|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Optyczny - Korek oleju z termometrem
pan_wiewiorka - 2008-10-20, 08:57
Apropos korka, zamówiłem sobie termometr do oleju (montowany zamiast korka). Ciakawi mnie czy jest tam ten oring. Dziś ma przyjść, się zobaczy.
PIOTR - 2008-10-20, 19:14
pan_wiewiorka napisał/a: | Apropos korka, zamówiłem sobie termometr do oleju (montowany zamiast korka). Ciakawi mnie czy jest tam ten oring. Dziś ma przyjść, się zobaczy. |
czytaj posty DORŁADNIE - chodziło o oring do filtra oleju shock
a w termometrze oring jest
pan_wiewiorka - 2008-10-21, 21:12
PIOTR napisał/a: | czytaj posty DORŁADNIE - chodziło o oring do filtra oleju |
Zazwyczaj czytam będąc w pracy... a że sajgon mam nieziemski to i ze zrozumieniem różnie bywa
fazzi - 2008-10-22, 14:06
pan_wiewiorka napisał/a: | Apropos korka, zamówiłem sobie termometr do oleju (montowany zamiast korka). Ciakawi mnie czy jest tam ten oring. Dziś ma przyjść, się zobaczy. |
czytalem kiedys opinie na temat takiego termometru i wynikalo ze to tylko taki gadzet, ktory nie moze mierzyc temp oleju, bo z racji miejsca korka nie jest w nim zanurzony tylko czasem ochlapany i mierzy raczej temp. otoczenia w komorze olejowej.
PIOTR - 2008-10-22, 22:23
fazzi - masz racje ....., ruwnie dobrze mazna włozyc tan palec
pan_wiewiorka - 2008-10-23, 06:49
Cytat: | czytalem kiedys opinie na temat takiego termometru i wynikalo ze to tylko taki gadzet, ktory nie moze mierzyc temp oleju, bo z racji miejsca korka nie jest w nim zanurzony tylko czasem ochlapany i mierzy raczej temp. otoczenia w komorze olejowej. |
Hmmm... tam jest taki bagnet (rurka), która idzie prawie do samego dołu komory
Swoją drogą i tak wygląda lepiej niż korek
Sylwek - 2008-10-23, 07:29
Ze tak się wtrącę w temat.Taki wkręcany termometr ma zdaje się daro1980 , i jak rozmawialiśmy to mówił że się sprawdza.No ale spytajcie jego.(Dla mnie chromowany korek wygląda lepiej niż taki termometr.)
pan_wiewiorka - 2008-10-23, 08:22
Sylwek napisał/a: | .(Dla mnie chromowany korek wygląda lepiej niż taki termometr.) |
A ja nie wiedziałem, że chromowane korki są
Sylwek - 2008-10-23, 11:35
A ja takowy mam
Nobody - 2008-10-23, 12:01
Witam,
fazzi napisał/a: |
czytalem kiedys opinie na temat takiego termometru i wynikalo ze to tylko taki gadzet, ktory nie moze mierzyc temp oleju, bo z racji miejsca korka nie jest w nim zanurzony tylko czasem ochlapany i mierzy raczej temp. otoczenia w komorze olejowej. |
Posiadam taki termometr w innym olejaku, sprawdza się doskonale. A dlaczego?
1. Nie o miejsce czy ochlapywanie tu chodzi - blok silnika, w który wkrecony jest termometr, ma temperature zblizoną do czynnika chłodzącego jakim jest w DS/VS olej. Termometr z racji swojej budowy przewodzi ciepło do "czujnika temperatury" również swoją obudową. To "chlapanie olejem" na niego wcale nie jest takie symboliczne, proponuję na pracującym silniku odkręcic korek oleju i się o tym przekonać.
2. Trzeba pamiętać że to wskaźnik, nie miernik. Jego wskazania obarczone są błędem, ponieważ jest niekalibrowany, wskazania najczęściej mieszczą się w zakresie ok 10% w góre lub dół od osiąganej temperatury
3. Termometr daje nam głównie wiedzę o tym, czy silnik nabrał już odpowiedniej temperatury i można z niego korzystać w normalny sposób, poza tym potrafi ostrzec przed przegrzaniem stojąc w korku podczas upalnego dnia.
PIOTR napisał/a: | fazzi - masz racje ....., ruwnie dobrze mazna włozyc tan palec |
Zatem równie dobrze włóż i przekonaj się, czy temperatura jest odpowiednia Tylko uważaj na wirujące koło magnesowe alternatora, mimo że jego zewnętrzna krawędź jest gładka, może zrobić krzywdę...
pozdrawiam!
N.
pan_wiewiorka - 2008-10-23, 13:39
Ja potrzebuję termometr nie po to aby 'fajnie wyglada' ale rpzede wszystkim aby wiedzieć czy jest już odpowiednia temperatura. Wiadomo przecież, że po odpaleniu trzeba nieco odczekać zanim sie ruszy a temperatira jest w tym pomocna. Nawet 10% błędu jest zerowym problemem
fazzi - 2008-10-23, 15:52
czyli opinii tyle co kierowców lecz ja jestem skłonny uznać ze termometr jest OK
soft - 2008-10-23, 20:14
Ja też mam termometr - chyba Moto Detail (z Louisa).
Ma zalety i ma wady.
Wada to umiejscowienie. (w zasadzie to nie wada termometru)
Sprawdzenie temperatury podczas jazdy to niezły wyczyn kaskaderski - ale stojąc na światłach czy w korku - super.
Duża zaleta to wiadomo kiedy można "dać w dupala" naszemu sprzętowi. A grzeje się nasz sprzęt dosyć długo ......
Moim zdaniem ten termometr jest przydatny i wiele razy dziennie rzucam na niego okiem.
Jeszcze jedna ważna rzecz. Dzięki temu termometrowi dowiedziałem się jaka jest różnica w tłumikach wierconych i oryginalnych. Gdybym nie miał termometru nigdy bym nie domyślił się że po wierceniu temp silnika wzrosła o 20 stopni.
Pozdrawiam i radzę kupić termometr.
Latoch - 2008-10-24, 11:03
popieram , też mam w moim 1100 i spoglądam na niego. Po odpaleniu, i podczas jazdy. Super sprawa. Jak było 25 stopni ciepła pokazywał 70-80 stopni, a jak jeżdziłem ostatnio przy temoeraturze 12 stopni to długo wchodził na 60. Pomaga.
Pozdrawiam
pan_wiewiorka - 2008-10-24, 11:35
soft napisał/a: | Wada to umiejscowienie. (w zasadzie to nie wada termometru) |
Dobrze pokombinujesz z montowaniem lusterek i będzie sisko widać jak na dłoni
Mirek - 2008-10-24, 12:16
Też szukam takiego termometru ma ktoś namiary.
pan_wiewiorka - 2008-10-24, 12:21
Tutaj.
Jacek - 2008-10-24, 18:58
Mam taki termometr i często na niego spoglądam jadąc w korkach. Raz musiałem zjechać na pobocze i wyłączyć silnik, ponieważ temperatura zbliżyła się do czerwonego paska (ok. 90 stopni). Wolałem wybrać postój, niż zagotować olej, a robiąc to nie zastanawiałem się czy ma on jakieś 10 procentowe błędy w odczycie.
fazzi - 2008-10-24, 19:08
chyba trzeba zainwestowac w termometr
Kozak_Barabasz - 2008-10-24, 19:34
fazzi napisał/a: | chyba trzeba zainwestowac w termometr |
W twoim klimacie myślę, że warto
Drag Star i tak jest "odporny" na przegrzanie więc bez obaw
Konstruktorzy wiedzieli co zrobić.
fazzi - 2008-10-24, 19:38
dragi smigaja po pustyni w arizonie i swietnie sobie daja rade
pan_wiewiorka - 2008-10-24, 19:44
Cytat: | dragi smigaja po pustyni w arizonie i swietnie sobie daja rade |
Ale mają korek z termometrem
koszerny - 2008-10-26, 01:17
pan_wiewiorka napisał/a: | Tutaj. |
mam pytanie który z tych polecacie
który jest dokładniejszy
pan_wiewiorka - 2008-10-26, 18:19
Dokładność będzie zawsze jakieś (+/-) 5-10%. W naszym wypadku nie ma to znaczenia. Weź ten, który bardziej Ci się podoba. Nie będziesz z tym piekł sernika
Mirek - 2008-10-28, 16:15
Zamówiłem ten termometr czekam cierpliwie jak dostane to napiszę .Gość który przyjmował zamówienie pytał czy jest to wersja amerykańska czy europejska bo jest różnica .A tego nie wiedziałem .
PIOTR - 2008-10-28, 19:09
Mirek napisał/a: | Zamówiłem ten termometr czekam cierpliwie jak dostane to napiszę .Gość który przyjmował zamówienie pytał czy jest to wersja amerykańska czy europejska bo jest różnica .A tego nie wiedziałem . |
CHYBA O GWINT CHODZI (TAK MYSLE)
pan_wiewiorka - 2008-10-31, 07:38
Apropos samego termumetra... pamiętajcie, że takie oczko powietrza za szybką to norma a nie bybel
[ Dodano: 2008-11-02, 17:59 ]
Swoją drogą czekanie po załączeniu silnika, aż temperatura skoczy do 80 stopni, to raczej między bajki sobie można włożyć
Mirek - 2008-11-17, 11:12
Dostałem po 3 tygodniach tak szybka jest poczta .Super sprawa.Dzięki za namiary panie -wiewiorka .
Dawid Z. - 2010-02-18, 22:36 Temat postu: Miernik Temperatury oleju Znalazłem na tej stronie w najbliższej przyszłości zakupię i zamontuję.
Żeby to znaleźć trzeba wpisać : Miernik temperatury oleju oraz nr. produktu 361-070 w odpowiednich kolumnach.
http://www.motorshop.pl/index.php?mode=branches
bartek_p - 2010-02-18, 23:45
widzę że korespondencja ze mną, wywarła na tobie silną traumę
Szukałem na alledrogo i okazuje sie że jest tego od gnoja, nie wiem tylko czy z kubkami w chromie, ale są znacznie tańsze.
zosia_ - 2010-02-19, 01:13
Zawsze się zastanawiam po co to wogóle jest ?
Podnosi poziom adrenaliny ?
dadamos - 2010-02-19, 15:10
zosia_ napisał/a: | Zawsze się zastanawiam po co to wogóle jest ?
Podnosi poziom adrenaliny ? |
Wiesz faceci to wieczne dzieci A tak poważnie to daje nam możliwość kontrolowania temperatury silnika, co w przypadku jazdy w korkach np. parada, czy na daleko wysuniętym południu naszego globu, nie jest bez znaczenia
arekw711 - 2010-02-19, 18:38
A ja jak pytałem na forum w tamtym roku to zostałem wyśmiany i koledzy stwierdzili że takiego czegoś nie da się zamontować . Więc się uparłem kupiłem takie coś http://www.inter-rally.pl..._dodatkowe.html + kubek chromowany i zamontowałem jednak się dało
dadamos - 2010-02-19, 19:32
Dokładnie taki sam kupiłem i do tego voltomierz tej samej firmy Będę montował niebawem i w związku z tym arekw711 mam pytanko a nawet dwa: jakie kubki kupiłeś i gdzie i gdzie wkręciłeś czujnik temperatury oleju? Ja mam pomysła co by go w korek spustowy wprawić ale jeszcze nie sprawdzałem czy to technicznie jest możliwe.
arekw711 - 2010-02-19, 19:38
Kubki kupowalem w tej samej firmie , kubek chromowany kosztuje ok. 30 zl, a czujnik mam w korku spustowym , chociaz kolega ma jakos inaczej zamontowany jak , ale sie dowiem
dadamos - 2010-02-19, 19:56
Dzięki. Też tak myślałem coby go tam umieścić, niemniej jak będzie jakieś inne rozwiązanie to zapodaj proszę
Dawid Z. - 2010-02-19, 20:10
No to ja poczekam jak już zrobicie i wtedy sobie zrobię. Wybiorę najlepszą koncepcję jeżeli oczywiście się Zgodzicie podpatrzeć na Wasze rozwiązania.
arekw711 - 2010-02-19, 20:12
Nie ma problemu wyślę nawet fotki
zosia_ - 2010-02-19, 20:26
dadamos napisał/a: | zosia_ napisał/a: | Zawsze się zastanawiam po co to wogóle jest ?
Podnosi poziom adrenaliny ? |
Wiesz faceci to wieczne dzieci A tak poważnie to daje nam możliwość kontrolowania temperatury silnika, co w przypadku jazdy w korkach np. parada, czy na daleko wysuniętym południu naszego globu, nie jest bez znaczenia |
E tam, gwiazdy (z dobrym olejem) dają radę w korkach i na południu globu, nie ma problemu.
No ale wracając do tej zabawki. Tam jest jakas skala ? czerwone pole ? To jest czujnik uniwersalny dla wszystkich motocykli czy dedykowany do Drag Stara ?
Jest podany jakis zakres temperatur, przy którym silnik draga nalezy wyłaczyć ?
max1978 - 2010-02-19, 21:43
nie moge nigdzie znaleśc tych kubków
żocho - 2010-02-19, 22:24
Jak i gdzie zamontowaliście czujnik. Zastanawiam się nad korkiem spustowym ( czy ma ten sam roztaw gwintu co dołączony czyjnik), przecież on jest magnetyczny i zbiera opiłki co sie stanie jak go nie będzie.
spining - 2010-02-19, 22:36
jak ktos zamontuje, prosze o foto i instrukcje
fazzi - 2010-02-20, 07:58
dadamos napisał/a: | zosia_ napisał/a: | Zawsze się zastanawiam po co to wogóle jest ?
Podnosi poziom adrenaliny ? |
Wiesz faceci to wieczne dzieci A tak poważnie to daje nam możliwość kontrolowania temperatury silnika, co w przypadku jazdy w korkach np. parada, czy na daleko wysuniętym południu naszego globu, nie jest bez znaczenia |
to jest tak samo potrzebne jak facetowi termometr w tylku w czasie seksu aby sprawdzac czy sie nie przegrzewa
spining - 2010-02-20, 08:47
fazzi napisał/a: |
to jest tak samo potrzebne jak facetowi termometr w tylku w czasie seksu aby sprawdzac czy sie nie przegrzewa |
fazzi,ale trzeba kontrolowac czy iskry przeskakujace miedzy jajkami wystarczajaco podgrzewaja atmosfere
arekw711 - 2010-02-20, 10:50
Razem ze wskażnikiem temperatury jest czujnik ma on gwint z tego co pamiętam chyba fi 8 , a więc jest dużo mniejszy niż korek spustowy i w korku spustowym należy wywiercić otwór i nagwintować a następnie całość wkręcić w blok silnika .Do zestawu dołączony jest również taki przekaźnik ,należy go podłączyć + - oraz do wskaźnika . Kubek trzeba dokupić osobno, koszt całości ok 100 zł . Podłączenie nie jest trudne jest instrukcja w j. angielskim ,jakby ktoś miał problemy albo pytania chętnie pomogę . Mam tylko takie zdjęcia więc wrzucam .Na żywo można będzie zobaczyć pod GRUNWALDEM
spining - 2010-02-20, 10:55
w korku spustowym????
a gdzie kupiles kubek - moze jakis link, namiary???
arekw711 - 2010-02-20, 11:16
Wszystko kupiłem w tym sklepie http://www.inter-rally.pl...informacje&id=8
mają dużo ciekawych rzeczy , a co ciekawe obrotomierz twierdził gość że bardzo dobry do V twin za 139 czyli dużo tańszy i wiele innych ciekawych...
żocho - 2010-02-20, 11:42
Kubki pojawiają się często na allegro. Trzeba tylko obserwować. Ja sam Kupiłem ich 5 dla siebie i znajomych.
[ Dodano: 2010-02-25, 22:20 ]
No i pojawiły się kubki
http://moto.allegro.pl/it...etal_chrom.html
arekw711 - 2010-03-05, 16:37
A oto dowód że jednak działa
bartek_p - 2010-03-05, 18:44
to jeszcze stary znajdź mi taki sam obrotomierz i będę w 7 niebie, i wysyłam ci skrzynkę browarów. oczywiście działający z 4 cylindrami
fazzi - 2010-03-05, 20:10
http://moto.allegro.pl/it...auto_gauge.html
bartek_p - 2010-03-06, 01:02
czytamy ze zrozumieniem
fazzi - 2010-03-06, 12:00
masz bartek racje, czytajac watek o czujniku temp jakos do mnie nie dotarlo ze pytasz o obrotek
http://moto.allegro.pl/it...auto_gauge.html
http://moto.allegro.pl/it...auto_gauge.html
http://moto.allegro.pl/it...auto_gauge.html
mysle ze to juz caly zestaw, z tym doladowaniem to chyba przesada bo dragi nie maja turbo ale kto wie
ttom - 2010-03-06, 13:26
fazzi, obrotomierz z pierwszego linku fajny i do tego w atrakcyjnej cenie, ale niestety tylko do 3, 4 i 6 garów...
bartek_p - 2010-03-06, 14:51
a no właśnie. Jakby były na allegrodo takie to bym dawno kupił.
Zastanawiam się nad przerobieniem tego na 3 cylindyr
arekw711 - 2010-03-06, 16:12
tu ma gość w nieco mniejszej cenie niż na allegro polecał za chyba 139 zł i twierdził że bardzo dobry i na dwa gary będzie, poszukajcie http://www.inter-rally.pl..._dodatkowe.html i t
dadamos - 2010-03-07, 13:19
fazzi, Z tym termometrem w dupie fajny pomysł A tak się zastanawiam jeszcze... jak będzie ze szczelnością tych wskaźników... chodzi mi o szybkę. Macie jakiś pomysł ? Bo nie sądzę, że producent o tym pomyślał
Aha i jeszcze jedno: Czy te kubki na pewno będą pasować? Bo zmierzyłem średnice zegara i wyszło mi 52,7mm a kubki podają, że są o średnicy 52mm...
żocho - 2010-03-07, 16:57
Kubki pasują na 100 %. Sprawdzone
arekw711 - 2010-03-07, 18:57
Nic się nie martw napewno dużo lepszy niż ten wkręcany w korek wlewu na którym i tak nic nie będziesz widział podczas jazdy a chyba o to chodzi , kubki pasują , a co do szczelności to zobaczymy
pandzioch2003 - 2010-03-12, 11:32
Ja kupilem i zalozylem kiedys taki obrotek, ale... mimo poszukiwac nie udalo mi sie go przerobic na 2 cylindry i pokazywal nieprawdziwe obroty do momentu zalania przez deszcz i wymijajacego TIRa Jak by co to kupowac odrazu na 2 cylindry.
dadamos - 2010-03-12, 12:23
arekw711, Ty to montowałeś więc mam pytanko: Bo wykręciłem korek spustowy oleju i troszkę jestem zdegustowany, że tak to ujmę. Mianowicie ów korek to śruba 14mm, czujnik temperatury oleju ma średnicę 10mm ( w gwincie ). Pytanie teraz: czy te 2mm ścianki które zostaną, jak go rozwiercę, zbytnio nie osłabią tego korka? Po drugie jaki tam jest gwint na tym czujniku? ba za cholerę nie mogę dopasować gwintownika. To że jest stożkowy zauważyłem ale skok gwintu jest jakiś nietypowy. Mam gwintownik 10mm drobnozwojowy ale nie pasuje.
arekw711 - 2010-03-12, 12:55
Nie pamiętam jaki był skok gwintu czy 10mm czy 0,9mm ja nie miałem gwintownika do stożka tylko zwykły i czujnik nie do końca jest wkręcony 1,5 mm może wystaje ale nie przecieka więc nie ma problemu ,śrubę spustową zamontuj najlepiej w imaku tokarki lub wiertarki stołowej , ścianka zostaje jeszcze spoko i bez problemu wkręcisz , nie osłabi ścianki pod warunkiem że równo wywiercisz otwór pod gwint
Rychu - 2010-03-16, 17:23 Temat postu: wskaźnik temperatury oleju - cena/jakość?
chcę sobie zamówić taki termometr . Ma ktoś i korzysta? Proszę o jakiekolwiek info. Trochę te literki JR go czynią topornym moim zdaniem, może macie namiary na podobne tak do 120zł?
W ogóle to fajnie wygląda ten , ale kiepski ze mnie mechanik, więc nawet nie próbuję..
P.S. nie przeszukiwałem forum zbyt dokładnie, więc jeśli jest już taki temat to proszę mnie razem z tym pytaniem tam wysłać
soft - 2010-03-16, 19:12
Ja używam termometr montowany do korka wlewu oleju, firmy Moto Detail - jest dobry.
Co prawda samo umieszczenie termometru w tym właśnie miejscu jest kiepskie ze względu na niemożliwość podglądania go podczas jazdy.
Jacek - 2010-03-16, 19:36
Rychu, Mam bardzo podobny i sprawdza się w stu procentach, szczególnie w korkach. Parę razy zmusił mnie do zjechania na pobocze i wyłączenie silnika. Podczas jazdy ni zdarzyło mi się, żeby dotarł do czerwonego pola.
HORSZCZAR - 2010-03-16, 19:46
Tak Was czytam i chyba sam się zdecyduję na zakup takiego cudeńka
arekw711 - 2010-03-16, 20:50
Polecam ten na kierownicę bo jest cały czas czytelny , gdybyś mieszkał bliżej pomogę zamontować
Lokis - 2010-03-16, 21:51
Tematy scaliłem w jeden o Mierniku Temperatury.
Biały - 2010-03-16, 21:57
Ja mam ten zamiast korka i sprawdza się. W czasie jazdy tez da się sprawdzić temperaturę, tylko trzeba się nauczyć nie zmieniać kierunku jazdy, bo na początku można zjeżdżać na pobocze
żocho - 2010-03-17, 08:19
arekw711 napisał/a: | Nie pamiętam jaki był skok gwintu czy 10mm czy 0,9mm ja nie miałem gwintownika do stożka tylko zwykły i czujnik nie do końca jest wkręcony 1,5 mm może wystaje ale nie przecieka więc nie ma problemu ,śrubę spustową zamontuj najlepiej w imaku tokarki lub wiertarki stołowej , ścianka zostaje jeszcze spoko i bez problemu wkręcisz , nie osłabi ścianki pod warunkiem że równo wywiercisz otwór pod gwint |
Przegwintuj czujnik zwykłym gwintownikiem, żeby zlikwidować stożek, skok gwintu to 1 .
witek1965 - 2010-03-17, 08:52
żocho napisał/a: | arekw711 napisał/a: | Nie pamiętam jaki był skok gwintu czy 10mm czy 0,9mm ja nie miałem gwintownika do stożka tylko zwykły i czujnik nie do końca jest wkręcony 1,5 mm może wystaje ale nie przecieka więc nie ma problemu ,śrubę spustową zamontuj najlepiej w imaku tokarki lub wiertarki stołowej , ścianka zostaje jeszcze spoko i bez problemu wkręcisz , nie osłabi ścianki pod warunkiem że równo wywiercisz otwór pod gwint |
Przegwintuj czujnik zwykłym gwintownikiem, żeby zlikwidować stożek, skok gwintu to 1 . | Za takie bezsensowne porady powinni dawać warna. Nie masz pojęcia co piszesz, zero wiadomości w dziedzinie w jakiej zabierasz głos. Jak ma to potem uszczelnić, o ile nie zniszczy całkowicie sondy ? pakułami ? Twoja porada=zniszczenie czujnika.
definicja Gwint stożkowy powstaje podobnie jak gwint walcowy z tą różnicą, że jest nacinany na powierzchni stożka. Gwinty stożkowe są stosowane do łączenia przewodów rurowych wodnych, paliwowych, smarowych itd. Zapewniają one szczelność połączenia bez stosowania dodatkowych uszczelnień
W korku wywierć otwór i nagwintuj na gwint taki jak podali ci instrukcji montażu korka. Jeżeli jest to gwint 10x1 to otwór powinien miec fi 8 mm, ale jak wywiercisz fi 8,2 też nic się nie stanie, a łatwiej gwintować. W otworach nie gwintuje się gwintów stożkowych
Po to jest gwint stożkowy, żeby właśnie uszczelniał i to bez stosowania pakuł, czy innego teflonu.
Focus - 2010-03-17, 17:22
Jakos nie bardzo widzi mi się wiercenie dodatkowej dziury w silniku na czujnik... Już bardziej wolałbym kupić śrubę spustową oleju i z tym popróbować, choć z drugiej strony taka magnetyczna śruba też na swoje zadanie do spełnienia i pozbawiać ja magnesu tez nie byłoby dobrze...
spining - 2010-03-17, 17:30
a moze zrobimy liste chetnych na termometr w miejsce korka i w grupie wynegocjujemy cene
arekw711 - 2010-03-17, 17:50
Cytat: | Jakos nie bardzo widzi mi się wiercenie dodatkowej dziury w silniku na czujnik... Już bardziej wolałbym kupić śrubę spustową oleju i z tym popróbować, choć z drugiej strony taka magnetyczna śruba też na swoje zadanie do spełnienia i pozbawiać ja magnesu tez nie byłoby dobrze... |
Ja tam nie widziałem żadnego magnesu , magnes jest owszem ale w śrubie spustowej dyfra a nie tu
witek1965 - 2010-03-17, 18:03
Focus napisał/a: | Jakos nie bardzo widzi mi się wiercenie dodatkowej dziury w silniku na czujnik... Już bardziej wolałbym kupić śrubę spustową oleju i z tym popróbować, choć z drugiej strony taka magnetyczna śruba też na swoje zadanie do spełnienia i pozbawiać ja magnesu tez nie byłoby dobrze... |
Bez sensu by to było wiercenie nowej dziury na czujnik w silniku. Przecież zawsze można wywiercić taka dziurę w korku nie spustowym, tylko od zalewania. Nawet jeżeli wskazania temperatury będą odbiegać od tych kiedy soda zanurzona miałaby być w oleju (wersja w korku spustowym) to o jaka wartość ? 2-3 stopnie ? a korek większy od spustowego, wiec nie ma problemu z grubością ścianki
arekw711 - 2010-03-17, 18:11
Oj WITEK ale w korku wlewowym nie ma oleju a temperatura nie wiem jaka będzie , ale zawsze możesz spróbować zobaczymy co wyjdzie kto wie , ja zrobiłem tak jak zalecał producent i jestem zadowolony
Dawid Z. - 2010-03-17, 18:16
Potrzebuję rozmiar tej śruby i maże uda mi się zamówić oryginalną przejściówkę widziałem to na necie w Anglii.
witek1965 - 2010-03-17, 19:29
arekw711, i masz całkowita rację, zrobiłeś dobrze i wsio OK. Moja propozycja jest dla bojaźliwych, którzy boją się o magnes w korku, czy osłabienie korka (po wywierceniu ścianka 2 mm jest wystarczająca, ale nie każdy chce to zrozumieć). ja mam w miejsce korka wlewu właśnie termometr, taki jakich pełno na alledrogo, i pokazuje temperaturę, więc ten, który ty masz zamontowany również będzie pokazywał, tylko odrobinę niższą aniżeli wtedy kiedy sonda byłaby zanurzona bezpośrednio w oleju.
Dawid Z., aco tu szukać. To jest najzwyklejsza śruba. szkoda, że temat jest ruszony po wymianie oleju, bo podałbym wszystkie jej parametry, długość, gwint oraz jaki łeb, ale ktoś podawał, ze to jest M14
Dawid Z. - 2010-03-17, 20:32
witek1965 napisał/a: | Dawid Z., aco tu szukać. To jest najzwyklejsza śruba. szkoda, że temat jest ruszony po wymianie oleju, bo podałbym wszystkie jej parametry, długość, gwint oraz jaki łeb, ale ktoś podawał, ze to jest M14 |
Ok, ale potrzebuję też wewnętrzny rozmiar gwintu tej śruby.
dadamos - 2010-03-17, 21:33
Ok Panowie bez nerw Zrobiłem i już wszystko jasne. Tzn. zrobiłem tak: Najpierwej wywierciłem w korku spustowym oleju otwór o średnicy 8,2mm, następnie na głębokość ciut dłuższą niż gwint na czujniku temperatury nawierciłem wiertłem 9mm. Dlaczego ? Ano bo skok gwintu na czujniku to 1mm i o taką wartość co skok, ma być mniejszy otwór. Tak w uproszczeniu bo dokładnie wylicza się to inaczej w zależności od rodzaju gwintu;p Potem gwintownikiem 10x1mm zrobiłem gwint. Trzeba użyć gwintowników w trzech stopniach tzn. tak zwaną jedynkę, dwójkę i trójkę gdyż otwór pod gwintjest większy niż ten co pod trzpień czujnika i gwintownikiem, który ma te trzy stopnie w jednym po prostu nie przejdziemy tak głęboko. Zadałem sobie ten trud z różnymi średnicami bo nie chciałem osłabić samego korka w miejscu gdzie jest on nagwintowany. Padło tu, że ścianka będzie miała 2mm ( sam tak stwierdziłem ) ale to błąd bo głębokość gwintu na samym korku wynosi tyle co jego skok więc w dolnej części ryzy gwintu ścianka byłaby przynajmniej o 1mm mniejsza. Wszystko wyszło super! Teraz uwagi: Korek nie jest namagnesowany Gwint stożkowy na czujniku pozwala na szczelne połączenie Obciążenie na korku w miejscu gwintu jest bardzo małe więc nawet wywiercenie otworu 9mm ( od razu pod gwint ) na całej długości nie powinno go osłabić Zajęło mi to godzinę czasu
witek1965 - 2010-03-17, 22:01
dadamos, nic dodać nic ująć. Stosować się do instrukcji wyłożonej przez dadamosa, i będzie gitarra. Pełne profesjonalne podejście i wykonanie.
żocho - 2010-03-17, 22:09
Focus napisał/a: | Jakos nie bardzo widzi mi się wiercenie dodatkowej dziury w silniku na czujnik... Już bardziej wolałbym kupić śrubę spustową oleju i z tym popróbować, choć z drugiej strony taka magnetyczna śruba też na swoje zadanie do spełnienia i pozbawiać ja magnesu tez nie byłoby dobrze... |
nie denerwuj się tak nikogo nie chciałem wprowadzić w błąd, piszę jak ja zrobiłem i działa poprawnie, a czujnik uszczelniłem małym symeryngiem i jest szczelnie. Nic nie leci. Po co tak gwałtownie reagujesz?!
[ Dodano: 2010-03-17, 22:12 ]
Focus przepraszam, nie Ciebie chciałem cytować tylko pisałem to do Witka1965
witek1965 - 2010-03-17, 22:31
żocho, sorry.
żocho - 2010-03-17, 22:33
ok, przyjęte
Dawid Z. - 2010-04-01, 17:27
Znalazłem śrubę ( redukcję ) do czujnika.
http://www.marlinsclocks....auge_Mount.html
Focus - 2010-04-03, 20:47
nie wiem jaki rozmiar jest w DS 1100, ale w moto-akcesoriach też są adaptery:
M14
M22
witek1965 - 2010-04-03, 21:12
jaja sobie robicie koledzy, czy poważnie piszecie. 60 złociszy za takie coś ? Proszę składać zamówienia. M14 x 1,25 to jest rozumiem oryginalna śruba, a jaki ma mieć gwint wewnętrzny, ponieważ moto akcesoria nie raczyło napisać. Zakładam, że 10x1. Ile takich mam zrobić ?
PIOTRUŚ - 2011-01-13, 12:54
mam pytanko czy ta śrubą będzie dobra do tego czujnika
http://www.technika-motoc...25-p-10107.html
witek1965 - 2011-01-13, 13:43
PIOTRUŚ, Do którego czujnika. Podałeś link do śruby redukcyjnej, która współpracuje z czujnikami pomiaru temperatury oleju w Koso RX1N (gwint PT 1/8"). Trzeba by najpierw podać jaki masz czujnik, z jakim gwintem i dopiero do niego dobrać śrube redukcyjną. No chyba, że wszystkie czujniki maja identyczny gwint
PIOTRUŚ - 2011-01-13, 14:15
http://moto.allegro.pl/ws...1374770348.html a taki zestaw
witek1965 - 2011-01-13, 14:23
prawdopodobnie zda egzamin, aczkolwiek chyba zauważyłeś, że jest to miernik temperatury wody. Dopiero jak będziesz wiedział jaki gwint ma sam czujnik, to dobierzesz redukcję do niego. do pełni szczęścia potrzebujesz jeszcze ładnej obudowy.
PIOTRUŚ - 2011-01-13, 14:43
mam wszytko razem z obudową czujnik jest taki sam link poprawiłem z tego co wiem to chyba 10x1 czy jakoś tak
witek1965 - 2011-01-13, 14:49
PIOTRUŚ napisał/a: | z tego co wiem to chyba 10x1 czy jakoś ta |
no to redukcyjna śruba musi być pod taki gwint,maże lepiej poczekać aż dojdzie do ciebie i zmierzyć a potem kupić redukcje
Do tego linku wklej zdjęcie
arekw711 - 2011-01-13, 15:11
Ja mam taki czujnik zamontowany ale niestety musiałem poświęci oryginalną śrubę spustową , niestety nie pamiętam jakiej średnicy był czujnik ale na pewno miał drobny gwint i do stożka
witek1965 - 2011-01-13, 15:13
arekw711 napisał/a: | do stożka | to akurat dobrze, ponieważ jest to gwint samo uszczelniający się. Dyletanci,,którzy o tym nie wiedzą przerabiają na normalny i potem kombinują co tu zrobić, żeby nie ciekło
PIOTRUŚ - 2011-01-13, 17:51
dobra dam kumplowi zrobi na warsztacie i będzie pewność ...a miernik już mam ale w domu kubeczek też tylko nie bardzo wiem o co w tej kabelkologi biega
[ Dodano: 2011-01-14, 16:43 ]
śrubą ponoć gotowa koszt 0,5 l
[ Dodano: 2011-01-19, 12:05 ]
no i gwint śruby to nie 1,25 tylko 1,5
[ Dodano: 2011-01-23, 20:57 ]
miernik założony tylko po jakim czasie silnik osiąga 70 stopni na postoju bo chodził i chodził i deczko tylko drgnęła wskazówka ...i nie wiem czy źle podpięte czy nie zagrzała się maszyna
[ Dodano: 2011-01-23, 22:08 ]
bardzo bym prosił o napisanie mi tak łopatologicznie jak te kabelki podłączyć bo chyba coś jest nie tak .....jedną rzecz zrobiłem inaczej mianowicie masę zmostkowałem zamiast 2 osobnych kabli
illusion - 2011-03-08, 01:02
sądze że ten link przyda się tym którzy nie chcą przerabiać śruby spustowej
http://www.moto-akcesoria...14-x-15,p,39255
PIOTRUŚ - 2011-03-08, 13:33
ale ta śrubka nie jest warta 70 PLN zwykła w sklepie kosztuje 4 PLN i dwa piwka za nagwintowanie to razem + - 10 PLN i zostaje na 10 literków benzyn-ki
illusion - 2011-03-08, 20:10
PIOTRUŚ, 100% racji ale nie każdy lubi czy też chce bawić się w takie przerabianie ... zwie się to wygoda i to jest właśnie podpowiedź dla takich osób
witek1965 - 2011-03-08, 20:19
PIOTRUŚ, ta śrubka, to nie jest redukcja do czujnika temperatury oleju, tylko czujnik temperatury oleju Potrzebny tylko jeszcze wskaźnik do odczytu.
http://www.moto-akcesoria...14-x-15,p,39255
Ale masz rację,taka śruba redukcyjna kosztuje niewiele mniej.
soft - 2011-03-08, 20:31
Super! myślę ze to bardzo dobre rozwiązanie do motocykli chłodzonych powietrzem. Szczególnie w miastach gdzie korki są codziennością.
PIOTRUŚ - 2011-03-09, 14:24
witek1965 napisał/a: | PIOTRUŚ, ta śrubka, to nie jest redukcja do czujnika temperatury oleju, tylko czujnik temperatury oleju Potrzebny tylko jeszcze wskaźnik do odczytu.
http://www.moto-akcesoria...14-x-15,p,39255
Ale masz rację,taka śruba redukcyjna kosztuje niewiele mniej. |
a no fakt
ale czujniki zazwyczaj są komplecie ze wskaźnikiem ...ciekawe czy takie dobierane osobno będą dobrze ze sobą współpracować
witek1965 - 2011-03-09, 14:28
pewnie będą, tylko ile kosztuje proponowany przez nich wskaźnik
illusion - 2011-03-09, 15:45
wskaźnik to jedyne 210,00 zł oczywiście bez czujnika widziałem niestety dużo droższe więc ten jest w końcówce cenowej peletonu
oldnita - 2011-03-09, 15:50
a mają też taki w promocji http://www.moto-akcesoria...l-bialy,p,19203
witek1965 - 2011-04-17, 14:10
oldnita, widziałem. To jest niestety sam wskaźnik, potrzeba jeszcze czujnika. OK 70 zł
PIOTRUŚ - 2011-04-19, 10:50
Bardzo bym prosił o napisanie jak to cholerstwo podpiąć prawidłowo bo ja już mam brak koncepcji ... Niby jest schemat ale uwzględniający czujnik z jednym kablem a ten w komplecie ma 2 .....Kilkanaście prób po-przepinania tego tak i śmak nic nic nie daję i czujnik pokazuje bzdury albo ,że silnik ma niecałe 60 stopni albo 150... Zarówno czujnik jak i wskaźnik są sprawne ....
załączam schemat ....
apstryk - 2011-04-19, 16:33
Daj zdjęcia wszystkich elementów. Na podstawie tylko tego schematu i Twojego opisu podłączałbym dwa kable z czujnika pod S i - na wskaźniku. Tu czujnik ma tylko jeden kabel, ale drugim jest masa, zresztą nawet w opisie stoi jak byk:
Sender should automatically be grounded when installed. If not, proper ground connections should be made.
PIOTRUŚ - 2011-04-19, 17:20
http://www.yamaha-dragstar.pl/download.php?id=3372
http://www.yamaha-dragsta...sc02370_208.jpg
zdjęcia arekw711, pożyczyłem Sobie
arekw711 - 2011-04-19, 21:13
Jutro będę w domu to zerknę tam chyba jest biały i czarny zobaczę który na masę a drugi na S do zegara
matibond - 2011-04-20, 08:44
Witam wszystkich. Mam taki czujnik jak PIOTRUŚ. Wszystko podłączone jak w schemacie i problem ten sam temperatura nie ma zamiaru podskoczyć. Zastanawiam się czy gdyby podłączyc inny czujnik (tamten wkręcony w śrubę spustową, nowy olej - więc nie chcę wykręcać) i podgrzać go. To czy wtedy wskaźnik ruszy???? Chyba trzeba zacząć doświadczenia
PIOTRUŚ - 2011-04-20, 10:42
podgrzewałem i kombinowałem ...wczoraj z kumplem rozebraliśmy to jeszcze raz i podłączyliśmy masę z motocykla i z czujnika do zegara i wygląda na to ,że działa ...ale dzisiaj się przejadę i sprawdzę bo wczoraj już mi się nie chciało bo za zimno było .
Sprawdzaliśmy go ze wskazaniami innego miernika i wygląda na to ,że wskazania były bardzo zbliżone ( różnica kilku stopni ) ....może akurat udało się podpiąć prawidłowo .
arekw711 - 2011-04-20, 16:01
W tym wkręcanym czujniku do korka spustowego oleju są dwa przewody biały i czarny .Czarny to masa
PIOTRUŚ - 2011-04-21, 13:36
no niby działa ...podczas wczorajszej jzady wieczornej pokazywał ponad 70 stopni ....natomiast jak stanąłem zgasiłem sprzęt to po chwili pokazał 80 po spłynięciu oleju do miski ....teraz pytanie czy to realny wynik po ok 40 minutach jazdy w mieście bez korków
witek1965 - 2011-04-21, 14:03
PIOTRUŚ napisał/a: | .teraz pytanie czy to realny wynik |
weź inny termometr ( taki z sondą ) i zrób odczyt. Odkręć korek wlewowy i zanurz sondę do oleju, jeżeli nie dajesz wiary w odczyt tego, który zamontowałeś.
PIOTRUŚ - 2011-04-21, 15:14
tak robiłem jak poprawiałem instalacje i wyniki się w miarę pokrywały
arekw711 - 2011-04-21, 16:57
Cytat: | .podczas wczorajszej jzady wieczornej pokazywał ponad 70 stopni ....natomiast jak stanąłem zgasiłem sprzęt to po chwili pokazał 80 |
Chyba wszystko jest OK mniej więcej tak pokazuje jeszcze niedawno pokazywał tylko coś powyżej 50 , jak wracałem z Częstochowy w korku pokazywał 95 , jak będzie cieplej to będzie niestety jeszcze wyższa temperatura silnika
marek-stom - 2011-04-21, 21:14
Przy jakiej teperaturze trzeba chłodzić draga ./120 ?/
Colmann - 2011-05-07, 18:27
Najlepiej utrzymywać temperature 100C bo w tej temperturze oleje zachowują swoje parametry lepkościowe i najwolniej się utlenia oczywiście zakres optymalny jest przewidziany między 85-130 C z tym ,że 120 C w zwyż to są takie ekstrema więc dlatego zaznacza się te wartości na czerwono gdyż tak naprawde olej na panewkach ma ponad 200C więc lepiej trzymać się tych 100C z tego tez powodu oleje w motocyklach się tak szybko zmienia bo są poddawane ogromnym obciążeniom termicznym.
A jeszcze jedna ciekawa kwestia to ,że na czujniku widać jakie różnice są w olejach i ich świeżości.
Jak miałem 10W40 to szybko dochodził do przeszło 100C tuż przed wymianą po 5000 tys. sięgał podnad 120C zaznaczam że pomiary dokonywałem w tych samych temperaturach i przy podobnym obciążeniu silnika
teraz zalałem motula 20W50 i jak narazie ciężko mi przeskoczyć 100C no i sam okres czasu potrzebnego do zagrzania się oleju w temperaturach 20C znacznie się wydłuża jak dotąd jedynie w korkach na zlocie utrzymało mi się te 100C
tak przy osterej jeździe 120 - 130 trzyma ok 90C zobaczymy co będzie z czasem jak olej zacznie się starzeć i tempoeratura będzie ponad 35C
Wtedy podzielę się spostrzeżeniami
Tak więc czujnik fajna rzecz no i warto go mieć
soft - 2011-05-07, 22:22
Z tą temperaturą nie jest tak fajnie jak może się wydawać.
Nowy wymieniony olej ma mało związków węgla i żelaza. Słabo przewodzi ciepło.
Stary, spracowany olej lepiej przewodzi ciepło gdyż wszystko to co czarne w oleju jest doskonałym przewodnikiem cieplnym.
Z tego wniosek - olej szybciej się nagrzewa, szybciej odprowadza ciepło - silnik lepiej zrównoważony cieplnie (przy oleju spracowanym). Przy nowym zaś olej działa izolacyjnie, więc wewnętrzne elementy osiągają miejscowo wyższe temperatury.
To jest jedna z tez która udowadnia że częste wymiany oleju są tak samo do bani jak ich brak.
Ziółek - 2011-05-07, 22:31
soft, Mam nadzieje że to nie Ty wymyśliłeś tą tezę... bo karkołomna jest dosyć.
soft - 2011-05-07, 22:35
Nie ja, czytałem bardzo kontrowersyjny artykuł pt. "Wymieniacze oleju", w którym były chyba szef Castrola właśnie pisał o starych olejach i co przy okazji wymiany się traci.
Właśnie tam była mowa o związkach węgla (również grafit) który jest w starych olejach, a którego brak w nowych.
Artykuł kontrowersyjny - ale jednak napisany przez człowieka który całe życie siedział po uszy w oleju.
Ziółek - 2011-05-07, 22:49
soft, Czytałem chyba ten artykuł (albo inny ale podobny). Gość argumentuje bardzo pod prąd choć (czasem logicznie) wnioskuje spiskową teorię dziejów... a tu moja lampka się zapala
To nie temat olejowy więc nie będę się rozpisywał.
Colmann - 2011-05-11, 02:01
Wiem co Soft masz na myśli bo też czytałem te artykuły problem jest taki szczególnie w motorach ,że do oleju szczególnie na ssaniu dostaje się paliwo i inne zanieczyszczenia co w dłuższej perspektywie działa na niekorzyść silnika no i towarzyszący temu wzrost temperatury oleju podczas pracy powoduje jego szybkie starzenie.
A co do tej izolacji to świeży olej ma to do siebie ,że zapewnia maksymalne smarowanie co zapobiega wysokiemu współczynnikowi tarcia i dlatego jest taka niska temperatura w porównaniu z rozrzedzonym przepracowanym olejem.
Tak czy siak taki czujnik oleju fajna sprawa i zważywszy na śmieszną cene warto go mieć szczególnie w upalne dni i strasznych korkach lub paradzie
PIOTRUŚ - 2011-08-11, 13:13
chciałem tylko napisać ,że ten termometr przekłamuje o jakieś 30 stopni więc go wywaliłem i zastąpiłem takim wkręcanym w korek wlewu oleju
Podpięty był prawidłowo ogólnie szmelc nie polecam
TAJ - 2011-08-11, 13:54
tak przy osterej jeździe 120 - 130 trzyma ok 90C zobaczymy co będzie z czasem jak olej zacznie się starzeć i tempoeratura będzie ponad 35C
chyba nie tego lata !!!!!!
OldDiver - 2012-01-22, 16:10
Chcę nabyć wskażnik wkręcany zamiast korka do XVS650. Przeczytałem cały temat, myślę że dokładnie, ale JAKI wskaźnik jest dedykowany do tego moto nie doczytałem, mimo że wielu chwaliło się że ma.
Jakie wskaźniki macie konkretnie w swoich 650-tkach?
Googlowałem i znalazłem tylko tp - http://www.select-shop.pl...r6-p-10932.html
witek1965 - 2012-01-22, 16:14
OldDiver, do cholery jest tego na allegro. Nie ma dedykowanych do XVS 650. Byleby gwint był taki sam
Dariow - 2012-01-22, 16:37
OldDiver ja mam coś takiego, kupiłem na którymś z kolei bazarze za chyba 70zł, jedno co musiałem zrobic to wymienić uszczelkę bo po jakimś czasie zaczeło sie pocić
OldDiver - 2012-01-22, 16:38
Jak studiowałem temat tych wskaźników to zauważyłem że jest wiele tych wskaźników. Jedne z długą sondą, drugie z krótką a inne bez. I każdy do naszego moto ? Na Allegro jeszcze nie zaglądalem. Jestem "techniczny" i wg mnie jak wszystko pasuje do wszystkiego to jest do d...y albo można sobie napytać biedy.
witek1965 - 2012-01-22, 16:44
OldDiver, miernik temperatury to miernik temperatury-nie rozróżnia gdzie mierzy temperaturę, czy w HD, czy w XVS650 czy XVS 1100, czy suzuki bandit. Podobnie jak z termometrem do pomiaru temperatury do C.O. Ja używam identycznego w wędzarni. Czy tam inaczej pokazuje temperaturę ?Skoro wlewy mają taki sam gwint to mają. Co do sondy to nie wypowiadam się, bo mój był bez sondy. Nie wiem ile i czy jest miejsce na długą sondę.
OldDiver - 2012-01-22, 16:45
Jeszcze jedno. Ten mój link wskazuje jedyny na tej stronie WWW wskaźnik do XVS650. Jest tam wiele innych ale dedykowanych do innych moto.
[ Dodano: 2012-01-22, 16:48 ]
witek1965 napisał/a: | Nie wiem ile i czy jest miejsce na długą sondę. |
Oto chodzi. oto chodzi.
witek1965 - 2012-01-22, 16:51
OldDiver, Przejrzyj cały temat, może ktoś pisze, że ma zamontowany z dlugą sondą. Są jeszcze mierniki, gdzie sonda jest wkręcona w korek spustowy, i podłączona do miernika, który jest np. na kierze. Sonda cały czas zanurzona w oleju daje najbardziej miarodajny wynik
Dariow - 2012-01-22, 17:01
ja mam chyba krótszą ale jak powiedziałem klientowi na stoisku do czego potrzebuje to bez mrugniecia okiem dał, zamontowałem i po sprawie
PSZEMAS - 2012-01-22, 17:04
Ku przestrodze.
Pamiętałem to jeszcze z forum Virago. Nie wiem ile w tym prawdy, ale wrzucę treść posta i zdjęcie.
Cytat :
... " NIE KUPUJECIE CZUJNIKÓW TEMP. OLEJU do swoich laleczek. Ja to uczyniłem i o mały włos moto nie poszło z dymem. Założyłem taki czujnik dałem za niego cale 120 zeta, Po dłuższej jeździe postawiłem moto w garażu i co się stało szybka czujnika okazało się ze jest z plastiku zamiast ze szkła - BADZIEW - i ta szybka się stopiła ciśnienie wywaliło olej na rozgrzany blok no podeszło pod kable rozrusznika i bendiksu. Oczywiście kable spalone kopułka bendiksa nadpalona. Czyli krotko mówiąc narobiłem sobie dodatkowej roboty. Dlatego tez postanowiłem was ostrzec nie kupujcie badziewa bo może was to spotkać co mnie. Jutro zamiast na maszynce jeździć muszę zawinąć rękawy i naprawiać, dodatkowo czeka mnie kupno osłonki bendiksa ciśnie mi się słowo ku.... niech szlak trafi tych chinoli " ...
witek1965 - 2012-01-22, 17:08
PSZEMAS, oryginalny korek wlewu oleju w XVS 1100 jest z tworzywa sztucznego. A w ogóle skąd takie ciśnienie
PSZEMAS napisał/a: | ciśnienie wywaliło olej na rozgrzany blok |
OldDiver - 2012-01-22, 17:14
Czy TAM może być takie wysokie ciśnienie ?
[ Dodano: 2012-01-22, 18:28 ]
Zastanowiła mnie ta eksplozja wskaźnika. Budowa i zasada działania takiego wskaxnika jest prostsza niż budowa cepa. Najprawdopodobniej działa na zasadzie rozszerzalnosci cieplnej bimetalu która jest transformowana mechanicznie na ruch obrotowy wskazówki. Jest to własciwie jedna bryła metalu (łacznie z ewentualną sądą) służąca do przekazania ciepła do bimetalu. Szybka może być nawet z pergaminu. Ona nie ma za zadanie wytrzymywać jakichkolwiek cisnień. Słuzy do lookania na wskazówkę.
Czy w misce olejowej czterosuwów panują jakieś cisnienia ? Patrz bagnet poziomu oleju w naszych puszkach.
johnypl - 2012-01-22, 18:59
Coś nie teges z tym wywaleniem oleju po zaparkowaniu moto, po pierwsze to w układzie korbowo-tłokowym ciśnienie jest tylko jak silnik pracuje i to tylko w kanałach olejowych, ciśnienie gazów wydostaje się przez odmę zazwyczaj do filtra powietrza i jest śladowe, ciśnienia te spadają do zera zaraz po zgaszeniu silnika więc sytuacja opisana wyżej jest niemożliwa A tak na marginesie pod korkiem jak silnik pracuje jest dość spore ciśnienie oleju rozrzucanego przez wał korbowy dlatego należy dobrze dokręcać korek, sprawdzone zapieprzyłem sobie tak pół garażu.
TAJ - 2012-01-22, 19:29
Kiedyś oglądałem cos takiego to ten cały wskażnik temperatury ( wyglądał podobnie ale czy taki sam ? ) był napełniony olejem, dlaczego nie pytałem . Dla mnie to bardziej bajer niż odnośnik temperatury. W naszy przypadku jak się olej zagrzeje to lepiej jechać i niech powietrze go ostudzi niż zjechać na pobocze, zgasić moto i czekać 3 h. aż temperatura sama spadnie .
arek997 - 2012-01-22, 19:36
johnypl napisał/a: | Coś nie teges z tym wywaleniem oleju po zaparkowaniu moto, po pierwsze to w układzie korbowo-tłokowym ciśnienie jest tylko jak silnik pracuje i to tylko w kanałach olejowych, ciśnienie gazów wydostaje się przez odmę zazwyczaj do filtra powietrza i jest śladowe, ciśnienia te spadają do zera zaraz po zgaszeniu silnika więc sytuacja opisana wyżej jest niemożliwa A tak na marginesie pod korkiem jak silnik pracuje jest dość spore ciśnienie oleju rozrzucanego przez wał korbowy dlatego należy dobrze dokręcać korek, sprawdzone zapieprzyłem sobie tak pół garażu. |
Tak jak napisane to nie jest możliwe aby po wyłączeniu silnika było w nim ciśnienie a jeśli nawet to oleju musiało by w nim być pod sam korek żeby wyleciał. Chyba, że jest uszkodzona uszczelka pod korkiem i w czasie jazdy wyciekło i nie było to zauważone.
Ja zastanowił bym się też nad tym czy kranik lub przewód paliwowy nie przepuścił niewielkiej ilości benzyny która się zapaliła na rozgrzanych częściach silnika.
OldDiver - 2012-01-22, 20:00
witek1965 napisał/a: | do cholery jest tego na allegro. Nie ma dedykowanych do XVS 650. Byleby gwint był taki sam |
Zajrzałem na Allegro. Rzeczywiscie jest tego do cholery ... ale dedykowanych do innych moto. Do XVS 650 znalazłem .... jeden.
johnypl - 2012-01-22, 20:36
TAJ ten olej w którym pływa wskazówka ma za zadanie redukować drgania wskazówki przy wstrząsach.
[ Dodano: 2012-01-22, 20:39 ]
OldDiver, Będzie pasował po prostu od Yamahy np. Virago ten sam gwint korka.
illusion - 2012-01-22, 21:56
OldDiver, sprawdzę jutro czy nie został mi taki termometr z 1100 ( w 650 są takie same ) , jeżeli nie zaginął w akcji to mogę Ci odstąpić bo mnie już się nie przyda
Gostek - 2012-01-22, 22:23
Kupiłem taki termometr do 1100 na Allegro za 80 zł (teraz chyba jest po 85 zł). Żeby mieć pewność czy pasuje to sprawdziłem najpierw symbol na stronie Larsson.pl Wypróbuję dopiero na wiosnę
vaaks - 2012-01-22, 22:45
Tak czytam i się zastanawiam nad sensem stosowania takiego wynalazku. Bo kiedy i po co sprawdzać temp. oleju? W czasie jazdy? Jak odczytać przy prędkości np. powyżej 100 km/h, tam w okolicy lewego buta takie małe coś? I co, jak komuś się uda odczytać i jest za wysoka, to co dalej? Jechać, czy się zatrzymać? A jak się zatrzymać, to czekać aż wystygnie, czy jechać dalej? Czy komuś kiedyś zagotował się olej, zatarł silnik z tego powodu, że temperatura oleju była trochę wyższa niż przewiduje norma? Absurd! A co jak jest za niska - cokolwiek to znaczy - podgrzać czymś, podgrzać silnik na postoju? No to może odczytywać już po zakończeniu jazdy, tylko po co?
Te motocykle jeżdżą w różnych strefach klimatycznych i nie w takich polskich temperaturach, i dają radę.
Gdyby to było takie ważne i konieczne, to pewnie Yamaha by taki pomiar założyła i nie zamiast korka, a w liczniku.
Można szaleć z ubieraniem i ulepszaniem, ale to ociera się o granicę absurdu i braku zdrowego rozsądku.
illusion - 2012-01-22, 22:47
vaaks, święte słowa ... ale tak na dobrą sprawę to mamy pozakładane dużo różnych niepotrzebnych rzeczy
vaaks - 2012-01-22, 22:52
illusion napisał/a: | ale tak na dobrą sprawę to mamy pozakładane dużo różnych niepotrzebnych rzeczy |
...może i są niepotrzebne, ale co najmniej ozdabiające motocykl.
illusion - 2012-01-22, 22:53
vaaks, .... i pustoszące portfel
witek1965 - 2012-01-22, 23:07
vaaks, taki korek-termometr, aczkolwiek potrzebny jak świni siodło i tak jest ładniejszy od paskudnego plastikowego korka firmowego.
PrzemekN - 2012-01-22, 23:34
W pełni zgadzam się z Vaaksem.
Jakiś czas temu, założyłem taki korek z termometrem. Oczywiście, okazało się, że uszczelka była jakas słaba i zaczął wyciekać olej.
Próba dojrzenia temperatury w czasie jazdy mało nie skończyła się w rowie
Po tym doświadczeniu, wypieprzyłem w cholerę ten wynalazek i wrócilem do firmowego korka. I teraz, wszystko jest Ok.
I szczerze mówiąc, szybciej można wyłapać po odgłosie silnika, że jest coś nie tak, niż po wskazaniu temperatury oleju silnikowego..
witek1965 - 2012-01-22, 23:41
PrzemekN, bo to ma zdobić, a nie cokolwiek pokazywać. Jakby miało pokazywać, to byłoby na kierownicy
OldDiver - 2012-01-23, 08:21
Znajomi pytają się mnie "Co Ci odbiło na stare lata aby kupować motocykl?". No dotychczas nie wiedziałem co odpowiedzieć. A tejaz odpowiem - "Aby było gdzie zamontować ... wskaźnik temperatury oleju".
illusion - trzymam Cie za słowo.
MarcinBig - 2012-01-23, 08:27
Nie śmiecić tutaj
wolf - 2012-01-23, 11:59
Ja tam mam termometr zamiast korka od 2 sezonow i jednak czasami sie przydaje np zeby zauwarzyc ze na poczatku i koncu sezonu temp. w czasie jazdy jest 60-80 stopni a w srodku sezonu 80-100, albo zeby miec pewnosc ze tak jak u mnie po wybebeszeniu ostatniej komory z tlumika wiedziec (wbrew niektorym opiniom) ze jednak temp. wcale nie wzrasta tylko jest jak byla.
Aby widziec temp. w trakcie jazdy wystarczy ustawic termometr wskazowka do przodu mota na jakies 80-100 wtedy (jak sie rozgrzeje) wskazowka jest rownolegle z motem i da sie ja dostrzec (lekko nachylajac), ze moto rozgrzane i mozna juz sobie pocisnac.
Z minusow, to pod nim jest gruby oring przez ktory ciezko dokrecic termometr rekami (ja zawsze dociagam to kabinerkami, przy okazji wiem ze potem mi jakas lajza go nie wykreci lapskami i nie zakosi) ale przez takie traktowanie ten oring dlugo nie wytrzymuje i w tym sezonie bede musial poszukac nowej uszczelki.
U mnie jest szybka nie plastik, kupilem go gdzies na alledrogo, przy okazji gdzies w temacie bylo ze moga byc rozne gwinty do DragStara a V-Stara, ja kupilem poprostu do xvs 650 i gwint pasuje.
Jesli chodzi o pytanie po kiego montowac taki termometr, odpowiem pytaniem.. a po kiego montowac np zegarek na kierownicy? zlodzieja czasu na moto... kapletnie bez sensu, to ja juz wole termometr ktory sie bardziej przydaje
TAJ - 2012-01-23, 19:01
[quote="johnypl"]TAJ ten olej w którym pływa wskazówka ma za zadanie redukować drgania wskazówki przy wstrząsach.
Ok, jak widać na zdjęciu to mu się szkiełko rozpiźd...... i olej poszedł w piz.... na cylinder.
jaro - 2012-01-23, 19:05
wolf napisał/a: | ktory sie bardziej przydaje |
Do czego
[ Dodano: 2012-01-23, 19:11 ]
Z tego twojego wywodu wynika jedno - do niczego taki termometr się nie przydaje w odróżnieniu do zegarka. Kiedy pocisnąć wiem bez termometru.
żmija - 2012-01-23, 19:58
witek1965 napisał/a: | i tak jest ładniejszy od paskudnego plastikowego korka firmowego. | Być może mało przydatny, ale zauważcie temat jest TUNING OPTYCZNY, więc wszystkie "potrzebne" i "niepotrzebne" uważam za zbędne. Jedyne kryterium to czy się komuś podoba czy nie.
fazzi - 2012-01-23, 20:15
wolf napisał/a: | a po kiego montowac np zegarek na kierownicy? zlodzieja czasu na moto... kapletnie bez sensu, to ja juz wole termometr ktory sie bardziej przydaje |
to ja jestem inny bo zdecydowanie czesciej zastanawiam sie ktora jest godzina niz ile stopni ma olej, co nie zmienia faktu ze nie mam zegarka, termometru a nawet orzelka ze swiecacymi oczami na blotniku, ktory grozne spogladal z draga naszego admina
vaaks - 2012-01-23, 20:33
Otóż nie mam termometru, a mam zegarek. Dopiero jak go założyłem doceniłem jego użyteczność w czasie dłuższej podróży, bo nie sposób sprawdzić czas na osobistym - naręcznym w czasie jazdy i ocenić, czy nie spóźnię się na umówione spotkanie. Jedyna jego wada, to brak podświetlenia, a tym samym bezużyteczność po zmroku.
Dziki - 2012-01-23, 21:11
a ja jestem zdania że to przydatny gadżet- bo zawsze lepiej wiedzieć niż nie
Mam w swojej maszynce bogate wyposażenie- m.in wskaźnik temperatury i chłodzenie cieczą
i zawsze jak jadę w paradzie to wskazówka leci w górę i włącza się wiatrak. Przy normalnej jeździe zdarza się to bardzo rzadko. Co robić jak pokaże za wysoką temperaturę? Zależy ile ale od 100 z małym kawałeczkiem w górę to bezwzględnie się zatrzymać i studzić. Chyba wiemy czym grozi przegrzanie silnika. A że Yamaha nie zamontowała tego w standardzie nie znaczy że nie jest potrzebne. Swoją drogą zastanawiałem się nawet dlaczego nie ma jakiejś czerwonej lampki od temp. oleju. Shadowy nawet jak nie mają wskaźnika temperatury, to w zegarze jest lampka. Jak się zapali to masz jasny sygnał "stój bo będzie bieda". Analogicznie jest z ciśnieniem oleju- w dragu ta lampka też występuje.
Ale najważniejsze czym się chciałem podzielić:
Znalazłem taki gadżet moim zdaniem fajniejszy od tego korka, jednocześnie jest obrotomierzem, zegarem, termometrem, i wskaźnikiem temp. oleju
http://www.allegromat.pl/aukcja96898
tu jeszcze bardziej szczegółowe zdjęcia tego co jest w paczce
http://www.louis.de/_3074...tnr_gr=10034834
są 2 czujniki temperatury- te złote śrubki z kablem
i mała instrukcja montażu
http://cdnxl1.louis.de/sh...034834_engl.pdf
nie dyskutuję o stylistyce bo ja uznam że do draga pasuje, a ktoś powie że cruiser się gryzie z takimi zabawkami- ale sam pomysł uważam za ciekawy i sprytny sposób na doposażenie. I jak kupię draga to na pewno coś takiego na nim zawiśnie
Zmieniłem link do aukcji zgodnie z zasadami. Ostrzeżenie wzrokowe . Zoltan
witek1965 - 2012-01-24, 14:26
Dziki napisał/a: | Analogicznie jest z ciśnieniem oleju- w dragu ta lampka też występuje. |
nieprawda. Lampka w dragu sygnalizuje poziom oleju, a nie jego ciśnienie.
fazzi - 2012-01-24, 22:34
ja sie nie znam ale czy wlasnie przy niskim poziomie m.in nie spada cisnienie
Dawid Z. - 2012-01-24, 22:40
Definitywnie jest to lampka czujnika poziomu oleju sprawdzałem w serwisówce
witek1965 - 2012-01-25, 02:29
fazzi napisał/a: | ja sie nie znam ale czy właśnie przy niskim poziomie m.in nie spada ciśnienie | dopóki smok pompy olejowej zasysa olej pełnym przekrojem ciśnienie nie spada. Nie ma prawa. Pompa olejowa wytwarza ciśnienie, a nie ilość oleju. Załóż taki wariant, że masz stan oleju na full i pompa padnie. Silnik zatarty jak 2x2=4. Drugi wariant. Pompa pracuje normalnie, ale zamiast pełnej misko olejowej masz tylko 1/2. Olej się na pewno szybciej nagrzeje, zapewne się szybciej zużyje, straci swoje właściwości, ale pompa go poda pod odpowiednim ciśnieniem. Przy niskim stanie kiedy dojdzie do przechyłu i olej spłynie na jedną stronę pompa zassie trochę oleju i powietrza i wtedy ciśnienie na pewno nie będzie odpowiednie, dlatego stan oleju powinien być zawsze w normie.
Powinny być dwa czujniki -ciśnienia oleju i stanu. W puszkach w większości jest tylko ciśnienia, od stanu jest bagnet. Mądrzejsze mają i to i to.
dziapi - 2012-01-25, 14:38
witek1965 napisał/a: | Pompa olejowa wytwarza ciśnienie, a nie ilość oleju. |
Zdecydowanie tak, pod warunkiem, że nie będzie tak:
witek1965 napisał/a: | Olej się na pewno szybciej nagrzeje, zapewne się szybciej zużyje, straci swoje właściwości, ale pompa go poda pod odpowiednim ciśnieniem. Przy niskim stanie kiedy dojdzie do przechyłu i olej spłynie na jedną stronę pompa zassie trochę oleju i powietrza |
Co do:
witek1965 napisał/a: | zamiast pełnej misko olejowej masz tylko 1/2. Olej się na pewno szybciej nagrzeje, zapewne się szybciej zużyje, straci swoje właściwości |
To nie do końca tak. Szybsze nagrzewanie oleju (a olej nie tylko smaruje ale i odprowadza ciepło z cylindrów) nie wpłynie na jego właściwości.
Ważniejsza jest temperatura oleju, ale ta ze względu na stałą powierzchnię wymiany ciepła i ilość przetłaczanego oleju, zwiększa się w stosunku do normalnej roboczej przy "staniu w korkach", a i to olej znosi - oczywiście zmienia swoje parametry i dlatego się go wymienia częściej niż w silnikach chłodzonych cieczą.
witek1965 - 2012-01-25, 15:56
dziapi, no ale chyba nie chcesz promować z tego tytułu zalewanie połowy miski olejowej ?
dziapi napisał/a: | oczywiście zmienia swoje parametry i dlatego się go wymienia częściej niż w silnikach chłodzonych cieczą. |
ja użyłem skrótu myślowego -zużywa, co est bardzo ogólnym określeniem, Ty natomiast fachowego "zmienia swoje parametry".
Najważniejsze. jest -powinniśmy mieć zawsze stan oleju pomiędzy min a max, ze wskazaniem na max
dziapi - 2012-01-25, 16:43
Sorki Witek1965 - nie był to żaden zarzut pod Twoim adresem, ot takie moje zboczenie zawodowe sprzed lat - jesli chodzi o oleje.
Co do poziomu oleju masz jak najbardziej rację - ze wskazaniem na MAX.
Natomiast zdecydowanie nie zalecałbym wlewania oleju "na objętość" wg serwisówki i przekraczanie tego poziomu, gdyż to też nie jest zdrowe dla silnika.
OldDiver - 2012-01-29, 12:43
Dostałem od illusion'a termometr za free (dzięki) ale bez uszczelki. Przy okazji próby montażowej zauważyłem że w oryginalnym korku jest oring ale tak usytuowany, o takich wymiarach, że po dokręceniu korka do oporu ta uszczelka bardziej zabezpiecza (tak sądzę) przed ... muchami niż przed wyrzutem oleju. Raczej nie stanowi zabezpieczenia "ciśnieniowego".
Zacząlem szukać w swoich rupieciach jakiegoś oringu. Napatoczyłem się przypadkiem na kupione gumowe uszczelki do ... węży ogrodowych. I taka uszczelka 1 calowa idealnie pasuje pod ten wskaźnik. Teoretycznie taka uszczelka powinna przetrzymać występujace tam temperatury, ale można zdobyć taką uszczelkę dedykowaną np. do ciepłej wody, pary.
Co Wy na to?
vaaks - 2012-01-29, 12:47
Ja to bym szukał oringu - uszczelki olejoodpornej.
witek1965 - 2012-01-29, 12:50
OldDiver, o- ring typowy wytrzymuje wysokie temperatury w których pracuje i wysokie ciśnienia. Podaj wymiar tego o-ringu. Oring zabezpiecza doskonale. Miałem 650 i teraz 1100 i ani kropli ie przepuszcza. Od 1100 sam zdejmę wymiar, ale dla pewności daj od 650
OldDiver - 2012-01-29, 13:47
vaaks napisał/a: | Ja to bym szukał oringu - uszczelki olejoodpornej. |
.... i tu mnie "trafiłeś"
witek1965, Wg illusion'a jest to oring 23 mm śred. wew. i 3 mm średnica oringu. Coś takiego będę szukał w sklepach oringowych.
[ Dodano: 2012-01-29, 15:06 ]
Trochę teorii oringowej. Aby oring dobrze pracował musi być usytuowany w jednym z uszczelnianych elementów w gnieździe , takim rowku. Takie usytuowanie zapewnia szczelność, pozwala na ruch obrotowy elementów a nawet pracę pod ciśnieniem z możliwością obrotów. Obydwie powierzchnie t.j. korpusu moto i wskaźnika są płaskie i tu (moim zdaniem) lepiej by się sprawdzała płaska uszczelka. Popatrzcie na oryginalne uszczelnienie korka. Tam jest oring ale w rowku.
witek1965 - 2012-01-29, 15:50
OldDiver napisał/a: | Tam jest oring ale w rowku. | i tak być musi. Dostaniesz taki o-ring. We wtorek załatwię. vaaks napisał/a: | Ja to bym szukał oringu - uszczelki olejoodpornej. |
Generalnie to tylko z takimi mam do czynienia. Hydraulika siłowa.
Do wody pitnej o-ringi muszą spełniać atesty.
OldDiver - 2012-01-29, 16:53
witek1965 napisał/a: | Dostaniesz taki o-ring. We wtorek załatwię. |
O jak miło.
arek997 - 2012-01-30, 13:10
OldDiver napisał/a: | vaaks napisał/a: | Ja to bym szukał oringu - uszczelki olejoodpornej. |
.... i tu mnie "trafiłeś"
witek1965, Wg illusion'a jest to oring 23 mm śred. wew. i 3 mm średnica oringu. Coś takiego będę szukał w sklepach oringowych.
[ Dodano: 2012-01-29, 15:06 ]
Trochę teorii oringowej. Aby oring dobrze pracował musi być usytuowany w jednym z uszczelnianych elementów w gnieździe , takim rowku. Takie usytuowanie zapewnia szczelność, pozwala na ruch obrotowy elementów a nawet pracę pod ciśnieniem z możliwością obrotów. Obydwie powierzchnie t.j. korpusu moto i wskaźnika są płaskie i tu (moim zdaniem) lepiej by się sprawdzała płaska uszczelka. Popatrzcie na oryginalne uszczelnienie korka. Tam jest oring ale w rowku. |
U mnie jest oring i uszczelnia w 100% nic nie cieknie. Przecież orin to to samo co płaska uszczelka a według mnie uszczelnia nawet lepiej niż płaska uszczelka bo po dokręceniu przyjmuje kształt elipsy uszczelniając w trzech punktach tzn. powierzchnię poziomą wskaźnika (pod wskaźnikiem), powierzchnię z której jest wypuszczony gwint wskaźnika oraz powierzchnię korpusu silnika. A swoją drogą przyjrzyj się jak oring w korku przylega do korpusu silnika. Według mnie jest tak samo w obu przypadkach bo oring i tak nie wchodzi do środka korpusu tylko jest na zewnątrz pomiędzy korkiem a korpusem.
OldDiver - 2012-01-30, 13:30
arek997, Istota pracy oringu nie polega na jego ściskaniu. Nadmierne ściskanie z dokręcaniem bez sygnalizowanego przeze mnie "rowka" moze zdeformować oring. W typowym korku jest własnie oring w rowku. Przy projektowaniu uszczelnień oringowych do średnicy orinku dobiera sie specjalnie wymiary (głebokość, szerokość) tego rowka aby otrzymać oczekiweana szczelność.
Złym zastosowaniem oringu jest jego włożenie i ściśniecie pomiedzy dwie płaskie powierzchnie.
Oczywiście zgodzę sie że w naszym przypadku oring przy niezbyt silnym dokręceniu może spełniać swoje zadanie ale nie jest to moim zdaniem OK. Dostwcy tych wskaźników idą na skróty bo taki oring jest b. tani.
witek1965 - 2012-01-30, 13:46
OldDiver, ale fabryczny korek ma identyczny sposób uszczelnienia. O korku w lagach nie wspomnę. Oring jest tak dobrany, że pięknie uplasuje się na powierzchni otworu. Jest minimalnie większy od otworu, a korek powoduje, że nie ma prawa się przesunąć i go dociska. Zresztą w oryginalnym korku siedzi on w rowku. Co przy takich, a nie innych warunkach uszczelnia. Tam nie ma ciśnienia przecież. Równie dobrze mogłaby być płaska uszczelka i szerszy korek, który by ją dociskał.
W rowkach zawsze jest o-ring w hydraulice siłowej i tam musi być dociśnięty.
OldDiver - 2012-01-30, 14:01
witek1965 napisał/a: | Równie dobrze mogłaby być płaska uszczelka i szerszy korek, który by ją dociskał.
W rowkach zawsze jest o-ring w hydraulice siłowej i tam musi być dociśnięty. |
I o tym cały czas mówię. Nasz przypadek korka oleju jest zobrazowany w lewym górnym rogu mojego rysunku (cisnienie P do góry).
A jak tam obiecany oring ?
arek997 - 2012-01-30, 14:06
Wszystko OK i zgadzam się, że oring w korku siedzi w rowku ale na nie wchodzi on w korpus moto tylko przylega do jego powierzchni. Poza tym na rysunkach widać, że w każdym przypadku oring minimalnie jest w kształcie elipsy bo luz pasowania musi być mniejszy od średnicy oringu a gdyby tak nie był to by znaczyło, że nie przylega do uszczelnianych powierzchni.
witek1965 - 2012-01-30, 14:21
No i nie występuje tam żadne ciśnienie. Odkręć korek przy zapalonym silniku. lekko chlapie tylko.
Przyjrzałem się kilku krokom na allegro. Widać, że nie mają rowka, ale korpus jest szerszy i jeżeli ma powierzchnie płaska, a zapewne ma, to na tyle dociśnie oring, że nie będzie chlapać. Nie jest to szczyt techniki, ale wystarczająco dobre rozwiązanie, żeby nie chlapało.
Zmierzyłem równiez oryginalny korek -jesteś pewny, że średnica wewnętrzna 23 mm ? Na wszelki wypadek wezmę dwa 23 i 24
OldDiver - 2012-01-30, 14:22
arek997, Słusznie Waćpan prawisz
[ Dodano: 2012-01-30, 14:38 ]
witek1965 napisał/a: | Zmierzyłem równiez oryginalny korek -jesteś pewny, że średnica wewnętrzna 23 mm Na wszelki wypadek wezmę dwa 23 i 24 |
Tak mi napisał darczyńca wskaźnika. Pomierzył zepsuty oring w tym wskaźniku. Idealnie wchodzi i sie układa gumiana wodociagowa uszczelka 1 calowa .... ale płaska.
[ Dodano: 2012-02-04, 11:35 ]
Podziękowania dla witek1965, za przesłanie uszczelki (oring) pod wskaźnik.
witek1965 - 2012-02-10, 21:09
Cytat: | Podziękowania dla witek1965, za przesłanie uszczelki (oring) pod wskaźnik. |
Nie ma za co
|
|