YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - komory plywakowe w moim dragu

xwiewiurx1983 - 2010-03-28, 12:37
Temat postu: komory plywakowe w moim dragu
witam
z pewnego madrego artykulu( http://serwisy.gazeta.pl/...minalskich.html ) wyczytalem ze na zime (lub zaraz po niej) trzeba spuscic paliwo z komor plywakowych gaznikow no i moje pytanie brzmi czy to jest to co jest na zdjeciu?? te dwie srubki?? to wlasnie te mam odkrecic??i na co mam sie przygotowac i zabrac za to?? sorki za moze proste pytanie ale ostatnio grzebalem sam w moto i troche namieszalem wiec teraz wole zapytac... z gory dzieki za odpowiedz.

vaaks - 2010-03-28, 13:06

Przestań kombinować, odpalaj maszynę i tyle.
arekw711 - 2010-03-28, 14:26

ja nawet nie zamykam kranika paliwa , na wiosnę odpalam i jest git ;D
soft - 2010-03-28, 19:11

Mój też stał na odkręconym kraniku.....
Odpalił bez problemu ... :-)

W artykułach czasami piszą bzdury ...

Długi63 - 2010-03-28, 20:16

Moto stoi 3-4 miesiące to się może stać z paliwem ?
Odpalaj i śmigaj

soft - 2010-03-28, 23:35

Myślę iż spuszczanie benzyny może być szkodliwe gdyż paliwo odizolowuje części metalowe od działania tlenu i tym samym zabezpiecza przed utlenianiem aluminium i rdzewieniem stali.
Podkreślam iż to tylko moja prywatna opinia i tu raczej chemicy lub metaloznawcy powinni się wypowiedzieć.

witek1965 - 2010-03-29, 00:06

xwiewiurx1983, jeśli już to powinno się na zimę spuścić paliwo, a nie tuz po niej, a najprościej jest je po prostu wypalić, czyli odpalić na zamkniętym kraniku i tak pozbywasz się zalegającego paliwa z gaźnika. Myślę, że autor tego artykułu dmucha na zimne. paliwo aż tak nie odparuje, żeby nie odpalił silnik ( to co miałoby się wydarzyć ? substancje palne wyparują a pozostanie woda? ), którego pozostałe układy są sprawne. Za to bezpiecznie jest wypalić, czy w inny sposób usunąć z gaźników paliwo przed zimą w przypadku kiedy motocykl zimuje w ujemnych temperaturach. ewentualna woda w paliwie po prostu zamarzłaby, a skutki mogły by być różne.
Zrób jak koledzy napisali powyżej. Ospali i jak odpali bez kłopotu, a odpali na pewno to jedyneczka i do przodu. Szerokości

xwiewiurx1983 - 2010-03-29, 23:10

no moj kranik tez byl otwarty dlatego chcialem tymabrdziej to zrobic jak pisano w artykule. ale fakt moto odpalil od razu pompka dala nowe paliwo i az mi sie morda smiala ze tak latwo mi poszlo... dzieki za pomoc chlopaki!!
Długi63 - 2010-03-30, 19:20

Paliwo lepiej spuścić niż wypalić. Nie chodzi o to , żeby gaźnik był pusty, chodzi o to, żeby z gaźnika wypierdzielić syf, który dostał się do komory z paliwem, w tym również i woda
witek1965 - 2010-03-30, 19:49

Ja mam cicha nadzieje, że filtry paliwa skutecznie blokują drogę syfu do gaźnika. Wodę mozna związać denaturatem, a samo paliwo uszlachetnić stabilizatorem do paliwa-pisał o tym Vaaks. W zasadzie dzięki tobie Długi63, muszę wymienic profilaktycznie ten filtr, zapomniałem o nim.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group