|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Regulacja obrotów biegu jałowego
bartekbociaga - 2008-12-01, 10:39 Temat postu: Regulacja obrotów biegu jałowego Witam!
W jaki sposób reguluje sie obroty biegu jałowego? Chodzi mi o regulacje śrubką przy gaźniku. Czy jest do tego jakies specjalne urządzenie czy robimy to na słuch? Czy nie przeszkadza jak będą jak najniższe?
Kozak_Barabasz - 2008-12-01, 15:35
Robisz to "na wyczucie"
Jeśli masz zamontowany obrotomierz to masz trochę łatwiej
bartekbociaga - 2008-12-01, 16:35
A mogą być ustawione najniższe jakie sie da?
marian00 - 2008-12-01, 16:55
Jak bedą tak niskie ze az moto bedzie sie trzęsło i przygasalo to niebedzie to dobre dla silnika...
Nobody - 2008-12-03, 16:07 Temat postu: Re: Regulacja obrotów biegu jałowego Witam,
bartekbociaga napisał/a: | Witam!
W jaki sposób reguluje sie obroty biegu jałowego? Chodzi mi o regulacje śrubką przy gaźniku. Czy jest do tego jakies specjalne urządzenie czy robimy to na słuch? Czy nie przeszkadza jak będą jak najniższe? |
To "specjalne" urządzenie to obrotomierz, zainwestuj kilkadziesiąt PLN w jakiś prosty obrotomierz zasilany z 12V z kablem sygnałowym owijanym na przewód WN do świecy. Albo pożycz takowy, albo podjedź na chwilę do byle warsztatu samochodowego czy motocyklowego. Myślę że za użyczenie na 3 minuty nie zedrą z Ciebie. Taki sprzęt przydaje się w garażu do obsługi motocykla.
Nie robimy tego na słuch, dla 650 obroty biegu jałowego to 1150 - 1250 RPM i nie niższe.
Jak najniższe obroty są zabójcze dla układu korbowego silnika...
pozdrawiam!
N.
Długi63 - 2008-12-03, 19:56
A dla 1100 ?
Jacek - 2008-12-04, 18:31
Dla 1100 min 950 max 1050 obr/min
Długi63 - 2008-12-04, 19:46
Podziękował
Brat Mniejszy - 2009-01-25, 15:53
A jakie obroty dla 125?
Błażej - 2010-03-14, 18:30 Temat postu: Obroty biegu jałowego Mam problem z obrotami jak w temacie. Mianowicie obroty te są zbyt wysokie i nie mogę ich ustawić za pomocą śruby służącej do regulacji. Kręcenie nią nic nie daje. Dopóki silnik jest zimny, a na tyle rozgrzany, żeby wyłączyć sanie jest ok, ale gdy już rozgrzeje się bardziej, samoczynnie wchodzi na wysokie obroty. Objaw towarzyszący to delikatne strzelanie w tłumiki. Podczas jazdy zachowuje się ok. jest dynamiczny, prawidłowo reaguje na ruch manetką. Czy szanowni koledzy i koleżanki mają jakieś pomysły?!
arekw711 - 2010-03-14, 18:40
Zerknij na linkę ssania przy gaźnikach czy do końca domyka dźwignie ssania w gaźnikach może dlatego ma wyższe obroty
fazzi - 2010-03-14, 18:58
tez uwazam , ze to ssanie jest winne, gdyz obroty sie nie zmieniaja po rozgrzaniu silnika, za to na ssaniu czym bardziej sie rozgrzewa wchodzi wyzej na obroty. Oczywiscie gdy silnik jest goracy i da sie ssanie ma maxa to zgasnie ale mysle ze to wina niedomknietego do konce ssania
Dawid Z. - 2010-03-14, 21:05
Po dłuższym postoju miałem tak samo linka od ssania się zacinała i obroty nie spadały,ale rozruszałem ją i po kłopocie.
Błażej - 2010-03-16, 20:59
Panowie, prawie mieliście rację
Troszkę pogrzebałem przy linkach i okazało się, że trop był dobry. Co prawda problem tkwił w jednej z linek od gazu ale szliście w dobrym kieunku Mała regulacja i po bólu.
Bardzo dziękuję za podpowiedzi.
dragya - 2011-04-10, 19:07
Witam
Mam podobny problem. Przejechałem dzisiaj około 30 km i wszystko było ok po czym po 20 minutach ruszyłem znowu i po 200m silnik zaczął dziwnie pracować i strzelać w tłumiki. Obroty były wysokie na tyle, że po rozpędzeniu się do 50km/h jechałem z tą prędkością na trójce bez trzymania gazu. Po wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy obroty wzrastały mocno. Podregulowałem obroty tą śrubką i są niższe ale silnik jakby przebierał i delikatnie strzela co jakiś czas a po dodaniu gazu to praktycznie cały czas. Jakieś pomysły?
Dawid Z. - 2011-04-10, 19:15
Błażej napisał/a: | Panowie, prawie mieliście rację
Troszkę pogrzebałem przy linkach i okazało się, że trop był dobry. Co prawda problem tkwił w jednej z linek od gazu ale szliście w dobrym kieunku Mała regulacja i po bólu. |
To zdradź wszyscy są ciekawi, a poza tym to przyda się innym z tym samym problemem.
sławo69 - 2012-03-04, 15:27
Czy wymiana filtra powietrza moze mieć wpływ na obroty biegu jałowego.Po założeniu nowego filtra silnik nie trzyma obrotów i poprostu gaśnie nawet po rozgrzaniu (przejechałem ze dwadzieścia kilometrów).
shipp - 2012-03-04, 15:32
sławo69, przede wszystkim sprawdź, czy poprawnie zamontowałeś filtr? Może gdzieś coś nie dopasowałeś przez nieuwagę? Objaw wygląda na nadmiar powietrza doprowadzanego do mieszanki /lewe powietrze?/ a sama wymiana filtra nie powinna aż tak drastycznie zmienić parametrów pracy silnika.
sławo69 - 2012-03-04, 21:43
Sprawdziłem,filtr założony poprawnie ,też pomyślałem,że to nadmiar powietrza i poszedłem tym tropem.Nie dokręcona była obejma na łączeniu filtra z gumą do gażnika,ale dokręcenie nic nie pomogło.Widocznie obroty rozregulowały się podczas innych czynności.Trochę podregulowałem i wydaje się być w porządku.Dzięki za podpowiedż.
Dzarko - 2012-07-27, 10:56
Podepnę się. Czy ktoś z Warszawy ma zewnętrzny obrotomierz?
Gordo - 2012-07-27, 11:20
Ja posiadam obrotomierz zewnętrzny cyfrowy. Co prawda parę km od Warszawy ale to nie problem, bo pogoda jest piękna
Dzarko - 2012-07-27, 12:03
OK, to może jakoś w weekend spróbuję podjechać? Może jakąś ustawkę na to zaproponuję? W weekend masz czas?
Pogoda jak najbardziej, ale ceny benzyny.....
Gordo - 2012-07-27, 15:03
Spoko kwestia dogadania dokładnego terminu. Wysłałem Ci kontakt na PW
Cytat: | Pogoda jak najbardziej, ale ceny benzyny..... |
Na orlenie jest teraz promocja, chyba do końca sierpnia. W weekend -10gr na każdym litrze jeśli płaci się gotówką
Mnich - 2012-07-27, 15:23
Gordo napisał/a: | W weekend -10gr na każdym litrze jeśli płaci się gotówką |
Jak tankujesz TIRa to czuć różnicę, przy zalaniu 2oo słabo wychodzi
|
|