YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Wyciek oleju z pod dekla filtra oleju

Szarman79 - 2020-09-04, 21:53
Temat postu: Wyciek oleju z pod dekla filtra oleju
Jestem tu nowy i nie umiem wyszukać tematu o wycieku oleju z pod dekla filtra oleju. Wymieniłem filtr wraz z oringiem. Przejechałem z 40km i zauważyłem mały wyciek. Oring oryginalny Yamahy. Dlaczego jest wyciek. Proszę o pomoc
Gandalf - 2020-09-04, 22:49

Może uszczelka Ci się podwinęła - składałeś ją na sucho, czy wcześniej delikatnie natłuściłeś ? Ważne jest też wyczyszczenie powierzchni tak, aby żadne śmieci nie przeszkadzały przy późniejszym skręcaniu i nie powodowały ewentualnego przecieku.
Szarman79 - 2020-09-04, 22:56

Uszczelkę posmarowałem olejem i wyczyściłem powierzchnię. Wcześniej był wyciek większy z tego względu że był zerwany gwint w środkowej śrubie. Dzisiaj to naprawiłem zakładając nową uszczelkę pod pokrywę sprzęgła. Oring zostawiłem ten sam. Sprawdziłem jego stan i wyglądał ok. Kluczem dynamometrycznym dokręciłem wszystkie śruby z siłą 10. Czy za każdym razem trzeba wymieniać oring?
Misin1 - 2020-09-05, 00:32

Witam, miałem podobny przypadek. Przyczyną była prozaiczna olej się sączył spod dekla filtra oleju na to wyglądało, a tak naprawdę spływał z filtra powietrza. Filtr powietrza nasączamy olejem.
Szarman79 - 2020-09-05, 05:58

Filtr powietrza mam suchy. Raczej wykluczam ten problem. Jeżeli spływało by z filtra to powinien być ślad na górze dekla.

[ Dodano: 2020-09-05, 07:25 ]
Jeszcze mam jedno pytanie. Czy może olej sączyć po śrubach które dokręcają dekiel filtra oleju?

Misin1 - 2020-09-05, 07:52

O ile się nie mylę to na jednej z śrub do dekla filtra tej najdłuższej jest oring 7,6×2,4.
Szarman79 - 2020-09-05, 09:48

Ale to tylko w 1100 w 650 raczej nie ma
marek_c4 - 2020-09-05, 12:57

Szarman79 napisał/a:
Czy za każdym razem trzeba wymieniać oring?

Ja wymieniałem filtr oleju, bez zmiany oringa - nie zauważyłem wycieków.

Szarman79 - 2020-09-05, 13:14

Jakiej firmy założyłeś filtr oleju?
marek_c4 - 2020-09-06, 08:16

Szarman79 napisał/a:
Jakiej firmy założyłeś filtr oleju?

HiFlo HF145

Gandalf - 2020-09-06, 21:17

Szarman79 napisał/a:
Ale to tylko w 1100 w 650 raczej nie ma


W DS 1100 wymieniam zawsze trzy oringi - 2 na deklu dociskającym sam filtr i jeden przy dolnej śrubie mocującej. To zupełnie inna konstrukcja , jest wspomniany dodatkowy dekielek, który z dwoma oring'ami uszczelnia połączenie.

Szybko sprawdziłem na necie w DS 650 jest tylko jeden oring , np tutaj to dobrze widać:
https://youtu.be/tebirYjhuIE

Jest "gruby" i podatny na odkształcenia - pracuje w wyżłobieniu, ja bym raczej wymieniał go przy każdej akcji serwisowej oleju. Sprawdź jeszcze czy masz odpowiedni rozmiar filtra (porównaj ze starym), może jest o milimetry za długi i blokuje odpowiednie dokręcenie dekla - byłoby to dziwne, ale małe chińskie rączki czasami coś też sknocą ;d

Szarman79 - 2020-09-07, 14:23

Posmarowałem klejem gwint śrub mocujących dekiel i wyciek ustał. Nie wiem czy był to powód czy oring się ułożył
larry7 - 2020-09-11, 19:59

zrobiłeś prawie dobrze. W 650-ce dosyć często cieknie spod śruby lub spod kilku śrub.
Nawet serwis zaleca wkręcanie ich na silikonie odpornym na wysokie temperatury. Jeśli wkręciłeś na kleju to możesz przy odkręcaniu zerwać gwint. Następnym razem wkręcaj na odpowiednim silikonie. Wiem co mówię, bo miałem ten sam problem :) .

Szarman79 - 2020-09-13, 08:29

Możesz podać nazwę tego silikonu. Dzięki
larry7 - 2020-09-14, 08:17

obojętnie jaki byle motoryzacyjny wysokotemperaturowy. Kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym. Jak odkręcisz tą ozdobną pokrywę (na 3 śruby inbusowe to spójrz spod której śruby się wylewa i tą dokładnie oczyść i wkręć na silikonie. Nie dawaj go zbyt dużo. Mam nadzieję, że nie masz tam zerwanego gwintu bo niektórzy lubią to dokręcić "na chama". Jeśli gwint jest zerwany to można go zregenerować taką specjalną sprężynką ale to lepiej zlecić komuś z warsztatu motoryzacyjnego bo można to samemu spier.... :)

[ Dodano: 2020-09-14, 08:20 ]
Misin1 napisał/a:
Witam, miałem podobny przypadek. Przyczyną była prozaiczna olej się sączył spod dekla filtra oleju na to wyglądało, a tak naprawdę spływał z filtra powietrza. Filtr powietrza nasączamy olejem.


Filtr powietrza nasączamy olejem? Co ty za bzdury piszesz?

pyra - 2020-09-14, 08:50

larry7, filtry K&N ;)
SATURIAN - 2020-09-14, 09:32

K&N , pyra ma rację.
Misin1 - 2020-09-14, 13:14

Człowiek tylko napisał prawdę. Olej spływał z filtra powietrza KN pod dekiel filtra oleju. Trochę czasu mi to zajęło nim do tego doszedłem. Pomógł kolor oleju do nasączania filtra. Jest czerwony.
Szarman79 - 2020-09-14, 15:38

Filtr K&N jest już nowy nasączony olejem i nie trzeba go moczyć jeszcze raz. No i cena nowego powala...
pyra - 2020-09-14, 15:49

Co rok mycie i ponowne nasączenie. Co do ceny , szybko się zwraca.
larry7 - 2020-09-14, 17:05

Misin1 napisał/a:
Człowiek tylko napisał prawdę. Olej spływał z filtra powietrza KN pod dekiel filtra oleju. Trochę czasu mi to zajęło nim do tego doszedłem. Pomógł kolor oleju do nasączania filtra. Jest czerwony.


No motyla noga. Człowiek się uczy przez całe życie.
Przepraszam :) :) ;)

[ Dodano: 2020-09-14, 17:08 ]
pyra napisał/a:
larry7, filtry K&N ;)


Pyra,
napisz coś więcej o tym filtrze.
Jakie to ma właściwości?
Widziałem taki do Royal Star 1300 za 350 zł.
Warto to kupić?

pyra - 2020-09-14, 19:06

Jak ktoś sporo kręci, to warto. Trza przeliczyć, już nie pamietam , ale w MSie koszty wyrównały się chyba po czwartej "wymianie-myciu" filtra. U mnie to niespełna 2 sezony. Jest nie do zajechania, czyli w naszych realiach dożywotni. Przyrost mocy ? Raczej nie. Jedyne na co warto zwrócić uwagę to delikatne mycie, długie suszenie i delikatne smarowanie. Choć chyba lepiej naoliwić konkretnie niż za słabo. Raz przesadziłem i portki trza było pare razy prać, zanim olej zszedł lol

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group