|   | 
								YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Elektryka - Drag Star 1100 Custom 
						
												 Maciek_P - 2020-04-19, 20:00 Temat postu: Drag Star 1100 Custom Witam 
 
Bardzo proszę o pomoc po okresie zimowym wybrałem się na przejażdżkę  - podczas jazdy nagle licznik przestał działać a motocykl nie miał "prądu" zaczął delikatnie sie dławić, ale jechał. Dojechałem na działkę i zgasł. Zaczołem sprawdzać akumulator - OK, bezpecziki - OK, podokrecałem posprawdzałem mineło z 10 min wkładam klucz dziala odpala bez problemu. 
 
Myslałem sprawa załatwiona ale niestety nie podczas kolejnej jazdy po przejechaniu 3-4 km to samo motor jedzie licznik wskazuje 0 nic sie nie świeci   ( motor sie delikatnie dławi  , jadąc dalej po około kolejnych 5km wróciło znów do normy wszystko działało świeciło motor jechał płynnie.  Na postoju odpalał bez problemu. Bardzo proszę o pomoc w naprawie tej usterki która może sie powtarzać. Jadąc gdzieś dalej mogą być problemy   (
												 Robrob - 2020-04-20, 05:59
  na pewno coś z elektryką, regulator napięcia, dioda prostownicza, słaba/źle dokręcona masa, to samo tylko przewód zasilający
												 OldDiver - 2020-04-20, 07:58
  Maciek_P, Jak sprawdziłeś że  	  | Maciek_P napisał/a: | 	 		  | ... akumulator - OK | 	  . Miałem podobny przypadek ale na DS 650. Podczas jazdy wystarczyło że stanął silnik i miałem problemy z odpaleniem - kręceniem. Dopiero po jakimś czasie moto kręcił. Pomagała jazda bez lightbarów a potem wymiana na ledy w lightbarach.
												 Maciek_P - 2020-04-20, 19:43
  Nie mam lightbarów. Standardowe oświetlenie. Poza tym nic takiego pod koniec sezonu się nie działo    ( teraz 2 przejażdżka po zimie   . Akumulator mam praktycznie nowy w zimie trzymany w domu doładowywany co jakiś czas.
												 mayu - 2020-04-20, 19:51
  Sprawdź przewody od akumulatora i ich zaciski,  masę. Może to być problem stacyjki lub przewodów przy sracyjce. Pozostaje wszystko sprawdzić po kolei. Czy się nie obluzowało lub nie zaśniedziało.
												 woloo - 2020-04-24, 22:10
  Gaśnięciem licznika jest sygnalizowany brak ładowania (nie ma od tego kontrolki). Sprawdź instalację i prądy ładowania. Jak kable dobre to do wymiany regulator napięcia lub prądniczka.
												 Maciek_P - 2020-04-24, 22:54
  Dziś sprawdzałem przewody i wszystkie łączenia  i w miejscu  jak na zdjęciu było mokro wszystko wyczuscilem i jutro testy.. 
 
Myślicie że to mogło być to ? Czy mało prawdopodobne     
 
 
[ Dodano: 2020-04-24, 23:59 ]
 
Zdjęcie
												 woloo - 2020-04-26, 14:53
  Możliwe że to było to. 
 
A jeżeli będziesz miał dalej problem, to sprawdź prądniczkę (trzy białe przewody). Rezystancja uzwojenia (pomiędzy przewodami) powinna być po 0,36 - 0,44 om (przy 20st). Potem akumulator i regulator napięcia (jest pod akumulatorem za rurami). Bez ładowania powinno być ok 12,8V (przy 12 st) a podczas ładowania 14V (przy ok 5 k.obr/min). Wyjdzie Ci co padło.
 
 
Tak naprawdę w DS 1100 mamy alternator a nie prądnicę.    
												 Maciek_P - 2020-04-26, 19:25
  Wielkie dzięki posprawdzam to. Jak na razie problem się nie powtórzył - przez ten weekend.
												 Bemol - 2020-04-28, 21:08
  Sprawdź przewody od aku, masę. Nie jest to problem alternatora ani kabelków których zdjęcie zrobiłeś. Gdyby tak było to prąd byłby cały czas czerpany z akumulatora  do jego całkowitego rozładowania (bo nie byłby ładowany ). A u Ciebie tego nie było
												 woloo - 2020-04-29, 19:39
 
  	  | Maciek_P napisał/a: | 	 		  |  - podczas jazdy nagle licznik przestał działać a motocykl nie miał "prądu" zaczął delikatnie sie dławić, ale jechał. Dojechałem na działkę i zgasł. | 	  
 
 
"... podczas jazdy nagle licznik przestał działać ..."  - czyli odpowiednik kontrolki - brak ładowania
 
"... a motocykl nie miał "prądu" ..." - gdyby nie miał prądu to by zgasł i tyle. To nie disel. Bez prądu nie pojedzie. 
 
" ... zaczął delikatnie sie dławić, ale jechał. Dojechałem na działkę i zgasł. ..." - czyli miał prąd (z akumulatora) jeszcze na tyle aby dojechać na działkę. Potem akumulator się skończył.
												 Bemol - 2020-04-30, 08:06
 
  	  | Maciek_P napisał/a: | 	 		  |  Zaczołem sprawdzać akumulator - OK, bezpecziki - OK, podokrecałem posprawdzałem mineło z 10 min wkładam klucz dziala odpala bez problemu. ( motor sie del | 	  
 
jest to kwestia styków. Rozładowany akumulator po 10 minutach sam z siebie by się nie naładował
												 DRAGON - 2020-05-01, 05:49
  woloo, niedziałający licznik nie jest oznaką braku ładowania. Kiedyś na trasie licznik przestał mi działać, a przejechałem bez niego 400 km. ( w DS 1100 )
												 woloo - 2020-05-03, 07:17
 
  	  | DRAGON napisał/a: | 	 		  | woloo, niedziałający licznik nie jest oznaką braku ładowania. Kiedyś na trasie licznik przestał mi działać, a przejechałem bez niego 400 km. ( w DS 1100 ) | 	  
 
 
Popatrz dobrze w serwisówki. Też się zdziwiłem, ale niestety przekonałem się o tym "empirycznie"    . Oczywiście licznik może się też zepsuć, jak każdy element. Ale jeżeli najpierw gaśnie, a potem sam z siebie wraca do życia, to raczej kwestia braku ładowania. Zwłaszcza, gdy motor w tym samym czasie łapie inne "choroby współistniejące".
												 
					 | 
				 
			 
		 |