontować okienko rewizyjne, czy wszystko działa i jest szczelne?

Sorry za tyle pytań i taką ciekawość ale jak wszystko działa to ja tez jestem zainteresowany chromowaniem.

witek1965 - 2012-02-17, 19:37

arek997, pompy jeszcze nie zmontowałem, ale nie powinno być problemu. Okienko wyjąłem przed wysyłką i wstawię nowy o-ring - jednya forma uszczelnienia.Foty jutro w świetle dziennym, bo z lampa wychodzi kicha. Co do ceny to wszytko z MARSINUSEM. Każdy detal jest inny, wymaga różnych form obróbki. Jedno co mogę powiedzieć - efekt zdecydowanie lepszy jak nakładki, które kosztują kilkakrotnie więcej.
Bemol - 2012-02-17, 20:32

Też jestem ciekaw to wygląda. Mój zbiorniczek też się nadaje do chromowania ;/
witek1965 - 2012-02-17, 23:44

Jutro Bemi nas wydepiluje wszystkich, ale co tam. Ponoć z krawatem jest do twarzy ;D

[ Dodano: 2012-02-18, 20:04 ]
pan_wiewiorka napisał/a:
Szukam na terenie Warszawy lub okolic firmy, która pochromuje mi to coś, co trzyma siodło kierowcy oraz ten szpej, który służy do mocowania podpaski. Teraz jest jakieś takie ni to czarne ni szare a paskudzi mi błotnik (wystaje).


I po co, ni to szare, ni to czarne jest piękne.

Oto elementy, które spierdolił ;D MARSINUS, więcej takiego błędu nie popełnię

Takie piękne były jak mu wysłałem, jedwabisty połysk surowego aluminium, ze skazami świadczącymi o użytkowaniu :















A co dostałem z powrotem. Jakieś obrzydlistwo, sami zobaczcie jakie to jest okropne i niepraktyczne. Wszystko widać :odciski palców na ten przykład, wszystko się na nich odbija. Już miałem cichą nadzieję, że są fajne bruzdy, ale niestety nie, to faktura płytek się odbiła. Koszmar, mówię Wam koszmar.




















Jedynie pociesza mnie to, że zdjęcia nie oddają całej tej patalajni i w naturze wyglada to jeszcze ch....j. ;D

piwu - 2012-02-19, 10:39

Fajnie to wyszło, ile taka przyjemność jeśli można wiedzieć? Ostatnio przeszedł mi przez mój chory mózg pomysł pochromowania kół...
witek1965 - 2012-02-19, 12:30

piwu, http://yamaha-dragstar.pl...er=asc&start=40

czytaj post MARSINUSA 2011-11-23, 08:49 . Wylicza wszystkie koszty.

Mnich - 2012-02-20, 10:36

Jak tam wylieczenia kosztów? Bardzo chciałbym tak zeszpecić swoje motoo, może nie będzie tak kusić :)
witek1965 - 2012-02-20, 12:11

Mnich, pisz co potrzebujesz zrobić bezpośrednio do MARSINUSA. Koszty wylicza na stronie 3 tego tematu. Koszty ulegają zmianie w zależności od tego co trzeba zrobić. Na pewno się opłaca w porównaniu do nakładek.
Od siebie podpowiem, że jak się zdecydujesz i zabierzesz za rozkręcanie obudów przełączników, to wypnij je sobie z kostek (pod osłoną główki ramy) i rób to na stole, a nie na motocyklu. Wygodniej zdecydowanie. Kup garść śrubek M3 ( nie pamiętam ile dokładnie, ale 15 starczy) i przed wysyłką wkręć we wszystkie gwinty z odrobiną smaru. Jednak w trakcie procesu coś tam zawsze tego chromu wejdzie i trzeba potem przegwintować, bo idzie pieruńsko ciężko, a tak śrubka zabezpieczy. M5 i M6 nie ma takiej potrzeby.

Madburn - 2012-10-18, 10:44

ja wiem ze jeden chce śrubkę pochromować a inny np ramę
rożne sa gabaryty i metale do galwanizowania
ale możemy chyba stworzyć taki mały katalog
np klamki 100zl , zbiorniczek 1000zl, bak 100 000zl :)

chodzi o mniej więcej rozeznanie kosztów
na razie czytam że wycena zależy od tego co się chromuje
ok ale mam raczej wrażenie ze nie co a kto - w końcu 10 chce pochromować to samo - wiec cena ta sama powinna być

kapat - 2012-10-18, 12:16

Chciałbym pochromować te same elementy... nie będzie chyba pójściem na przysłowiową łatwiznę jeśli również zapytam o cenę...? Z tekstu MARSINUSA nie wiele dla mnie wynika. Nie mam pojęcia o całym procesie chromowania ale to chyba nie wklucza zamówienia usługi ? ;p Zatem jeśli to nie tajemnica to zarzuć choć ilość zer...
Dariow - 2012-10-18, 22:55

No właśnie Marsinus dawaj jakąś cenę za klamkę i osłony przełączników to może kilku z nas się zbierze i Ci powysyła te elementy, będziesz miał robotę, jakąś kasiorkę a my banany ;D
witek1965 - 2012-10-18, 23:05

Madburn, Marsinus sam tego nie robi. Pracuje w firmie, która się tym zajmuje. Koszt jest faktycznie od decymetra kwadratowego. Nie on również oblicza powierzchnię materiału. Trochę zajebałem araba ja, ponieważ MARSINUS, przedstawił mi pisemna ofertę kosztów z powierzchnią moich elementów, być może nie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, ale przedstawił, z wyszczególnieniem kosztów polerowania i chromowania. Niestety nie posiadam już tej poczty i zawartych tam danych, czyli powierzcni oraz cen za polerowanie i chromowanie. Było to rok temu. Ceny się zmieniają. Jeżeli masz jakiś sposób na wydarcie z serwera tego maila, to go podaj, a ja zaspokoję twoją ciekawość.
Madburn napisał/a:
w każdej firmię potrafią raczej podać orientacyjną cenę za usługę





Toż MARSINUS, podał wyraxnie cenę 1 dm kw ?



Chromowanie elementów motocyklowych, to uboczna działalność galwanizerni, inaczej by splajtowali chyba, stąd brak gotowców :
klamka VTX x PLN
Zbiorniczek płynu XVS xPLN itd.

Madburn - 2012-10-18, 23:16

esz
no dobra - to jakis temat tabu
na forum renowacji starych motocykli na które zaglądam bo zaczynam robić Javke jakos nie mają kompleksów

Cytat:
Kierownica: 50zł
Kolanko wydechu: 50zł
Szklanki amor. : 25zł/szt
Kopniak itp 20zł/szt
Wydech: 80zł
ceny podane orientacyjnie

do tego galwanizeria jest na Ślasku więc odpada wysyłka

nie jest to cena konkretnie XVS rocznik 2013 950 midnight star
ale daje jakieś pojęcie - bo klient też musi się zastanowić czy wszystko razem czy po trochu - wtedy potrzebne wedle kolejności składania , funduszy etc

PS pewnie dostanę bana za ujawnienie tajemnicy handlowej :P
EOT bo chyba niektórym żyłka pęknie - troche loosu panowie

witek1965 - 2012-10-18, 23:27

Madburn, no to jakieś pojęcie też ci dam. za wszystko zapłaciłem ok 3 stówy.

[ Dodano: 2012-10-18, 23:29 ]
Nie wnikałem w szczegóły, aczkolwiek je znałem, cena końcowa mnie zadowalała, więc nie jestem w stanie ci powiedzieć ile kosztował element. Firma Marsinusa nie zajmuje się docelowo chromowaniem "pierdółek" ale marginalnie wykonuje takie usługi. Oni z tego nie żyją, natomiast być może ktoś, kto robi to metodą "chałupniczą" tak.

MARSINUS - 2012-10-19, 07:50

Chłopaki żeby ukrócić te dywagacje postaram się zrealizować wasze pragnienia co do cen detalicznych ale to po weekendzie bo ciut zawalony robotą jestem - właśnie czekam na auditorów.

Dziwi Was cena za dm2 no cóż taką miara operują galwanizernie, podobnie jak warzywniaki operują w kg ;D
Nie każdy detal jest taki sam :nie_wiem:
OK zgodzę się że klamka to klamka itp ale podejście jest indywidualne, jedna klamka jest bardziej zniszczona inna mniej jedną trzeba bardziej wypieścić przez zniszczenia inna mniej a to wszystko wiąże się z nakładem pracy więc i z kosztami. Taka specyfika branży.
A później przykro się czyta wstawki na forum, że Xsiński zapłacił 5 dych mniej itp

Jak pisał witek1965 ja na tym nie zarabiam, sprawę załatwiam dla forumowiczów grzecznościowo i bez vaty ;D plus sugeruję propozycje zmniejszenia kosztów poprzez samodzielne przygotowanie detali co w długie jesienne wieczory bardzo dobrze zapobiega hmm trollowaniu na forum :pokooj:

Jak to komuś nie odpowiada trudno zacznę naliczać marżę ;D

kapat - 2012-10-19, 08:03

Ja też odniosłem wrażenie, że jakaś aura tajemniczości wisi na temacie chromowania a już na pewno na zamówieniu witka1965 ;D W końcu dziękuję za te orientacyjne 300. Ja dałbym i 500... Dla wielu, którzy wcześniej nie mieli do czynienia z chromowaniem daje to jakieś minimalne pojęcie ilość = cena. Myślałem witek1965, że zapłaciłeś z 1500 :shock: wtedy dałbym sobie spokój z zabawą ale wobec tego, jak tylko przyjdzie kasiora (czytaj: wypłata) zastanowię się nad uderzeniem do MARSINUSA
Madburn - 2012-10-19, 09:42

oczywiscie ze musi być z marżą
standardowe elementy z cena od do i sadze ze wielu chetnych się znajdzie
ja poszedłem na łatwiznę - raz ze np Marsinusowi glowe zawracam a dwa ze taka klamke policzylem z grubsza - tzn jako prostopadloscian (dlugosc, najwieksza szerokosc i wysokosc) czyli tak jakbym mial wlozyc takie coś do maszyny CNC i z tego była by wycięta klamka - oczywiście powierzchnia wyszła znacznie większa ale cena wciąż ok
stąd moja uwaga że podanie cen za standardowe elementy pewnie przyciągneło by wielu chętnych - chodzi o taki mały efekt psychologiczny :> - "100zl za drucik ? a machnę sobie " - jak ktoś bedzie chciał pochromować za wszelką cenę - to i cena nie gra roli :) - ale tych niepewnych pewnie takie info przyciągnie

mam do odnowienia gmol - ale dlugość rury x obwód daje jakies 22dm2 - cena wychodzi ładna - i ciekawe w takim razie jakim cudem np na allego sa gmole <400zł ?
albo co to za chrom w takim razie ? jak długo zostanie ? oczywiście chińczyki zamiast spełniać normy ISO wyleją chemikalia do rzeki :P stad pewnie cena niższa

MARSINUS - 2012-10-31, 15:21

OK policzone
klamka - 50-60pln/szt - za pełną renowację
zbiorniczek z mocowaniem - 120-130pln/szt - za pełną renowację
obudowa przełączników - 120 pln/szt - za pełną renowację
mocowanie klamki sprzęgła - 50-60pln/szt - za pełną renowację

MARSINUS - 2012-11-05, 13:47

dziekan_alzair napisał/a:
MARSINUS, a ile kosztowałoby pochromowanie małego gmola w ilości sztuk 1?


Mam prośbę - piszcie konkrety. Mały gmol - przepraszam ale to za wiele nie mówi.

Gdybym był producentem i produkował tylko małe i duże gmole to OK, ale zrozumcie, że u nas przewalają się setki gmoli, bagażników, osłon wałów itp miesięcznie z różnych firm i firemek sam Sentocom czy Roadstyler to są spore zamówienia.

Proszę więc o odrobinę inicjatywy i podanie chociaż podstawowych wymiarów długość całkowitą i średnicę rury gmola :dumny: i będzie 100% łatwiej :brawo:

witek1965 - 2012-11-05, 14:08

MARSINUS napisał/a:
Za "renowację" czyli zdjęcie starej powłoki i chromowanie cena jest wysoka 20pln za dm2 - składowe odpalenie czyli ściągnięcie chromu do materiału rodzimego 4pln/dm2, szlifowanie i polerowanie 6pln/dm2, powtórne miedziowanie/niklowanie/chromowanie 10pln/dm2. Jeśli materiał rodzimy to aluminium to do odpalania i polerowania trzeba doliczyć po 1 pln/dm2 czyli całość wychodzi 22pl/dm2.


więc na podstawie cen z ubiegłego roku chromowanie takiego gmola to 330 zł

[ Dodano: 2012-11-05, 14:09 ]
dziekan_alzair, nie wątpię, że sobie poradzisz, tylko czy się opłaci.
Co jak co, ale renowacja Gmola jest wyjatkowo nieopłacalna. natomiast inne "bajery" zdecydowanie tak. Być może cena gotowego produktu robi swoje i konkurencja na rynku w kwestii gmoli.
Natomiast renowacja elementów niepowtarzalnych (gmol robiony na zamówienie) lub niewystępujących w oryginale w chromie jak najbardziej.
Ja z usług MARSINUSA jestem bardzo zadowolony.

Bakteria77 - 2012-11-08, 21:27

A może wie ktoś z czego wykonane są te elementy:
zbiorniczek płynu hamulcowego, osłony przełączników, klamki

Pirania_LM - 2012-11-08, 21:33

znal
witek1965 - 2012-11-08, 21:42

Pirania_LM napisał/a:
znal
nieprawda,
Aluminium. Bez problemu da się pochromować.
Marsunus już pisał, że w jego zakładzie nie chromują znalu.

petermajster - 2013-01-09, 14:58

Siema
A ja dziś odebrałem z chromowania dźwignę zmiany biegów i dźwignię hamulca tylnego.
Chromowanie robiłem w Wesołej tel. 606 256 254.
Koszt: 150 zł. za obydwie części.
Polecam.

Pirania_LM - 2013-01-09, 18:16

też oddałem i czekam grzecznie na wykonanie ;p

[ Dodano: 2013-01-28, 14:39 ]
Więc tak.
Elementy wróciły z chromowania i są cudne ;D wielkie podziękowania dla Marsinusa, pełna profeska. Poza tym dorobiłem ( fachowcy wykonali ) korki do pompy hamulcowej, więc jakby ktoś sobie rozpieprzył ten korek, to bez stresu. Zrobiłem 10 sztuk, kupiłem 10 oringów i mam kompleciki. 2 zostają u mnie, więc 8 sztuk do oddania. Reszta na PW. koszt 10 zł plus przesyłka.

burza - 2014-01-02, 13:13

ja też otrzymałem zwrotnie swoje "szpargały" po chromowaniu od Marsinusa

pięknie się błyszczą, jak... ;D
PIĘKNIE ! ! !

DRAGON - 2014-11-27, 11:57

Odebrałem wczoraj przesyłkę od MARSINUSA, a w niej moje części które wysłałem mu do chromowania. Muszę przyznać że robota pierwsza klasa. :brawo: . Szczęka do teraz lata mi z wrażenia. ;D Wszystkie nakładki w porównaniu z tym można o kant d..y rozbić. ;D
filipesku - 2014-11-27, 15:09

DRAGON, a zapodaj może jakieś zdjęcia?
witek1965 - 2014-11-27, 15:17

filipesku, poszukaj moich, ten sam wykonawca, troche szersze zlecenie. Waaaarto :yahoo: :yahoo: :yahoo:
żadnych nakładek, to dopiero wiocha ;/ a i to nie tania, więc po przeanalizowaniu za i za, wychodzi MARSINUS, ;D

DRAGON - 2014-11-27, 17:52

filipesku,
http://yamaha-dragstar.pl...=asc&start=100.
I tak jak witek tam napisał, zdjęcia nie oddają tego w całości. A szkoda. ;/ Na żywo zobaczysz na pierwszym zlocie. ;p

Jarek74 - 2014-11-27, 20:38

Ja również polecam robotę u MARSINUSA !
Robił Pinker-a i moje części, obudowy przełączników, klamki, zbiorniczki płynów. Efekt z......y, jak składałem wszystko, to widziałem odbicie wyszczerzonych z zachwytu kłów ;D ;D ;D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group