|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Elektryka - DORABIANIE KLUCZA I IMMOBILIZER
wojo - 2010-01-16, 09:27 Temat postu: DORABIANIE KLUCZA I IMMOBILIZER Witam
Kupilem maszyne zakupiona w Polkim salonie lecz nie otrzymałem kpl kluczy wraz z czerwonym kodowym do immibilisera. Czy jest możlwiośc zamówienia takowego juz zakodowanego pod nr vin klucza aby w przyszlosci uniknac klopotów z wymiana modułu który ponoc kosztuje majątek, jesli da sie zamówić takowe coś toile licza za matke plus kodowanie? Dzieki i pozdrawiam. Wojo
Jacek - 2010-01-16, 10:07
O jakim czerwonym kodzie piszesz ?
Jawos - 2010-01-16, 10:34
Trudno powiedzieć, czy dorobią klucz pod numer VIN motocykla.
Przy zamawianiu dodatkowego klucza trzeba podać numer z tego czerwonego klucza właśnie
Jacek - 2010-01-16, 11:31
Jawos, O jaki czerwony kod chodzi. Ja kupując darga nic takiego nie dostałem.
Jawos - 2010-01-16, 11:46
W komplecie z motocyklem otrzymujesz 3 kluczyki.
2 czarne i jeden czerwony z numerem kodu kluczyka, który trzymasz w domu na wypadek, gdyby trzeba było dorobić kluczyk.
wojo - 2010-01-16, 12:14
On nie miał, wiec klucza niet.Myslełaem ze to jak w autach po numerze vin dorabiaja klucz matke potem podlaczasz do kompa i kodujesz do immobilisera, wszystko. Ale jak mowicie ze to tylko z kodu z klucza wlasnie to doopa. Ale a propos 90% motocykli ktore widze i widzialem maja tylko jeden klucz (wszystkie amerykance maja jeden klucz bo reszta w wraz z dokumentami typu instr czy ks serwis przepadaja w magicznych okolicznosciach) wiec wynikalo by z tego ze wiekszosc uzytkownikow draga bedac ktoryms z wlascicieli nie bedzie miec czerwonego klucza.
wojo - 2010-01-16, 12:36
Zgadza sie ze sa z immobiliserem, to co, jednak oznacza ze w zaden sposob nie moza dorobic klucza ktory bedzie palił maszyne nie majac czerownego, kurde to masakra.
WB
MIKI - 2010-01-16, 14:54
Jeżeli jest to faktycznie maszynka kupiona w polskim salonie to powinna mieć imobilajzer, jeżeli jest to motor z USA to imo. nie posiada. Można to w najprostszy sposób poznać po kontrolce w kształcie kluczyka obok pozostałych kontrolek. Więc w przypadku moto z USA będzie miał tylko dwa kluczyki
Ziółek - 2010-01-17, 00:24
Juz tyle gadki szmatki było na forum że moto z USA nie musi mieć żadnego klucza matki gdyż tam żadnej elektroniki nie ma bo głupi jankes tego nie ogarnie
wojo - 2010-01-17, 09:40
Jest immo gdyz na zestawie miga krotko czerwony klucz, i co dalej...
MIKI - 2010-01-17, 13:51
Wojo kiedyś dorabiałem na giełdzie samochodowej w Poznaniu kluczyk do Forda z imo., bez żadnej matki. Gościu powiedział że to żaden problem włożył kluczyk w coś tam postukał w laptopa potem włożył surówke postukał w laptopa, wyjoł doszlifował i gotowe. jeździłem na nim dwa lata i wszystko było siii. Myśle że do gwiazdki też by się dało, tylko trzeba trafić na odpowiedniego gostka w odpowiednim miejscu
misiekmc12 - 2010-01-19, 15:17
Procedura dorabiania klucza z immobilizerem :
każdy szanujący się zakład dorabiający klucze ma maszynkę właśnie do tych celów.
Działa ona na zasadzie 'kopiuj - wklej" . Oryginalny klucz wkłada się do urządzenia które kopiuje kod z kluczyka, potem dorabia się nowy kluczyk i maszyna wkleja skopiowany kod ( programuje ).
Koszt = ok 100 zł razem z kluczykiem i wycięciem ząbków.
U nas w mieście taką maszynę maja w pasażu w Realu ( jak by ktoś był z okolicy ).
Nie potrzebny jest do tego klucz servisowy ( czerwony ), ani nr. który jest na nim wybity.
Kozak_Barabasz - 2011-01-31, 23:10
Pytanie czysto-ciekawskie
Czy można w miarę szybki sposób odłączyć immobilizer (jeśli takowy jest) ?
Chyba cała elektryka szczytująca kod znajduje się w stacyjce więc może jakiś kabelek trzeba gdzieś przenieść ?
Bo jak to wszystko jest jednak w komputerze motocykla to dupa .....
Dawid Z. - 2011-01-31, 23:41
Kozak_Barabasz napisał/a: | Pytanie czysto-ciekawskie
Czy można w miarę szybki sposób odłączyć immobilizer (jeśli takowy jest) |
Ja w aucie jak miałem immobiliser to można było go odłączyć. Na kablu był wyłącznik micro, schowany pod kierownicą (pod osłoną plastikową), w miejscu gdzie jest cała wiązka kabli. Może w moto też tak jest.
[ Dodano: 2011-01-31, 23:42 ]
A wyłącznik ten był w razie jakby immobiliser nawalił, to można było ręcznie go ominąć.
bartek_p - 2011-02-01, 00:04
Dawid , miałeś dokładany immo, fabryczny jest integralną częścią komputera.
Da się odłączyć, ale nie w przysłowiowym garażu.
Żółw - 2011-02-01, 09:32
Panowie i Panie a ja mam pytanie z innej beczki. Może ktoś się orientuje czy w dragach z różnych lat jest jakaś diametralna różnica w immobilizerach?? Chodzi mi o to czy w Dragu z 1998 i np z 2005 jest jakaś różnica przy dorobieniu kluczyka. Ja klucz dorabiałem w zakładzie dorabiającym klucze i koszt z kluczykiem wyniósł mnie 10 zł. (słownie dziesięć złotych). Kluczyk działa elegancko i dlatego się dziwię, że "fachowcy" zdzierają po 100 zł jak w przypadku opisu przez misiekmc12. Dodam, że potrzebowałem tylko swojego oryginalnego kluczyka i trwało to ok 3 min. Gdzie tkwi kruczek?? - marża czy coś się zmieniało w nowych modelach??
jaro - 2011-02-01, 09:34
Żółw, Bo w twoim nie ma immobilajzera.
Żółw - 2011-02-01, 09:42
jaro tylko jeszcze mnie zastanawia czemu surówka mnie kosztowała z dorobieniem 10 PLN a gdzie indziej 50-60 PLN. Dodam, że na tej samej surówce znajomy z Dragiem z 2005 jeździ cały czas
Peters - 2011-02-01, 13:50
Żółw napisał/a: | czemu surówka mnie kosztowała z dorobieniem 10 PLN a gdzie indziej 50-60 PLN. |
Dla tego tak się dzieje że każdy rzemieślnik sam ustala ceny ,a przeważnie zależy to od ilości konkurencji .
Kozak_Barabasz - 2011-02-01, 16:09
Bo to musi być też specjalny kluczyk.
Zwykły kosztuje grosze a przystosowany do immobilizera już znacznie więcej.
MIKI - 2011-02-01, 20:30
Żółw napisał/a: | jaro tylko jeszcze mnie zastanawia czemu surówka mnie kosztowała z dorobieniem 10 PLN a gdzie indziej 50-60 PLN. Dodam, że na tej samej surówce znajomy z Dragiem z 2005 jeździ cały czas | Żółw , bo kolega ma pewnie amerykańską wersje, które nie posiadały imobilajzerów
grzes0710 - 2011-02-03, 18:46
Witam ,niedawno zostałem posiadaczem Yamahy Drag Star 650 z 1998 r. sprowadzonej z UK .Ma ona immobilajzer ale nie w kluczyku tylko obok stacyjki jest punkt do którego przykłada sie taki mały magnesik ,który mam tylko jeden .Pot mnie zalewa jak pomysle ,ze moge go zgubić .Moze ktos wie jak takie cudo dorobic albo jak ominąć immobilajzer . Pozdrawiam Willa
witek1965 - 2011-02-03, 21:35
grzes0710 napisał/a: | jak ominąć immobilajzer |
elektryk zakładał elektryk zdejmie . tutaj kliknij http://www.yamaha-dragstar.pl/viewforum.php?f=18 potem nowy temat i wszyscy będą happy.
bartek_p - 2011-02-03, 21:46
zrób fotkę tego magnesiku, jak to nazwałeś, i mi wyślij, może uda się coś znaleźć
Dawid Z. - 2011-02-03, 22:41
grzes0710 napisał/a: | Witam ,niedawno zostałem posiadaczem Yamahy Drag Star 650 z 1998 r. sprowadzonej z UK .Ma ona immobilajzer ale nie w kluczyku tylko obok stacyjki jest punkt do którego przykłada sie taki mały magnesik ,który mam tylko jeden .Pot mnie zalewa jak pomysle ,ze moge go zgubić .Moze ktos wie jak takie cudo dorobic albo jak ominąć immobilajzer . Pozdrawiam Willa |
Ja w aucie jak miałem immobiliser to można było go odłączyć. Na kablu był wyłącznik micro, schowany pod kierownicą (pod osłoną plastikową), w miejscu gdzie jest cała wiązka kabli. Może w moto też tak jest.
[ Dodano: 2011-01-31, 23:42 ]
A wyłącznik ten był w razie jakby immobiliser nawalił, to można było ręcznie go ominąć.
Zobacz może masz taki wył. pod jakąś osłoną plastikową lub pod siedzeniem. Bo mi to wygląda na samochodowy immobiliser.
[ Dodano: 2011-02-03, 22:56 ]
Ewentualnie zrób tak jak tu piszą.
http://www.grupy.v10.pl/j...10,2007_06.html
grzes0710 - 2011-02-04, 09:46
bartek_p, https://picasaweb.google.com/grzes0710/YamahaDragStar650#5569751246570005938
nie wiem jak Ci wysłać zdiecie wiec przesyłam strone na której je zamieściłem ,pozdrawiam
[ Dodano: 2011-02-04, 09:48 ]
dzieki za podpowiedzi ,zaraz jadę do garażu ,zdejme bak i poszukam ,może coś znajde albo przynajmniej przesledzę instalację
dragbiker - 2011-02-04, 11:41
Czy kolega grzes0710 jest pewien, że to jest magnes (przyciąga metal?) bo mi to wygląda na pastylki Dallasa takie jak tu:
http://sklep.avt.pl/p/pl/...ds1990a-f5.html
ale oczywiście mogę się mylić.
grzes0710 - 2011-02-04, 14:34
Rzeczywiście to wszystko wyglada bardzo podobnie ,tak jak do mojego dochodzą dwa przewody (magnesik to tak nazwałem opisowo ) układ scalony mam zamontowany na bryloczku a czytnik jest przy główce ramy na obudowie plastikowej. Jak myslicie ,czy mógłbym sobie kupic nowy czytnik a do niego dwa układy scalone w tym sklepie i zastapic mój ?
dragbiker - 2011-02-04, 14:45
Pewnie, że można kupić nową pastylkę ale trzeba jej kod wprowadzić do centralki immo po to żeby to mogło współgrać, jeżeli masz dokładny opis immo to być może będzie taka opcja wprowadzania dodatkowych pastylek poprzez uruchomienie specjalnej procedury. Proponuje dokładnie odczytać co to jest za immo i sprawdzić w sieci być może będzie coś na ten temat.
grzes0710 - 2011-02-04, 14:57
mam kod ,ale pewnie wprowadzic go moze serwis yamahy .,bedę szukał ,napisałem do tego sklepu do działu technicznego ,moze oni cos doradzą
Peters - 2011-02-04, 20:23
grzes0710, Spróbuj zapytać u nich http://www.yamaha.lublin.pl/ .
bartek_p - 2011-02-05, 09:55
Myślę że serwis yamahy niewiele tu pomoże, prędzej dobry warsztat montujący zabezpieczenia. Daj mi trochę czasu to poszukam kogoś z branży w twojej okolicy.
Filozofii pewnie nie ma żeby to zaprogramować, poszperam w schematach , jeśli znajdę odpowiedni to może sam dasz radę.
vaaks - 2011-02-05, 12:35
grzes0710, rozmawiałem w firmie dorabającej klucze i jest możliwe dorobienie takiego chipa, ale musi być pojazd. koszt 150zeta. Pwenie jak podjedziesz do takiej firmy w pobliżu twojego miejsca zamieszkania dorobisz bez problemu.
Kozak_Barabasz - 2011-02-05, 16:47
To jest dokładany immobilizer.
Lepiej takie coś zlikwidować bo złodziej i tak jak chce to ukradnie ....
marian00 - 2011-02-05, 17:16
Kozak_Barabasz napisał/a: |
Lepiej takie coś zlikwidować .... |
i zostawiac kluczyki w stacyjce bo
Kozak_Barabasz napisał/a: | bo złodziej i tak jak chce to ukradnie |
Kozak_Barabasz - 2011-02-06, 12:24
Oj bez przesady ......
Wszystko ma swoje granice.
Ale chyba żaden złodziej nie będzie rozbierał motocykla przy wszystkich aby dostać się do kabli stacyjki i odpalić motocykl z kabli ........
Aby dostać się do stacyjki trzeba zdjąć bak i potem osłony stacyjki. To nie robota na chwilę...
stempel - 2011-02-07, 22:00 Temat postu: gdzie jest modul immobilizera?? Witam,
rozebralem swoja gwiazde by podmalowac rame to tu to tam. Rozbierajac, zauwazylem, ze po lewej stronie, pod przykrywa na wysokosci kardana wisza luzno , do nieczego niepodpiete koncowki kabli. Sprawdzilem w serwisówce co być tam powinno no i wychodzi na to ze powinien byc podpiety moduł immobilizera. no ale nie ma. a kun jeżdzi. nie dosc ze jezdzi to jeszcze jak go parkuje, to widze ze dioda aktywnosci ukladu zabezpieczenia dziala. mruga, ta czerwona na cyferblacie predkosciomierza. wnioskuje wiec ze cos musi sie zalaczac. no ale modulu w tym miejscu gdzie byc powinien nie ma. wiec jak to jest? wspomne, że rozbierajac konia, sciągnąłem niedziałajacy alarm przechyłowy. był nieuzywany i czesciowo porozłączany wiec postanowilem calkiem go wyrzucic. mam nadzieje,że pomiomo wczesniejszego czesciowego odłączenia nie stanowil wciaz czesci zabezpieczenia motocykla i ze odpale motor po złozeniu. reasumujac, pytam czy w waszych gwiazdach a mowie tu o dragu clasicu 1100 z 2006 roku modul ten wystapuje czy moze przeniesiony jest w inne miejsce lub w inny uklad elektroniczny??
temat scaliłem witek
Kozak_Barabasz - 2011-02-14, 14:21
Mam problem z alarmem ......
Posiadam alarm z funkcją aktywowania motocykla bez wkładania kluczyka w stacyjkę (ze zdalnym odpalaniem).
W instrukcji jeden kabel idzie do wyjścia stacyjki (po załączeniu zapłonu na tym kablu pojawia się napięcie) a drugi do startera.
Wszystko pięknie ładnie ale po załączeniu z pilota motocykla (motocykl zachowuje się tak, jakby kluczyk był w pozycji ON), motocykl nie chce odpalić.
Kręci wszystko ładnie ale za Chiny nie chce odpalić .....
Z tego co widziałem to kable ze stacyjki są dość konkretne (grube) a ten od alarmu dość cienki.
Może alarm daje zbyt mały prąd na wyjście stacyjki ? Ale chyba on jest tylko do dalszego załączania przekaźnika ....
Oświećcie mnie, może powinienem zastosować przekaźnik ?
bartek_p - 2011-02-15, 00:11
Przy gaźniku, szkoda 5 minut na podłączenie.
Wybieram się do Ciebie, także oddychaj. Pod koniec tygodnia się pojawię.
tom090773 - 2011-02-25, 00:12
Kozak może ktoś zamontował takie ustrojstwo, i na końcu zorientował się że jak stacyjka nie widzi transpondera z kluczyka to nie uruchomi silnika,może tu jest problem-pod warunkiem oczywiście że masz immobiliser...
Kozak_Barabasz - 2011-02-25, 15:27
Pisałem, że nie mam
Ale już sobie poradziłem. Za słabe kable dałem i był zbyt duży spadek napięcia na końcach.
bartek_p - 2011-02-25, 23:23
A nie mówiłem
mara - 2011-03-13, 13:30 Temat postu: Immobilizer system Witajcie
Czy ktoś może wyjasnić następujący temat:
czy v-star 1100 nie ma zainstalowanego systemu immobilizer ( dotyczy 2006r). W instrukcji dla drag stara 1100 jest opisany w/w system, na prędkościomierzu jest oznaczony wskaźnik immobilizera, natomiast w moim moto tego nie ma. Czyżby był on montowany tylko w wersji europejskiej ?
Pozdrówka
witek1965 - 2011-03-13, 13:49
mara napisał/a: | Czyżby był on montowany tylko w wersji europejskiej ? |
tak
[ Dodano: 2011-03-13, 13:50 ]
no i czytaj trochę forum. Jest o tym napisane.- scalam
[ Dodano: 2011-03-13, 13:55 ]
http://yamaha-dragstar.pl...der=asc&start=0
wypowiedź Mikiego i Ziółka wszystko wyjaśnia
|
|