YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elementy nadwozia - wydech w xvs 650 czy się dzieli na części?

tomekkaz - 2010-01-31, 22:41
Temat postu: wydech w xvs 650 czy się dzieli na części?
Hej witam wszystkich i mam pierwsze pytanie na tym forum . Na jesień kupiłem Drag Stara clasic 650 xvs i jest to pierwszy mój motor jakim kiedykolwiek jeździłem . (5 miesięcy śmigałem skuterem 50-tką ) Otóż motor jest piękny ,nie zniszczony ,wygląda jak nowy , ale niestety raz zapomniałem wyłączyć ssania i piękny chrom na kolanku przy samym cylindrze zamienił się w fiolet i drażni mnie to . O tym aby nie zapominać o wyłączeniu ssania dowiedziałem się właśnie na forum. I właściwe pytanie , czy tłumik jest dzielony , czy można odłączyć kolanko i dać do chromowania? Daje zdjęcie które znalazłem w internecie przedstawia odcinek który mnie interesuje , Pozdrawiam.


Przypominam o pkt 1 Regulaminu evil - JanekBo

witek1965 - 2010-01-31, 23:23

Wróc do poczatku. tam jest odnośnik do powitalni, taki mamy zwyczaj. dział o sobie. Inaczej nikt ci nie odpowie. ja przyznaję się, że nie wiem. Mam również trochę podkolorowane, ale pod osłoną nie widać
krotom - 2010-02-01, 00:05

tomekkaz, może to nie jest bezpośrednia odpowiedź na Twoje zapytania ale zerknij do tego tamatu albo tego.

I wiem co czujesz... sam miałem kilka dni kaca moralnego za to, że dokonałem gwałtu na doskonałości mego Draga przebarwiając mu kolanko :beczy: :ryczy:

witek1965 - 2010-02-01, 00:23

krotom, tego się chyba nie da uniknąć(przebarwienia). Ale może wystarczy polerka. trochę ostatnio się bawiłem w polerowanie i przebarwienie po spawie ( fiolet po drugiej stronie blachy) zapolerowałem na cacy. Lustro, więc jak można zdjąć tą osłonę, wydaje mi się, że da się przywrócić blask kolanku
tomekkaz - 2010-02-01, 19:30

hej Witek , a czym to polerowałeś chodzi mi o sprzęt i pasty (jeśli były) Czy masz może jakąś profesjonalną polerkę itp.
pan_wiewiorka - 2010-02-01, 19:35

witek1965 napisał/a:
Ale może wystarczy polerka.

Wg mnie nie wystarczy. Przebarwienie jest wynikiem temperatury i tutaj pomoże wyłącznie galwanizacja.

power choppers - 2010-02-03, 23:58

Zależy jak mocno jest przebarwiony, jak trochę to można wypolerować, proponuje na początek zobaczyć AutoMaxem i miękka szmatką. A kolanko które jest na foto można odkrecić.
tomekkaz - 2010-02-04, 08:24

to świetnie jak można je odkręcić . Nie będę się bawił w polerowanie tylko oddam do chromowania , dzięki.
pan_wiewiorka - 2010-02-04, 11:23

tomekkaz napisał/a:
to świetnie jak można je odkręcić

Przy garach masz śruby, musisz je odkręcić a później przy łaczeniu z tłumikami. Pomiędzy masz jeszcze mocowanie do ramy. Bez nerwacji, zdejmiejsz bez problemu.

witek1965 - 2010-02-04, 17:47

pan_wiewiorka napisał/a:
witek1965 napisał/a:
Ale może wystarczy polerka.

Wg mnie nie wystarczy. Przebarwienie jest wynikiem temperatury i tutaj pomoże wyłącznie galwanizacja.


Marcin a czym wg ciebie jest spowodowane przebarwienie po drugiej stronie blachy, którą wcześniej spawano? Temperatury i to o wiele wyższej od tej jaka występuje w skrajnych wypadkach w wydechach(wszak się nie topią), a ja bez problemu doprowadziłem swoje "wyroby" do stanu lustrzanego :) (przygotówka do położenia chromu) Nie wyjasnię tego w sposób naukowy ( na pewno EDDIE by potrafił) czym jest to zjawisko spowodowane, ale materiał przebarwia się nie w całej strukturze, a tylko na powierzchni i dość łatwo daje się wypolerować. Oczywiście polerowanie kolanka jest zdecydowanie trudniejszą czynnością aniżeli płaskiej powierzchni, ale się da.

EDDIE - 2010-02-10, 01:05

witek1965 napisał/a:
pan_wiewiorka napisał/a:
witek1965 napisał/a:
Ale może wystarczy polerka.

Wg mnie nie wystarczy. Przebarwienie jest wynikiem temperatury i tutaj pomoże wyłącznie galwanizacja.


Marcin a czym wg ciebie jest spowodowane przebarwienie po drugiej stronie blachy, którą wcześniej spawano? Temperatury i to o wiele wyższej od tej jaka występuje w skrajnych wypadkach w wydechach(wszak się nie topią), a ja bez problemu doprowadziłem swoje "wyroby" do stanu lustrzanego :) (przygotówka do położenia chromu) Nie wyjasnię tego w sposób naukowy ( na pewno EDDIE by potrafił) czym jest to zjawisko spowodowane, ale materiał przebarwia się nie w całej strukturze, a tylko na powierzchni i dość łatwo daje się wypolerować. Oczywiście polerowanie kolanka jest zdecydowanie trudniejszą czynnością aniżeli płaskiej powierzchni, ale się da.


Prosiłbym na przyszłość nie robić osobistych wycieczek, chyba że w innym celu.

Dodam wiadomość z netu (nie od siebie):

Cytat:
Przebarwienia pochodzące od spawania elementów ze stali nierdzewnej mogą być usunięte po dokładnym odtłuszczeniu ich powierzchni za pomocą past zawierających kwasy lub za pomocą żeli nakładanych pędzlem, poprzez wytrawianie zanurzeniowe lub elektrochemiczne metody czyszczenia. Może być konieczne połączenie metod wykończenia powierzchni, gdyż nie można w pełni polegać na zastosowaniu jedynie kwasu azotowego do usunięcia z powierzchni wystarczającej ilości metalu. Może to wymagać obróbki mechanicznej (szlifowanie lub ścieranie), po którym następuje dekontaminacja za pomocą kwasu azotowego.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group