|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechaniczny - DragStar 650 wersja kanadyjska
gaff - 2024-10-17, 19:00 Temat postu: DragStar 650 wersja kanadyjska Cześć,
po zakupie Draga 650 oddałem go do mechanika celem sprawdzenia czy wszystko jest ok. Ustawienia luzów zaworowych, przeczyszczenia gaźników, sprawdzenia ogólnego stanu rzeczy eksploatacyjnych.
Zgłosiłem mu również, że przy 110 km/h odcina mu paliwo i nie chce dalej "ciągnąć".
Ku mojemu zdziwieniu okazało się, że jest to wersja, która była robiona na Kanadę i Hawaje. W gaźnikach są dodatkowe elektrozawory które blokują dopływ paliwa przy w.w prędkości.
Czy ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem i ma pomysł jak można by było to obejść/odłączyć.
Mechanik zaproponował rozwiązanie, ale jest ono mocno inwazyjne.
Dajcie znać czy słyszeliście o takiej wersji ?
Pozdrawiam serdecznie
Broda - 2024-10-17, 20:33
Cześć,
Mam customa z 2006 w wersji US i u mnie z tego, co czytałem w gaźnikach są elektro-zaworki odcinające paliwo przy danych obrotach zabezpieczające silnik przed przekręceniem. U Ciebie jest pewnie podobnie tylko ta granica jest obniżona i wychodzi odcięcie przy 110. Sprawdzałeś może ile pojedzie na 4 biegu? Obstawiam, że nie pociągnie do tych 110 tylko odetnie wcześniej z uwagi na wyższe obroty. Te elektro-zaworki można łatwo uszkodzić przy czyszczeniu gaźników, a jeden kosztuje coś koło tysiąca. Czytałem na amerykańskim forum, że można je zastąpić elektrycznie rezystorem 40 czy 400 ohm (dokładnie musiałbym sprawdzić) i sterownik silnika nie będzie wywalał błędu. Sam nigdy nie sprawdzałem działania tego odcięcia - na niskich biegach szkoda mi było silnika, a na piątce to prędkość 130 km/h to dla mnie już aż nad to, więc obrotów mi też nie odcinało.
stachu_44 - 2024-10-19, 20:37
Ja mam wywalone te zawory w 1100 i wstawione rezystory.
Żeby upewnić się, że to to - wystarczy odpiąć wtyczkę od tych zaworów (w 1100 jest pod airboxem). Będzie się świecić błąd, ale można z nim normalnie jeździć.
Ciekawe czy pompy jeszcze wtedy nie odcina.
Broda - 2024-10-20, 20:09
Te zaworki to w sumie cewka z trzpieniem, który po załączeniu zaworu wsuwa się w kanał doprowadzający paliwo z komory pływakowej do dyszy głównej gaźnika. Co do pompki to nie wiem, ale po mojemu to ona po dobiciu ciśnienia sama się rozłącza.
bremi - 2024-10-20, 20:47
Mój jest z US , i latem wracając ze zlotu rozbujałem go na A2 do 150/h.co do zaworków nie wiem , teraz jest w serwisie . Może przy odbiorze się dowiem.
|
|