YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Śruby pokrywy filtra oleju

Uzzar - 2019-05-03, 15:26
Temat postu: Śruby pokrywy filtra oleju
Witam,
kiedyś przeglądając forum natknąłem się na zdanie "nietrudno jest ukręcić te śruby" więc robiłem to z wyczuciem, niestety ze 2 stopnie za dużo i strzeliło. Jaka była moja radość jak zobaczyłem, w którym miejscu się ukręciła.
Pewnie powielę temat, ale czy jest ktoś w stanie powiedzieć czy to są jakieś standardowe śruby, czy muszę szukać zestawów?
Drugie pytanie: po rozkręceniu tej pierwszej okrągłej pokrywy zauważyłem, że jedna śruba jest inna, ktoś zrobił fuszerkę i nie wiem nawet jak to nazwać (nr 3 na zdjęciu, tak, ktoś ją naciął na płaski śrubokręt). Ma ona większą średnicę niż śruby 1, 2 i 5 i jest krótsza czy to normalne, czy ktoś też ją ukręcił i później rozwiercał? Jak myślicie?
Zastanawia mnie to z tego powodu, że właśnie wymieniłem olej i po rozgrzaniu pojawił się lekki wyciek spod śruby 5 od strony śruby 3. Wcześniej było sucho i myślałem, że po prostu za lekko dokręciłem śruby. W zestawie z filtrem oleju nie miałem nowej uszczelki, a stara wyglądała dobrze i ją zamontowałem, może z tego powodu podciek?
Pozdrawiam

witek1965 - 2019-05-03, 17:36

Śruby to o ile pamiętam M6, do kupienia w każdym sklepie. Ta śruba nr 3, to albo ktoś zgubił oryginalna na imbus, ale skoro napisałeś, że ma większą średnicę, to może ktoś zerwał wcześniej gwint w bloku, przegwintował na gwint M7 i założył taka jaką mu się udało zdobyć, bo to nie jest standardowy rozmiar. Uszczelnienia - o-ring w zasadzie wymienia się z filtrem. W innym temacie podane są wymiary.
remol71 - 2019-05-03, 19:16

A w instrukcji napisane - 10 Nm.
rybak68 - 2019-05-03, 21:55

Śruby standardowa twardość 8,8 można kupić na sztuki w dobrych sklepach żelaznych.
Uzzar - 2019-05-04, 19:45

Dzięki Panowie za odpowiedzi, usterkę udało się dzisiaj usunąć. Niestety, ktoś nagwintował ten jeden otwór na większą śrubę (M7?) i nie dostałem takiej na imbusa więc zostawiłem, wymieniłem dla spokoju oring - nic nie cieknie.
axel2505 - 2020-03-28, 18:50

Witam
Przelecialem forum ale niestety nie znalazłem nic w temacie wycieku oleju spod pokrywy filtra oleju w ds 1100.
Bardzo proszę Was o podpowiedź jak poradzić sobie z następującym problemem. Wiem, którędy cieknie, dolna śruba z malutkim oringiem. Samo się nie zepsuło, to ja zrobiłem coś co doprowadziło do niewielkiego
uszkodzenia gwintu na początku tej śruby no i ona nie trzyma( nie daje się odkręcić, w pewnym momencie przeszukuje :oops: ). Kupilem Nowa oryginalna śrubę, delikatnie wracałem i to samo , nie trzyma. Na gwincie w otworze sa drobinki metalu, podejrzewam ze to aluminium bo z tego jest blok silnika. Czy ktoś wie jak to naprawic? :cry:

Merlin - 2020-03-28, 19:01

Jeżeli się da to rozwierć na większy wymiar a jak śruba o większej średnicy nie podejdzie to kup tuleję do naprawy gwintów. Gdzieś na forum było o tym ale faktycznie, wyszukiwarka jest do dupy.
witek1965 - 2020-03-28, 19:42

Uzzar napisał/a:
iestety, ktoś nagwintował ten jeden otwór na większą śrubę (M7?)
skoro zerwał gwint, to co miał zrobić. M7 to gwint dość mało popularny.
axel2505 napisał/a:
Czy ktoś wie jak to naprawic?
Jak wyżej napisałe Merlin,
axel2505 - 2020-03-28, 19:45

Myslalem o takiej rozwiazaniu i faktycznie był taki temat na forum ale nie wiem czy w tym konkretnym przypadku (zakladajac, że jest na tyle materiału by to rozwiercić) jest to możliwe ponieważ otwór pod śrubę jest chyba jednocześnie kanałem, którym olej albo dostaje się do filtra allbo z niego wypływa bo w dolnej części otworu, w którym siedź filtr jest niewielki otworek laczacy wlasnie gniazdo filtra z tym otwrem w ktory wkrecana jest przedmiotowa sruba.
Merlin - 2020-03-28, 20:55

Czekaj na odpowiedź, jest tu dużo ludzi znających się na rzeczy.
SATURIAN - 2020-03-28, 21:20

Jak sączy się ze śruby , a nie z pod uszczelki , bo tak zrozumiałem , to może wystarczy uszczelnić gwint jakąś pastą uszczelniającą . Natomiast jeżeli cieknie z pod uszczelki , to trzeba zrobić nowy , większy gwint . Masz to na wierzchu , więc nie powinno być problemu .
Jacek6 - 2020-03-28, 22:05

Ja w virago 1100 naprawiałem to "sprężynką". Działało bez zarzutu.
axel2505 - 2020-03-28, 22:21

Jacek6, też o tym myślę ale powiedz jak poradziłeś sobie z tą końcówką sprężynki, którą trzeba wybić, pytam bo obawiam się że może ona wylądować w komorze korbowodu.
Jacek6 - 2020-03-29, 09:56

Nie pamiętam, bo to było ... 16 lat temu ... ale jakiś problemów które pamiętał bym do dzisiaj na pewno nie było.
witek1965 - 2020-03-29, 19:17

axel2505 napisał/a:
ponieważ otwór pod śrubę jest chyba jednocześnie kanałem
łatwo sprawdzić
axel2505 - 2020-03-29, 20:37

Witek1965, czy mówisz, że łatwo sprawdzić czy otwór pod śrubę jest kanałem olejowym? Jeśli tak to wydaje mi się, że nie ma nawet potrzeby wprowadzania. Zasugerowalem to ponieważ nie bardzo mam możliwości garażowe na rozebranie całego silnika, a ewentualny "dodatkowy " kawałek metalu w komorze silnika mógłby narobić bałaganu.
Ale zapytam Cię, bo uważam, że masz dużą wiedzę w tej materii, czy kanał tej śruby (tej z malutkim oringiem) wychodzi bezpośrednio nad czujnikiem poziomu oleju?

witek1965 - 2020-03-30, 00:54

axel2505 napisał/a:

Witek1965, czy mówisz, że łatwo sprawdzić czy otwór pod śrubę jest kanałem olejowym?
no chyba tak. Jeżeli jest, to po wyjęciu filtra i śruby sprawdzisz, czy ów otwór jest połaczony.
axel2505 napisał/a:
bo uważam, że masz dużą wiedzę w tej materii
mocna przesada.Po prostu jak jest tak potrzeba to nie boję się wziąc narzędzi do reki.
axel2505 napisał/a:
czy kanał tej śruby (tej z malutkim oringiem) wychodzi bezpośrednio nad czujnikiem poziomu oleju?
nie sprawdzałem, nie było takiej potrzeby. mam filtr zewnętrzny, więc generalnie nigdy nie odkręcam tych dekli.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group