|   | 
								YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Elementy nadwozia - Rdza na felgach 
						
												 MARSINUS - 2010-01-20, 22:28 Temat postu: Rdza na felgach Witam 
 
Mam problem - wyłazi mi rdza na felgach - prawie na całym obwodzie obu kół głównie na wewnętrznej krawędzi felgi. Polerowałem watą stalową - pomogło na pewien czas tyle, że bez zabezpieczenia wiele nie zdziałam i tak będzie wyłazić na nowo. Mogę chromować - żaden problem - pracuję w firmie, która posiada galwanizernię (jeśli ktoś potrzebuje pomocy w tym zakresie to proszę o wiadomość) tylko w tym wypadku chyba czeka mnie zdjęcie wszystkich szprych, a później mogę mieć problem z ich założeniem i centrowaniem - jestem z Bydg może ktoś wie gdzie się udać jeśli okaże się to konieczne? Grubo się nad tym zastanawiam po przeczytaniu postu o pękających szprychach
 
Myślałem o ponownym polerowaniu watą i zabezpieczeniu jakimś lakierem bezbarwnym ale nie wiem czy to ma sens?
												 witek1965 - 2010-03-08, 09:59
  są zakłady gdzie posiadają centrownice i fachowo centrują koła, tak więc śmiało rozbierz koło pochromuj na nowo , wstępnie załóż szprychy bez naciągania i oddaj do centrowania. Ja oddawałem w Zielone Górze, ale bez problemu powinieneś znaleźć gdzieś w pobliżu Bydgoszczy. Swój zakład znalazłem na allegro wpisując centrowanie. 
 
 
Niestety u mnie jest ten sam problem co u ciebie. Rdza od wewnątrz. Ja wyczyszczę i zabezpieczę jakimś cortaninem, czy podobnym preparatem
												 MARSINUS - 2010-03-08, 19:19
  Dzięki witek1965 zastanawiałem sie czy ktoś tu kiedyś coś napisze. Ale jak ze szprychami? Podobno trzeba wymienić na nowe - prawda li to? A koszt jaki? Myślę o oryginałach oczywiście, żebym nie skończył jak JanekBo. Proszę o info roll
 
Aaaaa i u mnie felusie rdzewiają od zewnątrz    
												 witek1965 - 2010-03-09, 01:28
  nie wymieniałem szprych. Facet wycentrował i nic nie mówił, żeby coś się miało dziać. Jak mu wspomniałem, żeby ostrożnie podszedł do tematu, ponieważ ponoć te szprychy są słabe i lubią pękać, zdziwił się bardzo------ 	  | Cytat: | 	 		  taaakie grube szprychy    ? | 	   Jakbyś faktycznie chromował to warto byłoby gdzieś kupić po dwie z każdego rodzaju i pochromować , niech leżą w zapasie. Koszt szprych jest podobny do innych szprych , ktoś pisał, że ponad 4 setki komplet na jedno koło i nie sprzedają na sztuki i tutaj tkwi problem,  ale sam nie pytałem w serwisie. poluj na allegro
												 Zeo00 - 2010-03-10, 20:46
  Ja ostatnio rozebrałem oba koła, bo miałem zardzewiałe szprychy i nie podobała mi sie farba na piastach.
 
U mnie to wyglądało tak:
 
- Rozebrałem koła ze szprych i wszystkiego
 
- wypolerowałem mechanicznie piastę na tzw. efekt lustra
 
- sczyściłem rdzę na szlifierce, a potem wpyolerowałem tak jak piastę
 
- na końcu wypolerowałem obrecz
 
- oddałem do wycentrowania tam gdzie centrują rowerowe koła
 
- zwulkanizowałem koła i wyważyłem i nic nie bije, jeździ prosto, po prostu jest git   
 
Jak by ktoś potrzebował pomocy w polerowani aluminium to piszcie, a chętnie postaram się pomóc   
 
 
A oto moje dzieło    :
												 witek1965 - 2010-03-11, 01:12
  Zeo00, pięknie to wyszło. Jeśli możesz to śmiało opisuj jak polerowałeś aluminiową piastę. Efekt wyszedł fantastyczny.              Widzę już robotę na przyszłą zimę.
												 soft - 2010-03-11, 21:16
  Ja bym to teraz jakimś lakierkiem bezbarwnym zabezpieczył bo szkoda takiej roboty.
												 Zeo00 - 2010-03-11, 22:17
  najpierw papierem ściernym ok 250 potem 600 do uzyskania matowego połysku (dwa dni zabawy    ), a na końcu skorzystałem z takiego kompletu z castoramy do polerowania domowego z dwoma rodzajami past ( mniejszej i większej ścieralności) no i trochę cierpliwości przy wiertarce i efekt jest powyższy    
 
Taką samą metodą zrobiłem lagi przednich amortyzatorów
 
 	  | Cytat: | 	 		  | Ja bym to teraz jakimś lakierkiem bezbarwnym zabezpieczył bo szkoda takiej roboty. | 	  
 
Tylko że z tego co mi wiadomo, to lakier z tylko wypolerowanego aluminium będzie odpadał, bo żeby się utrzymał, to trzeba zrobić chemicznie ciekną wartwę utwardzonego aluminium   
												 witek1965 - 2010-03-12, 01:20
  Czyli metoda tradycyjna. Alufelgi są lakierowane lakierem bezbarwnym (ciutkę innym od samochodowego clearu, twardszy jest)i w zakładach gdzie przeprowadzają renowacje jeżeli jest taka konieczność jak piszesz utwardzenia wierzchniej warstwy to zapewne szło by to tam zrobić. Trzeba rozpytać. Efekt uzyskałeś fantastyczny.            
												 sly1078 - 2010-04-27, 22:52
  MARSINUS,  mi lekko rdzewiały felgi to je przeczyściłem pastą autosol i jest ok  bo ta pasta czyści rdzę i jednocześnie zabezpiecza 
 
 
 możesz mi powiedzieć jaki jest koszt chromowania bo robię sobie właśnie bagażnik i chciałbym go pochromować
												 MARSINUS - 2010-04-28, 10:52
  sly1078 dzięki za info zobacze co mi sie uda zdziałać z autosolem.
 
Cena chromowania surowego detalu to +/-  8 do 10 pln za dm2.
 
Rechromowanie (ze zdjęciem starej powłoki chromowej) to jakieś 12-14 pln za dm2. 
 
Musisz zatem znac przybliżoną powierzchnie detalu w dm2 i pomnożyć przez odpowiednia kwote.
												 
					 | 
				 
			 
		 |