YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elementy nadwozia - Wiotki tylny błotnik

Happy - 2020-01-26, 17:22
Temat postu: Wiotki tylny błotnik
Witam

Z racji tego, że przygotowuję się już powoli na dłuższy wypad (woodstock + wypad do czech zaraz po nim), sprawdzam dokładniej moją 650. Mam zamiar jechać z pasażerką i sporą ilością bagażu, łącznie ze mną i całym osprzętem pewnie około 220 kilo.

Zauważyłem jednak, że tylny błotnik nie jest sztywny, ma lekkie odchyły na listwach mocujących. Nic nie jest luźne, wszystko wygląda na oryginalne. Czy to normalne?

Zastanawia mnie też ile maksymalnie przewoziliście na swoich XVS'ach? Słyszałem, że v-stary mają trochę większy udźwig maksymalny(~200 kg). Czy przekraczanie go o ~20 kilo będzie dużym grzechem?

jaro - 2020-01-27, 07:14

Ten typ tak ma :)
Gandalf - 2020-01-28, 08:46

Ktoś juz kiedyś wrzucał na forum pełne dane DS 650'ki - http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?p=224858, cytując fragment:

"...
Waga sucha: 214 kg
Waga z olejem oraz paliwem: 227 kg
Dopuszczalne maksymalne obciążenie pojazdu: 180 kg
Dopuszczalna masa całkowita pojazdu: 407 kg
Dopuszczalne maksymalne naciski na poszczególne osie 1/2: 1.42 kN/2.65 kN <--- te dane akurat wziolem od Classica bo nie moglem znalezc do Customa ale chyba zbytnio sie nie roznia
..."

Czyli "teoretycznie" nie możesz przekroczyć tych 180 kg , ale sprawdź jeszcze w dowodzie rejestracyjnym (lub karcie pojazdu) jakie masz wpisane dokładne wartości. Oczywiście technicznie żaładujesz pewnje więcej, ale jak nie chcesz mieć ewentualnego problemu na trasie ze służbistami, to musisz się trzymać tego, co na papierze ;)

pyra - 2020-01-28, 12:34

Spoko, Larry testował 650 przed tobą. Dane fabryczne są znacznie zaniżone.
Gandalf - 2020-01-28, 18:48

Zaniżone, nie zaniżone, ja tam ostrożnie podchodzę do przeciążenia rumaka - większy ciężar, to wiecej masy do zatrzymania, fizyki nie zmienisz ;D ... W pelnym obciążeniu masz przeszło 400 kg do wyhamowania na 1 tarczy. Oczywiście, że kucyk uciągnie pewnie i wiecej na sobie, tylko kosztem czego - dodatkowych centymetrów, metrów przy zatrzymaniu ? ... Jeździłem wcześniej VZ800 (podobna masa i uklad z jedną tarczą na przodzie) , po przesiadce na XVS1100 odczułem znaczną poprawę komfortu jazdy i poczucia bezpieczeństwa, jednak co dwie tarcze, to dwie. DS650 co prawda nie jezdzilem i może nie jestem akurat w tym zakresie ekspertem, ale jak wspominałem fizyki nie zmienisz :nie_wiem:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group