YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elektryka - KIERUNKOWSKAZY ZWARIOWAŁY

RAF - 2009-07-08, 22:32
Temat postu: KIERUNKOWSKAZY ZWARIOWAŁY
Dziś spotkał mnie pierwszy problem z gwiazdą :(
Mianowicie podczas włączania kierunkowskazów (obojętnie lewy, czy prawy) zapalają się wszystkie cztery shock i tak oto mam światła awaryjne.
Gdzie szukac problemu?
Niewiem czy jest to spowodowane zalaniem instalacji, dziś rano jechałem do pracy w pięknym deszczu, czy też wymianą kierunkowskazów z tyłu.
Dodam że padła mi kontrolka oraz żarówka w tylnym kierunku (została wyjęta).

fazzi - 2009-07-08, 22:39

jesli wsadziles zarowke inna niz pozostale to moze tak byc
RAF - 2009-07-08, 22:45

Spaloną żarówkę wyjąłem, nowej nie włożyłem bo nie mam takiej ;D dopiero jutro kupię.
Wszystko przez cały dzień działało bez zarzutu, dopiero wieczorem taki klops.
Zobaczę jutro rano czy coś się zmieni.........

Merlin - 2009-07-08, 23:08

Optował bym za złą masą.
RAF - 2009-07-09, 08:36

Dziś rano to samo cry

Też mnie sie tak wydaje z tą masą, poniewaz jak silnik pracuje na luzie widać jak przygasa kontrolka "N".

Tylko gdzie tego szukać?

zen - 2009-07-11, 19:37

RAF napisał/a:

Ok, temat można posłac do kosza..........problem rozwiązany :brawo:


No to się podziel rozwiązaniem.

bartek_p - 2009-07-12, 12:09

Dokładnie, rozwiązanie pewnie był banalne, ale to sie może przytrafić każdemu.
Pisz jak rozwiązałeś ten problem

RAF - 2009-07-12, 14:13

No tak, macie rację ops

powód 1:
Poluzowana klema akumulatora +, gdzieś dostała sie wilgoc i klema zaczęła korodowac.
Wyczyszczone, zabezpieczone, skręcone

powód 2:
troszkę dziwny i jeśli ktoś nie będzie zmieniał kierunkowskazów to nie powinno się przydażyc. Mianowicie środek kierunkowskazu robił zwarcie z obudową. Dlaczego? Nie wiem. Odizolowałem środek taśmą od obudowy i gra gitarrrra ;D

misiekmc12 - 2010-01-10, 18:06

Witam wszystkich.

Dzisiaj mój alarm odmówił posłuszeństwa. Posiada on odcięcie zapłonu i właśnie to z począdku nawaliło. Motor się świecił , ale nie zamykał obwodu z odcięcia zapłonu. Wić pierwsze co mi wpadło do głowy to bezpieczniki--- i faktycznie , heden był spalony.
Wymieniłem go na nowy ale zaraz po włączeniu alarmu bezpiecznik spalił się i motor znowu przestał palić. Alarm niedawno sam montowałem, a motoru jeszcze nie poskładałem więc dołączyłem cały alarm i wszystkie jego przewody , a zapłon zmostkowałem tak jak to było przed założeniem alarmu.
Motor zaczął palić............ niestety ujawniła się następna usterka.
Lewe migacze migają , prawe nie migają.
Podłączyłem alarm tylko pod zasilanie i pod migacze i właśnie migacze okazały się przyczyną niedziałania alarmu - w momencie uzbrajania alarmu i mignięcia migaczy - bezpiecznik w alarmie klęka.

Co może być przyczyna migania tylko jednej strony migaczy. Wygląda Mi na to że druga strona ( ta nie migająca ) ma jakieś zwarcie albo coś takiego.

Gdzie szukać usterki, znalazłem małą kostkę która jest chyba przerywaczem, ale ma ona tylko dwa piny więc odpowiada chyba jednocześnie za miganie i lewej i prawej strony - więc awarie przerywacza wykluczyłem - ale mogę się mylić ! ! Pytanie tylko czy to napewno jest przerywacz ??

Co jeszcze może być nie tak ??

Jawos - 2010-01-11, 15:50

Tak przez forum, to faktycznie ciężko jest zdiagnozować usterkę elektryki
ale jedną rzecz możesz sprawdzić: żarówki !
Sprawdź, czy któraś z tych 2 nieświecących nie robi przypadkiem zwyczajnego zwarcia.
Spotkałem się już kiedyś z taką sytuacją, że żarówka robiła zwarcie i wywalała mi cały obwód.

misiekmc12 - 2010-01-11, 18:10

Żarówki są wyciągnięte i dalej to samo.
Zostało jeszcze może rozebrać całe gniazda żarówek - może tam jest jakieś zwarcie ??
Jeśli to nie pomoże to pomysły mi się wyczerpały..........
Jak nie pomoże , zostawię to i będę skręcał tylko w lewo.....

EDDIE - 2010-01-11, 23:16

misiekmc12 napisał/a:
Zostało jeszcze może rozebrać całe gniazda żarówek - może tam jest jakieś zwarcie ? ?


To bardzo możliwe, na to mi wygląda.
Zanim jednak rozbierzesz gniazdo żarówki od kierunków spróbuj odłączyć kabel idący do tego gniazda (w Virażce miałem te kable wewnątrz lampy) i wtedy sprawdź. Zaoszczędzisz sobie roboty z gniazdem kierunkowskazu.
A może właśnie jeden z kabli (na łączeniu na przykład) jest niedostatecznie izolowany i dotyka do masy...?

Lokis - 2010-01-11, 23:30

Ja bym odpiął alarm i zobaczył czy kierunki wróciły do normy. Jak tak to problem z samym podłączeniem, jego jakością lub z samym alarmem. Jak nie, to coś z kierunkami ale nie wiadomo jak coś podłączałeś czy se czegoś nie namieszałeś w instalacji ?
bartek_p - 2010-01-11, 23:51

ta kostka z 2 pinami to przerywacz. Nie pytajcie jak to działa ale działa.
Zrób jak lokis pisze. Odłącz wszystko co podłączyłeś i wtedy sprawdź.
Pytanie jeszcze tylko czy to się stało zaraz po podłączeniu alarmu ( w trakcie) ??
Jeśli nie, to kabel idący do kierunków ma gdzieś przebicie, pozostaje poszukanie gdzie.
Odłącz akumulator i przy wykręconych żarówkach sprawdź miernikiem przejście między stykiem żarówki, a masą. Napisz jaki alarm , może to coś pomoże.
Odpowiedzi może być wiele, zaczyna się od tych najprostszych.

misiekmc12 - 2010-01-12, 20:56

Jak pisałem na początku - po wystąpieniu usterki alarm odłączyłem ( cały ), wszystkie kable odpięte.
Usterka nastąpiła po jakimś czasie. Na początku alarm i migacze działały jak ta lala....
Ale ostatnio pomyślałem że odpalę moją gwiazdkę i się zaczęło..

A co do sprawdzenia przejścia , to w których miejscach go najlepiej sprawdzić - w gniazdach żarówek ??
Sprawdzałem na podpiętym akumulatorze i między + a - w gnieździe jest obwód zamknięty. Ale nie pomyślałem że powinno się to robić bez akumulatora........

bartek_p - 2010-01-13, 00:40

tak dokładnie w gnieździe żarówki.
Musisz sprawdzać z odpiętym akumulatorem, bo jak go podłączysz to wywala ci bezpiecznik. Oczywiście musisz mieć włączony kierunkowskaz.
Obstawiam źle zaizolowany punkt podłączenia przewodu od alarmu do instalacji motocykla. Dotyka gdzieś kasty. Niestety nie mam pojęcia czy są kostki przy kablach idących na kierunki żeby można było je odłączyć i wykluczyć same przejście przewodów do kierunkowskazów.

misiekmc12 - 2010-01-13, 16:28

Instalacja alarmu masy nie dotyka , bo alarm jest zdemontowany.
Kostki do migaczy są tylko do tylnych ( znajduje się są przy akumulatorze) , do przednich nie ma , tzn. przynajmniej ja nie znalazłem.

bartek_p - 2010-01-13, 19:09

nie chodziło mi o instalację od alarmu, tylko o miejsce w którym przewody od alarmu były podłączone do instalacji moto.
Tak czy tak gdzieś się zwarcie robi, w sumie masz tylko 2 przewody do sprawdzenia.

Teraz tak sobie myślę, że może jeszcze przy przełączniku zwarcie robić, warto tam zajrzeć.
Kuna padł mi komp i nie mam teraz schematu instalacji niestety , żeby dokładnie prześledzić gdzie jeszcze możesz szukać.
Sprawdź to co napisałem , potem będziemy myśleć dalej, ale wirtualnie chyba nic więcej nie wymyślę.

misiekmc12 - 2010-01-13, 19:23

Do alarmu miałem troszkę więcej przewodów niż dwa, oprócz podstawowych było jeszcze ( odcięcie zapłonu, odpalanie z pilota, migacze ) . Ale podczas demontaży , wszystko wróciło do staniu poprzedniego, posprawdzałem , masy nie dotyka.
Odepnę wszystkie migacze i zobaczę co się będzie działo, jak nie będzie efektu to wezmę się za przełącznik migaczy, może tom go boli.

[ Dodano: 2010-01-14, 18:41 ]
Rozebrałem dzisiaj migacze ..wytłumaczcie mi jedno ??
Producent zaleca żarówki 5w/21w czyli dwu włókowe , a przeca migaczowi wystarczy jedno włókno, zresztą u mnie tylko jedno świeci ! !
Druga sprawa jaka mnie zdziwiła - w tyłu mam gniazda żarówki z jednym "pinem" w środku , a z przodu gniazda żarówki mają dwa "piny" ale i tak świeci tylko jedno włókno.
O co w tym chodzi ?? też tak macie ??

bartek_p - 2010-01-15, 01:32

przeróbka.
Te z jUeSAndej, miały 2 włókna, europa miała jedno. Powinny być wszystkie takie same.
Może po nitce dojdziemy do kłębka

pandzioch2003 - 2010-02-04, 10:39

Ja mam takie pytanka. ktore moze pomoga znalezc przyczyne:

1.gdzie sie podlaczyles do kierunkow - najlatwiej jest sie podlaczyc do kostki od tylnych kierunkow przy akumulatorze pod fotelem kierowcy
2.czy odciecie zaplonu podlaczyles przez przekaznik czy prosto z akumulatora - czasami zdarza sie, ze alarm nie jest przystosowany do motocykli tylko skuterow, gdzie mamy mniejszy pobór pradu - mniejszy amperaz. Przy motocyklach trzeba uzyc tego kabl jako sterowania do dodatkowego przekaznika do odciecie zaplonu.
3.czy po odlaczeniu alarmu kierunki dzialaja normalnie?
4. kostki od przednich kierunkow sa w przedniej lampie - jesli masz dwowloknowe zarowki w przednich kierunkach, to mozesz otrzozyc lampe, i podlaczyc sobie dwa kable i bedziesz mial USAowskie pomaranczowe pozycje przednie :)

A tak wogole to czy odlaczeniu calego alarmu wszystko dziala czy nadal wywala bezpiecznik?


Jak tylko bede mogl to bede pomagal - kilka alarmow w xvs i nie tylko juz zalozylem:)

misiekmc12 - 2010-02-09, 15:21

Po rozebraniu wszystkich migaczy. odłączeniu kabli, usterka została wykryta.
kable od przednich migaczy są prowadzone w uchwytach Lightbarów.
Jeden z kabli na długości 15 cm miał przeciętą izolacje . jakim cudem działało do tej pory - nie wiem.
Ogólnie wszystkie kable z migaczy były w opłakanym stanie , więc zostały wymienione.

Więc usterka nie miała nic wspólnego z alarmem., chodziarz wszystkie znaki na niebie i ziemi na to wskazywały.

najważniejsze że usterka została usunięta.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group