|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Elementy nadwozia - łożysko główki ramy
fazzi - 2010-03-07, 18:14 Temat postu: łożysko główki ramy Niedawno z nudów czytałem artykuł o braniu zakrętów i zaskoczyło mnie jedno zdanie w którym pisało że łożysko główki ramy ma trwałość 20 tyś km i że to proces powolny i kierowca nie jest w stanie zauważyć różnicy i co raz gorzej bierze mu się zakręty a nie wie dlaczego.
Czy naprawdę to łożysko jest tak mało trwale czy autor jeździł na chińskim sprzęcie
Przecież gdyby tak było to większość z nas wymieniała by te łożysko co drugi sezon.
soft - 2010-03-07, 20:37
Wydaje mi się iż okres eksploatacji łożyska w głównej mierze zależy od dróg po jakich się jeździ.
- jeżeli motocykl eksploatowany jest na wyboistych nawierzchniach do tego w pyle ... okres eksploatacji może być naprawdę krótki.
- jeżeli eksploatujemy moto na równym asfalcie - bez kurzu i pyłu to będzie je bardzo trudno uszkodzić.
Co jeszcze ma wpływ .... jak tylko zostanie dostrzeżony pierwszy luz to trzeba łożysko dokręcić - roboty na 15 minut.
Jak rozpoznać luz a jak zużycie ?
luz - jak na hamulcu przednim ruszając motocyklem wyczuwamy delikatne "bicie" pod półkami (trzeba dokręcić)
zużycie - jak kierownicą nie skręca się płynnie a skokowo - (trzeba wymienić łożysko)
Jeżyk - 2010-03-07, 21:06
W instrukcji obsługi Clymera jest napisane :
Every 16.000 miles ( 25.000 km ) or 25 months repack the steering head bearings with lithium soap grease.
Instrukcja obsługi Haynesa mówi :
Every 12.000 miles ( 20.000 km ) , re-grease the steering head bearings..
Jak byście przetłumaczyli te zdania ?
ttom - 2010-03-07, 21:20
Jak dla mnie to oba mówią o smarowaniu...
Jeżyk - 2010-03-07, 21:32
Wg. mojej znajomości angielskiego to też chodzi o zmianę smaru z tym tylko, że różnią się w terminach przebiegu.
soft - 2010-03-07, 21:40
Jeżyk napisał/a: | W instrukcji obsługi Clymera jest napisane :
Every 16.000 miles ( 25.000 km ) or 25 months repack the steering head bearings with lithium soap grease.
Instrukcja obsługi Haynesa mówi :
Every 12.000 miles ( 20.000 km ) , re-grease the steering head bearings..
Jak byście przetłumaczyli te zdania ? |
1 zdanie oznacza iż po 16 tyś wymienić smar czyli wyjąć stary założyc nowy (repack).
2 zdanie oznacza przesmarować (re-grease)
dadamos - 2010-03-08, 09:53
fazzi napisał/a: | Czy naprawdę to łożysko jest tak mało trwale czy autor jeździł na chińskim sprzęcie |
Miałem motocykle z przebiegami do i ponad 50tyś. km. Łożyska były oryginalne od początku więc nie sądzę, że w naszych Dragach jest inaczej. Jedynie co wymieniałem owe łożysko to w Uralu ale nie mam pojęcia ile miało przebiegu, wiem natomiast, że miało 35lat
Owszem smarować się powinno.
witek1965 - 2010-03-08, 10:44
fazzi napisał/a: | Niedawno z nudów czytałem artykuł | podejrzewam, że autor tego artykułu trochę przesadził, albo coś gdzieś słyszał, tylko nie wiedział w którym kościele dzwonią. Zapewne chodziło mu o smarowanie, albo artykuł dotyczył motocykla made in china. Z całym szacunkiem dla chińskich czoperów.
fazzi - 2010-03-08, 11:04
tutaj jest sam artykuł
http://www.motocykl-onlin...Czesc_1_zakrety
a tutaj o swiecach
http://www.motocykl-onlin...wiece_zaplonowe
witek1965 - 2010-03-08, 11:13
fazzi, ten o świecach mógłbyś skopiować plus foty i wrzucić do tematu świece. Foty są klasa. Sam artykuł mógłby być trochę bogatszy. Opisuje budowę świecy, oraz pokazuje jak wygląda świeca przy nieprawidłowościach spalania. Przydałoby się kilka słów o różnicach pomiędzy standardowymi świecami, a platyną i irydem plusach lub minusach tych świec, oraz zagrożeniach wynikających z nieprawidłowego doboru świecy do silnika.
Cytat: | Żywotność łożysk – stożkowych, rolkowych czy kulkowych – szacuje się na 20 tys. km. |
Nadal jestem w szoku. Przecież łożyska w piastach kół dostają o wiele bardzie w kość jak te w "sterach" widelca. Jedne i drugie autor tego artykułu wsadził do jednego worka. Nawet nie chcę tego przekładać na puszki.
Sam artykuł jest ciekawy
ttom - 2010-03-08, 14:41
witek1965 napisał/a: | ten o świecach mógłbyś skopiować plus foty i wrzucić do tematu świece |
Uwaga na prawa autorskie...
Myślę, że link wystarczy...
Janusz - 2010-04-03, 10:55
Temat już jest trochę stary, ale piszecie co mówią serwisówki odnośnie przeglądu łożysk główki ramy, tylko zapomnieliście podać że wersja eurepejska Drag Star ma rzadziej przeglądy niż wersja USA v-star. Wymogi unijne są inne niż rynku amerykańskiego co do jakości materiałów. Mam taką serwisówkę i wszystkie regulacje, wymiany i przeglądy są przy innych przebiegach. USA robią to częściej , Europa rzadziej.
ttom - 2010-04-03, 17:37
Janusz napisał/a: | Wymogi unijne są inne niż rynku amerykańskiego co do jakości materiałów. |
No ale co ? Myślisz, że z różnych materiałów produkują ? Przecież i V- i Drag-Stary powstają w Japonii...
witek1965 - 2010-04-03, 19:03
jeżeli w USA przeglady są częściej to czasami nie jest tak, że u nas po (przykład) 16 tyś km, a u nich po 10 tyś mil. Wychodzi na to samo, ale wizualnie można stwierdzić, że częściej. To jest tylko takie moje gdybanie niczym nie poparte. Przeglądając oferty rynkowe kilkakrotnie stwierdziłem, że sprzedający podawał przebieg w km taki jak na liczniku, a tam były mile.
A wracając do tematu wymyć łożyska i nałożyć nowy, dobrej jakości smar na pewno nie zaszkodzi, bez względu na przebieg, czy to w milach, czy km.
Długi63 - 2010-04-03, 19:14
witek1965 napisał/a: |
wymyć łożyska i nałożyć nowy, dobrej jakości smar na pewno nie zaszkodzi, bez względu na przebieg, czy to w milach, czy km. |
I o to chodzi w zabawie w moto. Rozbierać , czyścić , smarować.
Zima długa, a ja lubię się ubabrać przy sprzęcie
witek1965 - 2010-04-03, 19:24
Długi63, tak jak mówisz, klucze, smary, oleje. To jest to co tygryski lubią najbardziej.
ttom - 2010-04-03, 23:44
Faktycznie tak jest z przeglądami, że w USA częściej, tzn. wg instrukcji...
Porównałem instrukcję oryginalną do mojego moto (V-Star) i taką z netu (Drag Star). W pierwszej wychodzi co 6.000 km, w drugiej co... 10.000 km. Może japońce zakładają, że w USA maja mniejsza kulturę techniczną... Bo nie sadzę, żeby dawali lepsze materiały na Europę, a gorsze do USA...
witek1965 napisał/a: | klucze, smary, oleje. To jest to co tygryski lubią najbardziej. |
To ja jakiś dziwny jestem, bo wolę pojazdów aktywnie używać, niż przy nich dłubać... I gdyby nie trzeba było, to bym przy nich nic nie robił, co nie znaczy, że o nie nie dbam...
Janusz - 2010-04-04, 00:11
Jest tak jak pisze ttom, jest różnica w kilometrach co do przeglądów, a mil z kilometrami chyba nikt nie myli. Np. regulacja zaworów co 10 000 km w drag starach a w v-starach co 7000. tu jet mowa o łożyskach główki ramy; drag star co 20 000km v-star co 13 000km itd.
Jeżeli ktoś chce to podam więcej. Coś w tym musi być i z tego co się dowiadywałem kilka lat temu gdy kupowałem moto, to wersje amerykańskie są trochę uboższe, nawet w gaźnikach iglice są ustawione w jednej pozycji bez mozliwości zmian, a eurpejskie mają karby na regulacje . Takich przykładów jest więcej. Jest dużo literatury w necie na ten temat tylko że najczęściej w języku angielskim.
witek1965 - 2010-04-04, 13:59
ttom, Nie to mieliśmy na myśli z Długim63. Pewnie, ze lepiej jak nic nie psuje, ale jak trzeba przesmarować ( bo trzeba i już), albo zmienić oleje, to robimy to z przyjemnością i dbałością, dokładnie. Tak nie zrobi ci żaden serwis, bo ja robię to dla siebie, a oni na odp.... , następny w kolejce.
A czytając to dco piszesz na temat różnicy miedzy przeglądami V-star a Dragstar to tylko się cieszyć, aczkolwiek to trochę dziwne, zwłaszcza, że przykładowe liczby się pokrywają 20 000 km, to w przybliżeniu 13 000 mil.
Janusz - 2010-04-04, 20:40
skoro myślisz że myle kilometry z milami to podam tak.
zawory usa- 4000 mil
europa - 6000 mil
główka ramy usa 8000 mil
europa- 12000 mil
A co do wytrzymałości motocykli, to jest uzależnione od właściciela. Nawet jak ktoś kupi chinola i dba o niego to długo nim pośmiga, a gdy się nie stosujesz do zaleceń producenta to długo nie wytrzyma nawet yamaha.. Wiem co piszę bo naprawiam motocykle i mam z tym styczność na codzień. Ci ludzie którzy dbają o terminy to tylko przyjezdzaja na okresowe wymiany i regulacje, a Ci którym to nie leży ponoszą większe koszty. Więc wiedza co do okresów jest ważna, a że różni się w v-starach i drag starach to chyba jest ważna informacja dla użytkowników i ich maszyn.
ttom - 2010-04-04, 20:57
witek1965, Janusz i ja na pewno nie pomyliliśmy km z milami...
fazzi - 2010-04-04, 23:31
czyli w instrukcji z usa tez pisze w km?
ja jak kupowalem to w serwisie mi powodzieli ze w ksiazce pisze ze przeglady co 10 tys ale zaleca sie co 6 tys
ttom - 2010-04-04, 23:44
O rzesz niewierni...
witek1965 - 2010-04-04, 23:56
ttom, Nie denerwujcie sie z Januszem. Niekoniecznie wy mieliście się mylić, a wydawca to już nie ma prawa ? To odnośnie książek Hayensa, czy jakoś tak A po za tym na tej fotce kilometry i mile się pokrywają, wiec o czym wy gadacie, co się rzadziej robi w USA.
8000 mil=12800 km w przyblizeniu a jest napisane 13 000, potem 4000 mil do 7000 km 14 000 mil do 25 000 km ( toż to sa te same odległości)więc gdzie tu jest napisane, że w USA rzadziej robi się przeglądy ? bo ja już nie rozumiem. Twoja fotka jest tego wręcz dowodem, ze jest identycznie. No chyba, że u nas to co jest na zamieszczonej fotce robię się nie po mp. 13 000 km, tylko po 20 000 km. Tego nie wiem, nie posiadam takowej instrukcji do porównania
Cytat: | ...wersja eurepejska Drag Star ma rzadziej przeglądy niż wersja USA v-star |
ttom - 2010-04-05, 00:11
Wituś, przecież jestem spokojny...
witek1965 - 2010-04-05, 00:21
ttom, ale nadal nie mam porównania. Pokazałeś fotkę, że moto ma mieć wykonane jakieś przeglądy w określonych odstępach czasu ( a raczej przebiegu) ale nie podałeś jakich i jak do tego odnosi się instrukcja europejska. Dla przykładu w mojej jest napisane, ze po 24 kkm należy przesmarować smarem litowym łożysko kierownicy, a jak to ma się w twojej amerykańskiej instrukcji ?
ttom - 2010-04-05, 00:32
witek1965, porównaj przebiegi w tys. kilometrów między przeglądami:
V-Star (1 fota) - 1, 7, 13...
Drag Star (2 fota) - 1, 10, 20...
To w kwestii, że w USA przeglądy robi się częściej...
witek1965 - 2010-04-05, 01:02
ttom napisał/a: | witek1965, porównaj przebiegi w tys. kilometrów między przeglądami:
V-Star (1 fota) - 1, 7, 13...
Drag Star (2 fota) - 1, 10, 20...
To w kwestii, że w USA przeglądy robi się częściej... |
ttom, teraz to już widać, nie trzeba było od razu fotek wkleić ? i nqapisac, że ta to jest od V-stara, a ta od Dragstara. Ciekawe jaka jest tego przyczyna ? W końcu to producent pisze instrukcję.
ttom - 2010-04-05, 01:15
witek1965 napisał/a: | że ta to jest od V-stara, a ta od Dragstara |
No przecież zdjęcia są opisane...
witek1965 napisał/a: | Ciekawe jaka jest tego przyczyna |
I od tego się właśnie zaczęło...
witek1965 - 2010-04-05, 01:42
ttom, Cytat: | No przecież zdjęcia są opisane... | wybacz ślepotę moja i przyjmij na karb słabnącego wzroku i dawki alkoholu moje niedopatrzenie.
fazzi - 2010-04-05, 17:41
z tego wynika ze v stary sa duzo gorsze a szczegolnie customy
Długi63 - 2010-04-05, 19:04
fazzi napisał/a: |
w serwisie mi powodzieli ze w ksiazce pisze ze przeglady co 10 tys ale zaleca sie co 6 tys |
No jasne, pewnie by chcieli co tydzień widzieć moto u siebie
witek1965 - 2010-04-05, 22:16
fazzi napisał/a: | z tego wynika ze v stary sa duzo gorsze a szczegolnie customy |
a wiesz fazzi, ze o tym nie pomyślałem, oj durny człowiek durny, a to przeciez takie oczywiste
kiszka - 2012-12-10, 19:55
Wymieniał ktoś łożyska-własną rączką ? Nie w serwisie,mechanik..
johnypl - 2012-12-10, 20:01
kiszka, no i to nie raz
witek1965 - 2012-12-10, 20:14
to przecież żadna filozofia. Trochę trzeba odkręcić śrubek, ale w końcu to nie kombajn
Nie chce mi sie wierzyć, że są do wymiany
kiszka - 2012-12-11, 21:34
witek1965 napisał/a: | ale w końcu to nie kombajn |
No tak to nie kombajn ani ST45.Chodziło mi bardziej o to czym się sugerowaliście co do wymiany.Przejechane kilometry,czas eksploatacyjny,uszkodzenie widoczne czy tak na zapas..
witek1965 - 2012-12-11, 21:51
kiszka napisał/a: | czy tak na zapas.. | a w jakim celu. To chyba najmniej awaryjny element. No i masz rację, wykonany ze stali łożyskowej, a nie ST45. Owszem, sprawdzić, ewentualnie umyć i nałożyć nowy smar, jak ktoś koniecznie musi, ale żeby zaraz wymieniać łożyska
Łożyska wymienia się na zapas w szlifierkach kątowych ( możliwość zatarcia przy obrotach rzędu 11 000 = śmierć wirnika), wymienia się pompy wody, rolki napinaczy rozrządów, pasów napędzających owszem, zatarcie = kosmiczne koszty remontu. Łożysko główki ramy nie zatrze się w kilka sekund, czy nawet minut albo godzin. To łożysko stożkowe, więc ma nawet możliwość kasowania luzu jeżeli takowy wystąpi.
Tu jest bardzo ładne opracowanie, zarówno jak sprawdzić i jak wymienić.
http://www.motocykl-onlin...ysk-glowki-ramy
kiszka - 2012-12-12, 15:17
Witku wielkie dzięki za linka....
Więc demontujemy,myjemy oględziny smarujemy i montaż.Jak tak mówicie...
witek1965 - 2012-12-12, 18:18
no chyba, że znajdziesz coś niepokojącego.
sherman - 2013-01-30, 20:18
A ja mam takie pytanko odnośnie główki ramy w Dragach 650. Czy ich kąt z biegiem lat nie ulegał zmianom? Bo, albo mam omamy wzrokowe, albo niektóre mają bardziej wysunięte koło, a inne jeszcze bliżej silnika.
Mnich - 2013-01-31, 11:01
sherman napisał/a: | mają bardziej wysunięte koło | Pytasz classic vs custom?
Trochę równoległe spostrzeżenie: postawiłem moto koło moto Duomy. Dwa identyczne modele, bez przeróbek. Jego był około 7 cm wyższy patrząc na wysokość korka wlewu.
sherman - 2013-01-31, 14:05
W moim przypadku pytam classic vs classic. Obok zjamomej też stawiałem i mój wydaje się dziwnie wyższy. Nie wiem co jest powodem.
|
|