|   | 
								YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechaniczny - ŚRUBA MOCUJĄCA TYLNĄ KANAPĘ 
						
												 spining - 2009-12-26, 22:44 Temat postu: ŚRUBA MOCUJĄCA TYLNĄ KANAPĘ zwracam sie z prosbą o pomoc w odkręceniu sruby mocyjacej tylne siedzenie - chce ja delikatnie wykręcić z błotnika w celu zamontowania bagażnika, który "podchodzi" pod siedzenie - nie moge sobie poradzic - dziekuje
												 jaro - 2009-12-26, 22:57
  Puknij parę razy w nią młotkiem 
 
 
[ Dodano: 2009-12-26, 22:57 ]
 
i spryskaj WD 40
												 spining - 2009-12-26, 22:58
 
  	  | jaro napisał/a: | 	 		  | Puknij parę razy w nią młotkiem | 	  
 
ale ona ma tylko gwint, nie ma zadnego punktu "zaczepienia", ani lebka, ani imbus
												 jaro - 2009-12-26, 22:58
  Oczywiście w miarę możliwości gwint a nie cały błotnik     
 
 
[ Dodano: 2009-12-26, 22:59 ]
 
jak to ? 
 
 
[ Dodano: 2009-12-26, 22:59 ]
 
Już ją ukręciłeś ?
												 spining - 2009-12-26, 23:00
 
  	  | jaro napisał/a: | 	 		  Oczywiście w miarę możliwości gwint a nie cały błotnik     
 
 
[ Dodano: 2009-12-26, 22:59 ]
 
jak to ? 
 
 
[ Dodano: 2009-12-26, 22:59 ]
 
Już ją ukręciłeś ? | 	  
 
nie ; od gory przychodzi tylko nakretka przykrecajaca siedzenie
												 jaro - 2009-12-26, 23:01
  Powinien być łeb na klucz 10  shock 
 
 
[ Dodano: 2009-12-26, 23:02 ]
 
no to ok. daj bagażnik pod nakrętkę.
												 spining - 2009-12-26, 23:04
  ale nie ma miejsca, wystaje jej z blotnika bardzo malo, nie zmiesci sie bagaznik i siedzenie dlatego chce troche wykrecic z blotnika, a od spodu blotnika tez nic nie ma
												 jaro - 2009-12-26, 23:07
  Wd-40 popukaj w nią młotkiem z góry, ale przez nakrętkę, co by gwintu nie sklepać, nakręć drugą, jako kontrą i kręć delikatnie za tą pod spodem. 
 
 
[ Dodano: 2009-12-26, 23:09 ]
 
Oczywiście musisz z kontrować na maxa i uważaj, co by śruby nie ukręcić.
												 spining - 2009-12-26, 23:10
  tylko, ze ja mam wersje amerykanska i nasze nakretki nie pasuja - inny gwint i nie mam co nakrecic - juz tak kombinowalem
												 jaro - 2009-12-26, 23:14
  To albo trzeba naciąć śrubę z góry i próbować śrubokrętem, albo tak zwanym morsem, czyli takie kombinerki szczypce zaciskowe nie wiem jak to się fachowo nazywa. 
 
 
[ Dodano: 2009-12-26, 23:16 ]
 
a może masz przy moto jeszcze gdzieś taką nakrętkę napewno
												 spining - 2009-12-26, 23:18
  jutro pokombinuje, moze poeksperymentuje od spodu (od strony kola) ; poki co dzieki Jaro za podpowiedzi
												 jaro - 2009-12-26, 23:19
  idż dziś i spryskaj wd-40 a jutro kombinuj
												 moondek - 2009-12-27, 00:07
  Podobny temat przerabiałem ostatnio w swoim Customie. Tam tę śrubkę miałem zgrzaną (delikatnie przyspawaną) do metalowego stelaża błotnika. Rzeczywiście jest tak jak mówisz - nie da się tego w żaden sposób odkręcić. I niestety nie jest tak, jak Jaro mówi, że wystarczy postukać młotkiem. Przynajmniej u mnie tak było, nie wiem, jak jest w Classikach, ale zakładam, że jest tak samo.
 
Ja z tematem porarziłem sobie w ten sposób, że wykręciłem stelaż spod błotnika. Niestety, ale jest trochę przy tym roboty, ale bardziej przy skręcaniu tego wszystkiego z powrotem do kupy... Dwie ręce to za mało    Jak już wykręcisz ten metalowy stelaż spod błotnika, to wsadź to w imadło, tam gdzie masz końcówkę gwinta śruby z jednej strony imadła, a pod przyspawanągłówkę śruby podłóż jakiś klucz oczkowy. Kilka obrotów wajchą i ta śruba odczepi się od reszty. W to miejsce umieszczasz jakąś śrubę, która rozmiarem (długością) bedzie Ci pasowała. Powodzenia   
												 spining - 2009-12-27, 00:11
  ale "nowa" sruba nie pasowala juz gwintem do blotnika?? skreciles nia tylko stelaz - blotnik - bagaznik - siedzenie??
												 moondek - 2009-12-27, 00:12
  W kolejności: siedzenie, sisibar i bagażnik. Musiałem to jeszcze poprzekładać wszystko podkładkami... Oryginalna śruba była niestety do tego wszystkiego za krótka.
												 spining - 2009-12-27, 00:14
  no wlasnie, ale stara wywaliles; a nie mozna w takim razie "obruszac" ja od gory, bez demontowania
												 moondek - 2009-12-27, 00:20
  Nie bardzo sobie mogę wyobrazić Twój przypadek... Z tego co rozumiem, nie możesz dostać się do nakrętki, tak? Od dołu nie masz co kombinować, bo tak jak napisałem, ta śruba jest przyspawana do stelaża. Zrób jutro jakieś fotki, o co dokładnie Ci chodzi, może tak będzie prościej coś uradzić.
												 spining - 2009-12-27, 00:24
 
  	  | moondek napisał/a: | 	 		  | Nie bardzo sobie mogę wyobrazić Twój przypadek... Z tego co rozumiem, nie możesz dostać się do nakrętki, tak? Od dołu nie masz co kombinować, bo tak jak napisałem, ta śruba jest przyspawana do stelaża. Zrób jutro jakieś fotki, o co dokładnie Ci chodzi, może tak będzie prościej coś uradzić. | 	  
 
mnie chodzi o wykrecenie sruby, ktora mocuje tylne siedzenie do blotnika
												 moondek - 2009-12-27, 00:29
  O ja pier...    Klucz oczkowy wciskany od góry + przedłużka    Też miałem podobny problem    Kupisz taki klucz w amerykańskiej rozmiarówce na Alledrogo.
												 spining - 2009-12-27, 00:34
  ale w tej (mojej) srubie nie ma zadnej dziurki na klucz; zamiescilem zdjecie pogladowe - ja chce wykrecic, aby wlasnie taki bagaznik zamontowac, bo w tej chwili srubka jest za krotka
												 EDDIE - 2009-12-27, 01:03
  Najlepiej zrób fotkę i wrzuć ją tutaj, bo do końca nie wiadomo, czy problem jest z kształtem śruby, jej długością, czy rozmiarem. Moim zdaniem klucz fajkowy z przedłużką powinien dać radę. Każdy mechanik musi mieć taki klucz. Jeśli śruba jest calowa nie metryczna, wtedy tylko serwis Yamahy ci pomoże.
												 jaro - 2009-12-27, 08:26
  Tak Moondek ma rację przemyślałem sprawę, to jest śruba zgrzana z błotnikiem nie jest to szpilka wkręcona w jakąś nakrętkę. Niestety w classiku pod błotnikiem niema stelaża tak jak w customie, więc ta śruba musi być zgrzana lub spawana do błotnika i tu zaczyna się problem. Żeby się tam dostać i dokładnie zobaczyć czy cokolwiek zrobić będziesz musiał odkręcić błotnik. Bo nie sądzę żebyś poradził sobie z przykręconym błotnikiem. Koło bardzo utrudnia wszelkie manewry pod błotnikiem. 
 
 
[ Dodano: 2009-12-27, 08:33 ]
 
Jak byś musiał odkręcić błotnik to pamiętaj o instalacji elektrycznej (stop i kierunki) jest ona umocowana od spodu do błotnika.
												 spining - 2009-12-27, 09:24
  dzis zrobilem zdjecie mojego motoru (poprzednie bylo tylko pogladowe,aby przedstawic problem tematu) i konkretnej sruby; Jaro, uwazam,ze sruba nie jest zgrzana z blotnikiem ,tylko ze wzmocnieniem od spodu
												 jaro - 2009-12-27, 09:41
  A jednak szpilka wkręcona w nakrętkę, więc niema problemu. Postępuj tak jak wcześniej pisałem.
												 EDDIE - 2009-12-27, 11:00
  Jaro dobrze pisze, bez demontażu błotnika się nie obędzie. Musisz urwać od wewnętrznej strony nakrętkę z śrubą zgrzaną do błotnika. Wstawiasz normalną śrubę odpowiedniej długości i po kłopocie. Jedyny kłopot, to przykręcanie siedzenia i bagażnika. Trudno będzie kluczem trzymać łeb śruby od spodu ale nie jest to niewykonalne, szczupła ręka i odpowiedni klucz wejdzie, odkręcałem w Customie mocowanie siodełka i przerabiałem to.
												 grzechu - 2009-12-27, 11:08
  nie róbcie panowie problemu z tego czego niema 
 
gwint nawet w wersji amerykańskiej jest taki sam  a moge się założyć o buteleczke bez sprawdzania ze nawet napewno 
 
no jeśli jednak zwykla nakrętka nie pasuje to wtedy 
 
1weż nakrętke o innym skoku gwintu jedną druga masz org. 
 
2 możesz również złapać tgz morsem czyli żabą zaciskowalikatnie za gwint  najlepiej jeszcze przez kawałek skóry 
 
3 jak nie to od spodu pod błotnikem bezpośrednio za sam wystający gwint  
 
jak  spierniczysz gwint  zawsze możesz kupiś śrube z nierdzewki i wkręcać w to miejsce zamiast szpilki
												 spining - 2009-12-27, 11:58
 
  	  | grzechu napisał/a: | 	 		  nie róbcie panowie problemu z tego czego niema 
 
gwint nawet w wersji amerykańskiej jest taki sam  a moge się założyć o buteleczke bez sprawdzania ze nawet napewno 
 
no jeśli jednak zwykla nakrętka nie pasuje to wtedy 
 
1weż nakrętke o innym skoku gwintu jedną druga masz org. 
 
2 możesz również złapać tgz morsem czyli żabą zaciskowalikatnie za gwint  najlepiej jeszcze przez kawałek skóry 
 
3 jak nie to od spodu pod błotnikem bezpośrednio za sam wystający gwint  
 
jak  spierniczysz gwint  zawsze możesz kupiś śrube z nierdzewki i wkręcać w to miejsce zamiast szpilki | 	  Grzechu, milion procent,ze gwint jest inny, ale poprobuje; w koncu cos musi puscic 
 
 
[ Dodano: 2009-12-27, 13:27 ]
 
nacialem srube, podlamalem dwa srubokrety i .... dupa    ; chyba trzeba rozwiercic i wsadzic nowa, dluzsza 
 
 
[ Dodano: 2009-12-27, 13:32 ]
 
sruba po nacieciu
												 witek1965 - 2009-12-27, 14:22
  No jeżeli śruba jest zgrzana, lub przyspawana do wzmocnienia, to co ci da to nacięcie i próba wykręcenia? Załóżmy, że nie jest zgrzana, tylko wkręcona szpilka w wgrzany we wzmocnienie gwint. Ile jesteś w stanie go wykręcić? No chyba nie tyle ile potrzebujesz do zamocowania bagażnika. Zdejmij wszystko tak jak piszą, wypieprz starą śrubę (szpilkę i daj nową i po problemie. Od spodu możesz ja ponownie zabezpieczyć przed odkręcaniem oraz w celu uniknięcia blokowanie drugim kluczem. Cmetryczna, wtedy tylko serwis Yamahy ci o do  gwintu, to  calowe 3/8 to nie to samo co M10 a 1/4 cala to nie M6.
 
EDDIE
 
 
 Serwis Yamahy w Europie poza GB bazuje na gwintach metrycznych i takie narzędzia standardowo posiadają . Oczywiście mogą posiadać klucze calowe, tak jak każdy inny. Z reguły nie chcą się brać za USA i raczej podnoszą stawkę w stosunku do wersji Europejskiej.
 
 
 
Spining dasz radę to na spokojnie zrobić. Moto na podnośnik, zwalaj koło i demontuj to, a potem wymiana śruby na taka jak potrzebujesz, czyli ok5mm dłuższej do 10 mm
												 spining - 2009-12-27, 14:39
 
  	  | witek1965 napisał/a: | 	 		  No jeżeli śruba jest zgrzana, lub przyspawana do wzmocnienia, to co ci da to nacięcie i próba wykręcenia? Załóżmy, że nie jest zgrzana, tylko wkręcona szpilka w wgrzany we wzmocnienie gwint. Ile jesteś w stanie go wykręcić? No chyba nie tyle ile potrzebujesz do zamocowania bagażnika. Zdejmij wszystko tak jak piszą, wypieprz starą śrubę (szpilkę i daj nową i po problemie. Od spodu możesz ja ponownie zabezpieczyć przed odkręcaniem oraz w celu uniknięcia blokowanie drugim kluczem. Cmetryczna, wtedy tylko serwis Yamahy ci o do  gwintu, to  calowe 3/8 to nie to samo co M10 a 1/4 cala to nie M6.
 
EDDIE
 
 
 Serwis Yamahy w Europie poza GB bazuje na gwintach metrycznych i takie narzędzia standardowo posiadają . Oczywiście mogą posiadać klucze calowe, tak jak każdy inny. Z reguły nie chcą się brać za USA i raczej podnoszą stawkę w stosunku do wersji Europejskiej.
 
 
 
Spining dasz radę to na spokojnie zrobić. Moto na podnośnik, zwalaj koło i demontuj to, a potem wymiana śruby na taka jak potrzebujesz, czyli ok5mm dłuższej do 10 mm | 	  
 
opierajac sie dlugosci jaka wystaje pod spodem (patrz zdjecie) wykrecenie jej daje mozliwosc zamontowania bagaznika i siedzenie, tylko jak ja ruszyc - nawet nie drgnie- a gdyby rozwiercic ja od gory, zeby nie demontowac kola i blotnika???
												 witek1965 - 2009-12-27, 15:08
  no to tak jak napisał Yaro, Grzechu. WD40 lub podobny penetrator i nie nacięcie na śrubokręt, a jedynie dwie nakrętki. Pierwsza od góry kontruje i dobry klucz nasadowy i musi pójść. Jak rozwiercisz, to na bank nie trafisz idealnie, ale możesz spróbować. Tylko, że wtedy od spodu wkładasz śrubę na przelot, lub jak trafisz idealnie to przelecisz gwintownikiem i będzie cacy. Dasz radę tak czy siak, bez wizyty w serwisie.
												 spining - 2009-12-30, 22:59
  po spryskaniu penetratorem po dwoch dniach srubka puscila - wielkie dzieki za pomoc - juz bagaznik zamontowany    
												 
					 | 
				 
			 
		 |