|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Optyczny - Błotnik przedni od clasica do customa?
Jazło - 2008-11-30, 11:39 Temat postu: Błotnik przedni od clasica do customa? Witam wszystkich forumowiczów!! Zamierzam dokonać małej zmiany kosmetycznej w wyglądzie mojego customa. Podyktowane to jest dyskomfortem podczas złej pogody. Custom ma bardzo krótki przedni błotnik i podczas jazdy na mokrej nawieżchni strasznie chlapie po silniku, no i nagach. Zamierzam wstawic błotnik od Sebamotors plastik lecz zastanawiam się nad tym czy podejdzie. Nie zamierzam zmieniać koła a jedynie dostawić sam błotnik. Trzeba będzie pomyśleć nad mocowaniem bo oba modele nieco się róznią w tym temacie. Czy może ktoś dokonywał juz takich zmian?? Będę wdzięczny za wszelakie wskazówki. Pozdrawiam
pan_wiewiorka - 2008-11-30, 15:33
Nie lepiej jakiś mały chlapacz? Spaskudzisz motocykl
mmmmat - 2008-12-01, 08:39
Spoko maroko widzialem juz customy z przednim od clasica i bardzo ladnie to wygladalo, masz racje tan nasz troszku za mały , mam jak co orginal od clasika jagbys chcial kupic orginalny z metalu bo te z plastiku sa troszke niestabilne
Co do spasowania z tego co wiem pasuje na 18tke tylko mocowania troszke sie roznia i trzeba przesunac otworek o 2 cm w prawo mowa o custom 1100
Jazło - 2008-12-01, 15:56
Dzięki za odzew. Czekam bo 2 dni temu zamówiłem plastikowy. Zobaczymy co z tego da się zbudować. Szkoda że wcześniej nie wiedziałem że masz na zbyciu pewnie byśmy się dogadali. A z ciekawości ile byś chciał za ten błotnik bo mój kumpel też się przymierza do zmiany? pozdrawiam
[ Dodano: 2008-12-07, 18:21 ]
Już jestem w posiadaniu błotnika w wersji classic i powiem że jestem zadowolony. Wykonany z żywicy ładnie wymodelowany lekki i zarazem mocny. Jeszcze tylko wykonam mocowanie pomaluję na czarno i gotowy. Przymierzałem do draga i ładnie będzie to wyglądać a co najważniejsze silnik i moje nogawki bądą suche
Horus - 2009-02-02, 21:37
Chętnie bym zobaczył jak się custom prezentuje z takim błotnikiem.
Jak możesz wrzuć kilka fotek jak dokończysz dzieła.
pozdr
Jacek - 2009-02-03, 19:05
Też byłbym zainteresowany paroma fotkami.
Adam - 2009-03-08, 18:50 Temat postu: Wyroby z laminatu, ABSu itp Witam.
Nie znalazłem takiego tematu, a poszukuję osoby, która zajmuje się tworzeniem różnych wyrobów typu błotniki,boczki używająć tworzyw takich jak laminat czy ABS.
Nie chcę danych żadnych firm, gdyż one produkują je masowo, a sama forma kosztuje w granicach 2500zł, dodatkowo musi zostać złożone zamówienie na min. 10 sztuk. Chciałbym dostać namiar na kogoś kto wykona dla mnie JEDNĄ sztuke tylnego błotnika.
Malowanie zostawiłbym dla siebie. Chodzi mi wymodelowanie odpowiedniego kształtu oraz przygotowanie do malowania (aby powierzchnia była gładka itp.).
Bardzo proszę o namiary na ludzi, którzy mogliby się tego podjąć, duży plus jeśli byłby to ktoś z mazowieckiego
pan_wiewiorka - 2009-03-08, 22:56
Jeśli to ma być błotnik, to nie lepiej zrobić już z metalu?
Grzegorz Anis - 2009-03-08, 23:07
Adam, Dogadaj się z tym gościem bardzo prawdopodobne że robi i tył do DS-a
http://moto.allegro.pl/it...sebamotors.html
Adam - 2009-03-08, 23:20
Grzegorz Anis, rozmawiałem on tylko robi oryginały
pan_wiewiorka, co do blachy też może być na pw już ktoś mi to podsunoł takie rozwiązanie.
tomiq - 2009-03-26, 23:46
Dawno nikt tu nie zagladal wiec moze ktos ma takie zdjecia o jakie prosza koledzy i tez bym zobaczyl
kostass - 2009-04-23, 11:03
podajcie namiar na producenta tych błotników , też myślałem nad mozliwościa założenia błotnika z classica do customa .
monkton - 2009-04-23, 12:35
Eee tam mokre nogi , po deszczu i tak trzeba umyc i tak, czy to custom czy classic. U mnie to nawet strozki wody spod kol po baku ciekna, ale wtedy jak juz wroce do domu to wiem ze gdzies bylem . Kiedys jeden kolo namawial mnie do przerobki na classic bo ma formy do blotnikow na tyl i przod ale osobiscie wole "golasa".
kostass - 2009-04-23, 13:41
ja w czasie deszczu zawsze zakładam deszczówkę na buty tez ale , problem jest kiedy sie jedzie po deszczu kiedy jezdnia jest jeszcze mokra i są kałuże
monkton - 2009-04-23, 17:19
tylko wtedy jest ten problem , bo jak pada i z gory i z dolu to nic nie poradzisz
kostass - 2009-04-24, 08:02
Nie doczytałes kolego , chodziło mi o to ze kiedy juz z góry nie pada a tylko moze padać z dołu to wtedy głebokie błotniki sie przydaja
Sylwek - 2009-07-25, 08:39
PILNE Dostałem pytanie na PW
Czy da się założyć błotnik przedni od Clasica do Customa , czy pasuje bez przeróbek ? Poza tym ktoś miał do sprzedania takowy błotnik , proszę o link .
Może jakieś foty jak to wygląda ? Jazło wstaw coś .
Poproszę bez kolejnej zabawy o wyższości customa nad clasicem , tylko konkretne odpowiedzi , reszta trafi do kosza
DRAD - 2009-08-12, 02:13
Jazło, to profanacja. Widziałem takie moto. Ale lagi też miał od classica, wygląda strasznie jak znajde jakieś foto to wstawię
jkurnik - 2009-11-05, 15:31
Też mnie interesuje podmiana błotnika z classica. Czy udało się już komuś zrobić zdjęcia po takiej zamianie ?
moondek - 2009-11-05, 17:45
Na amerykańskich stronach można znaleźć coś takiego:
http://www.cruisercustomi...ide&model_id=33
http://www.cruisercustomi...els&model_id=33
http://www.cruisercustomi...els&model_id=33
Paco - 2009-12-28, 20:36
a może ktoś wie gdzie można (Wiewiór wspominał to rozwiązanie) dostać taki chlapacz do przedniego błotnika ? Niedawno widziałem na zdjęciu w jakimś ogłoszeniu taką fajną plastikową przedłużkę / chlapacz ale nie pamiętam gdzie jest fotka. Ta przedłużka, czarna, komponowała się kształtem idealnie do błotnika DS 650 i była wystarczająca aby nie chlapało. Doczepiona była tylko do samego błotnika.
Nie trzeba psuć wyglądu "hełmem" od classica a i na pewno tańsze.
pan_wiewiorka - 2009-12-28, 21:42
Paco napisał/a: | Niedawno widziałem na zdjęciu w jakimś ogłoszeniu taką fajną plastikową przedłużkę / chlapacz ale nie pamiętam gdzie jest fotka. |
Ostatnio kiedy szukalem do Lokomotywy widziałem u tego Sprzedawcy. 50PLN/szt. w kolorze czarnym.
Paco - 2010-01-04, 23:33
Dzięki, popytam u niego. Pzdr
MARSINUS - 2010-11-20, 19:47 Temat postu: Przeróbka błotnika przedniego w customie Umyśliłem sobie przeróbkę błotników na dłuższe - przeróbka w sensie zrób to sam do nowa.
Ofkors jestem zielony jak szczypiorek w kwestii laminowania i żywic epoksydowych.
Będę wdzięczny za rzeczowe uwagi i sugestie...
HELLOWEEN - 2010-11-20, 19:58
Jeżeli chciałbyś zrobić cokolwiek z żywicy musisz mieć formę(tzw.kopyto).Robi się je z drewna lub gipsu.I to jest najdroższa i największa polka.Sama żywica i mata szklana to już pikuś.Formę smarujesz czymś tłustym(inaczej nie oderwiesz swojego produktu od formy)i nakładasz warstwy maty i żywicy.Żywicę najlepiej nakładać pędzlem.Żywica ma utwardzacz z którym trzeba ją wymieszać.Nie wymieszaj wszystkiego na raz,bo po ok.20 min.stwardnieje i będzie do wyrzucenia!Jeżeli chcesz zastosować jakieś wzmocnienia(paski blachy,podkładki w miejscach otworów itp.)kładziesz je między warstwy.Jak bym o czymś zapomniał,lub masz jakieś pytania-służę pomocą.
jaro - 2010-11-20, 20:00
Dużo jest tego nie sposób wszystko opisać. Lepiej zleć to fachowcom jest koleś na allegro, który robi błotniki. Dla jednego błotnika nie opłacalne.
Ravallo - 2010-11-20, 22:20
F.I.P Berek dał mi niedawno adres emeil gościa od którego kupował dłuższe błotniki do customa, wiec i może tobie sie przyda, no chyba że prace manualne to twój sposób na sezon ogórkowy
sebamotors.bartek@wp.pl
F.I.P. Berek - 2010-11-20, 22:53
Marsinus
no,właśnie się szykowałem żeby wysłać namiar na błotniki z laminatu,ale Ravallo już to zrobił. Generalnie to kopie błotników od classica; ja przedni trochę okroiłem ( fotki na str.8 w naszych Drag Starach ). Kilkanaście lat temu sam się bawiłem w laminaty więc potwierdzam co wcześniej koledzy napisali - jest trochę roboty, bo musisz "wystrugać" model i zdjąć formę - reszta to już spacerek. Więc jest to kwestia czy chcesz się tylko zaopatrzeć czy wykreować coś własnego. Jeśli to pierwsze - skontaktuj się z Sebą, jeśli to drugie - to służę wskazówkami, będzie mi miło jeśli moje doświadczenia się przydadzą.
maniek - 2010-11-20, 22:57
NO I JAKA SATYSFAKCJA NA KONIEC
Dawid Z. - 2010-11-20, 23:25
Popatrz tu.
http://allegro.pl/yamaha-...1325408957.html
Ja swojego czasu rozmawiałem z Nim i powiedział żebym mu przedstawił jakiś projekt a On mi zrobi taki błotnik jak sobie wymyśliłem.
wolf - 2010-11-20, 23:34
albo idz na latwizne zobacz w tym temacie
Dawid Z. - 2010-11-20, 23:36
Ja myślę o takim ,ale z laminatu. Idealny kształto co mojego customa.
[ Dodano: 2010-11-20, 23:45 ]
A to może posłużyć za szablon.
http://allegro.pl/blotnik...31.html#gallery
[ Dodano: 2010-11-20, 23:48 ]
To raczej za drogie ten "błotnik wytłoczka" na szablon.
koks79 - 2010-11-21, 06:53
mi do głowy wpadły dwa pomysły... jeden to kopyto z gęstego styropianu, gdzieś widziałem jak robił ktoś pod sakwy/kufry... łączył kilka grubych arkuszy i rzeźźbił, rzeźbił, rzeźbił... a drugi pomysł to kopyto z innego błotnika... co do gościa z allegro sebamotors to chyba jest spoko. gadałem kiedyś żeby mi w błotniku przednim z vtx1300 usunął te przetłoczenia pod lagi i potwierdził że da rade (za opłatą ofkors)
jaro - 2010-11-21, 09:35
koks79 napisał/a: | jeden to kopyto z gęstego styropianu |
Po pierwsze to żywica rozpuszcza styropian, ale z tym można by sobie jakoś poradzić. Po drugie musicie pamiętać, że gotowy błotnik musi pasować do lag, koła itd., co jest oczywiste później już nic nie porzeźbicie. Jak pisałem bez doświadczeni może za którymś(10) razem wam się uda? Najlepszym pomysłem jest zrobienie kopyta z istniejącego błotnika, jak to zrobić mogę opowiedzieć przez fona. Dla przykładu zrobienie nowego projektu czytaj kopyta dla dużego jachtu potrafi kosztować kilkadziesiąt tyś złotych i więcej. Coś tam już zrobiłem i trochę tej żywicy wypaprałem i wiem, o czym piszę.
Dawid Z. - 2010-11-21, 09:39
Jaro a ile chciałbyś za zrobienie błotnika do mojej jadźi taki jak na rysunku powyżej.
jaro - 2010-11-21, 10:17
Już się tym nie zajmuję narzędzia i umiejętności zostały, ale brak czasu. Napisz do tego gościa z allegro pewnie u niego będzie najtaniej, ponieważ robi to seryjnie i zawodowo. On jak zrobi raz formę to będzie klepał te błotniki seryjnie, dlatego jakby za samo zrobienie formy nic nie dolicza, albo niewiele.
HELLOWEEN - 2010-11-21, 10:26
Formę można by zrobić ze styropianu,trzeba tylko pociągnąć ją gipsem i wyszlifować.
Trzeba jednak pamiętać,że warstwa gipsu musi być grubsza!Żywica stygnąc wytwarza dużo ciepła i może stopić kopyto.Jeżeli już styropian to ten najtwardszy,lub pianka.I koniecznie gips jako szpachel.Najlepszy będzie chyba sztukatorski-po rozrobieniu nie tworzą się grudki i schnie dość długo.
MARSINUS - 2010-11-21, 13:50
Dzięki za porady. Póki co sam się chyba pobawię. Zawsze satysfakcja większa będzie.
Na formę do kopyta użyję starych błotników - pierwotnie chciałem je wypełnić pianką poliuretanową oczywiście po uprzedniej izolacji jednak schło to schło i nie wyschło
Wykombinowałem więc tak pokruszona pianka, z której kopyto nie wyszło wymieszana z gipsem i jest OK. Teraz za to k...wa po wymieszaniu żywicy i utwardzacza mieszanka mnie sie nie utwardza zgęstniała trochę i jest lepka ale nie twardnieje
Jak grzebaliśmy latem z kumplem przy go łodzi mieliśmy to samo.
Nie wiem w czym jest problem Użyłem proporcji 1:50 Żywica i utwardzacz kupione w tym samym sklepie. Pan zapewniał, że wszytko pasuje a tu kwa nic.
Co robić?
koks79 - 2010-11-21, 14:17
a może styropian oblecieć ciasno stretchem ?
HELLOWEEN - 2010-11-21, 16:09
Marsinus,albo żywica jest stara i już się nie nadaje,albo dałeś za mało utwardzacza.Po drugie,warunki atmosferyczne!Jeżeli robisz to w zimnym garażu,to na efekt stwardnienia będziesz musiał poczekać!Chyba że spróbujesz czymś to podgrzać(np.:suszarka do włosów,opalarka)
Acha,nie mieszaj pokruszonej pianki z gipsem!Nigdy nie będziesz wiedział czy pianka gdzieś nie wystaje i stopi się w kontakcie z żywicą!Jeżeli masz metalowe błotniki na wzór,to możesz pokombinować i przerobić je na takie jak chcesz(samodzielnie,lub wal do jakiegoś znajomego blacharza samochodowego).Masz wtedy gotowe kopyto,wystarczy je tylko posmarować ropą,naftą(czymś tłustym tylko nie za dużo)i do dzieła!
F.I.P. Berek - 2010-11-21, 18:34
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem,że mieszankę gipsu z pianką wlałeś do błotnika który posłużył za wzór ? I na tym "kopycie" ma powstać forma czy gotowy błotnik ?
Jeżeli forma - to będzie dawała możliwość wykonania błotnika mniejszego od oryginału.
Jeżeli błotnik - to będzie sporo zabawy z uzyskaniem perfekcyjnie gładkiej pow. zewnętrznej.
Skoro masz błotniki na wzór, możesz wykonać formę z żywicy bezpośrednio na nich. Dla odizolowania proponuję pastę do butów ( podgrzewasz do uzyskania płynnej konsystencji i nakładasz pędzlem - cienka i tłusta warstwa, nie ma obawy,że spłynie ). Pierwszą warstwę żywicy nakładasz bez użycia maty - dzięki temu masz gładką pow. wewnątrz formy (czyli póżniej zewnętrzną błotnika). Kolejne warstwy : smarujesz żywicą, nakładasz matę, smarujesz żywicą ( mata ma być przesiąknięta). Wysycha, jedziesz dalej. Wykonanie błotnika wewnątrz formy analogicznie.
Problem ze schnięciem ( zakładam,że dobrze wymieszałeś) - temperatura i proporcje. Ja zwykle dodawałem minimalnie więcej utwardzacza i było ok. Nie rozrabiaj jednorazowo więcej niż na parę dm kw.
Dawid Z. - 2010-11-21, 18:42
Marsinus jak już będziesz robił to może i ja się podepnę to tego projektu bo mnie interesuje taki błotnik jak ten co na zdjęciu wkleiłem, ale z laminatu.
MARSINUS - 2010-11-21, 21:47
F.I.P. Berek - dzięki za porady. Myślałem jednak o odwrotnej kolejności - na oryginale robię kopyto i na nim klonuję nowy błotnik - sądzę, że tak (czyli od zewnątrz) będzie łatwiej nakładać matę i żywicę niż męczyć się wewnątrz formy zwłaszcza, że chcę uzyskać błotniki trochę głębsze niż oryginały (mam custom'a).
HELLOWEEN - zabezpieczyłem kopytko streczem i jest OK nic się nie topi. No i niestety zimno w nim ale ustawiłem naprzeciw farelkę. Zrobiłem test - dodałem nieco więcej utwardzacza do żywicy i zostawiłem to na kilka godzin stwardniało ale... jest jak lukier - kruszy się
jaro - dzięki za wyjaśnienia i fachowe porady.
Dawid Z. - jak tylko się uda to jasne, że możesz się podpiąć tylko wykończeniówkę zrobisz sam. Gorzej jak się zaczną schody i mnie k..ca weźmie
OK jutro ciąg dalszy.
HELLOWEEN - 2010-11-21, 22:08
Tym razem dużo za dużo utwardzacza.Najlepiej robić próbki,dojdziesz do wprawy.A może na prawdę masz zwietrzałą(czyt.starą)żywicę?Kruszyć też może się z powodu grubej warstwy.Jak zrobiłeś gluta i zostawiłeś do wyschnięcia,to jak już powiedziałem wytwarza się wysoka temperatura w czasie reakcji chemicznej i po prostu Twoja żywica się spaliła.
MARSINUS - 2010-11-21, 22:16
Gluta nie - taka dwu milimetrowa warstwa w zakrętce od słoika. Jutro kupię strzykawy więc będę się mógł pobawić w proporcje. Garaż mam zimny ale wspieram się farelką i zobaczymy co z tego będzie.
HELLOWEEN - 2010-11-21, 22:25
Utwardzacz masz w postaci czerwonego mazidła w tubce,czy w płynie?
F.I.P. Berek - 2010-11-21, 22:30
Za gruba warstwa - chyba nie, robiłem odlewy z żywicy ( około 3 cm głębokości ) z jednego zalania i nie napotykałem na problemy tego typu. Za dużo utwardzacza owocuje b.szybkim wiązaniem + dymienie i trzaski, bo żywica pęka , czyli to co napisał Helloween ( spala się ) ale myślę,że nie umknęło by to Marsinusowi. Normalnie stygnąca żywica potrzebuje od kilkunastu minut do ponad pół godz. w zależności od proporcji z utwardzaczem i temp. otoczenia. Zastanawiam się czy ta niestabilne warunki temp. ( z jednej strony zimno a z drugiej farelka ) nie wpływają na takie zaskakujące zachowania. Może trzeba przeprowadzić próbę w normalnej (ok. 20 st ) temperaturze aby stwierdzić czy żywica jest rzeczywiście ok.
Marsinus
nie wiem czy nie będziesz miał za dużo roboty z wykańczaniem powierzchni - stąd moja sugestia.
[ Dodano: 2010-11-21, 22:34 ]
Jak dobrze pamiętam to utwardzacz do żywicy był zawsze w płynie. Ale dawno się w to bawiłem to może się coś zmieniło.
MARSINUS - 2010-11-21, 22:47
Utwardzacz w płynie - bezbarwny. Wszystko świeżutko kupione w sklepie luzem czyli z baniaka. Jutro jadę pogadać co jest grane. Może też się dowiem co to za cudo właściwie jest. I ja ma termin ważności
Sprawdzę też jutro w normalnych warunkach w piwnicy - tylko, że smród straszny przy tym i nie chce żeby sąsiedzi mnie pogonili.
Co zaś do gwałtownej reakcji, trzasków i innych takich to nic się nie działo normalnie nuda. Żadnego wzrostu temperatury też nie było więc może tu leży przyczyna? Żywica sama jest taka niebieska utwardzacz jak pisałem bezbarwny po zmieszaniu kolor niebieski zanika a mieszanka robi się taka lekko żółtawa. Lepka ale nie zastyga. Po zwiększeniu porcji utwardzacza nic więcej się nie działo. A po kilku godzinach przy powtórnym sprawdzeniu mieszana ze zwiększoną ilością utwardzacza stężała ale była jak lukier.
HELLOWEEN - 2010-11-21, 22:55
Pytałem ze względu na to,że jak kupiłeś w sklepie motoryzacyjnym(lub chemicznym) puszkę 1kg+mata to tam jest właśnie utwardzacz w tubce.I nie za bardzo szkodzi wymieszanie większej dawki utwardzacza.Natomiast jeżeli chodzi o żywicę z "beczki"to lepiej zrób tak jak pisałeś-idź do gościa i poproś o fachowy instruktaż i proporcje.Firmy produkujące chemię co i raz wypuszczają coś nowego,więc może być nie halo i trzeba dokładnie w/g instrukcji postępować!
Dawid Z. - 2010-11-21, 22:57
MARSINUS napisał/a: | Dawid Z. - jak tylko się uda to jasne, że możesz się podpiąć tylko wykończeniówkę zrobisz sam. Gorzej jak się zaczną schody i mnie k..ca weźmie |
Dzięki z góry.
[ Dodano: 2010-11-21, 22:58 ]
MARSINUS a jaki będziesz robił błotniczek masz już jakiś plan.???
[ Dodano: 2010-11-21, 23:00 ]
A jeszcze jedno czy mocowania w 650 są takie same jak w 1100.
[ Dodano: 2011-01-20, 20:45 ]
Już prawie mam ten błotnik jestem w trakcie dogadywania ceny i takich tam.
[ Dodano: 2011-01-23, 19:26 ]
Już zakupiłem. Czekam na dostawę tak wygląda na moto. Cena 170 z przesyłką , sam sobie pomaluję i zrobię naklejkę . będzie jak oryginał.
|
|