|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Elementy nadwozia - Rdza na felgach
MARSINUS - 2010-01-20, 22:28 Temat postu: Rdza na felgach Witam
Mam problem - wyłazi mi rdza na felgach - prawie na całym obwodzie obu kół głównie na wewnętrznej krawędzi felgi. Polerowałem watą stalową - pomogło na pewien czas tyle, że bez zabezpieczenia wiele nie zdziałam i tak będzie wyłazić na nowo. Mogę chromować - żaden problem - pracuję w firmie, która posiada galwanizernię (jeśli ktoś potrzebuje pomocy w tym zakresie to proszę o wiadomość) tylko w tym wypadku chyba czeka mnie zdjęcie wszystkich szprych, a później mogę mieć problem z ich założeniem i centrowaniem - jestem z Bydg może ktoś wie gdzie się udać jeśli okaże się to konieczne? Grubo się nad tym zastanawiam po przeczytaniu postu o pękających szprychach
Myślałem o ponownym polerowaniu watą i zabezpieczeniu jakimś lakierem bezbarwnym ale nie wiem czy to ma sens?
witek1965 - 2010-03-08, 09:59
są zakłady gdzie posiadają centrownice i fachowo centrują koła, tak więc śmiało rozbierz koło pochromuj na nowo , wstępnie załóż szprychy bez naciągania i oddaj do centrowania. Ja oddawałem w Zielone Górze, ale bez problemu powinieneś znaleźć gdzieś w pobliżu Bydgoszczy. Swój zakład znalazłem na allegro wpisując centrowanie.
Niestety u mnie jest ten sam problem co u ciebie. Rdza od wewnątrz. Ja wyczyszczę i zabezpieczę jakimś cortaninem, czy podobnym preparatem
MARSINUS - 2010-03-08, 19:19
Dzięki witek1965 zastanawiałem sie czy ktoś tu kiedyś coś napisze. Ale jak ze szprychami? Podobno trzeba wymienić na nowe - prawda li to? A koszt jaki? Myślę o oryginałach oczywiście, żebym nie skończył jak JanekBo. Proszę o info roll
Aaaaa i u mnie felusie rdzewiają od zewnątrz
witek1965 - 2010-03-09, 01:28
nie wymieniałem szprych. Facet wycentrował i nic nie mówił, żeby coś się miało dziać. Jak mu wspomniałem, żeby ostrożnie podszedł do tematu, ponieważ ponoć te szprychy są słabe i lubią pękać, zdziwił się bardzo------ Cytat: | taaakie grube szprychy ? | Jakbyś faktycznie chromował to warto byłoby gdzieś kupić po dwie z każdego rodzaju i pochromować , niech leżą w zapasie. Koszt szprych jest podobny do innych szprych , ktoś pisał, że ponad 4 setki komplet na jedno koło i nie sprzedają na sztuki i tutaj tkwi problem, ale sam nie pytałem w serwisie. poluj na allegro
Zeo00 - 2010-03-10, 20:46
Ja ostatnio rozebrałem oba koła, bo miałem zardzewiałe szprychy i nie podobała mi sie farba na piastach.
U mnie to wyglądało tak:
- Rozebrałem koła ze szprych i wszystkiego
- wypolerowałem mechanicznie piastę na tzw. efekt lustra
- sczyściłem rdzę na szlifierce, a potem wpyolerowałem tak jak piastę
- na końcu wypolerowałem obrecz
- oddałem do wycentrowania tam gdzie centrują rowerowe koła
- zwulkanizowałem koła i wyważyłem i nic nie bije, jeździ prosto, po prostu jest git
Jak by ktoś potrzebował pomocy w polerowani aluminium to piszcie, a chętnie postaram się pomóc
A oto moje dzieło :
witek1965 - 2010-03-11, 01:12
Zeo00, pięknie to wyszło. Jeśli możesz to śmiało opisuj jak polerowałeś aluminiową piastę. Efekt wyszedł fantastyczny. Widzę już robotę na przyszłą zimę.
soft - 2010-03-11, 21:16
Ja bym to teraz jakimś lakierkiem bezbarwnym zabezpieczył bo szkoda takiej roboty.
Zeo00 - 2010-03-11, 22:17
najpierw papierem ściernym ok 250 potem 600 do uzyskania matowego połysku (dwa dni zabawy ), a na końcu skorzystałem z takiego kompletu z castoramy do polerowania domowego z dwoma rodzajami past ( mniejszej i większej ścieralności) no i trochę cierpliwości przy wiertarce i efekt jest powyższy
Taką samą metodą zrobiłem lagi przednich amortyzatorów
Cytat: | Ja bym to teraz jakimś lakierkiem bezbarwnym zabezpieczył bo szkoda takiej roboty. |
Tylko że z tego co mi wiadomo, to lakier z tylko wypolerowanego aluminium będzie odpadał, bo żeby się utrzymał, to trzeba zrobić chemicznie ciekną wartwę utwardzonego aluminium
witek1965 - 2010-03-12, 01:20
Czyli metoda tradycyjna. Alufelgi są lakierowane lakierem bezbarwnym (ciutkę innym od samochodowego clearu, twardszy jest)i w zakładach gdzie przeprowadzają renowacje jeżeli jest taka konieczność jak piszesz utwardzenia wierzchniej warstwy to zapewne szło by to tam zrobić. Trzeba rozpytać. Efekt uzyskałeś fantastyczny.
sly1078 - 2010-04-27, 23:52
MARSINUS, mi lekko rdzewiały felgi to je przeczyściłem pastą autosol i jest ok bo ta pasta czyści rdzę i jednocześnie zabezpiecza
możesz mi powiedzieć jaki jest koszt chromowania bo robię sobie właśnie bagażnik i chciałbym go pochromować
MARSINUS - 2010-04-28, 11:52
sly1078 dzięki za info zobacze co mi sie uda zdziałać z autosolem.
Cena chromowania surowego detalu to +/- 8 do 10 pln za dm2.
Rechromowanie (ze zdjęciem starej powłoki chromowej) to jakieś 12-14 pln za dm2.
Musisz zatem znac przybliżoną powierzchnie detalu w dm2 i pomnożyć przez odpowiednia kwote.
|
|