YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Regulacja obrotów biegu jałowego

bartekbociaga - 2008-12-01, 10:39
Temat postu: Regulacja obrotów biegu jałowego
Witam!
W jaki sposób reguluje sie obroty biegu jałowego? Chodzi mi o regulacje śrubką przy gaźniku. Czy jest do tego jakies specjalne urządzenie czy robimy to na słuch? Czy nie przeszkadza jak będą jak najniższe?

Kozak_Barabasz - 2008-12-01, 15:35

Robisz to "na wyczucie" ;)
Jeśli masz zamontowany obrotomierz to masz trochę łatwiej ;)

bartekbociaga - 2008-12-01, 16:35

A mogą być ustawione najniższe jakie sie da?
marian00 - 2008-12-01, 16:55

Jak bedą tak niskie ze az moto bedzie sie trzęsło i przygasalo to niebedzie to dobre dla silnika...
Nobody - 2008-12-03, 16:07
Temat postu: Re: Regulacja obrotów biegu jałowego
Witam,

bartekbociaga napisał/a:
Witam!
W jaki sposób reguluje sie obroty biegu jałowego? Chodzi mi o regulacje śrubką przy gaźniku. Czy jest do tego jakies specjalne urządzenie czy robimy to na słuch? Czy nie przeszkadza jak będą jak najniższe?


To "specjalne" urządzenie to obrotomierz, zainwestuj kilkadziesiąt PLN w jakiś prosty obrotomierz zasilany z 12V z kablem sygnałowym owijanym na przewód WN do świecy. Albo pożycz takowy, albo podjedź na chwilę do byle warsztatu samochodowego czy motocyklowego. Myślę że za użyczenie na 3 minuty nie zedrą z Ciebie. Taki sprzęt przydaje się w garażu do obsługi motocykla.

Nie robimy tego na słuch, dla 650 obroty biegu jałowego to 1150 - 1250 RPM i nie niższe.
Jak najniższe obroty są zabójcze dla układu korbowego silnika...

pozdrawiam!
N.

Długi63 - 2008-12-03, 19:56

A dla 1100 ?
Jacek - 2008-12-04, 18:31

Dla 1100 min 950 max 1050 obr/min
Długi63 - 2008-12-04, 19:46

Podziękował ;d
Brat Mniejszy - 2009-01-25, 15:53

A jakie obroty dla 125?
Błażej - 2010-03-14, 18:30
Temat postu: Obroty biegu jałowego
Mam problem z obrotami jak w temacie. Mianowicie obroty te są zbyt wysokie i nie mogę ich ustawić za pomocą śruby służącej do regulacji. Kręcenie nią nic nie daje. Dopóki silnik jest zimny, a na tyle rozgrzany, żeby wyłączyć sanie jest ok, ale gdy już rozgrzeje się bardziej, samoczynnie wchodzi na wysokie obroty. Objaw towarzyszący to delikatne strzelanie w tłumiki. Podczas jazdy zachowuje się ok. jest dynamiczny, prawidłowo reaguje na ruch manetką. Czy szanowni koledzy i koleżanki mają jakieś pomysły?!
arekw711 - 2010-03-14, 18:40

Zerknij na linkę ssania przy gaźnikach czy do końca domyka dźwignie ssania w gaźnikach może dlatego ma wyższe obroty
fazzi - 2010-03-14, 18:58

tez uwazam , ze to ssanie jest winne, gdyz obroty sie nie zmieniaja po rozgrzaniu silnika, za to na ssaniu czym bardziej sie rozgrzewa wchodzi wyzej na obroty. Oczywiscie gdy silnik jest goracy i da sie ssanie ma maxa to zgasnie ale mysle ze to wina niedomknietego do konce ssania
Dawid Z. - 2010-03-14, 21:05

Po dłuższym postoju miałem tak samo linka od ssania się zacinała i obroty nie spadały,ale rozruszałem ją i po kłopocie.
Błażej - 2010-03-16, 20:59

Panowie, prawie mieliście rację ;)
Troszkę pogrzebałem przy linkach i okazało się, że trop był dobry. Co prawda problem tkwił w jednej z linek od gazu ale szliście w dobrym kieunku ;) Mała regulacja i po bólu.
Bardzo dziękuję za podpowiedzi.

dragya - 2011-04-10, 19:07

Witam
Mam podobny problem. Przejechałem dzisiaj około 30 km i wszystko było ok po czym po 20 minutach ruszyłem znowu i po 200m silnik zaczął dziwnie pracować i strzelać w tłumiki. Obroty były wysokie na tyle, że po rozpędzeniu się do 50km/h jechałem z tą prędkością na trójce bez trzymania gazu. Po wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy obroty wzrastały mocno. Podregulowałem obroty tą śrubką i są niższe ale silnik jakby przebierał i delikatnie strzela co jakiś czas a po dodaniu gazu to praktycznie cały czas. Jakieś pomysły?

Dawid Z. - 2011-04-10, 19:15

Błażej napisał/a:
Panowie, prawie mieliście rację
Troszkę pogrzebałem przy linkach i okazało się, że trop był dobry. Co prawda problem tkwił w jednej z linek od gazu ale szliście w dobrym kieunku Mała regulacja i po bólu.


To zdradź wszyscy są ciekawi, a poza tym to przyda się innym z tym samym problemem.

sławo69 - 2012-03-04, 15:27

Czy wymiana filtra powietrza moze mieć wpływ na obroty biegu jałowego.Po założeniu nowego filtra silnik nie trzyma obrotów i poprostu gaśnie nawet po rozgrzaniu (przejechałem ze dwadzieścia kilometrów).
shipp - 2012-03-04, 15:32

sławo69, przede wszystkim sprawdź, czy poprawnie zamontowałeś filtr? Może gdzieś coś nie dopasowałeś przez nieuwagę? Objaw wygląda na nadmiar powietrza doprowadzanego do mieszanki /lewe powietrze?/ a sama wymiana filtra nie powinna aż tak drastycznie zmienić parametrów pracy silnika.
sławo69 - 2012-03-04, 21:43

Sprawdziłem,filtr założony poprawnie ,też pomyślałem,że to nadmiar powietrza i poszedłem tym tropem.Nie dokręcona była obejma na łączeniu filtra z gumą do gażnika,ale dokręcenie nic nie pomogło.Widocznie obroty rozregulowały się podczas innych czynności.Trochę podregulowałem i wydaje się być w porządku.Dzięki za podpowiedż.
Dzarko - 2012-07-27, 10:56

Podepnę się. Czy ktoś z Warszawy ma zewnętrzny obrotomierz?
Gordo - 2012-07-27, 11:20

Ja posiadam obrotomierz zewnętrzny cyfrowy. Co prawda parę km od Warszawy ale to nie problem, bo pogoda jest piękna :)
Dzarko - 2012-07-27, 12:03

OK, to może jakoś w weekend spróbuję podjechać? Może jakąś ustawkę na to zaproponuję? W weekend masz czas?

Pogoda jak najbardziej, ale ceny benzyny.....

Gordo - 2012-07-27, 15:03

Spoko kwestia dogadania dokładnego terminu. Wysłałem Ci kontakt na PW

Cytat:
Pogoda jak najbardziej, ale ceny benzyny.....

Na orlenie jest teraz promocja, chyba do końca sierpnia. W weekend -10gr na każdym litrze jeśli płaci się gotówką :)

Mnich - 2012-07-27, 15:23

Gordo napisał/a:
W weekend -10gr na każdym litrze jeśli płaci się gotówką

Jak tankujesz TIRa to czuć różnicę, przy zalaniu 2oo słabo wychodzi :/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group